=======================
အဲဒီေတာ့ ဦးပၪၨင္းဟာ ဒကာႀကီးရဲ႕
စာတတ္လို႔ေဟာေနတဲ့ တရားမ်ဳိးေတာ့
မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ခႏၶာက ေတြ႔လာတဲ့ တရားဟာ
( ၂၁) လလံုးလံုး အရိုးေက်ေက် အေရခန္းခန္း၊
လူေသရင္ေသ မေသရင္ တရားရဆိုၿပီး
က်င့္ႀကံ အားထုတ္လာခဲ့တဲ့ တရား။
လက္ဦးတုန္းကေတာ့ သူမ်ားေတြကို မေဟာခဲ့ပါဘူး။
သူမ်ားကို ေပးဖို႔လည္း မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္
သံေ၀ဂေတြ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ က်င့္ႀကံ အားထုတ္လာတဲ့တရား။
လက္ဦးတုန္းကေတာ့ ဒကာႀကီးေရ ဦးပၪၨင္းဟာ ဦးပၪၨင္းတို႔ ေႏွာကုန္းေက်ာင္းကို သြားၿပီးေတာ့
ဝတ္လိုက္တာကိုး။ ကံဆင္းလိုက္တယ္။
ေက်ာင္းႀကီးကို ေက်ာင္းႀကီးကံဆင္းလိုက္ေတာ့
အဲဒီေတာ့ ဦးပၪၨင္းက ထင္တယ္ဆိုေတာ့ ဘုရား၏
၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာ၊ ၀ိနည္းသိကၡာ ပုဒ္ဆိုတာ ထင္တယ္ဆိုတာ ေသနာသနဝတ္ ဆိုတာလုပ္ရတယ္။
မီးေတြထြန္းရတယ္။ ေရခ်မ္းေတြ ေလာင္းရတယ္။
တံျမက္စည္းေတြ လွည္းရတယ္။
ဦးပၪၨင္းကလွည္းခ်င္တဲ့ စိတ္မွ မရွိပဲ။
ကုသိုလ္ လိုခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲတဲ့။
ကုသိုလ္လိုခ်င္လို႔ တံျမက္စည္းလွည္းလိုက္ေတာ့
ေအာက္က သတၱ၀ါေလးေတြ ၿပိ္တၱာေလးေတြက အားႀကီးပဲ။
ကုသိုလ္လိုခ်င္တဲ့ စိတ္က ကုသိုလ္ရပါရဲ႕။ တံျမက္စည္း လွည္းလိုက္ေတာ့ ေအာက္က ၿပိတၱာေလးေတြ၊
အင္မတန္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့ ၿပိတၱာေလးေတြက
ရွိေတာ့ အဲဒါေလးေတြကို တံျမက္စည္းမလွည္းခ်င္ဘူး။
အဲဒီစိတ္ေတြကို သိေတာ့ ဒကာႀကီး
ေသနာသန ၀ဋ္လည္း မလုပ္ခ်င္ဘူး။
ဆီမီးလည္း မထြန္းခ်င္ဘူး။ ေရခ်မ္း၊
ပန္းလည္း မလွဴခ်င္ေတာ့ဘူး။
ကုသိုလ္လိုခ်င္တဲ့ စိတ္မျဖစ္ဘူး။
ကိုယ္စိတ္ေလးက ဘုရား၊ တရား၊
သံဃာဆိုတဲ့ ဥစၥာ ဒကာႀကီးေရ၊
ဘုရားကိုေတြ႔ေနၿပီ ဒကာႀကီး။
ဘယ္မွာေတြ႔လဲဆိုေတာ့ ဒကာႀကီး။
ပညတ္ဘုရား ပယ္ၿပီး ဒကာႀကီး။
ပညတ္ဘုရား၊ ပရမတ္ဘုရား၊ ႏွစ္ဆူရွိတယ္။
ခႏၶာမွာ ပရမတ္ဘုရား၊ ပရမတ္တရားနဲ႔
ပရမတ္သံဃာေတြ႔ထားေတာ့ တရားယံုၾကည္ျခင္း၊ သံဃာယံုၾကည္ျခင္းဆိုေတာ့ ခႏၶာထဲမွာ
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေတြ႔ေနၿပီ။
ဗဟိဒၶက ဘုရား၊ ဗဟိဒၶက တရား၊
ဗဟိဒၶက သံဃာ၊ ပညတ္ဘုရား၊ ပညတ္တရား၊
ပညတ္သံဃာကို ပယ္ၿပီ ဒကာႀကီး။
ပရမတ္ဘုရားကိုေတြ႔ၿပီဟဲ့။ ပရမတ္တရားကို ေတြ႔ၿပီဟဲ့။
ပရမတ္သံဃာကို ေတြ႔ၿပီဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိဘူး၊
အဲဒီေတာ့ ဦးပဥၥင္း ကံဆင္းတဲ့
ေက်ာင္းေနရတာ ဆင္းရဲလာတယ္။
တံျမက္စည္း လွည္းရမယ္။ မ်က္ေတြ ခုတ္ရမယ္။
ဦးပဥၥင္းက ကုသိုလ္မွ မလိုခ်င္ပဲနဲ႔။
ဒီစိတ္ေတြ သိေတာ့ မေနႏိုင္ေတာ့ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလး က်င့္ပါရေစဦးဘုရား။
ကံဆင္းေပးတဲ့ ဆရာကို ေျပာရတယ္။ အဲဒီေတာ့
ေအးဟဲ့ က်င့္က်င့္တဲ့။ ခြင့္လြတ္လိုက္ေတာ့ ဝမ္းသာသြားတာပဲ။
လက္ဦးတုန္းကေတာ့ စိတ္ေဇာေလး တင္ေနေတာ့
ေတာ္ေတာ္နဲ႔ စိတ္မက်ဘူး အဲဒီမွာ ေနရင္မျဖစ္ပါဘူး။
ငါေတာ့ ခက္မယ္။ ဒီဟာလုပ္ေနရရင္ ငါေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒီစိတ္ကေလး ျဖစ္ေနရင္ အႏုႆယ ကိေလသာေလး။
စိတ္ႀကီးက တင္းေနတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလး
က်င့္ပါရေစဦး ဘုရား။ ခြင့္ေပးတယ္။
ဘုန္းႀကီးဆီ ခြင့္ပန္ၿပီးေတာ့ တစ္ခါတည္း သြားတာပဲ။
သပိတ္ တစ္လံုးနဲ႔ သကၤန္း ဒုကုဋ္ သကၤန္းႏွစ္ထည္နဲ႔
တစ္ခါတည္း သြားတာပဲ။ စိတ္က အင္း၊ ငါတြံေတးေတာ
ႀကီးထဲသြားၿပီးေတာ့ ငါသြားက်င့္လို႔ ရွိရင္ေတာ့
ငါစိတ္ခ်မ္းသာမွာ ပဲဆိုၿပီး ေမွာ္ဘီ တက္သြားၿပီး
ရဟန္းတကာ အိမ္ဝင္ၿပီး ဒကာႀကီးေရ။
ဦးပဥၥင္း သြားခ်င္တာကေတာ့ တြံေတးေတာႀကီးထဲ။
လိုက္ပို႔ပါ ဒကာႀကီးရယ္ဆိုေတာ့။ ဟာ အရွင္ဘုရားတဲ့
မနက္မွ သြားပါဘုရားတဲ့။ မနက္ တပည့္ေတာ္
ဆြမ္းေတြ ဘာေတြ ကပ္ပါရေစဦး ဘုရားတဲ့
ဒကာႀကီးက တားထားတယ္။
တစ္ညအိပ္ၿပီးေတာ့ ဦးပဥၥင္းက (၈)နာရီနဲ႔
(၉)နာရီၾကားမွာ တစ္ခါတည္းကို ႏွလံုးသြင္းမွန္ သြားတယ္။
စိတ္ေဇာကလည္း က်သြားတယ္။ စိတ္ကလည္း ခ်မ္းသာသြားၿပီး ေတြးေတာျခင္း ၾကံဆျခင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ငါဒီမွာ ေနလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ငါရမွာ မဟုတ္ေသးဘူးဆိုတဲ့ ဒီစိတ္မျဖစ္ဘူး။ ခ်မ္းသာသြားတယ္။ စိတ္မျဖစ္ေတာ့ မဇၥဳိမ ပဋိပဒါ
အလယ္အလက္ကေလး က်သြားတဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ
မဇၥဳိမ ပဋိပဒါ အဲဒီမွာ ဒင္းဆို ျပဳတ္က်သြားတယ္။
အင္း ငါ လုပ္စရာ မရွိေတာ့ပါလား။ အဲဒီလို သိသြားတယ္။
လက္ဦးေတာ့ စိတ္ကေလးက တင္းေနတာ။
ငါ ဒီသမုတိ သစၥာထဲကို ဒီသံဃာေတြနဲ႔ ေနရလို႔ရွိရင္ျဖင့္
ငါရမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ မဟုတ္တာေတြ လုပ္ေနရမွာပဲ။
ေသနာသန ဝတ္ေတြ လုပ္ရ။ သစ္ပင္ေတြ စိုက္ေနရ။
အဲဒီ သစ္ပင္ေတြ စိုက္၊ တံျမက္စည္းေတြလွည္း၊
ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာပဲ။ ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေတာ့
သူတို႔ကလည္း ကုသိုလ္ေတြ လုိခ်င္လို႔ လုပ္တယ္။
ငါက သိေနေတာ့ ဒီကုသုိလ္ အလုပ္ေတြ ဒါမလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။
ကံတရားေတြကို ငါမလိုခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး
ဒီစိတ္ေတြျဖစ္ေနေတာ့ မေနခ်င္ဘူး။ အေၾကာင္းတရား၊ အက်ဳိးတရားေတြ ျမင္ၿပီး ခံရမယ့္ ဒုကၡသစၥာႀကီးကို
ျမင္ေနေတာ့ ဒီသမုတိသစၥာထဲက သမုနယ္ေျမကို
မေနခ်င္ေတာ့ဘူး။
အဲဒီလို ေလ်ာက္ေတာ့မွ ခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္အခါၾကမွ
ဒကာႀကီး ဦးစုရ အိမ္မွာ မနက္ (၈)နာရီေက်ာ္ေက်ာ္လာ
(၉)နာရီလာ စိတ္ကလည္း ခ်မ္းသာသြားၿပီ။
ခြင့္ေတြကလည္း ရၿပီ။ ရေတာ့ ငါကေတာ့ သြားရေတာ့မယ္။
ဒါအလုပ္ ငါလုပ္ရေတာ့မယ္။ ဒီလို စိတ္က
ထင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲ ဘယ္သူမွလည္း မရွိဘူး။
ဒကာႀကီး ဦးစုရက ေမွာ္ဘီေစ်းထဲသြား
ဒကာမႀကီးကေတာ့ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ
ဆြမ္းခ်က္ေနတာေပါ့ေလ။ ဦးပဥၥင္းက အိမ္ေရွ႕ခန္းေလးက ေနၿပီးေတာ့ ေခါင္းဦးႏွစ္လံုးနဲ႔
အသာေလး ပက္လက္လွန္ၿပီးေတာ့ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တယ္။
စိတ္ကလည္း က်သြားၿပီ။ လက္ဦးတုန္းကေတာ့
စိတ္ေဇာက လြန္ေနတယ္။ ငါ ဒီမွာရွိလို႔ရွိရင္
ရမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ စိတ္ကေလး ျဖစ္တယ္။
ေဒါသစိတ္ကေလး ျဖစ္တယ္။ အႏုႆယ ကိေလသာႀကီး
ျဖစ္ေနတယ္။ အႏုႆယ ကိေလသာ ျမင္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ဆိုတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီ သမုတိသစၥာနယ္မွာ မရဘူး။
အဲဒီ စိတ္ျဖစ္ေနေတာ့ အႏုႆယကိေလသာ ျဖစ္ၿပီး
က်န္ေနေတာ့မွ ေခါင္းဦးကို ပက္လက္လွန္တဲ့ ၿပီးေတာ့
အသာေလး မဇၥဳိမ ပဋိပဒါ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တယ္။
ရုပ္ဃန၊ နာမ္ဃန တည္ေနတာကိုး။
တည္ေနေတာ့ အဲဒီမွာ အာရံုက ျဖစ္ေနတဲ့ ရုပ္တရား ေလးေတြကို ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့
ဆင္ျခင္ သံုးသပ္လိုက္တယ္။
လကၡဏာသံုးပါးကို ႏွလံုးသြင္းလိုက္တယ္။
ေအာ္ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ ျမင္ေနရတာ။
ဘုရားေဟာထားတဲ့ တရားကေတာ့ မ်က္စိတစ္မွိတ္၊
လွ်က္တစ္ျပက္၊ လက္တစ္ဖ်စ္၊ ရုပ္ကုေဋငါးေထာင္၊ နာမ္ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္ပ်က္တဲ့ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးလို႔
ဘုရားက ေဟာတယ္။ ဘုရားကေတာ့
ရုပ္ကုေဋ ငါးေထာင္၊ နာမ္ကုေဋ တစ္သိန္းရွိတယ္တဲ့
ငါကေတာ့ မ်ားတာပဲ သိတယ္။ ဘုရားလို
ငါမေရတြက္ႏိုင္ပါလား။ မ်က္စိ တစ္မွိတ္၊
လွ်က္တစ္ျပတ္ ပ်က္လိုက္တဲ့ အပ်က္ႀကီးက
ဖြားကနဲ၊ ဖြားကနဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်က္ႀကီးဟာျဖင့္
ငါကေတာ့ မေရႏိုင္၊
ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးကေတာ့
အတုလံ အတုမရွိ သဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ရတဲ့
ဘုရားဆိုေတာ့ တစ္ခ်က္ ပ်က္လိုက္လို႔ရွိရင္
ရုပ္ကုေဋ ငါးေထာင္လို႔ သိတယ္။ နာမ္ကုေဋ
တစ္သိန္းလို႔ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး
ေဟာတဲ့တရားေတြ တယ္မွန္ပါလား။
မ်က္စိတစ္မွိတ္ လွ်က္တစ္ပ်က္ လက္တစ္ဖ်စ္အတြင္းနဲ႔
သိရင္ ခဏေလးပ်က္လိုက္တဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြ ဟာျဖင့္
တစ္ဖြားဖြား ပ်ဳိပ်က္ေနတဲ့ဥစၥာ မေရႏိုင္ေအာင္
ပ်က္ေနပါလား။ အဲဒီ အေပၚမွာ အာရံုက ပ်က္တဲ့ ရုပ္တရားေလးေတြကို ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ေၾသာ္ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္လိုက္၊ ပ်က္လိုက္၊ ျဖစ္ပ်က္ေနရတဲ့ ဥစၥာ
ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနရတာ (အနိစၥ သေဘာတရားပဲ)၊
သိေနရတာ၊ ခံစားေနရတာက (ဒုကၡသေဘာပဲ)
မခံစားခ်င္လို႔လည္း မေနရဘူး။ အစိုးမရ (အနတၱ သေဘာပဲ)၊
ေၾသာ္ ဒါက သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတဲ့ ဒီရုပ္ကလပ္
မ်က္စိတစ္မွိတ္၊ လွ်က္တစ္ပ်က္၊ လက္တစ္ဖ်စ္ကေလး
အေပၚမွာ ရုပ္ကုေဋ ငါးေထာင္၊ နာမ္ကုေဋ တစ္သိန္း၊
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ျဖစ္ပ်က္တဲ့ ရုပ္တရားေလးေတြဟာျဖင့္
တစ္ဖြားဖြားပ်ဳိပ်က္ေနတဲ့ ရုပ္တရားေလးေတြပဲ။
ဒီအေပၚမွာ ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ("အနိစၥ"၊ "ဒုကၡ"၊
"အနတၱ" လကၡဏာႀကီး သံုးပါး သံုးသပ္ၿပီးေတာ့
ေနလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ အဲဒီအေပၚမွာ
နားထဲေျပာလိုက္ဘိ သကဲ့သို႔ မင္းဟာကြာ မရွိတဲ့တရားႀကီးကို ရွိတယ္ထင္ၿပီးေတာ့၊ မရွိတဲ့တရားႀကီးကို အာရံုျပဳၿပီးေတာ့
မင္း အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ လကၡဏာႀကီး သံုးပါး
သံုးသပ္ေနတဲ့ ဥစၥာ ပညတ္ေတြပါပဲတဲ့။ နားထဲေျပာလိုက္ၿပီး
သကဲ့သို႔ တစ္ခါတည္းကို စိတ္ထဲက ျဖစ္လာတယ္။
ေၾသာ္မင္းဟာ ရွိသလားတဲ့။ မရွိတာကို မင္းရွိတယ္လို
႔ ထင္ေနတာ။ မင္း မရွိတဲ့တရားရွိလို႔ ထင္ေနတဲ့ဥစၥာ၊
နာမ္၏ အာရံုက ျဖစ္တဲ့ ပ်က္ေနတဲ့သေဘာတရား။
ပ်က္ေနတယ္ ထင္မွတ္လို႔ ျဖစ္တာ၊ ရွိေနတယ္
ထင္မွတ္လို႔ ရွိေနတာ၊ မင္းက အဝိဇၨာႀကီး ျဖစ္ေနပါလား။
အဲလိုသိတယ္။
အဲဒီလို သိလာတဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့
နာမ္၏ အာရံုကျဖစ္တဲ့ ရုပ္တရားေလးေတြကို စိတ္အာရံု ျဖစ္တဲ့ ရုပ္တရားေလးေတြကို တစ္ဖြားဖြား ပ်ဳိပ်က္ေနတဲ့ ဥစၥာ ပ်က္တယ္လို႔ ထင္မွတ္ေနတာက အဝိဇၨာပါလား။ ရွိေသးတယ္လို႔ ထင္မွတ္ေနတာ အဝိဇၨာပါလား။ မရွိတရားကို အရွိလို႔ ထင္ေနတာ
စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ဥပါဒါန္ ပါလား။ မရွိတဲ့တရားကို
အေမွာင္ေလးရယ္လို႔ သိတယ္လို႔ ထင္မွတ္လို႔
စိတၱဇဖန္ဆင္းထားတဲ့ ရုပ္၊ မရွိတရားကို ရွိတယ္လို႔
ထင္ေနတာ၊ အနိစၥလည္း မရွိ၊ ဒုကၡလည္း မရွိ၊
အနတၱလည္း မရွိ၊။ ျမင္ျမင္တဲ့ သေဘာဟာ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတဲ့ ျမင္တဲ့ သေဘာရယ္၊ အဆင္း သေဘာရယ္၊ အသိသေဘာရယ္၊ သူ႔သေဘာသူ အသီးသီးေဆာင္ေနတဲ့
ရုပ္ဓမၼ နာမ္ဓမၼကို မသိပဲနဲ႔ ရွိတယ္လို႔ ထင္မွတ္ေနတဲ့
စိတ္ကေလးဟာ အဝိဇၨာျဖစ္ေနပါလားလို႔ အဲဒီလို သိလိုက္ေတာ့ အဲဒီေလးေပၚမွာ ျမင္တဲ့သေဘာေလးကို ျမင္တာကို မရွိေတာ့ဘူး။
အနိစၥလည္း မရႈ၊ ဒုကၡလည္း မရႈ၊ အနတၱလည္း မရႈဘူး။
နာမ္မဲ့ရင္ အရွင္လမ္းဆံုးၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ငါဘဝ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီ။
မ်က္စိကလည္း ငါရႈစရာ မရွိေတာ့ဘူး။
အက်င့္ေတြ ငါကုန္ေနပါလား။
အဲဒီလိုသိလိုက္ေတာ့ မ်က္စိတံခါး၊ နားတံခါး၊
ႏွာေခါင္းတံခါး၊ ပါးစပ္တံခါး၊ ကိုယ္တံခါး၊ မေနာတံခါး
တံခါးေျခာက္ေပါက္ အာရံုေျခာက္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တိုင္း
တိုက္ခိုက္တိုင္းဟာ ကိေလသာ အသေဝါ ယိုစီးျခင္း
ကင္းေနေတာ့ အသေဝါ မရွိေတာ့ဘူး။ ကိေလသာ
ခန္းေျခာက္သြားၿပီ။
နားနဲ႔အသံနဲ႔ ၾကားလိုက္တဲ့
အခ်ိန္အခါက်ရင္ အသံေပၚမွာလည္း ယိုစီးျခင္း ကိေလသာ၊
အသေဝါ ခန္းေျခာက္၊ အနံ႔ေပၚမွာလည္း ယိုစီးျခင္း
ကိေလသာ အသေဝါ ခန္းေျခာက္၊ လွ်ာနဲ႔ အရသာနဲ႔
စားလိုက္တာ ယိုစီးျခင္း ကိေလသာ အသေဝါ ခန္းေျခာက္၊
ကိုယ္နဲ႔ အေတြ႔နဲ႔ ထိမွန္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါလည္း
ယိုစီးျခင္း ကိေလသာ အသေဝါ ခန္းေျခာက္၊
မေနာနဲ႔ ဓမၼနဲ႔ ေပါင္းစံုလိုက္တဲ့ အခါလည္း ယိုစီးျခင္း
ကိေလသာ အသေဝါ ခန္းေျခာက္၊
ေၾသာ္ ငါသည္ မ်က္စိကလည္း ငါယိုစီးျခင္း
ကိေလသာ ခန္းေျခာက္ၿပီ။ အသေဝါ ကုန္ခန္းၿပီ။ မ်က္စိေပါက္ကလည္း ေနာက္ထပ္ အသစ္တစ္ဖန္
ခႏၶာ ငါမျဖစ္။ ဘံုသံုးပါး ငါမရွိ။ နားေပါက္ကလည္း
ခႏၶာ အသစ္တစ္ခါ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘံုသံုးပါး
ငါကုန္ဆံုးၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ဘဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီ။
ငါအကုသိုလ္ကံ ကုသိုလ္ကံ။ မ်က္စိကလည္း အကုသိုလ္၊
ကုသိုလ္ ခ်ဳပ္ၿပီ။ နားေပါက္ကလည္း အကုသိုလ္စိတ္ ကုသိုလ္စိတ္ ခ်ဳပ္ၿပီ။ ႏွာေခါင္းေပါက္ကလည္း အကုသိုလ္စိတ္ ကုသိုလ္စိတ္ ခ်ဳပ္ၿပီ။
ပါးစပ္ေပါက္ကလည္း အကုသိုလ္စိတ္ ကုသိုလ္စိတ္ခ်ဳပ္ၿပီ။
ကိုယ္ေပါက္ကလည္း အကုသိုလ္ကံ၊ ကုသိုလ္ကံ
ငါဒီကံႏွစ္ပါးလြတ္ေနၿပီ။ မေနကလည္း
အကုသိုလ္ကံ ကုသိုလ္ကံ ငါလြတ္ၿပီ။
ေၾသာ္ မ်က္စိတံခါး၊ နားတံခါး၊ ႏွာေခါင္းတံခါး၊
ပါးစပ္တံခါး၊ ကိုယ္တံခါး၊ မေနာတံခါး အာရံု ငါး
အာရံု ေျခာက္နဲ႔ တိုက္ခိုက္တိုင္း တိုက္ခိုက္တိုင္း
၊ အကုသိုလ္ကံ ကုသိုလ္ကံက လြတ္ေပးပါလား။
ေနာက္ထပ္ ငါ အကုသိုလ္လည္း မရွိ။
ကုသိုလ္လည္း မရွိ အဗ်ာကတ ငါျဖစ္ေနပါလား။
စိတ္ကလည္း ဝိမုတၱိစိတ္ ျဖစ္ေနပါလား။
ေနာက္ထပ္ငါ အသစ္တစ္ဖန္ မျဖစ္၊
ညြတ္စရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ သိစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
အားလံုးဟာ ဘဝခ်ဳပ္ၿငိမ္းပါလား။ မျဖစ္မပ်က္တဲ့ သေဘာတစ္ခုတည္း ျဖည္ေနပါလား။
အဲဒီေတာ့မွ ေၾသာ္ ငါလုပ္စရာမရွိ၊ က်င့္စရာ
မရွိေတာ့ပါလားလို႔ အဲဒီေတာ့မွ သိေတာ့တယ္။
ဦးပဥၥင္းဟာ ေမွာ္ဘီက ဒကာႀကီးဆီ ေရာက္ေတာ့
အဲဒီေတာ့မွ (၉)နာရီလား (၈)နာရီလား
အဲဒါေတာ့ မမွတ္မိပါဘူး။ အဲဒီမွာ အလုပ္လုပ္စရာ
မရွိေတာ့ အဲဒီေတာ့မွ ပံုက်သြားတယ္။ စိတ္။
အဲဒီေတာ့မွ ဒကာႀကီးလာေတာ့ အရွင္ဘုရား
ဘယ္လုိျဖစ္သလဲ။ အဲဒီေတာ့ သူကေမးထားတဲ့
တရားက တရားေမးထားတဲ့ သေဘာက ရွိထားတာကိုး။
ဘယ္သြားရမလဲ။ ဦးပဥၥင္း ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယမဂ္
ရတုန္းက ေႏွာကုန္းရြာ တရားစင္ေပၚ ကေနၿပီးေတာ့
ေလာကသံုးပါးကို ဆင္ျခင္လိုက္ပါတယ္။
ဘယ္လိုဆင္ျခင္လိုက္လည္း ေၾသာ္ ငါေသတဲ့
အခ်ိန္ရယ္၊ ငါ ဘယ္ကိုသြားရမလဲ ခႏၶာကို ဆင္ျခင္လိုက္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ ဘယ္လိုျဖစ္သလဲ။
ဦးပဥၥင္းက ေႏွာကုန္းမွာ က်င့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ေၾသာ္ ေလာကႀကီးမွာ
ငါ ဘယ္ေနရာ ခႏၶာငါးပါး ပ်က္ရမလဲဆိုၿပီးေတာ့
တစ္ေလာကလံုးဟာ စၾကၤာဝဠာ တံတိုင္းကေနၿပီး
ျဖန္႔ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေတာ့ ငါဘယ္ေနရာ ခႏၶာရွာၿပီး
တစ္ျဖည္းျဖည္း စိတ္နဲ႔ ခ်ဳံ႕ၿပီး ရွာၿပီးၾကည့္တယ္။
တိုးတိုးၿပီး ခ်ဳံ႕ၾကည့္တယ္။ ခ်ဳံ႕ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ဘယ္ေနရာမွ မျမင္ဘူး။
ဘယ္ေနရာက ေပၚလာသလဲဆိုေတာ့
အခု ဦးပဥၥင္း သဲအင္းဂူရယ္လို႔ အမည္ပညတ္မယ့္
ေနရာၾကေတာ့ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ
သဲအင္းဂူ ကုန္းေပၚမွာ ဘယ္လိုေတြ႔လဲ ဆိုလို႔ရွိရင္
ဘုရားႀကီးကလည္း သံုးဆူေတြ႔တယ္။
ဘုရားသံုးဆူေပၚေနတယ္။
အဲ ေက်ာင္းႀကီးေတြလည္း ေပၚေနတယ္။
ေပၚေနေတာ့ ေၾသာ္ ဒီေနရာ ဘယ္သူ႕ဇာတိလဲ၊
ဘယ္သူ႔ ေက်ာင္းေတြလဲ၊ ဘယ္သူ႔ ဟာေတြလဲလို႔
ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္လိုက္တယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့
အတိတ္ျပန္ျမင္ေတာ့ ဦးပဥၥင္းဇာတိ ျဖစ္တယ္။
ဦးပဥၥင္းသိတယ္။ သိလိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါက်ေတာ့
ေၾသာ္ ဒီေနရာမွာ ငါ့ခႏၶာမ်ား ပ်က္ဦးမလားလို
႔ ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္တဲ့
အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ ျပႆဒ္ေဆာင္ႀကီး၊
ေၾသာ္ ျပႆဒ္ေဆာင္ႀကီးေတာ့ ေပၚလာျပန္ၿပီ။
ျပန္ၾကည့္တယ္။ စိတ္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္တယ္။
စိတ္နဲ႔ ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ရုပ္ကလပ္ႀကီးေပၚလာတယ္။
ဦးပဥၥင္း ရုပ္ကလပ္ႀကီး ေပၚလာတယ္။
ျပႆဒ္ေဆာင္ေပၚမွာ ဘယ္သူ႔ရုပ္ကလပ္ႀကီးလဲလို႔
ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဦးပဥၥင္း ရုပ္ကလပ္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။
ေၾသာ္ ငါဒီေနရာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရေတာ့မွာ ပါလား။
အဲဒီအခ်ိန္အခါ က်ေတာ့မွ ညီလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရယ္၊
မယ္ေတာ္လုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရယ္၊ အဲ ဒကာမႀကီး
ဦးပဥၥင္း ပရိနိဗၺာန္ျပဳလို႔ရွိရင္ ဒီမွာ ျပဳရလိမ့္မယ္။
ဒီမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီမွာ သာသနာႀကီး
ၾကက္ပ်ံမက်ေအာင္ ပြင့္လင္းလိမ့္မယ္။
ဒီမွာ ဘုရားႀကီးေတြလဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ဒီမွာ မီးေတြ ထြန္းၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီး အႀကီးအက်ယ္
ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ သာသနာ၏ မ႑ိဳင္ျဖစ္လိမ့္မယ္။
အဲဒီဦးပဥၥင္း ညီရယ္၊ မယ္ေတာ္ႀကီးရယ္၊
အဲ ဒကာမႀကီးကေတာ့ အတိတ္က
ဒကာမႀကီးကေတာ့ သူၾကားတယ္။ ဒီေနရာမွာ လမ္းႀကီးေတြလည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ ေႏွာကုန္းရြာမွာ
ပထမမဂ္၊ ဒုတိယမဂ္၊ တတိယမဂ္ ရတုန္းကေနၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ ေျပာဖူးပါတယ္။
အခ်ိန္အခါက်ေတာ့ အဲဒီေနရာမွ
ယခုသဲအင္းဂူ ဒကာဦးစုရကို ဒကာႀကီး
ေဟာဒီေနရာမွာ ပႏၷက္ရိုက္။ ညီလုပ္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ကတစ္ခါ တပည့္ေတာ္ ဘယ္ေနရာ
ေက်ာင္းေဆာက္ရမလဲ ဘုရားလို႔
အဲဒီကုန္းေပၚသာ ေဆာက္လိုက္ေပါ့ကြာ။
ေနာက္က်ေတာ့မွ ညီလုပ္တဲ့သူ ဓမၼာရံုထိပ္မွာ ညီလုပ္တဲ့သူ ေဆာက္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းရွိပါတယ္။
အဲဒီ ေက်ာင္းထိပ္ကေနၿပီး ေလးတိုင္စင္ကေလးနဲ႔
ေမွာ္ဘီက ဦးစုရနဲ႔ ေရႊဝက ေဆာက္ေပးလို႔
ဦးပဥၥင္းသီတင္းသံုးတာ ရွိပါတယ္။
သီတင္းသံုးတဲ့ အခ်ိန္အခါၾကေတာ့ ဒီတစ္ဝါမွာ
ခ်မ္းသာလိုက္တာ အားႀကီးပဲ။ ညီလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္က
ေဆာက္ေပးထားတဲ့ အေပၚမွာ ဒကာမႀကီးကေနတယ္။
ဦးပဥၥင္းက သပိတ္တစ္လံုးနဲ႔ ဆြမ္းခံသြားၿပီးေတာ့
ဒကာမႀကီးကို ေပးၿပီးေတာ့ ဒကာမႀကီးက ဆြမ္းကပ္။
အဲဒီ ဂူထဲကေနၿပီး တံခါးပိတ္ၿပီး ဒီလိုပဲေနေတာ့တာပဲ။
ေၾသာ္ သပိတ္တစ္လံုး သကၤန္းသံုးထည္နဲ႔ ငါခ်မ္းသာၿပီ .....
(သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဟသၤာတတြင္
ေဟာေသာ တရားေတာ္- ဓမၼရံသီ စာမ်က္ႏွာ)
ေမတၱာျဖင့္ ေ၀မွ်သူ
အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား
No comments:
Post a Comment