ရြာဦးေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံ ကဗ်ာေလးနဲ႔ ပတ္သက္ႀကီး ေခါင္းေလာင္းသံ ငါတုိ႔ၾကားဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာတစ္ပုဒ္၊ အမွ် ဘာေၾကာင့္ယူရတယ္ဆုိၿပီး စာတစ္ပုဒ္၊ စာ (၂) ပုဒ္ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။
ပထမေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ေဆာင္းပါးထဲမွာ ငယ္စဥ္က ကစၥည္းသဒၵါႀကီးစာအုပ္ထဲမွာ သင္ယူခဲ့ဘူးတဲ့
“ဇီရႏၲိ ေဝ ရာဇရထာ သုစိတၱာ၊ အေထာ သရီရမၸိ ဇရံ ဥေပတိ။
သတဥၥ ဓေမၼာ န ဇရံ ဥေပတိ၊ သေႏၲာ ဟေဝ သဗၻိ ပေဝဒယႏၲိ” ဆုိတဲ့ဂါထာေလး အေၾကာင္းကုိ ထည့္ ေျပာလ်င္ ပုိျပည့္စုံမယ္။ တပည့္ေတာ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ေရာက္ရင္ တရားေဟာဖုိ႔ တရားတစ္ပုဒ္ရၿပီဆုိၿပီး ေလာ ေလာဆယ္ နယူေယာက္မွာေရာက္ေနတဲ့ ဓမၼေဘရီ ဆရာေတာ္က အႀကံျပဳစကားနဲ႔ မုဒိတာစကား မိန္႔ၾကားပါ တယ္။
ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့ ပါဠိဂါထာေလးက ဓမၼပဒ ဇရာဝဂ္မွာလာတဲ့ ဂါထာေလး။ ဒီဂါထာေလးက သံဃာေတာ္ မ်ားရဲ့ ပါဠိစာေပသင္ၾကားေရးမွာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ကစၥည္းသဒၵါႀကီးက်မ္းထဲမွာ ပါဠိျပယုဂ္တစ္ခုအျဖစ္ ထည့္သြင္း ထားတာ။ ကစၥည္းသဒၵါက်မ္းက ျမန္မာျပည္ စာသင္သားအားလုံးနဲ႔ မကင္းႏုိင္တဲ့က်မ္းမုိ႔ ဒီဂါထာေလးကုိလည္း စာသင္သားအားလုံး ငယ္စဥ္ကတည္းက အလြတ္ရေနၾကတာ။
ဒီဂါထာေလးကုိရေနတာ ႏွစ္ကာလၾကာေညာင္းခဲ့ေပမယ့္ ထင္သာျမင္သာ ဇရာတရားက ကုိယ့္အပါးကုိ မကပ္ လာေသးေတာ့ ဒီစကားေလး ကေျပာျပတဲ့ သံေဝဂတရားက သိပ္အားေကာင္းစြာ မထင္လာခဲ့ဖူးေသးဘူးေလ။ ခုေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ဇရာရဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြက အားေကာင္းေမာင္းသန္စြာပဲ ကုိယ့္ရဲ့ေျခလက္ေခါင္းခါး ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားဆီကုိ ထိေတြ႔စမ္းသပ္လာေလၿပီမုိ႔ ေရႊဇရာကုိ မ်က္ႏွာလႊဲထားလုိ႔ မရႏုိင္ေအာင္ကုိပဲ ျဖစ္ေနရၿပီ ေလ။
ဇီရႏၲီ ေဝ ဆုိတဲ့ပါဠိဂါထာေလးရဲ့ ျမန္မာလုိအဓိပၸါယ္က “ရတနာတို႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာ ဆန္းၾကယ္ေသာ မင္းတို႔၏ ရထားတို႔သည္ ေဆြးေျမ့ အိုမင္းၾက ကုန္ေသး၏၊ ခႏၶာကိုယ္သည္လည္း ထို႔အတူပင္ ေဆြးေျမ့ အိုမင္းျခင္းသို႔ ေရာက္ရေသး၏၊ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏ တရားေတာ္သည္ ကား ေဆြးေျမ့ အိုမင္းျခင္းသို႔ မေရာက္ႏုိင္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးေျပာၾကားၾကကုန္၏" လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။
ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိၿပီးတဲ့ေနာက္ရက္ျဖစ္တဲ့ ဒီေန႔မွာပဲ ဒကာမႀကီး ေဒၚသိန္းႂကြယ္ရဲ့ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဆြမ္းကပ္လာတဲ့ ဒကာႀကီး ဦးကံထြန္း၊ ဒကာမႀကီး ေဒၚသိန္းႂကြယ္နဲ႔ ႏွမ ေဒၚခင္ႏွင္းျမင့္တုိ႔ မိသားစုသုံးဦးကုိ ဒီ အေၾကာင္းအရာေလး ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ဓမၼစကားေျပာျဖစ္ခဲ့တယ္။
ေျပာျဖစ္တဲ့စကားထဲမွာ ရုတ္တရက္ စဥ္းစားျဖစ္တာေလးေတြကုိပါ ထည့္ေျပာျဖစ္လုိက္ခဲ့တယ္။ အမွတ္မထင္ စဥ္းစားမိလုိ႔ ေျပာလုိက္တဲ့ စကားေလးေတြက ေနာင္မွာျပန္ေပၚလာခ်င္မွလည္း ေပၚလာတတ္ေတာ့တာ။ ငါ ဒီ အေၾကာင္းအရာေလးကုိ တစ္မ်ိဳးစဥ္းစားခဲ့ဖူးပါတယ္ ဆုိၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားေပမယ့္လည္း ဘယ္လုိမွ ျပန္ၿပီး မေပၚလာႏုိင္ေတာ့တာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမ့ေပ်ာက္ မသြားပဲ အမွတ္တရျဖစ္ရေလ ေအာင္ စာတစ္ပုဒ္ ေရးဖုိ႔ပါ စိတ္ကူးေပၚလာခဲ့တယ္။
ေနာက္ၿပီးလည္း အုိမင္းရင့္ေရာ္မႈကုိအေျချပဳကာ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္တတ္ဖုိ႔ မၾကာခဏဆုိသလုိပဲ သတိေပးေနမိတတ္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ လည္း ခုထက္ပုိၿပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ဖြယ္အလုပ္ လုပ္ျဖစ္ေလေအာင္ တြန္းအား ေပးရင္း စဥ္းစားမိတာေလးကုိ အမ်ားကုိျဖန္႔ေဝလုိက္တဲ့ စာတစ္ပုဒ္လည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဇရာ ဧည့္သည္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ မၾကာမၾကာလာလည္မႈကုိ ခံေနရတဲ့ အိမ္ရွင္ေတြအတြက္ အထူး ရည္ညႊန္းပါတယ္။
ရြာဦးေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံ၊
ဒုိးဒုိးေဒါင္ေဒါင္ညံ။
ေခါင္းေလာင္းသံ ငါတုိ႔ၾကား၊
အမွ်ယူစုိ႔လား။
အမွ်ဘာေၾကာင့္ ယူရတယ္၊
ကုသုိလ္ရဖုိ႔ကြယ္။
ကုသုိလ္သည္ ဘယ္မွာလဲ၊
ေခါင္းေလာင္းထုိးေနဆဲ။
အေပၚယံလႊာ ရုပ္ဝတၳုဳ အကာေတြဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ပင္ ခန္းနားႀကီးက်ယ္ေအာင္ လွလွပပျဖစ္ေအာင္ တန္ ဆာဆင္လုိ႔ ခ်ယ္သကာ ထားပါေစ။ အခ်ိန္ကာလရဲ့ တုိက္စားမႈက အဆုံးမေတာ့ အုိမင္းရင့္ေရာ္ေဆြးေျမ့ ပ်က္ စီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေစႏုိင္တယ္။ အႏွစ္အမေတ အျမဳေတလုိ႔ဆုိႏုိင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားစစ္စစ္ နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ တရားအႏွစ္ကေတာ့့ ႏွစ္ကာလတုိက္စားမႈဒဏ္ကုိ ခံႏုိင္စြမ္းတယ္။ ဘယ္ေသာအခါမွာမွ အုိးမင္းေဆြးေျမ့ သြား ရုိး မရွိဘူးတဲ့။
ဇရာလက္နဲ႔ ထုိးႏွက္လုိက္တာေၾကာင့္ ဗ်ာဓိဆုိတဲ့ နာက်င္သံစဥ္ ထြက္တဲ့အေၾကာင္းကုိ ပထမေဆာင္းပါးထဲမွာ ေရးလုိက္တာ။ အမ်ား တကာ ေျပာတတ္တဲ့အတုိင္း အရြယ္က စကားေျပာလာၿပီဆုိသလုိ အရြယ္က အုိမင္းရင့္ ေရာ္မႈနဲ႔စပ္တဲ့ ဆုတ္ယုတ္မႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ သယ္ေဆာင္လာခဲ့ၿပီေလ။ သုိ႔ေပမယ့္ ကံေကာင္းလွစြာပဲ အုိ ျခင္း မကပ္ႏုိင္တဲ့ေနရာ၊ နာျခင္း မထိႏုိင္တဲ့ေနရာဆုိတာလည္း ရွိရမယ္ဆုိတဲ့ အေတြးကုိ ဟုိလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ေက်ာ္က သိဒၶတၳဆုိတဲ့ လုလင္တစ္ေယာက္က ငယ္ရြယ္စဥ္မွာပဲ ေတြးခဲ့ဘူးတယ္။
သူေတြးမိတဲ့အေတြးကုိ ေတြးေနရုံအဆင့္မွာ ရပ္မထားပဲ လက္ေတြ႔စူးစမ္းရွာေဖြဖုိ႔ ဇနီးမယား သားနဲ႔စည္းစိမ္ ေတြကုိ စြန္႔လႊတ္ခဲ့တယ္။ လုိခ်င္တဲ့အရာကုိ အရရွာဖုိ႔က အခ်ိန္ေပးဖုိ႔လုိတယ္္။ အျခားေသာ တာဝန္ေတြနဲ႔ လုံး ေထြးပိျပားကာ မေနဖုိ႔လည္းလုိတယ္။ ဘဝဝဋ္ေႏွာင္ လူ႔ရဲ့ေဘာင္မွာ လုပ္ေဆာင္စရာေတြက အမ်ားသားမုိ႔႔ သူ ရွာလုိတဲ့အရာကုိ အေႏွာက္အယွက္ကင္းကင္း ရွာေဖြႏုိင္ဖုိ႔က လြယ္မယ္ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာကုိလည္း သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသူေဝးရာ ေတာတြင္းတစ္ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္။
မပုိင္ဆုိင္ေသးတဲ့အရာကုိ မရရတဲ့နည္းနဲ႔ရွာေဖြျခင္း။ ပုိင္ဆုိင္တဲ့အရာမွန္သမွ်ကုိလည္း အႏႈိင္းအဆမဲ့ သုံး ေဆာင္ခံစားျခင္း။ ပုိင္ဆုိင္မႈမွန္ သမွ်ကေတာ့ အမွန္တရားရဲ့ ဆန္႔က်င္ဖက္၊ ခံစားသုံးေဆာင္ျခင္းမွန္သမွွ်ဟာလည္း ဒုကၡမီးေတာက္ေစဖုိ႔ ေလာင္စာဆီ ထည့္ေပးျခင္း သက္သက္ပဲစတဲ့ အစြန္းေရာက္ အျမင္ေတြဟာ အမွန္တရားရွာေဖြေရးမွာ မမွန္တရားေတြပဲဆုိတာကုိ လက္ေတြ႔က်က် သိျမင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလုိသမားရုိးက် အျမင္ေတြကေန ေဖာက္ထြက္ၿပီး အလယ္အမွန္လမ္းနဲ႔ ပန္းတုိင္ကုိေရာက္ခဲ့တယ္။
သူေလ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကုိလည္း မပင္မပန္းရေလေအာင္လည္း လမ္းျပေဆာင္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ အမြန္ျမတ္ဆုံး ေသာ ရသကုိ ကုိယ္တစ္ဦးတည္းသာ ခံစားမယ္ဆုိတဲ့စိတ္ဓာတ္ စုိးစဥ္းမွ်ပင္ ကိန္းကပ္မေနခဲ့ဘူး ။ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ မဟာကရုဏာအဦးျပဳတဲ့ မုဒိတာစိတ္ထားဂုဏ္က အာရုံုျပဳလုိ႔ မကုန္ေအာင္ႏုိင္ေအာင္ကုိပဲ ျမင့္ျမတ္ႀကီးက်ယ္ လွပါတယ္။
အုိနာေသဆင္းရဲေတြနဲ႔ လုံးေထြးရစ္ပတ္ကာ အေတာမသတ္ အေမာမသတ္ႏုိင္တဲ့ ဒီသံသရာဇာတ္ေမ်ာ ေရ လ်င္ေၾကာထဲမွာ အစဥ္ထာဝရ ေမ်ာပါေနရလ်င္ ဘယ္မွာ ၿငိမ္းေအးသက္သာျခင္းဆုိတာ ရွိႏုိင္ပါ့မလဲ။ ဒီ သေဘာကုိ ဉာဏ္နဲ႔ေစာေၾကာၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အသက္ တစ္ရွဴစာေလးမွ်ပင္ အာမခံခ်က္မရွိလွတဲ့ ဘဝကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကရမွာပါ။
ေဆြးေျမ့ပ်က္စီးတတ္တဲ့သေဘာတရားရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္အစု တရားေတြနဲ႔ ေပါင္းစုထုလုပ္ထားတဲ့ ဒီခႏၶာကုိယ္ ေခၚတဲ့ ရုပ္ပုံအကာတစ္ခုမွာ ဘယ္လုိလုပ္ ခုိင္မာမႈဆုိတာေရာ ရွိႏုိင္ပါ့မလဲ။ မခုိင္ခန္႔တဲ့အေျခခံအေပၚ ခႏၶာ အိမ္ တစ္ခုတည္ေဆာက္ခဲ့လ်င္ေကာ ဘယ္လုိလုပ္ခုိင္ခန္႔မႈ ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ သုိ႔ေပမယ့္ အကာလုိ႔ေခၚဆုိ ႏုိင္မႈမွာကုိက အႏွစ္ဆုိတာလည္း ရွိႏုိင္ေသးတယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တဲ့သေဘာ။
ဒီသေဘာကုိ ကုိယ္ပုိင္ဉာဏ္နဲ႔ ထုိးထြင္းကာသိရွိေတာ္မူခဲ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶက "အဆန္းတၾကယ္တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ မင္းစီးရထားေတြ၊ အေမႊးနံ႔သာ ခ်ယ္သထားတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ေတြ အုိမင္းေဆြးေျမ့ေပမယ့္ သူေတာ္စဥ္မ်ား ႏွစ္ သက္ခင္မင္ ျပစ္မထင္တဲ့ အမတဆုိတဲ့ သူေတာ္ဓမၼ နိဗၺာန္ကေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွ အုိေဟာင္း ေဆြးေျမ့ျခင္း ဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး" လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအမတ နိဗၺာန္ကုိ ရရွိဖုိ႔ အေၾကာင္းသူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားကုိ အရင္းျပဳရပါတယ္။ ဒီအေျခခံအေၾကာင္းမ်ား ကေတာ့ မွန္တဲ့အရာမ်ားကုိ ရဲရင့္စြာ ယုံၾကည္ျခင္း သဒၶါတရား။ လုိက္နာထိန္းသိမ္းျပဳက်င့္ရမည့္ ေရွာင္ဖြယ္ ေဆာင္ဖြယ္ က်င့္ဝတ္တရား သီလ။ သိသင့္သိဖြယ္၊ တတ္သိ တတ္ဖြယ္ေတြကုိ သိမႈ တတ္မႈ သုတ။ ကုိယ္ပုိင္ ဆုိင္တဲ့ စီးစည္းဥစၥာနဲ႔ အတတ္ပညာ စတာမ်ားကုိ အျခားသူေတြကုိလည္း မွ်ေဝေပးလုိျခင္း စာဂနဲ႔ ရွက္ေၾကာက္ ထိတ္လန္႔ရမည့္ အလုပ္အေျပာေတြကုိ လုပ္ဖုိ႔ေျပာဖုိ႔ ရွက္ေၾကာက္မႈနဲ႔ လုပ္သင့္ေျပာသင့္တဲ့ အလုပ္အေျပာမ်ား ကုိ မေၾကာက္မရြ႔ံ႔ လုပ္ဝန္႔ ေျပာဝန္႔မႈ ဟီရိ ၾသတၱပၸစတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား လူ႔စြမ္းအားေကာင္းမ်ားကုိ ျဖည့္ က်င့္ေပးျခင္းပါပဲ။
ဒီေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ကုသုိလ္သည္ဆုိတာ အျမတ္ဒါနေတြကုိ ျဖည့္စည္းျပဳလုပ္ၾကတဲ့ ဒကာႀကီး ဒကာမႀကီး တုိ႔လုိသူေတြကုိ ေျပာလုိ႔ရႏုိင္သလုိ ဒကာႀကီးဒကာမႀကီးမ်ားရဲ့ ခႏၶာကုိယ္က ခုကုိယ္ပဲ ထုိင္မႈခက္၊ ထမႈခက္စတဲ့ ဒုကၡဆင္းရဲေတြကုိ ျပသကာ ကုသုိလ္တရားေတြကုိ ထာဝရ အမွတ္ ရေနေအာင္ ျပသေပးတဲ့အတြက္ အုိမႈ နာမႈ သေဘာတရားေတြကိုလည္း ကုိယ့္ကုိ ကုသိုလ္ေပးေနတဲ့ ကုသုိလ္သည္ေတြပဲလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ခုလုိ ေမြးေန႔အခါသမယမွာ ကုသုိလ္မဂၤလာျပဳလုပ္ၾကတဲ့သူေတြအေနနဲ႔ အသက္တစ္ႏွစ္ႀကီးလာရုံမွ်ကုိ အမွတ္ ျပဳမိရုံမွ်သာမက ကုသိုလ္ တရားေတြလည္း တစ္ႏွစ္စာ ပုံၿပီးဆည္းပူးလာခဲ့ၿပီရယ္လုိ႔ ျပန္လည္စဥ္းစားၿပီး ဝမ္း ေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ႏုိင္ေစဖုိ႔ကုိလည္း သတိျပဳၾကရမွာပါ။
ေရွ႔ႏွစ္ေရွ့ႏွစ္မ်ားမွာလည္း ရက္ေတြ အသက္ေတြ ႀကီးရင့္လာလုိ႔ အုိျခင္းနာျခင္းေတြ တုိးတုိးလာတာနဲ႔အမွ် အုိ မႈနာမႈ မဆုိက္မကပ္ႏုိင္တဲ့ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ဆီ ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ေၾကာင္းတရားေတြကုိလည္း ပုိမုိလုိ႔ ျဖည့္ဆည္းပူး ၾကဖုိ႔ လုိေပလိမ့္မယ္။ အုိျခင္းဆုိတဲ့ ကုသုိလ္သည္ကုိ အမွီျပဳလုိ႔ သူေရာင္းလာတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိ ႏွစ္ႏွစ္ ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ဝယ္ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္လုိက္ၾကဖုိ႔လည္း လုိပါလိမ့္မယ္။
ေမတၱာမ်ားျဖင့္
အရွင္သိရိႏၵ
No comments:
Post a Comment