Wednesday, July 4, 2018

☆“#အပ်ဳိတန္မဲ့ပါးမွာမွဲ႕”☆

‘အပ်ဳိတန္မဲ့
ပါးမွာမွဲ႔သို႔
ကဲ့ရဲ႕စရာ’
(မဃေဒ၀။ ပုိဒ္ ၄၁၂။)
ခ်ီးမြမ္း ခုနစ္ရက္
ကဲ့ရဲ႕ခုနစ္ရက္
☆ ဒါေတြ အေရးမၾကီးပါဘူး။ ခ်ီးမြမ္းခံရတာလဲ ေလာကဓံ၊ ကဲ့ရဲ႕ခံရတာလဲ
ေလာကဓံ မမႈမပါဘူး။
☆ ဤသို႔ေသာ ‘ဒဲ့တုိက္’ခံမႈသည္ အကဲ့ရဲ႕ခံရျပီးေနာက္ တံေတြးကြက္တြက္ ပက္လက္ ေမ်ာျပီးေနာက္တြင္ကား မႏၲန္တခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

☆ ဤသို႔မဟုတ္လွ်င္ကား လူတုိင္းပင္ အစြပ္စြဲမခံရေအာင္ သတိထားသင့္
သည္။ အ ထူးအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ပို၍ သတိထားသင့္သည္။
☆ ၀ိသာခါအမ်ဳိးသမီးၾကီး အပ်ဳိဘ၀က ေျပာဖူးေသာစကားတခုရွိသည္။
‘ကြၽန္မတုိ႔ မိန္းမသားေတြဟာ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္’တဲ့။
☆ ေရာင္းကုန္ပစၥည္း နာမည္ဆုိးမထြက္ဖုိ႔ အေရးၾကီးသည္။ မၾကာေသးမီက
ရန္ကုန္ မွာ ေရာင္းကုန္ပစၥည္းျဖစ္ေသာ ငါးေတြ ပုစြန္ေတြ နာမည္ပ်က္ၾက၊ ဘာဘာညာညာ အစြပ္ စြဲခံၾကရသျဖင့္ ငါးေရာင္းသူမ်ား အၾကီးအက်ယ္ထိ
ခုိက္ၾကသည္။ နာမည္ပ်က္ျခင္း အစြပ္ စြဲခံရျခင္းသည္ ဟုတ္ေသာ္ရွိ၊ မဟုတ္
ေသာ္ရွိ အေတာ္ထိခိုက္တတ္တာပါတကားဟု မ်ားမ်ားၾကီး သတိထားၾကရပါ
မည္။
☆ နာမည္ပ်က္ျခင္းသည္ အမႈိက္ကစ၊ ျပႆဒ္မီးေလာင္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။
☆ အပ္ခ်ိတ္ႏွင့္သြားၾကားထုိးရာမွာ ေမးခုိင္ေရာဂါပိုး၀င္သည္အထိ နစ္နာ
သြားရေသာ အမ်ိဳးသမီးၾကီးတဦးကို ေတြ႕ရဖူးသည္။
☆ အေသးအဖြဲ႕တခုကစ၍ အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္ပြားသြားတတ္သည္။ ဆာဗီယာ
အမ်ဳိး သား၀ါဒီတဦးက ၾသစၾတိယာဟန္ေဂရီမင္းသားၾကီး ဖရန္စစ္ဖာဒိနန္
တဦးတည္းအား လုပ္ၾကံလုိက္မႈေၾကာင့္ ပထမကမၻာစစ္ၾကီး(၁၉၁၄-၁၈)ျဖစ္
ပြားခဲ့ရာ လူတကုေဋေသ၍ လူႏွစ္ ကုေဋဒဏ္ရာရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
နစ ခုဒၵမာ စေရ ကိဥၥိ
ေယန ၀ိညဴ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ဳံ (ေမတၱာသုတ္)
သိတတ္သသူ
ရွင္ႏွင့္လူတုိ႔
ျမဴႏွယ္ျဖန္႔ၾကဲ
ရုတ္ရုတ္သဲမွ်
ျပစ္စိုးစိမွ်
က်င့္မိမည္ထား
ေ၀းရာရွားေလာ့
☆ သီတာေဒ၀ီသည္ ဒႆဂိရိလက္တြင္းသို႔ ပါသြားရေသာ္လည္း လကၤာဒီပ
တြင္ေနခဲ့ရ သမွ် အခ်ိန္ကာလအေတာအတြင္း မွဲ႕တေပါက္မွ် မစြန္းရ
ေအာင္ ေနႏုိင္ခဲ့သည္။
☆ သုျဂိဳဗ္, ဟာႏုမန္တုိ႔အကူအညီျဖင့္ ရာမမင္း လကၤာဒီပကို ေအာင္ႏုိင္ျပီး
ေနာက္ သီတာေဒ၀ီကို ျပန္လည္ေခၚေဆာင္ခါနီးတြင္ သီတာေဒ၀ီက မီးပုံ
တြင္းသို႔ သက္ဆင္း၍ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေၾကာင္း သက္ေသျပခဲ့သည္။
☆ ရာမမင္း အယုဇၥ်သို႔ ျပန္ေရာက္ျပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သီတာေဒ၀ီ
ႏွင့္အတူတ ကြ ထီးနန္းစည္းစိမ္ ခံစားေနစဥ္ သီတာေဒ၀ီတြင္လည္း ကိုယ္
၀န္ရွိလာျပီးမွ တေန႔သ၌ ရာမမင္းကုိယ္တုိင္ ညဥ့္ဘက္ ၿမိဳ႕တြင္းရြာတြင္း ရုပ္
ဖ်က္၍ စနည္းနာရာ အိမ္တအိမ္မွ လင္မယား ရန္ျဖစ္ေနသံကို ၾကားရ
သည္။ မိန္းမလုပ္သူက လင္ႏွင့္စိတ္ဆုိး၍ အိမ္ေပၚမွ ဆင္းမည္ျပဳရာ
ေယာက်္ားလုပ္သူက ခပ္ထန္ထန္ ဤသို႔ေျပာသည္။
☆ ‘နင္က ငါ့ကို ရာမမင္းလုိမ်ား မွတ္ေနသလား၊ ရာမမင္းကေတာ့ သီတာ
ေဒ၀ီ သူ မ်ားလက္ထဲ ေရာက္သြားျပီးတာေတာင္မွ သတိီျပီး ၾကည္ၾကည္ျဖဴ
ျဖဴလက္ခံေပါင္းသင္းေန တယ္၊ ငါကေတာ့ နင္အိမ္ေပၚက ဆင္းသြားျပီး
တဲ့ေနာက္ နင့္ကို လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အိမ္ေပၚ ျပန္တက္လာမယ္မ်ား
မၾကံနဲ႔၊ သီတာကို ရာမမင္း လက္ခံသလုိ၊ ငါက နင့္ကို လက္ခံမွာ မဟုတ္
ဖူး၊ (ဤကား ပုံေလးရပ္ အဆုိတည္း။)
☆ ရာမယဏက်မ္း၏ေနာက္ဆုံးအခန္းၾကီးကို ဥတၱရက႑ေခၚသည္။ ထုိ
ဥတၱရက႑ ကို ပုဗၺဒၶ-ေရွ႕ပုိင္း။ ဥတၱရဒၶ-ေနာက္ပိုင္းဟူ၍ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္း
ခြဲျခားထားသည္။ ပုဗၺဒၶေခၚ ေရွ႕ပုိင္းတြင္ သဂၢေခၚ အခန္းငယ္ ၅၀ ရွိသည္။
ထုိအခန္းငယ္ ၅၀အနက္ ၄၃၊ ၄၄၊ ၄၅ အခန္းငယ္မ်ား၌ ရာမမင္းၾကီး သီတာ
ေဒ၀ီကို စြန္႔လႊတ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ား အက်ယ္ပါရွိသည္။ ထုိရာမယဏက်မ္း
ရင္းတြင္ကား ရာမမင္း စနည္းနာထြက္သည္ဟု မဆုိ။ ဘျဒ မည္ေသာ အ
မတ္တဦးထံမွ သတင္းရေၾကာင္းကို ဆုိသည္။
☆ ရာမမင္းၾကီး နန္းေတာ္တြင္ မင္းၾကီးအား ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အေၾကာင္းစုံ
ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ေသာ သူလွ်ဳိအမတ္(၁၀)ဦး ရွိသည္။ ၎တုိ႔မွာ
၁။ ၀ိဇယ
၂။ မဓုပကၠ
၃။ ကႆပ
၄။ မဂၤလ
၅။ ကုလ
၆။ သုရာဇိ
၇။ ကာလိယ
၈။ ဘျဒ
၉။ ဒႏၲ၀ကၠ
၁၀။ သုမာဂဓတုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
☆ ဘျဒက ေလွ်ာက္ခ်င္၍ ေလွ်ာက္သည္မဟုတ္။ ရာမမင္းၾကီးကိုယ္တုိင္က
ျပည္သူ႕သတင္းကို အတင္းညႇစ္ထုတ္ေနေသာေၾကာင့္ အမတ္က ဖြင့္ထုတ္
လုိက္ရျခင္းျဖစ္သည္။
☆ ၾကားရေသာသတင္းမွာကား စနည္းနာထြက္သည္ဆုိေသာအခါက ၾကားရ
ေသာ သတင္းမ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ ‘သူတပါးလက္ထဲ ေရာက္သြားျပီးသား သီတာ
ေဒ၀ီကို ရာမမင္း ၾကီးက ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္ လက္ခံေပါင္း
သင္းေနရပါလိမ့္’စေသာ တုိးတုိး တုိးတုိး အေျပာမ်ဳိးေတြျဖစ္သည္။
☆ ထိုအခါ ရာမမင္းၾကီး စဥ္းစားဆုံးျဖတ္လုိက္သည္။ သီတာေဒ၀ီကို စြန္႔လုိက္
ေတာ့ မည္။ သီတာေဒ၀ီမွာ အျပစ္မရွိေၾကာင္း ငါသိ၏။ သို႔ေသာ္ သီတာေဒ၀ီ
ကို ငါစြန္႔လုိက္ေတာ့မည္။ ရေသ့သူေတာ္ေကာင္းၾကီးမ်ား ဖူးေျမာ္ခ်င္ေၾကာင္း၊
အလုပ္အေကြၽးျပခ်င္ေၾကာင္း သူလည္းေျပာဘူးသည္။ သူ၏ခ်င္ျခင္းကို ရ
မယ္ရွာ၍ ရေသ့သူေတာ္စင္တုိ႔ ေနထုိင္ရာ ေတာထဲသို႔ ပို႔လုိက္မည္။ သီတာ
ေဒ၀ီမွာ အျပစ္ကင္းစင္ေၾကာင္း သိပါ၏။
‘သီတာေဒ၀ီမွာ အျပစ္မရွိေၾကာင္း ငါသိပါ၏’
(အေ၀မိ ေစန မနေဃတိ)
‘သို႔ေသာ္လည္း လူအမ်ား စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕မႈသည္ အလြန္အေရးၾကီးသည္ဟု ငါနား
လည္ ၏’
(ကိႏၲဳ ေလာကာပ၀ါေဒါ ဗလ၀ါ မေတာေမ)
‘စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေသာ လမင္းေပၚမွာ ထင္လာေသာ ေျမလုံးအရိပ္ကို
လမင္း၏ အညစ္အေၾကးအျဖစ္ တင္စား၍‘လငပုပ္ဖမ္းသည္’ဟု လူအမ်ား
ေခၚၾကပါသည္’
(ဆာယာ ဟိ ဘူမ်ာ သသိေနာ မလေတၱနာ ေရာပိတာ သုဒၶိမေတာ ပဇာတိ)
(ကာလိဒါသေရး - ရဃု၀ံသ ၁၄။ ၄၀။)
‘ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား လူအမ်ား၏ငါ့အား စြပ္စြဲကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီး
လွေပ၏’
(ေပါရာပ၀ါေဒါ သုမဟာ)
‘ထုိမွတပါး ဇနပုဒ္တုိင္းသားလူအမ်ား၏ ငါ့အေပၚ၌ ထုိရြံရွာစက္ဆုပ္ျခင္း
သည္ ငါ ၏အသည္းႏွလုံးစေသာ နာကြင္းနာကြက္တုိ႔ကို ခုတ္ထြတ္ျဖတ္
ေတာက္ေနေပ၏’
(၀ါလမိကီ၏ရာမယဏ၊ ဥတၱရက႑၊ ပုဗၺဒၶ၊ ၄၅၊ ၃။)
‘စင္စစ္အားျဖင့္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေၾကာင္း သိပါေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူ
ၾကည္ ျဖဴပါေစျခင္းအက်ဳိးငွာ သီတာေဒ၀ီကို ငါ စြန္႔လုိက္ပါ၏’
(ဧကႏၲ ၀ိသုဒၶတာ ညာေဏပိ ေလာကရဥၥနတၳံ။ ဟႏုမန္ နာဋကေခၚ မဟာနာဋ ဋီကာ။ ႏွာ-၄၃၈။)
လက္ႏွီးစုတ္ ညစ္ပတ္ေသာ္ မသိသာ၊ ပ၀ါျဖဴညစ္လွ်င္ ညစ္မွန္း သိသာ
သည္။
အရြယ္လြန္ေသာ မိန္းမၾကီးတြင္ တင္းတိပ္ မွဲ႕မည္းစြဲေသာ္ မကဲ့ရဲ႕ၾက။ အပ်ဳိ
တန္မဲ့ ပါးမွာမွဲ႔ရွိေသာ္ ကဲ့ရဲ႕ၾကသည္။ အကဲ့ရဲ႕ အစြပ္အစြဲ မခံရေစႏွင့္။
မွတ္ခ်က္။ ။၁၉၈၅-ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလထုတ္ လုံမေလးမဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ
(၂၀ မွ ၂၁) ထိ၌လာရွိေသာ ေဆာင္းပါးကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္းမရွိပဲ
ရုိက္ႏွိပ္ ထားပါသည္။
¤ ဆန္းထြန္း(မန္းတကၠသုိလ္) ¤
Buddhavasa Tiloka
MS

No comments:

Post a Comment