Friday, September 7, 2018

အိပ္ရာ ကေန ရိပ္သာျဖစ္ေအာင္က်င့္

ရဟန္းဝတ္ၿပီး သံုးဝါေလာက္အရမွာ မဟာစည္နည္း္နဲ႔ ျပတဲ့ ရိပ္သာတစ္ခုဝင္ျဖစ္တယ္။
မိမိကေဖာင္းပိန္ကို ရႈ႕လို႔မရဘူး။ ဆရာေတာ္ကိုခြင့္ေတာင္းၿပီး နွာသီးဖ်ားပဲျပန္ရႈ႕တယ္။ ဆ ရာေတာ္ႀကီးကလည္းခြင႕္ျပဳတယ္။
သံုးရက္ေျမာက္ေန႔က်ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေခၚစစ္တယ္။ ``ဦးဇင္းေလးနည္းနဲ႔ဘာကြာသလဲ´´တဲ့။
မိမိကလည္းေျဖခဲ့တယ္။ ``ပညတ္ေတြပဲကြာပါတယ္ဘုရား´´လို႔။

ဆရာေတာ္ႀကီးကဘယ္လိုပညတ္ေတြပဲကြာတာပါလဲတဲ့။
မိမိကလည္း ``ဆရာေတာ္တို႔ ကဝမ္းဗိုက္ကိုစဦးတည္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကနွာသီးဖ်ား၊တခ်ဳို႔က ငယ္ထိပ္၊တခ်ိဳ႕က နွလံုးအိမ္ စသည္ၫႊန္ျပၾကပါတယ္။ဒါေတြဟာ ေနရာဆိုတဲ့ ပညတ္ေတြပါ။ တကယ္တမ္းေတြ႕ၾကတာမွာေတာ့ ေဖာက္ျပန္မႈ႕သေဘာ၊ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာရုပ္ကေလးေတြဟာေတာ့အတူတူပါဘုရား´´ဆိုေတာ့.ဆရာေတာ္ႀကီးက--
ၾသ ..ဦးဇင္းေလးအေတာ္ေလ့လာထားၿပီပဲ။ဟုတ္ပါတယ္။ရုပ္မွာေတာ့အတူတူပါပဲ။ ဘုန္းႀကီးတို႔က စအားထုတ္မဲ့ေယာဂီစိတ္ဘယ္လိုထားရမလဲမသိေသးခင္ ခ်ည္တိုင္ကမၼ႒ာန္းအေနနဲ႔ ေဖာင္းပိန္ကိုၫႊန္ျပၾကတာပဲ။ သာဓုပါ။ဆက္အားထုတ္ပါ။´´
ဆိုၿပီး သာဓုေခၚပါတယ္။
ူေျပာလိုတာက ေယာဂီေတြ သေဘာေပါက္ေအာင္၊ မိမိအားထုတ္ေနတာ ဘာလဲဆို္ုတာသိေအာင္ပါ။
ရိပ္သာဝင္တဲ့ေယာဂီအခ်ိဳ႕ နံနက္ေလးနာရီဆိုထရတယ္။ အိပ္ရာနိႈးသံေခ်ာင္းေခါက္တာနဲ႔ ကပ်ာကယာထ၊မ်က္နွာသစ္၊အိမ္သာတက္၊ ေနာက္က်သြားရင္အေျပးကေလးဓမၼာရံုထဲကိုလာ၊ ၿပီးေတာ့.ဟင္းကနဲသက္ျပင္းခ်ၿပီးတရားစထိုင္ပါတယ္။
အဲဒီမွာဘာကိုသတိထားမိလိုက္သလဲဆိုေတာ့ တရားဆိုတာ ဓမၼာရံုထဲ ထိုင္ၿပီးရွာမွရမယ္ဆိုတဲ့ အစြဲေလးေတြကိုသြားေတြ႕တယ္။
တကယ္တမ္းက အိပ္ရာစထကတည္းက မ်က္နွာသစ္တာ ၊ေရခ်ိဳးတာကအစ သတိနဲ႔အားထုတ္ေနရမွာ။ ဘုရားရွင္ေနာက္ဆံုးအဆင့္ အိမ္သာတက္ရင္းေတာင္းရႈ႕ဖို႔ၫႊန္ၾကားထားပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ရႈ႕ရမဲအာရံုဟာသတိသာရွိရင္ ေတြ႕ပါတယ္။ ဓမၼာရံုထဲမွာ စိတ္ကိုနွာသီးဖ်ားထားမွ၊ငယ္ထိပ္မွာထားမွ၊နွလံုးအိမ္မွာထားမွေတြ႕မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီနည္းေတြနဲ႔မရႈ႕ရဘူးလို႔ဆိုလိုေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။
ဘုရားက ဝိပႆနာရဲ႕အာရံုဟာ ဒုကၡသစၥာျဖစ္တဲ့ ပရမတ္ ရုပ္နာမ္တဲ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ရႈ႕ရမဲ့အာရံုဟာဘာလဲ၊သူ႔သဘာဝဟာဘယ္လိုလဲဆိုတာေတာ့သိဖို႔လိုလာၿပီ။ ဒါကသင္ယူရမဲ့ကိစၥ၊သင္ယူရင္းရႈ႕သြားရမွာ။
အရာဝတၳဳကို သိတယ္ဆိုတာ လကၡဏာဆိုတဲ့အမွတ္အသားကိုသိမွျဖစ္တာ။
ေမာင္ေမာင္ကိုပြဲခင္းထဲမွာသြားေခၚစမ္းကြာဆုိုရင္ေမာင္ေမာင္ကိုမျမင္ဘူးပဲနဲ႔ ဘယ္လိုေခၚမလဲ။ဒီေတာ့မွာလိုက္ရမယ္။ အက်ီၤအနီေရာင္ဝတ္ထားၿပီး အသားျဖဴျဖဴ၊ဝဝလူဟာေမာင္ေမာင္ပဲလို႔သင္ေပးလိုက္ရမယ္။ ဒီအမွတ္သားကိုၾကည့္ၿပီးရွာမွေမာင္ေမာင္ကိုေတြ႕မွာ။ အသားျဖဴတာေတြ၊ဝတာေတြဟာ ေမာင္ေမာင္လို႔သိေၾကာင္းအမွတ္သားလကၡဏာေတြပဲ။
ဒီသေဘာပဲ။ရုပ္ကိုရွာရႈ႕ဖို႔ဘုရားကၫႊန္ထားတဲ့အတြက္ ရုပ္ကိုဘယ္လိုရွာမလဲ။ အမွတ္အသားလကၡဏာနဲ႔ပဲရွာရမယ္ေလ။
သာမာန္လူေတြသိသလို ရုပ္ဆိုတာ မသိတတ္တဲ့ ဒီခႏၶာတံုးႀကီးပဲဆ္ုိရင္ေတာ့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာသလို ဒါကေခြးေဟာင္တဲ့ခႏၶာကြ။လို႔ပဲေျပာရမယ္။တရားရႈ႕ရမဲ့ရုပ္ခႏၶာမဟုတ္ဘူး။
တရားရႈ႕ရမဲ့ရုပ္ကေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာေလးပဲ။ ``သေဘာတရားဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာ။ သေဘာသည္လည္းတရား၊တရားသည္လည္းသေဘာ၊´´ပဲ။
ရုပ္လို႔သိေၾကာင္းအမွတ္သားကိုေျပာပါမယ္။ သင္ေနပူထဲကိုထြက္လိုက္ပါ။ပူကနဲေတြ႕မယ္။ဒီအပူဟာဘယ္လိုျဖစ္လာသလဲ။ နဂိုကသက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေနတဲ့ရုပ္ေလးဟာ ေနပူေၾကာင့္ပူရုပ္အျဖစ္ေဖာက္ျပန္လာၿပီ။
ေနရိပ္ထဲျပန္ဝင္လိုက္။ပူရုပ္အစားေအးရုပ္အျဖစ္ေဖာက္ျပန္သြားၿပီ။
ျခင္ကိုက္ရင္ ယားရုပ္အျဖစ္ေထာက္ျပန္လာတယ္။
ဗိုက္ဆရာရင္ ဆာရုပ္အျဖစ္ေဖာက္ျပန္လာတယ္။
အဲဒီလိုတသမတ္ထဲမရွိပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေဖာက္ျပန္တတ္လို႔ ရုပ္ လို႔ေခၚတာ။ အဲဒီလို ပူရုပ္၊ ေအးရုပ္၊ယားရုပ္ ၊ဆာရုပ္ေတြကို အေကာင္အထည္အျဖစ္ျမင္ရသလား။ မျမင္ရပါဘူး။မျမင္ရေပမဲ့ရွိမွန္းေကာမသိလား။သိတာေပါ့။စိတ္နဲ႔တိုက္ရိုက္ေတြ႕ေနရၿပီေလ။ အဲဒီလိုမျမင္ပဲ အေကာင္ထည္မရွိပဲ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာတရားေလးကိုသာ ရုပ္လို႔ ေခၚတာပါ။
ဒါသဘာဝလကၡဏာဆိုတဲ့ ရႈ႕ေထာင့္ကေျပာတာ။ ဝိပႆနာမွာအဲဒါအေရးႀကီးဆံုးပဲ။သဘာဝလကၡဏာဆိုတာကိုမသိေသးပဲ ျဖစ္ပ်က္ဆိုတဲ့ သာမညလကၡကိုတက္ရႈ႕ရင္ ဝိပႆနာအတုပဲျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒါဆိုရင္အဲဒီလိုအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲေနမႈ႕ကို ထိုင္ၿပီး စိုက္ရွဴ႕မွေတြ႕မွာလား။ သင္အခုဖုန္းကိုကိုင္ထားရင္ ပူေနတာ။မာေနတာကိုေတြ႕ပါတယ္။ ဒါရုပ္ေတြေလ။ သတိထားၾကည့္လိုက္ရင္မေတြ႕ဘူးလား။
ဖုန္းပူေနတယ္။ လက္ပူေနတယ္ဆိုတာမွာ ဖုန္းဆိုတာ ပညတ္၊ ပူေနတာက ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ ပရမတ္။ အဲဒီပူေနတဲ့သေဘာကိုဘာေၾကာင့္ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့ ပရမတ္လို႔ေျပာရတာလဲဆိုေတာ့ ဖုန္းပိတ္ၿပီးထားလိုက္ ပူေနတာကေနျပန္မေအးသြားဘူးလား။ ေအးသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ပူမႈ႕သေဘာေလးဟာ အၿမဲမေနနိုင္ပဲေဖာက္ျပန္ျပရတာေပါ့။
တကယ္တန္းအေသးစိတ္ ဝိပႆနာသတိဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ရင္ ပူေနတဲ့အခ်ိန္တြင္းမွာကိုက အပူေတြတရိပ္တရိပ္နဲ႔ေဖာက္ျပန္ေနတာပါ။
အခုကသဘာဝလကၡဏာရႈ႕ေထာင့္ကအၾကမ္းစားသေဘာပဲေျပာေနတာရွိပါေသးတယ္။
ဒီေတာ့ ခႏၶာကိုယ္မွာျဖစ္လာသမ်ွေလးေတြကို သတိနဲ႔ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာေလးေတြျဖစ္လာတာပါလား။ ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါမဟုတ္ပါလား။ အရွိတရားဆိုတာ သေဘာေလးမ်ွသာပါလား။ လူ၊နတ္ ဆိုတာ တကယ္ေတာ့မရွိတရားပါလား။ဆိုတဲ့ ဉာဏ္ဝင္ေအာင္ေလ့က်င့္ရမွာ။
ခႏၶာဟာအခ်ိန္တမ္းေဖာက္ျပန္ျပေနတာပဲ။ သတိထားၾကည့္တာနဲေတြ႕ပါတယ္။ ဒီအဆင့္မွာျဖစ္ပ်က္မရႈ႕ေသးပါဘူး။
ဝိသုဒၶိမဂ္မွာ အတိလင္းဆိုထားပါတယ္။ သဘာဝလကၡဏာကိုစမရႈ႕ပဲ သာမညလကၡဏာဆိုတဲ့ ျဖစ္ပ်က္ကိုမသိနိုင္ပါဘူး။ သိတယ္ဆိုရင္အတုပါ။
ျမင္းမီးဆြဲေမာင္ဆန္ ျဖစ္ပ်က္ရႈ႕ေနၿပီး တရားမရတာဟာ အဲဒီလိုအေျခခံကစမရႈ႕လို႔ ဝိပႆနာအတုျဖစ္ေနေၾကာင္း ဝိနစၦယ မွာဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။
ဒီေန႔ေတာ့ သဘာဝလကၡဏာသေဘာပဲေျပာခဲ့ပါတယ္။ေနာက္ေန႔မွသာမညလကၡဏာကိုဆက္တက္ၾကတာေပါ့။
ေတြးၿပီးဖတ္ၾကပါ။ ေဆြးေႏြးၾကပါ။
အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာက်ြန္း)
ုMS

No comments:

Post a Comment