Saturday, February 23, 2019

လူတိုင္းအတြက္ ကမၼဌာန္းက်င့္စဥ္။

    အခ်ိဳ႕က ကမၼ႒ာန္းထိုင္တယ္ ဆိုတဲ့အခါမွာ posture ကိုယ္ဟန္အေနအထား အတိုင္း
မထိုင္ႏိုင္ၾကပါ။ အဲဒီလို အၾကာႀကီးထုိင္ရင္ ဒုကၡျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ကမၼ႒ာန္းထိုင္ရမွာ ေၾကာက္
ေနၾကပါတယ္။ ကမၼ႒ာန္းထုိင္တယ္ဆိုတာ သမထအလုပ္ကိုလုပ္တဲ့ က်န္းမာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊

ခႏၶာ ကိုယ္ၾကံ့ခိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြသာ ျမတ္စြာဘုရား ၫႊန္ၾကားထားတဲ့အတိုင္း တင္ပလႅင္ေခြထိုင္၊
ခါးကို မတ္မတ္ထား၊ အာ႐ံုအေပၚ စိတ္ကို စူးစိုက္ၿပီးထား ဆိုတာ အာနပါနက်င့္စဥ္တစ္ခုနဲ႔ပတ္
သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားက  posture ကိုယ္ဟန္အေနအထား  ကို ေဟာတာပါ၊ ကမၼ႒ာန္းထိုင္
တယ္လို႔ ေျပာေပမယ့္လို႔ ကမၼ႒ာန္းဆိုသည္မွာ မေနာကံအရာ စိတ္အလုပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာမွာ သတိတရားရွိဖို႔၊ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ျဖစ္ေပၚဖို႔ အဓိက
ထားရပါမယ္။ အဲဒီေတာ့ မထိုင္ႏိုင္လို႔လည္း စိတ္ပူစရာမလိုပါ။
         ျမတ္စြာဘုရားက ေ၀ဒနာသုတၱန္ တစ္ခုမွာ ေဟာထားတာရွိပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး
နာက်င္ကိုက္ခဲတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ကပါလိုက္ၿပီး နာလို႔ရွိရင္ အဲဒါ ဒုကၡႏွစ္မ်ိဳး
ခံရတာပဲတဲ့၊ ျမားတံႏွစ္ခ်က္ အစူးခံရတာနဲ႔တူတယ္လို႔ ေဟာထားပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ 
နာက်င္ကိုက္ခဲမွဳ ရတာ ဒုကၡျဖစ္တာက ဘုရားေတာင္မွ မလြတ္ဘူး၊ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ျဖစ္
ႏိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုပါ။ ေရွာင္လို႔ မရတဲ့ အရာပါ။ ေဆး၀ါးဓာတ္စာ စားလို႔႐ွိရင္ ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္ပါ
ေသးတယ္။  ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕နာက်င္မႈက ဒီေလာက္ႀကီး အေရးႀကီးတာ မဟုတ္ပါ။ အေရးၾကီးတာ
ကေတာ့ စိတ္နာတာက ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။
         အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္လာတဲ့အခါ ျဖဴစင္ေအာင္လုပ္ဖို႔ဆိုၿပီး
 “ဇာဂရိယာ-ႏုေယာဂ” ဆိုတဲ့ ကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္တစ္ခုနဲ႔ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား အားထုတ္ဖို႔ ေဟာ
ထားတာရွိပါတယ္။ ေန႔အခါမွာ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္ ထုိင္လိုက္၊ ဘယ္လို ထိုင္ရမယ္၊ ဘယ္လို
လမ္းေလွ်ာက္ရမယ္ဆိုတာေတာင္ ေဟာမထားပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီေနရာမွာေတာ့
သာမန္ပဲ ေဟာထားပါတယ္။ ေန႔အခ်ိန္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ထုိုင္ရင္းနဲ႔ ကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္
ဆို႔ပိတ္တတ္တဲ့ နီ၀ရဏတရားေတြကို သုတ္သင္ရပါမယ္၊ စင္ၾကယ္ေစရပါတယ္။  ေလာဘနဲ႔
ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြ - မေပၚေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္
ေစာင့္ေရွာက္ရပါမယ္။
         ညမွာလည္းပဲ အိပ္မေပ်ာ္ေသးတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ဒီလိုပဲ လုပ္ရပါမယ္၊ မနက္ေစာေစာမွာ
လည္း ဒီလိုပဲ လုပ္ရပါမယ္၊ အဲဒါ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လာလို႔ အခ်ိန္မ်ား
မ်ား ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ေန႔အခါမွာ နီ၀ရဏလို႔ ေခၚတဲ့
ေလာဘနဲ႔ေတြးတဲ့ အေတြးေတြ၊ ေဒါသနဲ႔ ေတြးတဲ့ အေတြးေတြ၊ ထိနမိဒၶဆိုတဲ့ အိပ္ခ်င္ထိုင္းမိႈင္းမႈ
ေတြ၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ ေခၚတဲ့ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈေတြ၊ စိတ္ပူပန္မႈေတြ။ ၀ိစိကိစၦာ ေခၚတဲ့ ဟိုေတြးဒီေတြး
ေတြးၿပီး စိတ္ေသာကျဖစ္ပြားေနမႈေတြ၊ စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြကို မျဖစ္ေပၚလာေအာင္
ေကာင္းျမတ္တဲ့ အာ႐ံုတစ္ခုအေပၚမွာ သတိနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ ေနသြားတာဟာ ကမၼ႒ာန္း
အားထုတ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါဟာ လူ႕ဘ၀ရလာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တိုင္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို
လိုလားပါတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္တိုင္း၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခ်စ္တယ္ဆိုတဲ့ပုဂိၢဳလ္တိုင္း မလြဲမေသြ လုပ္ၾက
ရမယ့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
          ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မႈဟာ အသက္အရြယ္မေရြး ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ပဲျဖစ္ေစ၊ က်န္း
မာသူပဲျဖစ္ေစ၊ မက်န္းမာသူပဲျဖစ္ေစ စိတ္အလုပ္ သက္သက္ျဖစ္တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိစိတ္က
ေလးမွာ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ရေလေအာင္၊ အကုသိုလ္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ရာေတြ မေတြးေတာေလေအာင္
ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုနဲ႔ အစားထိုးတာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရွိနားလည္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ အကုသိုလ္
မျဖစ္ေအာင္ သတိေဆာင္၍ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။
 { ၁၃၇၂-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလဆန္း(၃)ရက္၊ ၆-၂-၂၀၁၁၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒ
  ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္၊ ေထရ၀ါဒပသာရဏီ သိမ္ေတာ္ႀကီးအတြင္း ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာ
  လာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေသာ "ကုသိုလ္ျဖစ္ပြား ႏွလံုးသြင္းတရား " - တရား ေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္
  ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။ }
  (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)

     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment