ရွင္အာနႏၵ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့အခ်ိန္ ဓမၼ
ကထိက အရာမွာ ဧတဒဂ္ရတဲ့ ရွင္ပုဏၰရဲ႕ တရားကို နာၿပီးေတာ့ ရွင္အာနႏၵ ေသာတာပန္
ျဖစ္လာပါတယ္။
ရွင္အာနႏၵက ရဟန္းေတြကို ျပန္ေျပာျပပါတယ္။ “ငါ့ရွင္တို႔၊ အရွင္ပုဏၰဟာ တို႔အဖို႔
အလြန္ေက်းဇူး ႀကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပါ၊ ဒို႔လို သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္လာခါစ ရဟန္းငယ္ေတြ
အတြက္ အင္မတန္မွ အားကိုးရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ။ တို႔တစ္ေတြဟာ အရွင္ပုဏၰက တရားကို အေသး
စိတ္ရွင္းျပတာနာရလို႔ တရားထူး တရားျမတ္ရခဲ့ၾကတယ္” လို႔ ရွင္းျပၿပီး အရွင္ပုဏၰက ဘယ္လို
တရားေဟာခဲ့သလဲ ဆိုတာ ဆက္ၿပီးရွင္းျပပါတယ္။
အရွင္ပုဏၰ ေဟာခဲ့တဲ့ တရားက “ဥပါဒါယ အာ၀ုေသာ အသၼီတိ ေဟာတိ ေနာ အႏုပါ
ဒါယ” တဲ့။ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးပါ၊ “ငါ ဆိုတဲ့ အေတြးဟာ တစ္စုံတစ္ခုကို မွီၿပီးေတာ့မွ ေပၚလာ
တာပါ၊ အမွီမရွိဘဲ၊ အမွီမျပဳဘဲ မေပၚပါ” တဲ့။ ေလာကလူေတြရဲ႕ ငါဆိုတဲ့ အေတြး၊ ငါ့ဟာဆိုတဲ့
အေတြးဟာ ဘာကိုစြဲမွီၿပီးေတာ့ ေတြးေနၾကတာလဲ ဆိုရင္==
အရွင္ပုဏၰက ရွင္းျပပံုက “ငါ့ရွင္ အာနႏၵ၊ ငါဆိုတဲ့ အေတြးဟာ စြဲမွီၿပီးေတာ့ ေပၚလာတာ၊
မစြဲမွီဘဲ ေပၚလာတာ မဟုတ္။ ဘာကို စြဲမွီၿပီး ေပၚလာတာလဲ ဆိုရင္ ေဟာဒီ ခႏၶာငါးပါးကို စြဲမွီၿပီး
ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ကို စြဲမွီၿပီးေတာ့ ငါဆိုတဲ့ အေတြး ေပၚလာတယ္၊ ခံစားခ်က္ကို စြဲမွီ
ၿပီးေတာ့ ငါဆိုတဲ့ အေတြး ေပၚလာတယ္။ စိတ္ထဲက မွတ္သားမႈဆိုတဲ့ အမွတ္သညာကို စြဲမွီၿပီး
ေတာ့ ငါဆိုတဲ့အေတြး ေပၚလာတယ္။ ေအး- ႀကံေတြးျခင္း၊ သိျခင္း စတဲ့ စိတ္ရဲ႕လွဳပ္ရွားမွဳ
ဆိုတဲ့ သခၤ ါရေတြကို စြဲမွီၿပီးေတာ့ ငါဆိုတဲ့ အေတြး ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အသိစိတ္ဆိုတဲ့
၀ိညာဏ္ကို စြဲမွီၿပီးေတာ့ ငါဆိုတဲ့အေတြး ေပၚလာတာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊
သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္ လို႔ဆိုတဲ့ ခႏၶာငါးပါးကို မမွီဘဲနဲ႔ ငါဆိုတဲ့အေတြး မေပၚႏိုင္ပါ။
ခႏၶာငါးပါးဟာ ေလာကလူေတြ ငါလို႔ ထင္မွတ္စရာပဲ။ “ငါ” ဆိုတဲ့အေတြးဟာ မာန
အေတြး၊ “ငါ့ဟာ” ဆိုတဲ့ အေတြးဟာ တဏွာအေတြး။ အဲဒီ တဏွာ၊ မာန ဆိုတဲ့ ဒီမွားယြင္းေနတဲ့
အေတြးေတြဟာ မိမိတို႔ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္တို႔ကို စြဲမွီၿပီးျဖစ္
ေပၚလာတဲ့ အေတြးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာနဲ႔ ရွင္းျပပံုက “လူငယ္လူရြယ္ေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အလွျပင္တဲ့အေနနဲ႔ ေၾကးမုံ
တို႔၊ မွန္ျပင္တို႔မွာ ၾကည့္ၾကတယ္။ အဲဒီ ေၾကးမုံ၊ မွန္ျပင္ကို ၾကည့္ၿပီး မိမိရဲ႕မ်က္ႏွာရိပ္ကို အျပစ္အ
နာအဆာ ရွိတယ္၊ မရွိဘူးဆိုတာကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၾကတယ္။ အဲဒီလို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရတဲ့ မ်က္
ႏွာပံုရိပ္ကေလးဟာ မွန္ဆိုတဲ့ မွီရာမရွိဘဲနဲ႔ ေပၚလာပါ့မလား?၊ မေပၚႏိုင္ပါ။ မွန္ဆိုတဲ့ မွီရာကိုမွီၿပီး
အရိပ္ဆိုတာ ေပၚလာတာျဖစ္တယ္။ ထို႔အတူ “ငါ”ဆိုတဲ့ အေတြးဟာလည္းပဲ ႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊
သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္လို႔ဆိုတဲ့ မိမိသႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြကို မွီၿပီးေတာ့သာ ေပၚ
လာရတာပါ” လို႔ အရွင္ပုဏၰ က ရွင္းျပပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ တရားခ်စ္ခင္ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ကလည္း “ငါ”ဆိုတဲ့ အေတြးဟာလည္းပဲ
႐ုပ္၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ၀ိညာဏ္လို႔ ဆိုတဲ့ မိမိသႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရား
ေတြကို မွီၿပီးေတာ့သာ ေပၚလာရတာပါ” လို႔ ကိုယ္စီကိုယ္ငွ နားလည္သေဘာက်ၿပီး ရွင္အာနႏၵ
မေထရ္ျမတ္ကဲ့သို႔ တရားထူး တရားျမတ္ရေအာင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ
ကုန္သတည္း။
{ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ ေႏွာင္းတန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ (၅)ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊
(၁၆)ရပ္ကြက္၊ ဓမၼသဘင္ အခမ္းအနား၀ယ္ ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားအပ္
ေသာ “ အရွင္အာနႏၵ၏ ၀ိပႆနာ ” တရားေဒသနာေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။}
(မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
ဦးသိန္းေ၀။
http://www.facebook.com/damanadi.tk
http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment