Wednesday, June 4, 2014

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္ပံုျပတ္ပံု တရားကို အလြယ္တကူ နားလည္ သေဘာေပါက္ၾကေစရန္။

               (လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ၁ )=အ၀ိဇၨာႏွင့္   တဏွာရင္းခံ   ဥပါဒါန္ကံေၾကာင့္   ရုပ္နာမ္ေပၚ
အပင္မွမ်ိဳး၊ မ်ိဳးမွအပင္ အမွ်င္မျပတ္ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္၊ နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ၊
အဖန္ဖန္၊  ျဖစ္ျပန္နည္းအေလ်ာ္၊  ျဗဟၼာသိၾကား  စသည္မ်ားက  ထင္ရွားျပဳျပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း

အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႔ ျဖစ္လာရမွဳ၊ မဟုတ္ဟု  ဉာဏ္ျဖင့္ ရွဳ၍ေမွ်ာ္။
===လူနတ္ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါမ်ားသည္ မသိမွဳ အ၀ိဇၨာ အေၾကာင္းခံၾကၿပီးလွ်င္ လိုခ်င္မွဳ တဏွာ
စြဲလမ္းမွဳ ဥပါဒါန္၊ ျပဳလုပ္အားထုတ္မွဳကံ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ငါးပါးကို ႀကိဳးစားမိခဲ့ၾကေသာ
ေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ေပၚရရွိ ၾကရပါသည္။
             ဥပမာအားျဖင့္  ေျပာရပါလွ်င္  အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ မ်ိဳးေစ့  အသြယ္သြယ္   က်ေရာက္
ေပါက္ပြားၾကေသာအခါ၊  ၄င္းမ်ိဳးေစ့ အသြယ္သြယ္မွ အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို   တစ္ဖန္ေပါက္ေရာက္
ေစၾကျပန္သျဖင့္  အပင္ႏွင့္မ်ိဳး၊  မ်ိဳးႏွင့္အပင္မ်ားဟာ အမွ်င္မျပတ္၊  တရစပ္   ဆက္ခါဆက္ခါ
ေပါက္ေရာက္စည္ကား ႀကီးပြားေနၾကသလို.......
           ထို႔အတူသာလွ်င္  ကံဆိုေသာ  အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္  နာမ္ရုပ္ေတြ   ျဖစ္လိုက္ၾက
နာမ္ရုပ္ေပၚမွာ   ျဖစ္ပ်က္မျမင္ေသာေၾကာင့္  ကံဆိုေသာ  အေၾကာင္းတရားေတြ   ျပန္ႀကိဳးစား
လိုက္ၾကႏွင့္  သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဆိုေသာ  သံသရာႀကီးထဲမွာ ကံႏွင့္နာမ္ရုပ္ေတြဟာ  အမွ်င္မျပတ္
ဆက္ခါဆက္ခါ ျဖစ္ပြားလ်က္ ေနၾကပါသည္။
          လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုမွာ ျဖစ္ၾကရတာဟာ သိၾကားျဗဟၼာ၊ ထာ၀ရ
ဘုရား စသည္မ်ားက ဖန္ဆင္းလို႔ ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အေၾကာင္းကမၼ တရားေတြေၾကာင့္
အက်ိဳး၀ိပါက တရားေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတာပါပဲဟု ဉာဏ္ျဖင့္ သိရမည္ ဆိုလိုပါသည္။ ။
             (လကၤာေဆာင္ပုဒ္ ၂ )=မူလႏွစ္ျဖာ၊ သစၥာႏွစ္ခု၊ ေလးခုအလႊာ၊ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊
 တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္  သံုးပါးအစပ္၊  ႏွစ္ရပ္မူလ၊  ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္၊  ကာလသံုးျဖာ၊  ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္၊
 ဤရွစ္သြယ္ကို၊  အလြယ္က်က္မွတ္၊  သိေစအပ္သည္၊  သံသရာမွလြတ္ေၾကာင္းတည္း။
၁။ မူလႏွစ္ျဖာ            == အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ။
၂။ သစၥာႏွစ္ခု             ==သမုဒယသစၥာ၊ ဒုကၡသစၥာ။
၃။ ေလးခုအလႊာ          ==အတိတ္အေၾကာင္းတစ္လႊာ၊    ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတစ္လႊာ။
                                  ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတစ္လႊာ၊     အနာဂတ္အက်ိဳးတစ္လႊာ။
၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး ==အ၀ိဇၨာ၊  သခၤါရ၊  ၀ိညာဏ္၊  နာမ္ရုပ္၊  သဠာယတန၊  ဖႆ၊
                                 ေ၀ဒနာ၊  တဏွာ၊  ဥပါဒါန္၊  ဘ၀၊  ဇာတိ၊  ဇရာမရဏ။
၅။ သံုးပါးအစပ္           ==သခၤါရႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစ္စပ္၊
                                 (အတိတ္အေၾကာင္းႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတစ္စပ္)
                                 ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစ္စပ္၊    (ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးႏွင့္                                            ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း၊   သို႔မဟုတ္ အနာဂတ္ျဖစ္ေၾကာင္းတစ္စပ္)
                                 ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစ္စပ္၊    (ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း     သို႔မဟုတ္                                             အနာဂတ္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အနာဂတ္အက်ိဳးတစ္စပ္)
၆။ ၀ဋ္သံုး၀ႏွင့္             ==ကိေလသာ၀ဋ္သံုးပါး  (အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္)
                                   ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး  (သခၤါရ၊ ကမၼဘ၀)
                                   ၀ိပါက၀ဋ္ရွစ္ပါး(၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊
                                   ေ၀ဒနာ၊ ဇာတိ၊ ဇရာ မရဏ၊ ဥပပတၱိဘ၀)
ရ။ကာလသံုးျဖာ            ==လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊
                                   ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလ၊
                                   ေနာင္ျဖစ္လတၱံ ့ေသာ အနာဂတ္ကာလ။
၈။ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္        ==အတိတ္ အေၾကာင္းအျခင္းအရာ ငါးပါး၊
                                   (အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ဘ၀)
                                   ပစၥဳပၸန္ အက်ိဳး အျခင္းအရာငါးပါး၊
                                   (၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ)
                                    ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း အျခင္းအရာငါးပါး၊
                                    (တဏွာ၊ဥပါဒါန္၊ ဘ၀၊ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ)
                                    အနာဂတ္အက်ိဳး အျခင္းအရာငါးပါး၊
                                    (၀ိညာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ)
    ဤရွစ္သြယ္              ==အမွတ္စဥ္(၁)မွ အမွတ္စဥ္(၈)ထိ။
{ေက်းဇူးေတာ္ရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းေဒသနာ လည္ပံုျပတ္ပံုႏွင့္
 ဇနိတာရာမေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္၏ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းေဒသနာ အေမးႏွင့္အေျဖတို႔မွ
 ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္၊}
     (မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
                    ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)
 “ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
     ဦးသိန္းေ၀။
           http://www.facebook.com/damanadi.tk
          http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
(ပိုမိုျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေအာင္ အဆင္ေျပသလို ျဖည့္စြက္ေရးသားျပဳျပင္ၿပီး Share ႏိုင္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment