Tuesday, August 26, 2014

★"ဓမၼ ဟူသည္ ေန႕တိုင္း၀တ္ရမည့္ ၀တ္စံု " ★


______________________________________
"ဓမၼ ဟူသည္ ေန႕တိုင္း၀တ္ရမည့္  ၀တ္စံု " 
______________________________________


ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲတမ္းသတိႀကီးစြာထားေလ့ရွိသည့္ အခ်က္တစ္ခုရွိပါသည္။ယင္းမွာ-"ဘာသာတရား၏အဆံုးအမ ကို မိမိႏွင့္မမီွေအာင္ အျမင့္ဆံုးသို႔ ပို႔မထားမိေစေရး" ပင္ျဖစ္ပါ၏။ဒိထက္ရွင္းေအာင္တင္ျပရမည္ဆိုပါလွ်င္""ဓမၼ"ကိုသင္ၾကားေရးတြင္လည္းေကာင္း၊"ဓမၼ"ကိုက်င့္ႀကံႀကိဳးစားေရးတြင္လည္းေကာင္း၊ သာမန္လူမ်ားမလုပ္ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ခက္ခဲသည္ဟု မထင္ထားေစေရး" ဟု ေျပာလွ်င္လည္းရမည္ထင္ပါသည္။
ဤသို႔ "ဓမၼ ဆိုသည္မွာ လူသာမန္လိုက္မမွီႏိုင္"ဟု သေဘာထားမ်ိဳးျဖင့္ အႀကီးႀကီးေတြ "ေျပာ"၊အႀကီးႀကီးေတြ "ေရး" ေနလွ်င္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ "ဓမၼ" ႏွင့္ ေ၀းကြာမွန္းမသိ ေ၀းကြာသြားေပလိမ္႔မည္။"ဒါဆိုရင္ ဓမၼ ကို သင္ၾကား၊က်င့္ႀကံေရး ကိစၥ ဆိုတာ အလြန္႕အလြန္ လြယ္ကူတယ္ လို႔ ဆိုလို လိုက္ တာလား" ဟု ေမးျမန္းေကာင္း ေမးျမန္းပါမည္။ထိုသို႔ ေသာ ေပါ့ေပါ့တန္တန္သေဘာအဓိပၸါယ္ကို  ေဆာင္ျခင္း မဟုတ္ပါေၾကာင္းကိုေတာ႔ျဖင့္ သေဘာေပါက္ ေစလိုပါသည္။
က်က်နန စဥ္းစားသံုးသပ္ရန္တစ္ခုရွိသည္မွာ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"၏အဆံုးအမသည္ ပညာရွင္၊ပညာတတ္လူတန္း
စားမ်ား၊ အထက္တန္းလႊာမ်ား သီးသန္႔အတြက္ သာ  မဟုတ္ပါေၾကာင္းကိုလည္း  နားလည္ၿပီးျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။အလႊာအသီးသီးရွိ လူတိုင္းႏွင့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးထားသည့္ သုတၱန္မ်ားကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ လူတိုင္းႏွင့္အံ၀င္ခြင္က်ရွိသည္ဟု တင္ျပလိုျခင္းပါ။
 
သို႔ေသာ္- "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္"၏ ထူးျခားေတာ္မူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ တို႕တြင္ "ဣၿႏိၵယ ပေရာပရိယတၱိဉာဏ္"ပါ၀င္ပါသျဖင့္
(သတၱ၀ါတို႔၏ "ပါရမီ"၊"အရည္အခ်င္း"၊"အခ်ိန္အခါ" စသည္တို႔ကို တိတိက်က် သိေတာ္မူ ပါသျဖင့္)
 "ေက်းေတာသားတစ္ေယာက္" ႏွင့္ "အရွင္သာရိပုတၱရာ"ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားျခင္း မတူပါ။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း"သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ား"ႏွင့္ "အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္မ်ား"၏ထူးျခား၊ကြာျခားခ်က္မ်ားက မ်ားလြန္းလွ
ပါသည္ေပါ့။
မည္သို႔ပင္ ဆိုေစ-
"အဘိဓမၼာ" ကို ဉာဏ္မမွီ ကာမွ် ျဖင့္၊"သုတၱန္ေဒသနာ"တို႔ကို နားမလည္ ကာမွ်ျဖင့္-
"ဓမၼ ေတြဟာ ငါ နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ေသးပါကလား"ဟု အားငယ္စိတ္တို႔ျဖင့္ မိမိ၏စြမ္းအား ကို ေလွ်ာ့ခ်မပစ္လိုက္ပါႏွင့္။
က်င့္သံုးမႈမပါေသာ အဘိဓမၼာတတ္ပညာရွင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးသည္ လည္း ဘာမွမဟန္မက်လွေသးပါေၾကာင္း ဓမၼမိတ္ေဆြ သိပါလိမ္႔မည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ အသီးသီးအနက္မွ"တစ္လံုး၊တစ္ပါဒ"မွ်ေလာက္သာ နားလည္ သေဘာေပါက္ သည္ ဆိုလွ်င္ပင္ အင္မတန္ အက်ိဳးမ်ားေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းဓမၼမိတ္ေဆြ သိၿပီးျဖစ္ပါမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါသည္။
"အရွင္သာရိပုတၱရာ" ႏွင့္ "အရွင္ေမာဂၢလာန္" အေလာင္းအလ်ာမ်ားျဖစ္သည့္ "ေကာလိက ႏွင့္ ဥပတိႆ"ကိုၾကည့္ပါ။
သာသနာႏွင့္ရင္းႏွီကၽြမ္း၀င္မႈ အခ်ိန္ပိုင္းသာရွိေသးေသာ"အရွင္အႆဇိ မေထရ္"၏"ေယာဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ"ဟူသည့္
ဂါထာတိုေလး တစ္ပုဒ္ ကိုသာ ၾကားနာ ခဲ႔ရဖူးပါသည္။
ထို႔အတူ-"သီရိဓမၼာေသာကဘုရင္"၊"ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာမင္း"တို႔ကေရာ တဲ႔။
သူတို႔သည္လည္း "အပၸမာေဒါ အမတံပဒံ" ႏွင့္ "ေယဓမၼာ ေဟတုပၸဘ၀ါ" ဟူေသာ ဂါထာကေလးႏွစ္ပုဒ္ ကိုသာၾကားနာခြင့္
ရခဲ႔ရွာသည္မဟုတ္ပါလား။ထို ဂါထာတိုကေလးေၾကာင့္သာလွ်င္ အိႏၵိယ အင္ပါယာႀကီးတစ္ခုလံုးႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ
လံုး ကို ဓမၼအလင္းေရာင္ လႊမ္းၿခံဳေပးႏိုင္ခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။
ဤသည္က-"တစ္လံုးတစ္ပါဒ၊တစ္ဂါထာ"ေလးမွ်သာ..ဟူ၍ အထင္ေသး၍မရႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာလိုရင္းပါ။
"တစ္လံုး၊တစ္ပါဒ" ကို က်က်နန သေဘာေပါက္လွ်င္ သာသနာေတာ္သည္ မိမိအတြက္ျဖစ္ပါၿပီ။ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သိၿပီးၿပီ ဆိုလွ်င္သာ၍ေကာင္းမြန္ပါသည္။(သို႔ေသာ္ မလြယ္ကူလွပါ)"မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီး" ဆိုခဲ႔ဖူးေသာ နိ၀ါတစကားေတာ္ ကိုဖတ္မွတ္ဖူးပါသည္။ဆရာေတာ္ႀကီးအမိန္႔ရွိေတာ္မူသည္မွာ-ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေအာင္ျမင္ၿပီ ဆိုေသာ္လည္း ဘုရားေဟာေဒသနာေတာ္မ်ားကိုႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ သိသည္ဟု မဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ဥပမာေျပာရလွ်င္"သမုဒၵရာ"ကိုျဖတ္ကူးေသာ"သေဘၤာ"တစ္စင္းသည္သမုဒၵရာရပ္၀န္းအားလံုးကိုမေရာက္ႏိုင္သကဲ႔သို႔ပင္ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။
ဤသို႔ေသာ"တိပိဋကဆရာေတာ္ႀကီး"ကိုယ္တိုင္ကအမိန္႔ရွိသည့္စကားေတာ္ကိုေထာက္ဆလွ်င္"သာမန္ပါ့မႊား"မွ်သာျဖစ္
ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ လို လူတစ္ေယာက္ အတြက္ ဆိုလွ်င္ကား ဆိုဖြယ္မရွိေတာ့ပါ။"မႏွံစပ္ေတာ့ ၀မ္းနည္းရမွာလား"..တဲ႔..။ ဟင့္အင္း….။လံုး၀ ၀မ္းမနည္းပါ ။ သိသမွ်ေလးကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ လိုက္မည္ဆိုပါလွ်င္ပင္ ေက်းဇူးက မနည္းလွပါ ဟု သိထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။
"ဓမၼ" သည္ "သမုဒၵရာ" ကဲ႔သို႔ က်ယ္ျပန္႕လွပါ၏။ အႏွံအျပား ကို ကၽြန္ေတာ္ အေရာက္သြားႏိုင္လိမ္႔မည္ မဟုတ္ပါ။
ေရာက္သမွ် ၌ က်င့္ဖို႔သာ ရွိပါေတာ့သည္။ဤသည္က "ဓမၼ-သင္ၾကားတတ္ေျမာက္မႈအပိုင္း"ႏွင့္ပတ္သက္၍ကၽြန္ေတာ္ လက္ခံထားသည့္ သေဘာတရားသာ ျဖစ္ပါသည္။
"က်င့္သံုးမႈ အပိုင္း" အေနျဖင့္ကေရာ  တဲ႔…။ဤတြင္လည္း တင္ျပစရာက ရွိလာျပန္ပါသည္။"ဓမၼ"သည္ ပြဲလမ္းသဘင္ရွိမွ ၊အခမ္းအနားမ်ားတြင္မွ၀တ္ဆင္သည့္ "အေဆာင္အေယာင္၀တ္စံုမ်ား" မျဖစ္သင့္ပါ။"ဓမၼ"သည္ ေန႔တိုင္း ၀တ္ဆင္ေကာင္းသည့္ "သာမန္၀တ္စံုမ်ား"သာ ျဖစ္ေနသင့္ပါသည္။
ဆိုပါစို႔ရဲ႕..။ "ဒါန,သီလ,ဘာ၀နာ"ကိစၥ။ ထို အေရးသံုးပါးကို အခ်ိန္အခါ မေရြးသင့္ပါ။"ဓမၼ"ဟူသည္- အဖိုးတန္ အေဆာင္အေယာင္ အဆင္တန္ဆာတစ္ခုအေနျဖင့္ (ပကာသနသေဘာ ျပရသည့္အရာ)-ဟု ယူဆ လက္ခံထားလွ်င္ -"ပြဲလမ္းသဘင္"ရွိမွ ၀တ္၊ လူစံု မွ  ထို၀တ္စံုရွိပါေၾကာင္း ၀တ္ျပ၊  ၀တ္ျပၿပီးလွ်င္ ခၽြတ္၊ေခါက္။  ဗီရို ၌ ျပန္သိမ္း။ေနာင္ႏွစ္၊ ေနာက္ ထပ္၊ ပြဲလမ္းသဘင္၊ အခမ္းအနား ရွိမွ ျပန္၀တ္။ဤသို႔ျဖစ္သြားပါလွ်င္ အေတာ့္ကိုစိတ္ပ်က္ဖြယ္ျဖစ္သြားပါ လိမ္႔မည္။
"ဓမၼ"ဟူသည္ "အကာလိေကာ"ျဖစ္ပါ၏။"အကာလိေကာ"ဂုဏ္ပုဒ္ အဓိပၸါယ္ကို "အခ်ိန္မေရြး၊အခါမေရြး အက်ိဳးေပးတတ္
ေသာ သေဘာ"ဟုသာ ဆိုျခင္းထက္ ပိုမို၍ "ဓမၼ ဟူသည္ အခ်ိန္အခါမေရြး က်င့္သံုးရမည့္တရား"ဟုလည္း ပူးတြဲ သေဘာ
ေပါက္ ေစလွ်င္ ပိုသင့္ေတာ္မည္ ယူဆပါသည္။
"ကိုယ္က်င့္သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ" ဟူေသာ"သိကၡာသံုးပါး"တည္ေဆာက္ရာ၌ လျပည့္-လကြယ္-ဥပုသ္ စသည္ျဖင့္မေရြးခ်ယ္
ေကာင္းပါ ဟုေျပာလိုရင္းပါ။ သို႔မွသာ-ဓမၼ ဟူသည္ ေန႔တုိင္း ၀တ္ရမည့္ ၀တ္စံုတစ္ခုျဖစ္သြားပါလိမ္႔မည္။
"ဓမၼ"ဟူသည္ "အရိုးဆံုး" ႏွင့္ "အရွင္းဆံုး" သာျဖစ္ပါသည္။
(အရိုးဆံုး ႏွင့္အရွင္းဆံုး ဟု ဆိုလိုက္သျဖင့္ "ဓမၼ ကိုတန္ဖိုးခ်ေျပာေနတာလား"ဟု ထ မေငါက္ေစလိုပါ)
တကယ္တမ္းေသခ်ာဂဃနဏစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ထိုအရိုးဆံုး၊အရွင္းဆံုး။ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အၿမဲထိေတြ႕ေနရသည့္"ဓမၼ"မ်ားသာ တန္ဖိုးအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေနပါသည္။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမြးကတည္းက ထိေတြ႔ေနခဲ႔ရၿပီး၊ယေန႔အထိ မရွိမျဖစ္အရာ ကို ျပပါ"ဟုဆိုလွ်င္ "ေလ"ကိုျပရမည္ျဖစ္ပါ၏။
ထို"ေလ"သည္ ဘာမွ် ထူးေထြဆန္းျပားမႈမရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္အကၽြမ္း၀င္ဆံုးအရာ သာျဖစ္ပါသည္။
"မထူးဆန္းပါ၊ ေနရာတိုင္းတြင္ရွိသျဖင့္ အဖိုးမတန္ပါ၊ အေရးမႀကီးပါ"ဟုဆိုလိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသၾကဖို႔ပဲရွိပါေတာ့သည္။
"ဓမၼ"သည္ "ေလ"ႏွင့္တူပါသည္။ဘာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း မရွိဘဲ ေနရာတိုင္းမွာ"သဘာ၀ဓမၼ"ရွိပါသည္။
ထို"ဓမၼ"သည္ အရိုးရွင္းဆံုးျဖစ္မွာသာ တန္ဖိုးလည္းအျမင့္ဆံုး၊အေရးလည္းအႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
လြယ္လြယ္ကူကူ ဥပမာတစ္ခု ျပရလွ်င္-"ငါးပါးသီလ" သည္"ေလ"ႏွင့္တူပါသည္။အရိုးဆံုး၊အရွင္းဆံုး ႏွင့္အေရးအပါဆံုးလည္းျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။
လူတိုင္းမက်င့္ႀကံႏိုင္ေသာ"၂၂၇သြယ္ သိကၡာပုဒ္"တို႔ကိုလူတိုင္းထိန္းသိမ္းၾကရန္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ မတိုက္တြန္းခဲ႔ပါ။
လူတိုင္းမေနႏိုင္သည့္"ရဟန္းဘ၀"ကို "ဗုဒၶဘာသာ၀င္"တိုင္း၀င္ေရာက္ရမည္ဟူေသာ ဗုဒၶ၏လမ္းညႊန္ခ်က္ မရွိပါ။
သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ရန္ ခက္ခဲလွသည့္ "အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္" ကို "ဗုဒၶဘာသာ၀င္"တိုင္း မျဖစ္မေနသင္ၾကားရမည္
ဟု ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တိုက္တြန္းေတာ္ မမူခဲ႔ပါ။
မိမိ နားလည္သေဘာေပါက္ထားသည့္ "စကားတစ္ခြန္း၊ဂါထာတစ္ပုဒ္၊သုတၱန္ တစ္ခု" ကို က်က်နန က်င့္သံုးမည္ ဆိုလွ်င္လည္း အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။"သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္"လာမိဘက်င့္၀တ္၊သားသမီးက်င့္၀တ္၊အလုပ္ရွင္က်င့္၀တ္၊အလုပ္သမားက်င့္၀တ္၊ဆရာက်င့္၀တ္၊တပည့္က်င့္၀တ္၊စသည္တို႔ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသိပါသည္။ထိုအဆံုးအမ်ားေရာေ၀းကြာေနပါသလား။
လူတိုင္း နားလည္ ႏိုင္ပါသည္။(လူတိုင္းေတာ႔ မက်င့္သံုးႏိုင္ေသးပါ)
ထပ္မံတိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
"အဘိဓမၼာ" ကို ဉာဏ္မမွီ ကာမွ် ျဖင့္၊"သုတၱန္ေဒသနာ"တို႔ကို နားမလည္ ကာမွ်ျဖင့္-
"ဓမၼ ေတြဟာ ငါ နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္ေသးပါကလား"ဟု အားငယ္စိတ္တို႔ျဖင့္ မိမိ၏စြမ္းအား ကို ေလွ်ာ့ခ်မပစ္လိုက္ပါႏွင့္။
ထိုေၾကာင့္"ဓမၼ"ဟူသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏လက္လွမ္းမီွရာတြင္သာ ရွိပါသည္။ေနရာတိုင္းတြင္ ရွိပါသည္။
"ဓမၼ"သည္ မထူးဆန္းေသာ္လည္း အေရးအပါဆံုး"ေလ"ကဲ႔သို႔ျဖစ္ပါ၏။အေရးအပါဆံုး"ေရ"ကဲ႔သို႔ျဖစ္ပါသည္။
အခမ္းအနားရွိမွ ၀တ္ဆင္ရေသာ အဖိုးတန္(ဟန္ေဆာင္ပင္ေဆာင္၀တ္ျပရသည့္)၀တ္စံုမဟုတ္ပါ။
ေန႔တိုင္း အသက္ရႈ ေနသလို...။
ေန႔တိုင္း ေရေသာက္ေနရသလို…။
"ဓမၼ"ဆိုသည္မွာလည္း…….။
ေရးသားၿပီးစီး။    ။ ၁၃၇၄ခုႏွစ္၊၊နယုန္လဆန္း(၆)ရက္၊(၁၄-၆-၂၀၁၃)ရက္ေန႔၊ေသာၾကာေန႔-(ေန႔လည္-၁၀း ၅၄ )
                                                                                                                           ခ်မ္းသာပါၾကေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)
(09-445108754)
                                                                                               http://www.facebook.com/konyinyi.tin

No comments:

Post a Comment