၀ိနည္းပါဠိေတာ္အရ ညႊန္ျပအပ္ေသာ သီလသိကၡာသည္ သာသနာေတာ္၏ အရင္းအျမစ္
အက်ဆံုးျဖစ္၍ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ထို ၂၂၇ သြယ္ေသာ
၀ိနည္းေတာ္အတိုင္း သီလသိကၡာကို မထိန္းသိမ္း မေစာင့္စည္းေတာ့ဘဲ ဆယ္ပါးသီလမွ်ကိုသာ
ေစာင့္စည္းေနထိုင္ခဲ့ေသာ္ သာသနာပ ရေသ့ပုရိဗိုဇ္ အေနမွ်သာ ျဖစ္ၾကေတာ့၏။ သာသနာေတာ္
အသက္မရွိေတာ့ၿပီ။ (၀ိနေယာ နာမသာသနႆ အာယု = ၀ိနည္းတရားေတာ္သည္ သာသနာ
ေတာ္၏ အသက္ ) ဟု ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တို႔က မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ေတြကို မိမိထင္သလို ပညတ္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ ပထမ ၀ါ
ေတာ္ (၂၀) တြင္ ရဟန္းမ်ားသည္ အက်င့္သိကၡာေကာင္းသျဖင့္ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္ မရွိခဲ့ေပ။
ေနာက္မွ ရဟန္းမ်ား အက်င့္ေဖာက္ျပန္လာတဲ့အတြက္ ပညတ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက တင္ႀကိဳ၍ ျမင္အပ္ေသာ အျပစ္မ်ားေၾကာင့္ ၀ိနည္းပညတ္ေတာ္ကို ႀကိဳ
တင္၍ ထားေတာ္မမူ တင္ႀကိဳထားခဲ့လွ်င္လည္း “အမ်ိဳးေကာင္းသားေကာင္းေတြကို အျပစ္မရွိ
ဘဲ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ရမည္လား ” ဟု တခ်ိဳ႕က အျပစ္ပင္ တင္လိုၾကေပလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္၏ ဉာဏ္
ေတာ္ကား ၀ိနည္း (ဥပေဒပညတ္) တည္ထားအပ္ရာ၀ယ္ ထိုကဲ့သို႔ အက်ိဳးမရသည့္ အခ်က္ကို
လည္း ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူခဲ့ရေပေသးသည္။
အရွင္သာရပုတၱရာက “ျမတ္စြာဘုရား သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူျခင္းသည္ သာသနာ
ေတာ္၏ တာရွည္တည္ဖို႔ရာ အေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူ
ဖို႔ရန္ ယခုအခါ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ .....
ျမတ္စြာဘုရားက သာရိပုတၱရာ .. ေစာင့္ဆိုင္းဦး၊ သာရိပုတၱရာ .. ေစာင့္ဆိုင္းဦး၊ သိကၡာ
ပုဒ္ ပညတ္ျခင္း၌ သင့္ေတာ္ေသာ အခ်ိန္အခါကို ငါဘုရားကိုယ္တိုင္ သိေတာ္မူမည္။ သာရိပုတၱရာ
သံဃာေတာ္မွာ က်ဴးလြန္မွဳအျပစ္ မေပၚေသးသမွ် ငါဘုရားသည္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေတာ္မူလိမ့္
ဦးမည္မဟုတ္။ ၀ိနည္းကို ပညတ္လိုက္သည္ႏွင့္ အက်ိဳး(၁၀)ပါးကို ရရွိေတာ္မူပါသည္။
( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီးမွ )
{ ျမင့္ေရႊ(ေပါင္းတည္) ၏ သကၠာယဒိ႒ိေထာင္တြင္းမွအက်ဥ္းသားႏွင့္ ၿပိတၱာျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္း မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။ }
ဦးသိန္းေ၀။
http://www.facebook.com/damanadi.tk
http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment