Thursday, August 20, 2015

ဘုုရားစစ္ ဘုုရားမွန္ ပြင့္ေတာ္မူဖုုိ႔ ခဲယဥ္းပုုံ



ဦးဇင္းတုုိ႔ကုုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနသည့္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ဟာ ဥံဖြ ဘုရားျဖစ္ေစဟူ၍လည္းေကာင္း၊ နတ္ေတြ သိၾကားေတြ ျဗဟၼာေတြက ဖန္ဆင္းေပးလုုိက္လုုိ႔ ဘုုရားျဖစ္လာရျခင္းမ်ဳိးမဟုုတ္ပါ။ အကယ္၍သာ ဖန္ဆင္းေပးလုုိ႔သာ ဘုုရားျဖစ္မယ္ဆုုိရင္ ပုုထုုဇဥ္တစ္ေယာက္မွ ရွိမွာမဟုုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အားလုုံး ဘုုရားအျဖစ္ကုုိ ဖန္ဆင္းရယူၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘုုရားတစ္ဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူဖုုိ႔ဆုုိတာ အင္မတန္မွ ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ "ကိေစၦာ ဗုုဒၶါန မုုပၺါေဒါ" ဆုုိသလုုိေပါ့။

ဘုရားတစ္ဆူဆူပြင့္ဖုိ ့ခဲယဥ္းျခင္းတဲ့ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားတစ္ဆူဆူပြင့္ဖုိ့ခဲယဥ္းတာလည္းဆုိေတာ့ ဘုရားျဖစ္ေအာင္က်င့္ရတဲ့အက်င့္ေတြ ပါရမီေတြကမ်ားလုိ ့ပါ။အက်င့္ေတြ မ်ားသလုိ က်င့္ရတဲ့ကာလဟာလည္းအလြန္ပင္မ်ားလွပါတယ္။ ပါရမီမရွိဘဲ ျမတ္စြာဘုုရားျဖစ္ဖုုိ႔ အသာထား အရိယာပုုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ပင္လ်ွင္ ထုုိက္သည့္ ပါရမီမ်ား ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပါရမီမရွိဘဲ ပါရမီဆုုိတာကုုိ နားမလည္ဘဲ ဘုုရားျဖစ္တယ္လုုိ႔ဆုုိပါလ်ွင္ အဓိပၺါယ္ကင္းမဲ့သည့္ အဆုုိသာျဖစ္မွာပါ။ ပါရမီေတြက.
၁။ ဒါန – အလွဴလွဴျခင္း။

၂။ သီလ – အက်င့္က်င့္ျခင္း။

၃။ နိကၡမ – ေတာထြက္ျခင္း။

၄။ ခႏၱီ – သည္းခံျခင္း။

၅။ အဓိဌာန – ေဆာက္တည္ျခင္း။

၆။ သစၥာ – မွန္ကန္စြာဆိုျခင္း။

၇။ ဝိရိယ – လံုလထျြကျခင္း။

၈။ ပညာ – ဥာဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။

၉။ ေမတၱာ – ခ်စ္ျခင္း။

၁၀။ ဥေပကၡာ – လ်စ္လွ်ဴရႈျခင္း။ ဟူ၍ ဆယ္ပါးျဖစ္ေလသည္။ ထိုပါရမီ ဆယ္ပါးတို႔ကို အယုတ္၊အျမတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္အားျဖင့္၊ တပါးပါး၌၊ သံုးပါး၊ သံုးပါးစီ ျပားျပန္ေသာေၾကာင့္၊ ဒသပါရမီ၊ ဒသဥပပါရမီ၊ ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသံုးဆယ္ဟု ေခၚေလသည္။ မည္သည့္ ကမၻာတြင္ ေပၚထြန္းေသာ မည္သည့္ဗုဒၶမဆို၊ ထိုပါရမီမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းမွသာလွ်င္ ဘုရားျဖစ္ရေပမည္။က်င့္ၾကံရတဲ့ ကာလကလည္းျမတ္စြာဘုရားရွင္ေပၚမူတည္ျပီး မ်ားျပားလွပါတယ္။ဆုိလုိတာက ပညာဓိကဘုရား ဦးဇင္းတုိ့ျမတ္စြာရွင္ဆုိလုိ ့ရွိရင္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္းပါရမီေတြကုိျဖည့္က်င့္ရတာပါ။

သဒၶါဓိကဘုရား-သဒၶါတရားကုိအၾကီးမွဴးထားျပီးဘုရားျဖစ္မယ့္ ဘုရားရွင္ဟာ ရွစ္သေခ်ၤနဲ့ကမၻာတစ္သိန္းျဖည့္က်င့္ရပါတယ္။ ဝီရိယာဓိကဘုရား-ဝီရိယကုိအၾကီးမွဴးထားျပီးဘုရားျဖစ္မယ့္ ဘုရားရွင္ဟာ တစ္ဆယ့္ေျခာက္သေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီမ်ားကုိျဖည့္က်င့္ရပါတယ္။အဲလုိ ျဖည့္က်င့္ရတဲ့ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ရတဲ့ကာလေတြမ်ားသည္ျဖစ္လုိ ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဘုရားတစ္ဆူဆူျဖစ္ဖုိ့ခဲယဥ္းတယ္လုိ ့ေဟာတာပါ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)

No comments:

Post a Comment