ထို႔ေၾကာင့္ ဆဠာဘိည၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာမ်ား ေပါမ်ားျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ ၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းကို ေရးေသာအခါတြင္လည္း ထိုသမထယာနိက နည္းကိုပင္ အဓိကထားၿပီး ေရးသြားျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဉာဏ္ႏံု႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ အိမ္စီးပြားႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး တရားလုပ္ၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကား သမထမပါေသာ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္သာ အားထုတ္ပြားမ်ားၾက၏။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ကား သမထယာနိကနည္းထက္ ၀ိပႆနာယာနိက နည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူက ပိုမ်ား၏။ သမထယာနိကနည္းျဖင့္ ဘုရားထံတြင္ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းကာ ေတာထဲသြားၿပီး တစ္ေယာက္တည္း အားထုတ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူ မ်ားသည္ ေထာင္ဂဏန္းေလာက္သာရွိၿပီး ဓါတ္တရား ပရမတ္တရားကို ဆရာထံမွ နာယူကာ စီးပြားေရး အလုပ္အကိုင္မပ်က္ ပြားမ်ားၿပီး ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူမ်ား သည္ ကုေဋႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိ၏။ ရာဇၿဂိဳဟ္တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာပင္ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူေပါင္း ခုႏွစ္ကုေဋရွိ၏။ သာ၀တၳိၿမိဳ႕တြင္ ငါးကုေဋရွိ၏။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ တစ္အုပ္လံုးတြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထံ တရားနာၾကားၿပီး တရားဆံုးသည္ႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူေပါင္း မ်ားစြာကို ဖြင့္ျပထား၏။ တရားအဆံုးတြင္ မဂ္ဖိုရၾကသူမ်ားသည္လည္း ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ ရသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းဆိုသည္မွာ သမထကမၼ႒ာန္းကို မက်င့္ေတာ့ဘဲ ဓါတ္တရား၊ ပရမတ္တရားကို နည္းရေအာင္နာၿပီး ၀ိပႆနာကို တိုက္ရိုက္ရႈပြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ယုဂနဒၶနည္းဆိုသည္ကား စံုတြဲလိုက္ သမထကိုပြားလိုက္၊ ၀ိပႆနာကို ပြားလိုက္ျဖင့္ ပြားမ်ားျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။” (သညာသိႏွင့္ ပညာသိ၊၇၅-၇၆)
Monday, April 11, 2016
၀ိပသနာဆိုသည္မွာ
ထို႔ေၾကာင့္ ဆဠာဘိည၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱ ရဟႏၲာမ်ား ေပါမ်ားျခင္း ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ ၀ိသုဒၶိမဂ္က်မ္းကို ေရးေသာအခါတြင္လည္း ထိုသမထယာနိက နည္းကိုပင္ အဓိကထားၿပီး ေရးသြားျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဉာဏ္ႏံု႔ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ အိမ္စီးပြားႏွင့္ တြဲဖက္ၿပီး တရားလုပ္ၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကား သမထမပါေသာ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္သာ အားထုတ္ပြားမ်ားၾက၏။ အေရအတြက္အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ကား သမထယာနိကနည္းထက္ ၀ိပႆနာယာနိက နည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူက ပိုမ်ား၏။ သမထယာနိကနည္းျဖင့္ ဘုရားထံတြင္ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းကာ ေတာထဲသြားၿပီး တစ္ေယာက္တည္း အားထုတ္၍ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူ မ်ားသည္ ေထာင္ဂဏန္းေလာက္သာရွိၿပီး ဓါတ္တရား ပရမတ္တရားကို ဆရာထံမွ နာယူကာ စီးပြားေရး အလုပ္အကိုင္မပ်က္ ပြားမ်ားၿပီး ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူမ်ား သည္ ကုေဋႏွင့္ခ်ီ၍ ရွိ၏။ ရာဇၿဂိဳဟ္တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာပင္ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသူေပါင္း ခုႏွစ္ကုေဋရွိ၏။ သာ၀တၳိၿမိဳ႕တြင္ ငါးကုေဋရွိ၏။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ တစ္အုပ္လံုးတြင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားထံ တရားနာၾကားၿပီး တရားဆံုးသည္ႏွင့္ မဂ္ဖိုလ္ရသြားသူေပါင္း မ်ားစြာကို ဖြင့္ျပထား၏။ တရားအဆံုးတြင္ မဂ္ဖိုရၾကသူမ်ားသည္လည္း ၀ိပႆနာယာနိကနည္းျဖင့္ ရသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာယာနိကနည္းဆိုသည္မွာ သမထကမၼ႒ာန္းကို မက်င့္ေတာ့ဘဲ ဓါတ္တရား၊ ပရမတ္တရားကို နည္းရေအာင္နာၿပီး ၀ိပႆနာကို တိုက္ရိုက္ရႈပြားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ယုဂနဒၶနည္းဆိုသည္ကား စံုတြဲလိုက္ သမထကိုပြားလိုက္၊ ၀ိပႆနာကို ပြားလိုက္ျဖင့္ ပြားမ်ားျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။” (သညာသိႏွင့္ ပညာသိ၊၇၅-၇၆)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment