၁။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ပညတ္ေတာ္အရ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါတြင္းသံုးလ ၀ါဆို၀ါကပ္
ေတာ္ မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၀ါဆိုလဟုမည္တြင္သည္။
၂။ သကၠရာဇ္ ၁၀၃ ၀ါဆိုလျပည့္ စေနေန႔ညတြင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ဗာရာဏ
သီျပည္ မိဂဒါ၀ုန္ ေတာ၀ယ္ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးအား ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကား
ခဲ့သျဖင့္ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာ အခါေတာ္ေန႔ဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
၀ါဆို၀ါလ ၀ိေသသ
၀ါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ သေႏၶယူေတာ္မူသည္။ ထို
ေန႔မွာပင္ ေတာထြက္ေတာ္မူသည့္အျပင္ဘုရာ
တရားဦးျဖစ္ေသာ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ " သေႏၶ ၊
ေတာထြက္၊ ဓမၼစက္၊ ေဟာျမြက္လ၀ါဆို " ဟူ၍ ဆိုစမွတ္ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆိုေတာ္မူျခင္း
၀ါတြင္းကာလ၌ ရဟန္းေတာ္မ်ား၀ါဆိုၾကျခင္းမ
သည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ေတာ္ မမူစဥ္က ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆို၀ါကပ္ျခင္းမျပဳၾက
ေပ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္
သာကီ၀င္အႏြယ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း ဥတုသံုးပါး
လံုးခရီးလွည့္လည္ သြားလာေနၾကသည္။ မိုးဥတု၌တစ္ရပ္မွတစ္ရပ္သို႔
လည္ျခင္းျပဳၾကရာ ျပည္သူတို႔စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ
နင္းနယ္သျဖင့္ ပ်က္စီးေလသည္။ ထိုအခါ ျပည္သူမ်ားက " မိုးတြင္းကာလတြင္ အယူ
လြဲမွား မိစၧာ ဒိ႒ိမ်ားပင္ ခရီးသြားလာျခင္း မျပဳၾက။ တိရစၧာန္ ငွက္မ်ားသည္ပင္လွ်င္ အ
သိုက္ေျပာင္းျခင္း မျပဳၾက။ ကၽြနု္ပ္တို႔ ကိုးကြယ္ေသာ သာကီ ႏြယ္ဖြား ရဟန္းေတာ္မ်ား
ကား အမ်ား ျပည္သူတို႔ စိုက္ပ်ိဳးထားသည့္ ေကာက္ပဲ သီးႏွံမ်ားကို နင္းနယ္ ဖ်က္ဆီး
လွ်က္ ေႏြ မိုးမေရွာင္ ခရီးသြားၾကေလသည္တကား " စသည္အားျဖင့္ အျပစ္တင္ၾက
ေလသည္။
ဤအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၾကားသိေတာ္မူေသာအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ား
အား ၀ါတြင္းသံုးလ ကာလပတ္လံုး မိမိတို႔၏ေက်ာင္းတိုက္ အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္း၌သာ
၀ါဆို ၀ါကပ္ျခင္းျပဳ၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ေနၾကရန္၊ ၀ါက်ိဳး ၀ါျပတ္ ၀ါမကပ္ဘဲ
ညဥ့္အိပ္ ညေန ခရီးသြားေသာ ရဟန္းမ်ားအား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစရန္ အာဏာဓမၼ
စက္ သိကၡာပုဒ္ ပညတ္ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသည္မွစ၍ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ၀ါဆိုလ
ျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔တြင္ ၀ါဆိုျခင္း ျပဳသည္။ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ ျပီးဆံုး
ကၽြတ္လြတ္ ေလသည္ ။ ၀ါဆို ၀ါကပ္ျခင္း သေဘာမွာ သတ္မွတ္ထားေသာ မိမိတို႔ ၏
ေက်ာင္းတိုက္ အေဆာက္အဦ အရံအတားမွ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ညဥ့္အိပ္ညေနမသြားပါ
ဟုကတိျပဳ ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၀ါဆိုအတြင္း ၀ါပန္၍ ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန ( ၇ ) ရက္မွ
ေက်ာ္၍ မသြားႏိုင္ေပ။
ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္
ေတာထြက္ေတာ္မူသည္။ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးၿခံရံကာ တရားက်င့္ေတာ္မူသည္။ ဒုကၠရစရိယာ
ေျခာက္ႏွစ္ တိုင္တိုင္ က်င့္ေတာ္မူေသာ္လည္း ဘုရားမျဖစ္ေပ ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ တစ္ပါး
တည္းလမ္းခြဲကာ တရားျဖည့္ က်င့္ေတာ္မူ၏။သဗၺၫုတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ကိုရရွိ၍ ဘုရား
ျဖစ္ေတာ္မူ ေသာအခါ " ငါဘုရား သိျပီးေသာ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္သည္ ႏူးညံ့
သိမ္ေမြ႔ နက္နဲလြန္းသည္။ သတၱ၀ါတို႔၏ သ႑န္ကား ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ၊ မာန္မာ
န ထူေျပာလွသည္။ ဤသတၱ၀ါစုကို ငါဘုရား တရားေဟာ ေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီးသာ
ျဖစ္လိမ့္မည္။ တရားမေဟာဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ့မည္" ဟုႀကံရြယ္ေတာ္မူေလသည္။
ေရႊစိတ္ေတာ္ ရႊင္ျပျခင္းမရွိ ၊ ဆုတ္နစ္ေတာ္ မူေလသည္။ ဤအေၾကာင္းကို သဟံပတိ
ျဗဟၼာမင္းက သိရွိသျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္မွ ဆင္းလတ္၍ ဘုရားရွင္ထံ ခစားသည္။
သဟံပတိ ျဗဟၼာမင္းသည္ ဘုရားရွင္အား " အရွင္ဘုရား ၊ သတၱ၀ါမ်ားကို ငဲ့ၫွာ
ေသာအားျဖင့္ အရွင္ဘုရား ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္ေတာ္မူေသာ တရားေတာ္ကို ေဟာ
ေတာ္မူပါဘုရား " ဟူ၍ ( နႆ တိ၀တေတာ ေလာေကာ ) ဟူေသာဂါထာကို သံုးၾကိမ္
ရြတ္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။ ေလာက၌ အရွင္ဘုရား၏ တရားေတာ္တို႔ကို နာယူထိုက္သူ
ေပါင္းမ်ားစြာ က်န္ရွိပါေသးသည္ ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ဤတြင္မွ ျမတ္စြာဘုရား
လည္း တရားေဟာေတာ့အံ့ဟု ကတိျပဳေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သစၥာေလးပါး တရားထူး တရားဦးကို ေဟာေတာ္မူရန္ ဗုဒၶဂါ
ယာ ေဗာဓိမ႑ိဳင္မွ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးရွိရာ မိဂဒါ၀ုန္ေတာသို႔ ၾကြေတာ္မူ ေလသည္။ ခရီးလမ္း
တြင္ ဥပက အမည္ရွိေသာ တကာတစ္ဦးႏွင့္ေတြ႔သည္။ ဥပကမွာ ဘုရားရွင္၏ တရားကို
နာၾကားထိုက္သူမဟုတ္သျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ေရွးဦးစြာဖူးျမင္ရပါလွ်က္ " ငါ့ရွင္အဘယ္သူ
နည္း၊ အဘယ္ကိုရည္၍ ရဟန္းျပဳပါသနည္း " စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းစံုစမ္းျခင္းသာ ျပဳေလ
၏။
မိဂဒါ၀ုန္ေတာသို႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာအခါ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးကို အမွဴးထားလွ်က္ မေရ
မတြက္ႏိုင္ေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔အား ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဟာၾကားေတာ္ မူေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္မွ်ေသာ တရားေတာ္မ်ား
ကို ေဟာၾကားခဲ့ရာ ဤဓမၼစၾကာတရားေတာ္သည္ ေရွးဦးပထမ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
တရားေတာ္ျဖစ္၍ အလြန္ထူးျမတ္ေသာ တရားေတာ္ျဖစ္ေလသည္။
ဓမၼစၾကာမွာ- ဓမၼစကၠပ၀တၱန ဟူေသာပါဠိမွ ဆင္းသက္လာေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္ျပီး
ဓမၼ - သစၥာေလးပါးအမွန္တရား
စကၠ - အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ လွည့္တတ္ေသာစက္
ပ၀တၱန- ျဖစ္ျခင္း ....အနက္ရွိသျဖင့္ "သစၥာေလးပါးအမွန္တရားကို စက္လွည့္၍
အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ေဟာေတာ္မူျခင္း " ဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ ေကာ႑ည၊ ၀ပၸ၊ ဘဒၶိယ
မဟာနံ၊ အႆဇိ တည္းဟူေသာ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးႏွင့္တကြမ်ားစြာေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔အကၽြတ္
တရား ရရွိၾကသည္။ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးလည္း ျမတ္စြာဘုရားထံတြင္ ရဟန္းအျဖစ္ကိုျပဳခြင့္ ပန္
ၾက၏။ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္း အျဖစ္ကို ရရွိၾကသည္။ ဧဟိဘိကၡဳ
ရဟန္း ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္က ရဟန္းျဖစ္ေစဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ ပရိကၡရာ အစံုအလင္
ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းရဟန္းအျဖစ္ကို ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား အမွဴးထား၍ ဓမၼစၾကာတရားဦးကို ေဟာၾကားျခင္း၊ ပဥၥ၀ဂၢီ
ငါးဦးအား ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေခၚေဆာင္ေတာ္မူျခင္းမွာ ဤ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ပင္ျဖစ္
၍ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာအခါေတာ္အျဖစ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀ါဆိုလ
တြင္ ပဥၨင္းခံရွင္ျပဳျခင္းကို ေရွးအခါက ျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ ေရး ရာ သု တ ပ ေဒ သာ မွ ေကာက္ ႏွဳတ္ တင္ ျပ ပါ သည္
No comments:
Post a Comment