“ဆိုစမ္းပါဦး၊ သူေလွ်ာက္ထားတာက သူဟာ
စာေပဝါသနာရွင္ျဖစ္သည့္ အတိုင္း သာသနာ့ေရာင္ျခည္ အတြဲ(၆)မွ
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ဖတ္ၾကားပါသတဲ့၊ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကိုဖတ္ရင္း သူ႔စိတ္တြင္
ျဖစ္ေပၚလာတကာက ဘုရားရွင္ဟာ ၁၀၃-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညမွာ အစဥ္အတိုင္း
ဝိဇၨာသံုးပါးတို႔ကို ရၿပီး သဗၺညဳတ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူတယ္၊
ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္ ပလႅကၤသတၱာဟစတဲ့ သတၱာဟ ခုနစ္လီတိုင္ေအာင္
မည္သည့္ အစားအစာမွ် သံုးေဆာင္ေတာ္မမူဘဲ စ်ာန္ခ်မ္းသာ
ဖိုလ္ခ်မ္းသာတို႔ျဖင့္သာ ေနေတာ္မူတယ္၊ သတၱာဟ စံေတာ္မူတာဟာ ၄၉-ရက္ျဖစ္ပါတယ္၊
ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္မွ ေရတြက္ခဲ့လွ်င္ ၄၉-ရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔ဟာ ဝါဆိုလဆန္း
၅-ရက္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္၊ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာတာက ဝါဆိုလျပည့္ေန႔ျဖစ္ေတာ့
ၾကားကာလဟာ ၁၀-ရက္ျဖစ္ေနတယ္၊ သည္ ၁၀-ရက္အတြင္း ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘယ္႒ာနမွာ
စံေနေတာ္မူသလဲဆိုတာ အလြန္သိလိုတဲ့စိတ္ ျဖစ္ေနပါသတဲ့၊ အဲဒါ
ေျဖရွင္းေပးသနားေတာ္မူပါလို႔ ေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား
“မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္
ဘုရားျဖစ္တဲ့ေန႔ကစၿပီး သတၱာဟ ခုနစ္လီကို ေရတြက္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ (၁)
ေဗာဓိသတၱာဟ၊ (၂) အနိမိသသတၱာဟ၊ (၃) ရတနာစကၤမသတၱာဟ၊ (၄) ရတနာဇရသတၱာဟ၊ (၅)
အဇပါလသတၱာဟ၊ (၆) မုစလိႏၵသတၱာဟ၊ (၇) ရာဇာယတနသတၱာဟရယ္လို႔ သတၱာဟခုနစ္လီ
ျဖစ္ေပၚလာတယ္၊ ရက္အားျဖင့္ ၄၉-ရက္ေပါ့၊ သုတ္မဟာဝါပါဠိေတာ္ကို
ဆက္လက္ၾကည့္ခဲ့လွ်င္ ဘုရားရွင္ဟာ ၄၉-ရက္ေျမာက္ ရာဇာယတနသတၱာဟမွ ထေတာ္မူေတာ့
လင္းလြန္းပင္ရင္းက တစ္ဖန္ အဇပါလသတၱာဟမွာပါဝင္တဲ့ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္း
ၾကြေရာက္ သီတင္းသံုးျပန္တယ္။
သီတင္းသံုးေတာ္မူရင္း - ငါသိေသာတရားဟာ နက္နဲတယ္၊
ျမင္ႏိုင္ခဲတယ္၊ သိႏိုင္ခဲတယ္၊ သတၱဝါေတြကေတာ့ ကာမဂုဏ္အတြင္းမွာ
ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကတယ္၊ ငါ တရားေဟာေသာ္လည္း ပင္းပန္း႐ံုသာရွိမယ္၊ ဒါေၾကာင့္
တရားမေဟာေတာ့ဘူးလို႔ အႀကံျဖစ္ေတာ္မူတယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕အႀကံကို
သဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးသလို႔ အကယ္၍သာ ဘုရားရွင္ တရားမေဟာခဲ့လွ်င္ ေလာကႀကီးေတာ့
ပ်က္စီးေတာ့မွာပဲလို႔ ျဗဟၼာ့ျပည္က ဘုရားရွင္ထံ လာေရာက္ၿပီး တရားေဟာဖို႔
သံုးႀကိမ္းေလွ်ာက္ထားတယ္၊ သည္အခါမွ ဘုရားရွင္ တရားေဟာရန္ ကတိေပးေတာ္မူၿပီး
အဘယ္သူကုိ ဦးစြာ တရားေဟာရမလဲလို႔ ၾကည့္လိုက္တယ္၊ ေရွးဦးစြာ အာ႒ာရရေသ့၊
ဥဒကရေသ့တို႔ကို ျမင္တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ဟာ ကြယ္လြန္ၿပီး
အ႐ူပဘံုကိုေရာက္ေနေၾကာင္း သိရလို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ၾကည့္ေတာ့မွ
ပဥၥဝဂၢီငါးဦးတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူတယ္။
သည္အခ်ိန္မွာ ပဥၥဝဂၢီတို႔ဟာ ဗာရာဏသီျပည္အနီးက ဣသိပတန
မိဂဒါဝုန္ေတာကို ေရာက္ေနၾကၿပီ၊ ယခုဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေနတာက ေဗာဓိမ႑ိဳင္
အနီးအပါးမွာ ရွိေသးတယ္၊ ေဗာဓိမ႑ိဳင္ႏွင့္ ဗာရာဏသီဟာ ၁၈-ယူဇနာ ေဝးကြာတယ္၊
လူတို႔ရဲ႕ ေျခလွမ္း အလယ္အလတ္ဆိုလွ်င္ တစ္ရက္ကို တစ္ယူဇနာသြားတယ္၊
၁၈-ယူဇနာဆုိေတာ့ ၁၈-ရက္သြားလိမ့္မယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ တရားေဟာမယ္လို႔ ကတိေပးၿပီးၿပီးခ်င္း
ဗာရာဏသီအနီး မိဂဒါဝုန္သို႔ ခ်က္ခ်င္း ၾကြသြားသလားဆိုေတာ့
ခ်က္ခ်င္းၾကြသြားတာမဟုတ္ဘူး၊ ဥ႐ုေဝဠေတာမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေတာ္မူသေရြ႕ေနေသးတယ္၊
အဲဒီ ေမြ႔ေလ်ာ္ေတာ္မူသေရြ႕က ဘယ္ႏွစ္ရက္လဲဆိုေတာ့ ဇိနတၳပကာသနီ ၅၇-မွာ
ႏွစ္ရက္သံုးရက္ခန္႔ စံေနေတာ္မူၿပီးလွ်င္-လို႔ ေဖာ္ျပၿပီး၊ မဟာဗုဒၶဝင္
ဒုတိယတြဲ ၄၁၄-မွာေတာ့ ေဗာဓိမ႑ိဳင္အနီးမွာပင္ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ကာ ဝါဆိုလဆန္း
၁၄-ရက္ေန႔တိုင္ေအာင္ ေနေတာ္မူၿပီးေနာက္ “ဝါဆုိလျပည့္ေန႔သို႔
ေရာက္ေသာအခါ နံနက္ေစာေစာကပင္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ၾကြသြားေတာ့အံ့ဟု သပိတ္ကို
ယူေဆာင္ျပင္ဆင္ကာ ၁၈-ယူဇနာေဝးေသာ ခရီးကို ေျမျပင္မွ ေျခလ်င္ၾကြသြား
ေတာ္မူေလ၏” လို႔ ျပဆိုထားတယ္၊ ေရွးေရွး ဘုရားမ်ားကေတာ့
ဓမၼစၾကာတရား ေဟာဖို႔ ေကာင္ကင္ခရီးက စ်ာန္ျဖင့္ ၾကြသြားၾကသတဲ့၊ စ်ာန္ျဖင့္
ၾကြလွ်င္ေတာ့ ယခုသြား ယခုေရာက္မွာေပါ့၊ ေဂါတမဘုရားရားရွင္ကေတာ့ ဥပကတကၠတြန္း
အနာဂါမ္ျဖစ္လတၱံေသာအေၾကာင္းကုိျမင္ေတာ္မူလို႔ ေကာင္းကင္က စ်ာန္ျဖင့္
မၾကြဘဲ ေျမျပင္က ေျခလ်င္ၾကြသြားေတာ္မူတယ္။
ဤစကားရပ္မ်ားကို ေထာက္႐ႈေသာအားျဖင့္ သတၱသတၱာဟ ၄၉-ရက္
ျပည့္ေျမာက္ေသာေန႔ႏွင့္ ဓမၼစၾကာေဟာတဲ့ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔အၾကား ဘုရားရွင္
ဘယ္ဌာနမွာ စံေနေတာ္မူတယ္ဆုိတာ သိေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္”
“မွန္ပါ။ သိေလာက္ပါၿပီ ဘုရား”
“သာဓု - သာဓု - သာဓု”
(ကပိၸယ-ေမာင္ရဲ)
No comments:
Post a Comment