မိတ္ေဆြေယာဂီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ တရား အားထုတ္ၾကသည့္အခါ " တရားထုိင္ရတာ ေကာင္းလုိက္တာ ၊ တရားထုိင္လို႔ မေကာင္းဘူး " စသည္ျဖင့္
မိမိရဲ႕ တရားအားထုတ္မႈကုိ မိမိရဲ႕ ခံစားမႈနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေျပာဆုိဆုံးျဖတ္သည္ကုိ ၾကားေနရပါတယ္ ။
မိမိရဲ႕ တရားအားထုတ္မႈကုိ မိမိရဲ႕ ခံစားမႈနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေျပာဆုိဆုံးျဖတ္သည္ကုိ ၾကားေနရပါတယ္ ။
မည္သည္ကုိ အေျခခံၿပီး ေျပာေနသည္ဆုိေသာ္ ဆင္းရဲသည့္ ေဝဒနာ ၊ နာ, က်င္ , ကုိက္ခဲ ျခင္းမ်ားမျဖစ္လွ်င္ ထုိင္၍ေကာင္းသည္ ၊ ေဝဒနာေတြ ခံစားရလွ်င္
ထုိင္၍မေကာင္းဘူး ဟုေျပာၾကသည္ ။ စိတ္ေတြ ပ်ံ ့လြင့္လွ်င္ ထုိင္၍မေကာင္း ၊ စိတ္ကေလး ၿငိမ္ေနလွ်င္ ထုိင္ေကာင္းသည္ ဟူ၍ ေျပာဆုိေလ့ရွိပါတယ္ ။
ထုိင္၍မေကာင္းဘူး ဟုေျပာၾကသည္ ။ စိတ္ေတြ ပ်ံ ့လြင့္လွ်င္ ထုိင္၍မေကာင္း ၊ စိတ္ကေလး ၿငိမ္ေနလွ်င္ ထုိင္ေကာင္းသည္ ဟူ၍ ေျပာဆုိေလ့ရွိပါတယ္ ။
အထုိက္အေလ်ာက္ သမာဓိအား ေကာင္းသျဖင့္ နိမိတ္မ်ား , အာရုံထူးမ်ား ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ တရားေတြေကာင္းေနသည္ဟုလည္း ေျပာတတ္ၾကတယ္ ။
(နိမိတ္ , အာရုံထူးမ်ားဆုိသည္မွာ ဘုရား , ရဟႏၲာ , သံဃာေတာ္မ်ား , သူေတာ္စင္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ဖူးေတြ႕ရျခင္း ၊ က်ယ္ျပန္႔ေျပာေသာ ေကာင္းကင္ ,
ဘုံဗိမာန္မ်ား , ေစတီ , ဆင္းတုေတာ္မ်ား စသည္တုိ႔ ျမင္ေတြ႕ျခင္း ၊ တရားမိန္႔ဆုိသံမ်ား , သတိေပး ဆုံးမသံမ်ားစသည္ ၾကားေနရျခင္းမ်ားကုိဆုိသည္ )
သမာဓိအား ေကာင္းေနသည့္အခါ ဆင္းရဲေဝဒနာမ်ားလည္း မခံစားရ ၊ စိတ္ ပ်ံ ့လြင့္ျခင္းလည္း မျဖစ္ ၊ အိပ္ငုိက္သည္လည္းမဟုတ္ဘဲ အသိစိတ္လည္းမရွိ ၊
ဤအေျခအေနအတုိင္း ၾကာရွည္ထုိင္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ , ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ေလ တရားေကာင္းေလဟူ၍ ဆုံးျဖတ္ ေျပာဆုိတတ္ၾကျပန္ပါတယ္ ။
ဤအေျခအေနအတုိင္း ၾကာရွည္ထုိင္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ , ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ေလ တရားေကာင္းေလဟူ၍ ဆုံးျဖတ္ ေျပာဆုိတတ္ၾကျပန္ပါတယ္ ။
တရားသဘာဝဟာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ ေလးနက္ပါတယ္ ၊ ေကာင္းတာလည္း ျပေပးသလုိ မေကာင္းတာလည္း ျပေပးတတ္ပါတယ္ ၊ အဲဒီျပေပးသမွ်ကုိ
မိမိအေနနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေပးဖုိ႔ပဲ တာဝန္ရွိပါတယ္ ၊ ေကာင္းတယ္ , မေကာင္းဘူး ဆုံးျဖတ္ေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ တရားအားထုတ္ရာမွာ ေတြ႕လာသမွ်
အာရုံ , နိမိတ္ ေတြဟာ ဘာမွ အသုံးမဝင္ပါဘူး ၊ ဒါကုိ အေရးတယူ ဂရုတစုိက္ လုပ္မေနသင့္ပါဘူး ၊ အားထုတ္ရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္က တကယ့္အရွိသဘာဝ
ျဖစ္တဲ့ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ မၿမဲျခင္းသေဘာ , ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနလုိ႔ ဆင္းရဲေနတဲ့ သေဘာ , သူျဖစ္ခ်င္သလုိျဖစ္ေနၿပီး မိမိက ဘာမွ မတတ္ႏုိင္တဲ့
အစုိးမရျခင္း သေဘာ , ဒီလုိ လကၡဏာေတြ မိမိရဲ႕ အသိဥာဏ္မွာ နက္နက္နဲနဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထုိးထြင္းသိျမင္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
မိမိအေနနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေပးဖုိ႔ပဲ တာဝန္ရွိပါတယ္ ၊ ေကာင္းတယ္ , မေကာင္းဘူး ဆုံးျဖတ္ေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ တရားအားထုတ္ရာမွာ ေတြ႕လာသမွ်
အာရုံ , နိမိတ္ ေတြဟာ ဘာမွ အသုံးမဝင္ပါဘူး ၊ ဒါကုိ အေရးတယူ ဂရုတစုိက္ လုပ္မေနသင့္ပါဘူး ၊ အားထုတ္ရတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္က တကယ့္အရွိသဘာဝ
ျဖစ္တဲ့ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ မၿမဲျခင္းသေဘာ , ေဖာက္ျပန္ ပ်က္စီးေနလုိ႔ ဆင္းရဲေနတဲ့ သေဘာ , သူျဖစ္ခ်င္သလုိျဖစ္ေနၿပီး မိမိက ဘာမွ မတတ္ႏုိင္တဲ့
အစုိးမရျခင္း သေဘာ , ဒီလုိ လကၡဏာေတြ မိမိရဲ႕ အသိဥာဏ္မွာ နက္နက္နဲနဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ထုိးထြင္းသိျမင္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ထုိင္၍တရားအားထုတ္ေနစဥ္ ဘာမွ်မခံစားရဘဲ အသိစိတ္မရွိျဖစ္ေနသည့္ အေျခအေနျဖင့္ ၾကာၾကာထုိင္ႏုိင္ျခင္းသည္ ကုိယ္ ႏွင့္ စိတ္ အနားရသည္မွလြဲ၍
ဝိပႆနာဥာဏ္ ျဖစ္တည္ႏုိင္ျခင္း မရွိပါ ။ ရႈမွတ္ေနသည့္စိတ္လည္း မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ ရႈျမင္ေနႏုိင္မွသာ
ဝိပႆနာဥာဏ္စဥ္ အဆင့္ျမင့္လာႏုိင္ပါတယ္ ။
ဝိပႆနာဥာဏ္ ျဖစ္တည္ႏုိင္ျခင္း မရွိပါ ။ ရႈမွတ္ေနသည့္စိတ္လည္း မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာကုိ မ်က္ေျခမျပတ္ ရႈျမင္ေနႏုိင္မွသာ
ဝိပႆနာဥာဏ္စဥ္ အဆင့္ျမင့္လာႏုိင္ပါတယ္ ။
ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ အားထုတ္ေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔သည္ " ဝိပႆနာ ဥာဏ္ဧ။္ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္မ်ား " (ဝိပႆနာ ဥပကၠိေလသာမ်ား) ကုိ
အထူးသိထားသင့္ပါတယ္ ။ ယင္း " ဝိပႆ ႏုပကၠိေလသ " မွာ ( ၁၀ ) ပါးရွိပါသည္ ။
အထူးသိထားသင့္ပါတယ္ ။ ယင္း " ဝိပႆ ႏုပကၠိေလသ " မွာ ( ၁၀ ) ပါးရွိပါသည္ ။
၁။ ၾသဘာသ။ ။(ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္ဝါ) စိတ္ဓာတ္ဧ။္ ၾကည္လင္မႈေၾကာင့္ ကုိယ္မွ အေရာင္အဝါတုိ႔သည္ စိတ္အစြမ္း အားေလ်ာ္စြာ တစ္ခ်ဳိ႕ မိမိထက္ဝန္းက်င္
အနားတြင္လည္းေကာင္း ၊ တစ္ခ်ဳိ႕ တစ္ေက်ာင္းလုံး , တစ္တုိက္လုံး , တစ္နယ္လုံး မွစ၍ စၾကဝဠာတစ္ခုလုံး လင္းခ်င္းေနေအာင္ ထြက္ကုန္ဧ။္ ။
( ပရိယတ္၌ မကြၽမ္းက်င္ေသာ အခ်ဳိ႕ေယာဂီ၌ ဤသုိ႔မေတြ႕ၾကဳံဖူးသျဖင့္ ဤအေျခအေနကုိ မဂ္ဖုိလ္စိတ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ထင္တတ္ဧ။္ )
အနားတြင္လည္းေကာင္း ၊ တစ္ခ်ဳိ႕ တစ္ေက်ာင္းလုံး , တစ္တုိက္လုံး , တစ္နယ္လုံး မွစ၍ စၾကဝဠာတစ္ခုလုံး လင္းခ်င္းေနေအာင္ ထြက္ကုန္ဧ။္ ။
( ပရိယတ္၌ မကြၽမ္းက်င္ေသာ အခ်ဳိ႕ေယာဂီ၌ ဤသုိ႔မေတြ႕ၾကဳံဖူးသျဖင့္ ဤအေျခအေနကုိ မဂ္ဖုိလ္စိတ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ထင္တတ္ဧ။္ )
၂။ ပီတိ ။ ။တရားအားထုတ္ေနစဥ္ အလြန္ႏွစ္သက္ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ ၾကည္ႏူးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။
၃။ ပႆဒၶိ ။ ။ကုိယ္ , စိတ္ ႏွစ္ပါး ထူးထူးျခားျခား ၿငိမ္းေအးလာျခင္း ။ (ဤသုိ႔ ပီတိ, ပႆဒၶိ စသည္တုိ႔ကုိလည္း မဂ္ဖုိလ္စိတ္ ျဖစ္သည္ဟု ထင္တတ္ဧ။္ )
၄။ အဓိေမာကၡ။ ။ကမၼ႒ာန္း အာရုံ၌ စူးစုိက္စြာ သက္ဝင္ ယုံၾကည္ေသာ သဒၶာေစတသိက္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။ ( - - မဂ္ဖုိလ္စိတ္ ဟု ထင္ျမင္ျခင္း )
၅။ ပဂၢဟ ။ ။ဝိပႆနာစိတ္ကုိ ေနာက္မဆုတ္ေအာင္ အားေပးခ်ီးေျမႇာက္တတ္ေသာ ဝိရိယလည္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။ ( - ပ - )
၆။ သုခ ။ ။မြန္ျမတ္ေသာ စိတၱဇရုပ္တုိ႔ျဖင့္ တစ္ကုိယ္လုံး ထုံမႊမ္း၍ ခ်မ္းျမေစေသာ သုခေဝဒနာလည္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။ ( - ပ - )
၇။ ဥာဏ ။ ။(ဝိပႆနာဥာဏ္) ဝဇိရ စိန္လက္နက္ မုိးၾကဳိးစက္သုိ႔ သြက္လက္လွ်င္ျမန္ အျမင္သန္ေသာ ဝိပႆနာဥာဏ္လည္းျဖစ္ေပၚလာဧ။္။
ထုိဥာဏ္ေၾကာင့္ သခါၤရတုိ႔၌ ရႈလုိက္တုိင္း ရႈလုိက္တုိင္း အျဖစ္အပ်က္ကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္လာျခင္း ။
ထုိဥာဏ္ေၾကာင့္ သခါၤရတုိ႔၌ ရႈလုိက္တုိင္း ရႈလုိက္တုိင္း အျဖစ္အပ်က္ကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ရွင္းလင္းစြာ သိျမင္လာျခင္း ။
၈။ ဥပ႒ာန ။ ။ကမၼ႒ာန္း အာရုံ၌ စြဲၿမဲစြာတည္ေသာ သတိတရားလည္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ။ (ဤ ဥာဏ္ , သတိ တုိ႔ကုိလည္း မဂ္ဖုိလ္စိတ္ ထင္တတ္ျခင္း )
၉။ ဥေပကၡာ ။ ။ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈ ထင္ေအာင္ ရႈဖုိ႔ရာမွာ ဗ်ာပါရ ေၾကာင့္ၾကမစုိက္ရဘဲ အလြန္လွ်င္ျမန္စြာ ဆင္ျခင္ႏုိင္ေသာ, အသင့္အားျဖင့္ ရႈစားတတ္သည့္
စိတ္ ေစတသိက္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚေန၍ အလြန္သက္သာ ၿငိမ္းေအးစြာ တရားသေဘာကုိ ရႈမွတ္ေနရျခင္း ။
* { ပီတိမွ စ၍ ဤ ဥေပကၡာ တုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေပၚေသာ တရားသေဘာတုိ႔ကား ဝိပႆနာဥာဏ္ဧ။္ ယွဥ္ဖက္ေစတသိက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ၊
စင္စစ္ ထုိ ၉ ပါးသည္ အကုသုိလ္ မဟုတ္၍ ေဘးရန္အစစ္မဟုတ္ ၊ ယင္းေစတသိက္မ်ားကုိ မေတြ႕မၾကဳံဖူး၍ ငါ့ရဲ႕ တရားရရွိမႈသည္
တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာသည္ , မဂ္ဖုိလ္ရၿပီ ဟူ၍ အထင္ႀကီးကာ ဝိပႆနာလမ္းလြဲသြားၿပီး သာယာမႈ (တဏွာ), အထင္ႀကီးမႈ (မာန),
ငါဟုစြဲလမ္းမႈ (ဒိ႒ိ) တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသည္သာ ဝိပႆနာကုိ ညစ္ႏြမ္းေစေသာ ေဘးရန္ အစစ္ျဖစ္သည္ } *
စိတ္ ေစတသိက္တုိ႔ ျဖစ္ေပၚေန၍ အလြန္သက္သာ ၿငိမ္းေအးစြာ တရားသေဘာကုိ ရႈမွတ္ေနရျခင္း ။
* { ပီတိမွ စ၍ ဤ ဥေပကၡာ တုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေပၚေသာ တရားသေဘာတုိ႔ကား ဝိပႆနာဥာဏ္ဧ။္ ယွဥ္ဖက္ေစတသိက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ၊
စင္စစ္ ထုိ ၉ ပါးသည္ အကုသုိလ္ မဟုတ္၍ ေဘးရန္အစစ္မဟုတ္ ၊ ယင္းေစတသိက္မ်ားကုိ မေတြ႕မၾကဳံဖူး၍ ငါ့ရဲ႕ တရားရရွိမႈသည္
တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာသည္ , မဂ္ဖုိလ္ရၿပီ ဟူ၍ အထင္ႀကီးကာ ဝိပႆနာလမ္းလြဲသြားၿပီး သာယာမႈ (တဏွာ), အထင္ႀကီးမႈ (မာန),
ငါဟုစြဲလမ္းမႈ (ဒိ႒ိ) တုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသည္သာ ဝိပႆနာကုိ ညစ္ႏြမ္းေစေသာ ေဘးရန္ အစစ္ျဖစ္သည္ } *
၁၀။ နိကႏၲိ ။ ။ ( သိမ္ေမြ႕ေသာတဏွာ ) အထက္ပါ ၾသဘာသ စသည္ျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ဝိပႆနာဥာဏ္ကုိ ႏွစ္သက္သာယာေနမႈ တဏွာ
ျဖစ္ေပၚလာရဧ။္ ။ ထုိတဏွာသည္ အလြန္သိမ္ေမြ႕ရကား တဏွာမွန္းပင္ မသိသာေခ် ၊ ဝိပႆနာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္မႈ (ဝိပႆနာရတိ) ဟုသာ
ေယာဂီ ပုဂၢဳိလ္က မွတ္ထင္ေနတတ္သည္ ။ [ ဤ နိကႏၲိ တစ္ခုသာ ဝိပႆနာဥာဏ္ဧ။္ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေဘးရန္အစစ္တည္း ]
ျဖစ္ေပၚလာရဧ။္ ။ ထုိတဏွာသည္ အလြန္သိမ္ေမြ႕ရကား တဏွာမွန္းပင္ မသိသာေခ် ၊ ဝိပႆနာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္မႈ (ဝိပႆနာရတိ) ဟုသာ
ေယာဂီ ပုဂၢဳိလ္က မွတ္ထင္ေနတတ္သည္ ။ [ ဤ နိကႏၲိ တစ္ခုသာ ဝိပႆနာဥာဏ္ဧ။္ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေဘးရန္အစစ္တည္း ]
ပရိယတ္၌ ကြၽမ္းက်င္ေသာ ေယာဂီ ပုဂၢဳိလ္သည္ကား ' ထုိ ၾသဘာသ စသည္တုိ႔သည္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိ တုိ႔ဧ။္ တည္ရာျဖစ္၍ ဝိပႆနာဥာဏ္ကုိ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာ
ေဘးရန္မ်ားတည္း , ထုိ ၾသဘာသ စသည္ကုိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းေနမႈသည္ မဂ္ဖုိလ္ ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ မဟုတ္သျဖင့္ အမဂၢတည္း , အစဥ္အတုိင္း ဆက္လက္၍
အားထုတ္မႈသည္သာ မဂ္ဖုိလ္ ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ ျဖစ္၍ မဂၢ အစစ္ျဖစ္သည္ ' ဟူ၍ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ႏုိင္သည္ ။
ေဘးရန္မ်ားတည္း , ထုိ ၾသဘာသ စသည္ကုိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းေနမႈသည္ မဂ္ဖုိလ္ ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ မဟုတ္သျဖင့္ အမဂၢတည္း , အစဥ္အတုိင္း ဆက္လက္၍
အားထုတ္မႈသည္သာ မဂ္ဖုိလ္ ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္ ျဖစ္၍ မဂၢ အစစ္ျဖစ္သည္ ' ဟူ၍ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ႏုိင္သည္ ။
ထုိကဲ့သုိ႔ ဝိပႆနာဥာဏ္ဧ။္ ညစ္ႏြမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေဘးရန္ကုိ အမွန္အတုိင္း သိမ္းဆည္း၍ လမ္းမွန္ , လမ္းမမွန္ လကၡဏာကုိ ပုိင္းျခားတတ္ေသာဥာဏ္ကုိ
" မဂါၢ မဂၢ ဥာဏ ဒႆန ဝိသုဒၶိ " ဟူ၍ ေခၚဆုိပါသတည္း ။
" မဂါၢ မဂၢ ဥာဏ ဒႆန ဝိသုဒၶိ " ဟူ၍ ေခၚဆုိပါသတည္း ။
No comments:
Post a Comment