ဗိုလ္ႀကီးထြန္းလင္းေက်ာ္ (ကထိက)
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕၊ စစ္မႈတကၠသိုလ္
(အေျဖ) ေဒ၀ဒတ္အေလာင္းဟာ ရွည္လ်ားလွတဲ့သံသရာမွာက်င္လည္စဥ္
တစ္ခုေသာဘ၀ ရြဲကုန္သည္ ဘ၀က စၿပီးအေလာင္းေတာ္အေပၚမွာ စတင္ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ခဲ့တယ္လို႔
ဆုိပါတယ္၊ လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕မိၿပီ၊ အာဃာတထား မိၿပီဆုိရင္
ေက်ေအးနုိင္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းတာကို လူတုိင္းသိၾကပါလိမ့္မယ္၊ ထုိအခ်ိန္က စၿပီး ေဒ၀ဒတ္အေလာင္းဟာ
ဘုရားအေလာင္းေတာ္အေပၚမွာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ေႏွာက္ယွက္ ေနခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္၊ ေႏွာက္ယွက္ဖုိ႔ စိတ္က အားသန္ေနတဲ့အတြက္
ေနာက္ဘ၀ေတြမွာလဲ အတူတူပဲ ျဖစ္ၾကရပါတယ္၊
ေနာက္တခ်က္အေနနဲ႔ေလ့လာလ်င္
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ပါရမီမ်ားျဖည့္ဖုိ႔အတြက္ ေဒ၀ဒတ္က အနစ္နာ ခံေပးခဲ့ရတယ္လို႔လဲ ယူဆနုိင္ပါတယ္၊
“ သူတည္းတစ္ေယာက္၊ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ ဓမၼတာတည္း ”
ဆိုတဲ့စကားအတုိင္း ေရသစ္ေတြစီးဆင္းလာလ်င္ ေရေဟာင္းမ်ားက ဖယ္ေပးရမွာပါပဲ၊ သို႔ေသာ္
ေဒ၀ဒတ္မရွိခဲ့ရင္ ဘုရားျဖစ္နုိင္ပါ့မလား လို႔ ေမးစရာ ရွိတယ္၊ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးသား
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူကေတာ့ သူ႔လမ္းေၾကာင္း အတုိင္း ပါရမီ ေတြ
ဆက္လက္ျဖည့္ ဆည္းၿပီး အခ်ိန္တန္လ်င္ ဘုရားတစ္ဆူ ဧကန္ျဖစ္လာမွာပါပဲ၊ ေဒ၀ဒတ္မဟုတ္ခဲ့လ်င္လည္း
သူ႕လိုလူ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေပၚလာစရာ ရွိပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ေလာကႀကီးမွာ ေကာင္းတာေတြ
ဘယ္ေလာက္လုပ္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ကန္႔လန္႔တုိက္သူ၊
Against လုပ္သူ ဆုိတာ အနည္းအက်ဥ္း ရွိစၿမဲပဲ၊ ဒါကိုပဲ ေလာကဓံလို႔
သုံးႏႈန္းေလ့ရွိၾက တယ္၊ ေလာကမွာ Foolish & Wise လူဆုိးရွိလ်င္ လူေကာင္း(ပညာရွိ)လဲ
ရွိမယ္၊ Black & White အမည္းရွိလ်င္အျဖဴလဲ ရွိမယ္၊ Evil or Demerit &
Merit အကုသုိလ္ရွိလ်င္ ကုသိုလ္လဲရွိမယ္ စသျဖင့္ ဒြယံဒြယသေဘာတရားနဲ႔ ကင္းကြာလို႔
မရပါဘူး၊ ဘုရားအေလာင္းေတာ္လည္း ထုိနည္း၄င္းပါပဲ၊ ကိုယ္ကပါရမီေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖည့္ေန
သည္ျဖစ္ေစ အဖ်က္သမားကေတာ့ ေတြ႔ႀကဳံရတာပါ၊ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက
ဗုဒၶေဒသနာေတြထဲမွာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တာဟာ သံေယာဇဥ္ ဆယ္ပါးထဲမွာ ပါ၀င္ပါသတဲ့၊ ပဋိဃသံေယာဇဥ္လို႔ေခၚဆုိပါတယ္၊ လူတစ္ေယာက္ကို
မုန္းတီးနာ ၾကည္းေနတာဟာလဲ သံေယာဇဥ္တစ္မ်ိဳးပါပဲ တဲ့။ ဒါကိုလဲ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ
ဆုံစည္းနုိင္ျခင္း အေၾကာင္း တစ္မ်ိဳးလို႔ သတ္မွတ္နိုင္ပါတယ္၊
ေနာက္တစ္ခ်က္က လူတစ္ေယာက္ဟာ
ေသခါနီးမွာ တခုခုကိုစြဲလမ္းေသသြားခဲ့လ်င္ ေနာက္ဘ၀ လူျပန္ျဖစ္ခဲ့လ်င္
ထုိအစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ျပန္ဆုံစည္းနုိင္တယ္၊ ဒီဘက္ဘ၀က အက်ိဳးဆက္ေတြကို ေနာက္ဘ၀အထိ
ခံစားရတယ္ လို႔ ဆုိတယ္၊ ငယ္ငယ္က ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္စာအုပ္တအုပ္မွာ ဓားျပဗိုလ္
တေယာက္ကို ဖမ္းမိလို႔အျပစ္ေပးေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖတ္၊ ေျခ ေထာက္ႏွစ္ ဖက္ျဖတ္ၿပီး
ကားစင္မွာ ေသေစခဲ့တယ္၊
ေနာက္မၾကာခင္မွာ ကေလးတစ္ေယာက္ေမြးဖြား
လာေတာ့ ေမြးရာပါ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းပါ မလာခဲ့ဘူး၊ ေမြးလာတဲ့ကေလးေလးက လူ၀င္စားအေန
နဲ႔ေျပာျပမွ အရင္ဘ၀က သူဟာ ဓားျပဗုိလ္ျဖစ္ခဲ့ တယ္၊ လက္ေျခေလးေခ်ာင္းလုံး အျဖတ္ခံရၿပီး
ေသြးထြက္လြန္ ကာ ေသဆုံးခဲ့ရတယ္ လို႔ ေျပာျပပါသတဲ့၊ ဒါဟာ ဘာကိုညႊန္ျပေနသလဲဆုိ ေတာ့ ဒီဘက္ဘ၀က စိတ္၊ ေစတသိက္ေတြက
ေနာက္ဘ၀ အထိ ဥပနိႆယအေနနဲ႔ ပ႒ာန္းနည္းျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနတယ္ဆုိတာကိုပါ။
ဗုဒၶဘာသာမွာေကာင္းတာလုပ္ရင္
ေကာင္းက်ိဳးရမယ္၊ ဆုိးတာလုပ္ရင္ ဆုိးက်ိဳးခံစားရမယ္ လို႔ ေဟာထား တဲ့အတုိုင္း
အရွင္အာနႏၵာ တုိ႕ကေတာ့ ဘ၀ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္
ဘုရားအေလာင္းႏွင့္သာ ဆုံစည္းခဲ့ၾက တယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အေနနဲ႔ ဒီဘက္ဘ၀မွာ ေကာင္းရင္
ေနာက္ဘ၀ မွာလဲ ေကာင္းဖုိ႔ေမွ်ာ္လင့္နုိင္မယ္၊ ဒီဘ၀မွာ ဆုိးေန ရင္ ေနာက္တမလြန္မွာ
ဘ၀ေကာင္းရဖို႔ မေမွ်ာ္လင့္ နုိင္ဘူး၊ ရွားရွားပါးပါးအနည္းစုသာ ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ရွိပါတယ္၊
ဒါေၾကာင့္သူေတာ္ေကာင္းေတြဟာ
သူေတာ္ေကာင္းအခ်င္းခ်င္းတဲြမိတာျဖစ္ပါတယ္၊ အခုမ်က္ေမွာက္ကိုယ့္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လဲ
ေလ့လာနုိင္ပါတယ္၊ အရက္သမား၊ ေလာင္းကစားသမားေတြကလဲ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ပဲ၊ဘုရားတရားကိုင္းရိႈင္းသူ
ေတြကလဲ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းသာ တသက္တာ မိတ္ေဆြမ်ားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းနုိင္ ၾကပါတယ္၊
ဒါေၾကာင့္ ဒီလူေတြပဲဘ၀တုိင္း ဆုံရတာျဖစ္တယ္။
၅၅၀ ဇာတ္ေတာ္မ်ားဘုရားေဟာ
ဟုတ္/မဟုတ္ကို ေရွးဦးစြာဥပမာေလးနဲ႔ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္၊ ဆုိပါစို႔.. မိခင္တစ္ေယာက္က
မီးဖြားလာတယ္၊ ကေလးေမြးၿပီးမၾကာခင္မွာ မိခင္က ေသဆုံးသြားၿပီ၊ ကေလးကေတာ့
အသက္ရွင္က်န္ရစ္ခဲ့ တယ္ေပါ့၊ ေနာင္တခ်ိန္ကေလးငယ္ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းအေမဟာ
ေဒၚဘယ္ သူ၊ အသက္ ဘယ္ေလာက္ စသည္ျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္က ၀ိုင္း၀န္းေျပာျပၾကတယ္၊ အေဖကလဲ
ေထာက္ခံ တယ္၊ ေဆြမ်ိဳးအားလုံးကလဲ ေထာက္ခံတယ္ေပါ့၊
အဆုိပါကေလးဟာ
လက္ခံသည့္အတုိင္းလဲအေၾကာင္းအရာ၊အခ်က္အလက္၊ သက္ေသအေထာက္အထား ခိုင္လုံေန တာကိုလည္း
ေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမွလည္း သူ႔ရဲ႕ မိခင္ရင္းမဟုတ္ပါဘူး ဆုိတာ ေစာဒကမတက္ခဲ့ၾကဘူး၊
တကယ္လို႔သာ မိခင္အစစ္ မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆုိလ်င္… အေၾကာင္းအရာ၊ အခ်က္ အလက္မခိုင္လုံခဲ့ဘူးဆုိလ်င္
ပတ္၀န္းက်င္က လက္ခံနုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး.. ၀ိုင္းၿပီးျငင္းခုံၾကပါလိမ့္မယ္.. ဒီဥပမာအတုိင္းဘဲ..
၅၅၀ ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာပါတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕စကားေတာ္ေတြကုိ
ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ႀကီးမ်ားက လက္ဆင့္ကမ္း က်က္မွတ္သယ္ေဆာင္ ခဲ့ၾကတယ္၊ မူရင္းပါဠိဘာသာ၊
သကၠဋ၊ဆန္စကရစ္၊ သီဟဠ ( သီဟိုရ္) မွ ရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီး အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ကေနတဆင့္
သီဟိုရ္ဘာသာမွ ပါဠိဘာသာကို ျပန္ေျပာင္းေရးသားခဲ့ တယ္ လို႔ သမိုင္းမ်ားအရ သိရပါတယ္၊
အကယ္၍သာ ထုိေဒသနာေတာ္မ်ား
မမွန္ကန္ဘူး၊ ဘုရားစကားေတာ္၊ အာေဘာ္ႏွင့္ မညီညြတ္ဘူးဆုိလ်င္ သမိုင္းအဆက္ဆက္
အေရွ႕တုိင္း၊ အေနာက္တုိင္းမွ ပညာရွင္မ်ား၊ ေထရ၀ါဒႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာတတ္အေက်ာ္ အေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားတုိ႔က
ကန္႔ကြက္ၾကလိမ့္မယ္၊ ပယ္ျမစ္ၾကလိမ့္မယ္၊ ထုိသုိ႔ေသာ ဆန္႔က်င္မႈမ်ိဳး
သမိုင္းအဆက္ဆက္ က်မ္းစာတစ္ေစာင္၊ စကားတစ္ခြန္းမွ် မၾကားခဲ့မိဘူး၊ မွတ္တမ္းမရွိခဲ့ဘူး၊
အခုေခတ္အေနျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ျပရလ်င္
ဒီပနီက်မ္းျပဳအေက်ာ္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဒီပနီစာအုပ္မ်ား၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး ၏
၀ိပႆနာဆုိင္ရာ စာအုပ္မ်ားဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ္လည္း မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ်
ဆန္႕က်င္တာ မေတြ႔ခဲ့ရဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ စကားမ်ား၊
ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းေရာအက်ိဳးပါ အားလုံးကိုက္ညီေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္
ျဖစ္ပါတယ္။
ဇာတ္ေတာ္ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္မ်ားသည္တလုံးမက်န္ဘုရားေဟာေဒသနာဟုကားမဆိုနိဳင္ပါ၊
“စာတစ္လုံး၊ ဘုရားတစ္ဆူ” ဆုိသည့္အတုိင္းဘုရားရွင္၏ႏႈတ္ထြက္စကားေတာ္မ်ားပါ၀င္ေနေသာ
ပါဠိေတာ္ မ်ား ကို ေနာက္လူအမ်ားအေသးစိတ္ေလ့လာ နုိင္ရန္ တန္ဆာဆင္ကာ အက်ယ္ခဲ်႕ေဟာ ၾကား
ထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားလိုက္ရပါသည္။
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A (ပန္းကမၻာ)
ေျဖၾကားသည္၊
http://www.dhammayaungchi.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment