သီဟိုဠ္ကြၽန္းတြင္ အကၡရာစာတင္၍ ေရးျခင္းႏွင့္ စတုတၳ သံဂါယနာတင္ျခင္း
၇၅။ ယင္းသို႕လွ်င္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေဘးဆုိးႀကီး ႀကံဳႀကိဳက္လုိက္ရသျဖင့္ သာသ နာေစာင့္ ေထရ္ႀကီးမ်ားသည္ “ဤနည္းအတုိင္း ႏႈတ္လြတ္ေဆာင္႐ံုမွ်ျဖင့္ သာသနာ ၾကာ႐ွည္တည္မည္ မဟုတ္။ ေပထက္ အကၡရာတင္၍ထားမွ ၾကာ႐ွည္ ေလးျမင့္ တည္ေတာ့မည္”၊ ဤသို႔ စဥ္းစားေတာ္မူၾကသည္။
ဤအေၾကာင္းကို မဟာ၀ံသ အခန္း ၃၃၊ ဂါထာနံပါတ္ ၁၀၀-၁ ၌ လည္းေကာင္း၊ ဒီပ၀ံသ အခန္း ၂၀၊ ဂါထာ ၂၀-မွ ၂၁-၌လည္းေကာင္း ဤသို႕ မိန္႕ဆုိထားေလသည္။
ပိဋကတၱယပါဠႎ စ၊ တႆ အ႒ကထမၸိ စ။
မုခပါေဌန အာေနသံု၊ ပုေဗၺ ဘိကၡဳ မဟာမတီ။
ဟာနႎ ဒိသြာန သတၱာနံ၊ တဒါ ဘိကၡဴ သမာဂတာ။
စိရ႒ိတတၳံ ဓမၼႆ၊ ေပါတၳေကသု လိခါပယံု။
ျမန္မာျပန္
ႀကီးမားေသာ ပညာ႐ွိေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႕သည္ ေ႐ွးအခါက ပိဋကသံုးပံုႏွင့္ အ႒ကထာ ကို ႏႈတ္မွ႐ြတ္ ဆုိျခင္းျဖင့္ ေဆာင္ခဲ့ၾကကုန္ၿပီ။ ထုိအခါ၌ စည္းေ၀း ေရာက္လာၾကေသာရဟန္းတုိ႔သည္ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းကို ျမင္ေတာ္မူၾက၍ သာသနာေတာ္ ၾကာ႐ွည္ေလးျမင့္ တည္တံ့ေစရန္ ေပတုိ႔၌ ေရးတင္ေစေတာ္ မူၾကကုန္ၿပီ။
၇၆။ ဤေနရာ၌ သီဟိုဠ္ကြၽန္း ဗုဒၶဓမၼေ႐ွးဦးသမုိင္း Early History of Buddhism in Ceylon ၌ အဓိကာရမ္က ပိဋကတ္ကို စတင္၍ ေရးသားျခင္း၏ အေၾကာင္းမ်ားကို ေအာက္ပါအတုိင္း စာရင္းခ်၍ ျပသည္။
(၁) သီဟိုဠ္ကြၽန္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေသာ ႏုိင္ငံျခားသားတုိ႔၏ မျပတ္မလပ္ တုိက္ခုိက္ျခင္း၊ ေဘးရန္ခံေနရျခင္း၊ ယင္းတုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈရေသာအခါ ထုိအခ်ိန္သည္ ဗုဒၶဓမၼအတြက္ အေမွာင္ထု က်ေရာက္ေသာ အခ်ိန္အခါျဖစ္ျခင္း၊ ထုိသည့္အခါမ်ိဳး၌ မဟာ၀ိဟာရစေသာ စာေပသင္ရာ ဗဟုိဌာနႀကီး မ်ားကိုပင္ စြန္႔ပစ္၍ ထားရျခင္း၊ ယင္းသို႔ စြန္႔ပစ္၍ ထားရသျဖင့္ ဆရာႏွင့္ တပည့္ကို အဆက္ျပတ္သြားႏုိင္ျခင္း။
(၂) ျဗာဟၼဏတိႆေဘးရန္ႏွင့္ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း ေဘးရန္က ႏႈတ္လြတ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာကို အႏၲရာယ္႐ွိေၾကာင္း သတိေပးသကဲ့သို႔ ႐ွိေနျခင္း၊ ယင္းသုိ႔ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းႀကံဳရာအခါမ်ိဳး၌ ပါဠိအ႒ကထာမ်ားကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ပင္ပင္ပန္းပန္းႏွင့္ ေဆာင္ထားၾကရသည္ကို ကိုယ္ေတြ႕ ေတြ႕ႀကံဳလာျခင္း။
(၃) အခ်ိန္ကာလ ၾကာေညာင္းလာေသာအခါ ဘာသာေရးစိတ္ဓာတ္ မကိန္းေအာင္းသူ တာ၀န္မဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သာသနာေတာ္အတြင္းသို႔ ၀င္လာၾက၍ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တပည့္စဥ္ဆက္ လႊဲေျပာင္းေပးရန္ စိတ္၀င္စားမႈ နည္းပါးလာျခင္း။
၇၇။ အထက္အဆုိပါ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အလယ္ပိုင္းျပည္နယ္ အႏုရာဓၿမိဳ႕မွ ေ၀းကြာေသာ မာတေလ့အရပ္၏ အနီးအနား တစ္ေနရာျဖစ္ေသာ အာေလာက၀ိဟာရ၌ ပိဋကတ္ မ်ားကို ေပေပၚ၌တင္၍ ေရးသားရန္ ဆံုးျဖတ္ေတာ္မူၾကသည္။ ဤေနရာ၌ သာသနာေတာ္အတြက္ ကံဆုိးသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူဘုရင္၏ စိတ္ပါလက္ပါ အားေပးျခင္းကုိ မခံရမႈ ပင္တည္း။
ထင္႐ွားေစဦးအံ့-အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းမွ လြတ္ေျမာက္၍ ထီးနန္းကို ျပန္၍ရလာေသာ ၀႗ဂါမဏိအဘယမင္းသည္ မိမိ ေျပးလႊားပုန္းေအာင္းေနစဥ္အခါ၌ မိမိအား ကူညီေစာင့္ေ႐ွာက္ခဲ့ေသာ ကုပိဂၢလ၀ိဟာရေန မဟာတိႆေထရ္အားလည္းေကာင္း၊ ဟမၺဳဂလႅက၀ိဟာရေန တိႆေထရ္အား လည္းေကာင္း ေက်းဇူးဆပ္ေသာ အေနအားျဖင့္ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ ဂိရိဆုိသူ၏ေက်ာင္းကို ဖ်က္၍ ထိုေနရာ၌ အဘယဂိရိ၀ိဟာရမည္ေသာ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး တစ္ခုကို ေဆာက္လုပ္၍ မဟာတိႆေထရ္အား တင္လႉေလ သည္။
(ထုိအခ်ိန္ကား ခရစ္မေပၚမီ ၂၉-ႏွစ္ခန္႕ဟု မဟာ၀ံသအလို ခန္႕မွန္းရေပသည္) ၀႗ဂါမဏိမင္း၏ အျခားအမတ္ႀကီးမ်ားကလည္း အျခားေက်ာင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္၍ တိႆေထရ္အား တင္လႉၾကသည္။
ထုိစဥ္တြင္ မဟာတိႆေထရ္သည္ ၀ိနည္းကို အေလးျပဳသင့္သေလာက္ မျပဳ၊ လူတုိ႔ႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္းမ်ား ႐ြာအ၀င္အထြက္မ်ားမႈေၾကာင့္ မဟာ၀ိဟာရ၀ါသီရဟန္းမ်ားက ၎အား ႏွင္ထုတ္လုိက္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ မဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ အဘယဂိရိ၀ိဟာရ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီး ႏွစ္တုိက္သည္ ထုိအခ်ိန္တြင္ ၀ါဒေရးရာ အားျဖင့္ ကြဲျပားမႈ မ႐ွိေသးေပ။
http://www.myatpanyagon.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment