ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ……
" ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ေသာတ ေသာတ လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ဘာကို ေသာတလို႔ေခၚတာလဲ "
" ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေသာတဆိုတာ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ေခၚတာပါဘုရား "
ဒီအဓိပၸါယ္ကို ယူရမွာ။
ေသာတဆိုတာ သဒၶါအနက္အားျဖင့္ " နား " လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္ " ေရအလ်ဥ္ " လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။
ဒီေနရာမွာ " ေရအလ်ဥ္ " လို႔ယူရမယ္။ ရိုးရိုးေရ မဟုတ္ဘူး။ ဓမၼေရစီးေၾကာင္း။
ျမစ္ထဲကေရေတြဟာ စီးဆင္းသြားတဲ႔အခါ ေနာက္ဆံုးမွာ ပင္လယ္သမုဒၶရာထဲကို ေရာက္သလို မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ပြားမ်ားအားထုတ္လို႔ရွိရင္လည္း ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ကို ေရာက္လိမ္႔မယ္။ေရက ပင္လယ္ထဲကို စီးဆင္းတယ္။
မဂၢင္ရွစ္ပါးက နိဗၺာန္ကို စီးဆင္းတယ္။ စီးဆင္းတာခ်င္းတူလို႔ ……
မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ ဓမၼေရအလ်င္ကို " ေသာတ" လို႔ေခၚတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ႔ " ေသာတ " ဆိုတာ " နား " အာပႏၷ " ဆိုတာ ေရာက္တာ။ နားကို တရားေရာက္တာ။
တရားနာရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေဟာတဲ႔သူေတြလည္း ရွိတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကေတာ႔ ဟုတ္တာေပါ႔။ တရားနာရင္း ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ႔သူေတြ အမ်ားႀကီး။
ရဟႏၲာေတာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ အခုေခတ္က ျဖစ္ပါ႔မလား။ ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ။ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္းမွ မတူတာ။
အခုေခတ္က ေနယ်ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ ရွိတာ။
ဘုရားလက္ထက္ကလို ဥဂၣါဋၬိတညဴပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္ေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။
ဥဂၣါဋၬိတညဴပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ တစ္ပုဒ္တစ္ပါဒနာရံုနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္နိုင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ။ အင္မတန္ဥာဏ္ေကာင္းတယ္။
ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္က်ေတာ႔ တရားတစ္ပုဒ္ကို အက်ယ္ေဟာရင္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာျဖစ္နိုင္တယ္။
ကဲ တို႔သူငါေတြက အပုဒ္တစ္ေထာင္ေလာက္ ေဟာတာေတာင္ ျဖစ္နိုင္ပါ႔မလား။
ေဟာတဲ႔သူေတာင္ မျဖစ္တာ နာတဲ႔သူက ဘယ္လိုလုပ္ျဖစ္မလဲ။ ေဟာရံုနဲ႔မရဘူး။ တရားအားထုတ္ရအံုးမယ္။
နာတဲ႔သူကလည္း နာရံုနဲ႔မရဘူး။ တရားအားထုတ္မွ ရမယ္။ အဲဒါ " ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ " လို႔ ေခၚတယ္။
အခုေခတ္မွာ " ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ " နဲ႔ " ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ " ေတြပဲ ရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားလည္း နာရမယ္။ တရားလည္း အားထုတ္ရမယ္။ တစ္ခါတည္း နာလို႔ မရဘူး။
ထပ္ခါထပ္ခါ နာရမယ္။ထပ္ခါထပ္ခါအားထုတ္ရမယ္။
တစ္နွစ္မွ ( ၁၀ ) ရက္ေလာက္ အားထုတ္တာဆိုရင္ မဂ္ေတာ႔ မရဘူး။ ကုသိုလ္ပဲရမယ္။
ကိေလသာက ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရွိတာဗ်ာ။ ( ၁၀ ) ရင္ ( ၁၅ ) ရက္နဲ႔ ဘယ္ရမလဲ။
ဒုတိယသာရိပုတၲသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဆက္ေမးတယ္။
" ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ေသာတပႏၷ ဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာလဲ "
" မဂၢင္ ရွစ္ပါး ေရအလ်ဥ္သို႔ ဦးစြာ ေရာက္တဲ႔သူကို ေခၚတာပါဘုရား "
ဆိုလိုတာက ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရတဲ႔သူကို ေျပာတာ။
မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ကို ဦးစႊာေရာက္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္ပဲ။ မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ကို ေရာက္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတာပါပဲ။
ဘာနိဗၺာန္လဲဆိုေတာ႔ ခႏၶာအၾကြင္း ရွိလ်က္နဲ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳတဲ႔ နိဗၺာန္။
သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္။ အဲဒီနိဗၺာန္ကို ဦးစြာေရာက္သူ။ ဒီလိုမွသာလွ်င္ အဓိပၸါယ္ ျပည့္စံုတယ္။
အပါယ္ေလးပါးတံခါးပိတ္ၿပီး အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္ကို ေရာက္ဖို႔ စိတ္ခ်ရတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္လို႔လည္း ဆိုနိုင္တယ္။
အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဆိုတာက ယခုဘဝမွာ ေသၿပီးတဲ႔ေနာက္ ခႏၶာငါးပါးအသစ္ ထပ္မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ အၾကြင္းမဲ႔ ရုပ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတဲ႔နိဗၺာန္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ စံဝင္သြားတဲ႔ နိဗၺာန္ကို ဆိုလိုတာ။
- ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇာေနယ်
ဆရာေတာ္၏ " ေသာတာပန္ဆိုတာ ဒီလိုပါ " တရားေတာ္မွ ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Posted by Words of Buddha
ေသာတဆိုတာ သဒၶါအနက္အားျဖင့္ " နား " လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္ " ေရအလ်ဥ္ " လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။
ဒီေနရာမွာ " ေရအလ်ဥ္ " လို႔ယူရမယ္။ ရိုးရိုးေရ မဟုတ္ဘူး။ ဓမၼေရစီးေၾကာင္း။
ျမစ္ထဲကေရေတြဟာ စီးဆင္းသြားတဲ႔အခါ ေနာက္ဆံုးမွာ ပင္လယ္သမုဒၶရာထဲကို ေရာက္သလို မဂၢင္ရွစ္ပါးကို ပြားမ်ားအားထုတ္လို႔ရွိရင္လည္း ေနာက္ဆံုးမွာ နိဗၺာန္ကို ေရာက္လိမ္႔မယ္။ေရက ပင္လယ္ထဲကို စီးဆင္းတယ္။
မဂၢင္ရွစ္ပါးက နိဗၺာန္ကို စီးဆင္းတယ္။ စီးဆင္းတာခ်င္းတူလို႔ ……
မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ ဓမၼေရအလ်င္ကို " ေသာတ" လို႔ေခၚတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ႔ " ေသာတ " ဆိုတာ " နား " အာပႏၷ " ဆိုတာ ေရာက္တာ။ နားကို တရားေရာက္တာ။
တရားနာရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုေဟာတဲ႔သူေတြလည္း ရွိတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကေတာ႔ ဟုတ္တာေပါ႔။ တရားနာရင္း ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ႔သူေတြ အမ်ားႀကီး။
ရဟႏၲာေတာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ အခုေခတ္က ျဖစ္ပါ႔မလား။ ဘယ္ျဖစ္ပါ႔မလဲ။ ပုဂၢိဳလ္ခ်င္းမွ မတူတာ။
အခုေခတ္က ေနယ်ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ ရွိတာ။
ဘုရားလက္ထက္ကလို ဥဂၣါဋၬိတညဴပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္ေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။
ဥဂၣါဋၬိတညဴပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ တစ္ပုဒ္တစ္ပါဒနာရံုနဲ႔ ရဟႏၲာျဖစ္နိုင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ။ အင္မတန္ဥာဏ္ေကာင္းတယ္။
ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္က်ေတာ႔ တရားတစ္ပုဒ္ကို အက်ယ္ေဟာရင္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာျဖစ္နိုင္တယ္။
ကဲ တို႔သူငါေတြက အပုဒ္တစ္ေထာင္ေလာက္ ေဟာတာေတာင္ ျဖစ္နိုင္ပါ႔မလား။
ေဟာတဲ႔သူေတာင္ မျဖစ္တာ နာတဲ႔သူက ဘယ္လိုလုပ္ျဖစ္မလဲ။ ေဟာရံုနဲ႔မရဘူး။ တရားအားထုတ္ရအံုးမယ္။
နာတဲ႔သူကလည္း နာရံုနဲ႔မရဘူး။ တရားအားထုတ္မွ ရမယ္။ အဲဒါ " ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ " လို႔ ေခၚတယ္။
အခုေခတ္မွာ " ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ " နဲ႔ " ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ " ေတြပဲ ရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားလည္း နာရမယ္။ တရားလည္း အားထုတ္ရမယ္။ တစ္ခါတည္း နာလို႔ မရဘူး။
ထပ္ခါထပ္ခါ နာရမယ္။ထပ္ခါထပ္ခါအားထုတ္ရမယ္။
တစ္နွစ္မွ ( ၁၀ ) ရက္ေလာက္ အားထုတ္တာဆိုရင္ မဂ္ေတာ႔ မရဘူး။ ကုသိုလ္ပဲရမယ္။
ကိေလသာက ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရွိတာဗ်ာ။ ( ၁၀ ) ရင္ ( ၁၅ ) ရက္နဲ႔ ဘယ္ရမလဲ။
ဒုတိယသာရိပုတၲသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဆက္ေမးတယ္။
" ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ေသာတပႏၷ ဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာလဲ "
" မဂၢင္ ရွစ္ပါး ေရအလ်ဥ္သို႔ ဦးစြာ ေရာက္တဲ႔သူကို ေခၚတာပါဘုရား "
ဆိုလိုတာက ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ရတဲ႔သူကို ေျပာတာ။
မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ကို ဦးစႊာေရာက္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္ပဲ။ မဂၢင္ရွစ္ပါးေရအလ်ဥ္ကို ေရာက္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳတာပါပဲ။
ဘာနိဗၺာန္လဲဆိုေတာ႔ ခႏၶာအၾကြင္း ရွိလ်က္နဲ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳတဲ႔ နိဗၺာန္။
သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္။ အဲဒီနိဗၺာန္ကို ဦးစြာေရာက္သူ။ ဒီလိုမွသာလွ်င္ အဓိပၸါယ္ ျပည့္စံုတယ္။
အပါယ္ေလးပါးတံခါးပိတ္ၿပီး အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္ကို ေရာက္ဖို႔ စိတ္ခ်ရတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္လို႔လည္း ဆိုနိုင္တယ္။
အနုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဆိုတာက ယခုဘဝမွာ ေသၿပီးတဲ႔ေနာက္ ခႏၶာငါးပါးအသစ္ ထပ္မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ အၾကြင္းမဲ႔ ရုပ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတဲ႔နိဗၺာန္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ႀကီးေတြ စံဝင္သြားတဲ႔ နိဗၺာန္ကို ဆိုလိုတာ။
- ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇာေနယ်
ဆရာေတာ္၏ " ေသာတာပန္ဆိုတာ ဒီလိုပါ " တရားေတာ္မွ ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
Posted by Words of Buddha
No comments:
Post a Comment