ဆရာအခ်ိဳ႕ကလည္း
ခႏၲီနဲ႔ ဥေပကၡာဟာ သေဘာတရားခ်င္းမတူဘူး၊ တျခားစီသာ ျဖစ္တယ္၊ အကယ္၍
သေဘာခ်င္းတူရင္ ပါရမီဆယ္ပါးထဲမွာ အမည္ႏွစ္ပါးနဲ႔ ခြဲျခားျပီး
ဘုရားမေဟာတန္ရာ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ထူးျခားတယ္ဟု ေဟာေျပာၾကပါတယ္၊ အဲဒီတရားႏွစ္ပါး
ထူးျခားတယ္ မထူးျခားဘူး ဆိုတာ မွတ္သားရလြယ္ေအာင္ မိန္႔ၾကားပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။
ဒီ တရားႏွစ္ပါးကလည္း ဓမၼ၀ိစယဉာဏ္ပညာနဲ႔ မခြဲျခား မစိစစ္တတ္ရင္
"ပုလင္းတူ-ဘူးဆို႔" သေဘာပဲလို႔ မွတ္ထင္စရာျဖစ္ေနတယ္၊ အမွန္ကေတာ့
သေဘာတရားျခင္း ျခားနားမႈရွိတယ္၊ ယင္းတို႔ႏွစ္ပါးျခားနားပံုကို လြယ္လြယ္နဲ႔
ဒီလိုသိၾကေပေတာ့။
ခႏၲီ။ ။
ခႏၲီရဲ႕သေဘာက သက္ရွိ သ၀ိညာဏက သတၱ၀ါ သခၤါရတို႔က မိမိအား
ကိုယ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးတို႔ျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိပါးပုတ္ခတ္မႈ ျပဳလာေသာ္
ေဒါသျဖင့္ ယင္းပုဂၢိဳလ္အား စိတ္ဆိုးျခင္း, ျပန္လွန္၍ျပစ္မွားျခင္း,
ထိပါးပုတ္ခတ္, လက္စားေခ်ျခင္းမျပဳဘဲ သည္းခံ၍ ေနႏိုင္ျခင္းႏွင့္....
သက္မဲ့
အ၀ိညာဏက မိမိကိုယ္နဲ႔ စပ္တဲ့ အခ်မ္းအပူရာသီဥတု၏ ႏွိပ္စက္ျခင္းဒဏ္၊
အ၀တ္,အစား, ေနရာတို႔၏ ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္ျခင္း, မျပည့္စံုျခင္း စသည္တို႔နဲ႔
ေတြ႔ၾကံဳတဲ့အခါ ေဒါမနႆ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ႏွလံုး မခ်မ္းေျမ့ျခင္းတို႔ကို မျဖစ္ေစဘဲ သည္းခံႏိုင္ျခင္းတို႔ကို ခႏၲီလို႔ ဆိုၾကတယ္၊ သူ႔တရားကိုယ္က အေဒါသ ေစတသိက္ပဲ။
ဥေပကၡာ။ ။ ဥေပကၡာရဲ႕သေဘာက
ဣ႒ာရံုေခၚတဲ့ လိုခ်င္စရာ, ခင္မင္စရာ, ခ်စ္စရာ, ႏွစ္သက္စရာ, ျမတ္ႏိုးစရာ
အာရံုမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဆံုခဲ့ေသာ္ သာယာ, ခင္မင္, လိုခ်င္, တပ္မက္, ဆာေလာင္,
စြဲလမ္းျခင္း ဆိုတဲ့ တဏွာ, ဥပါဒါန္ဖက္သို႔ မပါမေရာက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ တားဆီးထားႏိုင္မႈ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းသေဘာႏွင့္....
အနိ႒ာရံုျဖစ္တဲ့ မုန္းစရာ, ရြံစရာ, မခံခ်င္စရာ, စိတ္ဆိုးစရာ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔
ေတြ႔ၾကံဳတိုက္ဆိုင္လာတဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း ရြံမုန္းစိတ္ဆိုး ေဒါသဖက္သို႔ မေရာက္ေစဘဲ ေစာင့္ေရွာက္တားဆီး ထားႏိုင္မႈ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း သေဘာ တမ်ိဳးပဲျဖစ္တယ္။
အဲဒီ
ဣ႒ာရံုဖက္ကိုေရာ အနိ႒ာရံုဖက္ကိုပါ ဘယ္ဘက္ကိုမွ မပါ မလိုက္ဘဲ ခ်စ္, မုန္း
မပါ အလယ္အလတ္ သေဘာအသြင္ကိုေဆာင္တဲ့ တၾတ မဇၩတၱတာ ေစတသိက္ကို ပင္လွ်င္
ဥေပကၡာလို႔ ေခၚဆို ေဟာေျပာၾကတာပဲ။
ကဲ....အဲဒါ
မွတ္သားရလြယ္ေအာင္ အဘိဓမၼာနည္းနဲ႔ ထုတ္ေဆာင္ျပလိုက္တာပဲ၊ ဒါထက္ လြယ္လြယ္
သိခ်င္ရင္ သည့္ျပင္ဆရာေတြဆီမွာ သြားေရာက္ ေမးျမန္းၾကေပေတာ့၊ အဲဒီ
တရားႏွစ္ပါး လက္ကိုင္ထားႏိုင္ရင္ အလြန္စိတ္ေအးျမ ျငိမ္းခ်မ္းတယ္၊
အဲဒါကိုလည္း အက်င့္လုပ္ထားပါ။
ဒကာ။ ။
ဆရာသစ္ေတြရွာေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး ဆရာေတာ္၊ ရွင္းလင္းျပတ္သား
ကြဲျပားျခားနားစြာ သိပါျပီဘုရား၊ ဒီတရားႏွစ္ပါးကိုလည္း
လက္ကိုင္ရေအာင္အက်င့္ လုပ္ထားပါမည္ ဆရာေတာ္၊ လက္စသတ္ေတာ့ ခႏၲီက အေဒါသ
ေစတသိက္ ေမတၱာ ဓာတ္သေဘာကိုး၊ ခုမွပဲ ကြဲေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment