စာေရးဆရာ ေမာင္ေသြးခၽြန္သည္ သာသနာေတာ္ ၂၅၀၀ ေက်ာ္လာေသာ ယေန႔ေခတ္ အခါ၌
ကိေလသာ အားႀကီးၾကကုန္လ်က္ တရားဓမၼဘက္၌ အားေပ်ာ့လာခ်င္ၾကေသာ လူအမ်ားတို႔သည္
စာမတတ္တာ လွည့္ခ် ၊ ပါရမီ ႏုေသးလို႔ပါ ႏြဲ႔ျပႏွင့္ ဘ၀မ်ားစြာအတြက္
အက်နာလွေၾကာင္း ၊ " တံုးေအာက္က ဖားတမွ် " နိမ့္က်လွေသာ ဘ၀မ်ိဳးမွ
တရားဓမၼကို အရယူႏုိင္ေၾကာင္းကိုပင္ ယူျပ ေပးေ၀ငွခဲ့ပါေသာ အရွင္သူျမတ္
ႏွစ္ပါး၏ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမ်ားျဖင့္ လမ္းညႊန္ျပသေပးခဲ့ပါသည္။
ပဋိပတၱိသာသနာသမိုင္းတြင္ အထင္ကရ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ " စြန္းလြန္း
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး " ဆုိလွ်င္ စာေပမတတ္ သာမန္ အညတရ မင္းေစဘ၀ လယ္သမားဘ၀မွ
ဓမၼလမ္းေပၚသို႔ စြမ္းစြမ္းတမံ ေပါက္ေရာက္ခဲ့ကာ ရဟႏၲာဟု
ေက်ာ္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
' ျမင္- ျမင္တယ္ ' ' ၾကား- ၾကားတယ္ ' '
နံ- နံတယ္ ' ဟု ထင္ရွားရာတုိင္းကို ေပၚလာတုိင္း ႐ႈမွတ္ေသာ သတိတစ္လံုးျဖင့္
အဆံုးနိဗၺာန္ ၀င္ၾကရသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က သာ၀တၳိျပည္သူ
ျပည္သားမ်ားသည္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္
တည္ခဲ့ၾကျခင္းသည္ ျမင္ရာ ၊ ၾကားရာ ၊ စားရာ ၊ ထိေတြ႔ရာတုိင္းမွာ သတိမကြာ
အသိပါခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ိတက " သူဟာ
အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္မွ ေလာကီမွာ အားကိုးစရာ မရွိလို႔ ေလာကုတၱရာကုိ
ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ အနတၱတရားကို ရွာခဲ့တာပါ ။ ကုိယ္ျဖစ္ေနတာ အတၱ ၊
အတၱဆိုတာ စာလိုေျပာတာ ၊ အဓိပၸာယ္က အစြဲ ၊ ငါ -ျမင္တယ္ ၊ ငါ - ၾကားတယ္ ၊ ငါ့
မိန္းမ ၊ ငါ့ သား ၊ ငါ့ လင္ ၊ ငါ့ သမီး ဆိုတာ အတၱေတြက မွတ္သားထားတဲ့ အစြဲ ၊
သညာလုိ႔လည္း ေခၚတယ္ ။ "
" သံသရာ ဘယ္က စလဲ " ကာယကံ ၊ ၀စီကံ ၊ မေနာကံ
မွာ မေနာကံက စ-တယ္။ " သံသရာ ဘယ္မွာ ဆံုးသလဲ " မေနာကံမွာ ဆံုးတယ္ ၊ ျပတ္တယ္ ၊
နိဗၺာန္သည္ ခႏၶာမွာ စ တယ္ ။ ( ၀ိပႆနာ တရားမ်ားကို စတင္ ႐ႈမွတ္ရတယ္ ။ )
ခႏၶာမွာ ဆံုးတယ္ ။ သီလမွာ ခ်ဳပ္တယ္ ။
ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ ကုိယ္သိရမယ္ ။
ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္မွာ အသီးတစ္ရာ အညွာတစ္ခုတဲ့ ။ အသီးေတြ တစ္လံုးခ်င္း
ေလွ်ာက္ျဖဳတ္ေနရင္ ၾကာတယ္ ။ အညွာကုိသာ ျဖဳတ္ခ်လိုက္ ၊ အသီးေတြ အကုန္ပါတာပဲ ။
အတြင္းစိတ္ မေနာေလးဟာ အညွာပဲ ။ စိတ္အညွာ မေနာကံ ကုိင္လိုက္ရင္ ကာယကံ ၊
၀စီကံ ( အျပင္သီလေတြ ) အကုန္ခ်ဳပ္ရမယ္။ ကၽြဲကူးရင္ ေရပါတယ္။
ကာယကံ ၊
၀စီကံ ေစာင့္ထိန္းထားတဲ့ အျပင္သီလက အတြင္းစိတ္ ပူေနတာကို ၿငိမ္းေအာင္
မလုပ္ႏုိင္ဘူး ။ အတြင္း သီလ ( စိတ္မေနာ လံုသြား ႏိုင္သြားတဲ့သူမွ
ၿငိမ္းေအးမွာ ။
စာထဲေရးထားတဲ့ သစၥာတရားေတြ သိေအာင္လုပ္ ၊ စာနဲ႔
စိတ္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္မွ သစၥာ ( အရိယ သစၥာ ) ၊ စာနဲ႔ စိတ္ တစ္ထပ္တည္း
မျဖစ္ေသးရင္ သမုတိသစၥာ ( ေလာကီ သစၥာ ) က မလြတ္ေသးဘူး ။
မေနာကံက
ေျခမရွိ ၊ လက္မရွိနဲ႔ က်ဴးလြန္ေနတာ ။ သိပ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္ ။
သံသရာလည္ေစတာ မေနာကံပဲ ။ သံသရာ ျပတ္ခ်င္ရင္ ကံကုိျဖတ္ ။ အစြဲကို ျဖတ္ ။
စြဲရင္ ကံ ၊ မစြဲရင္ ၪာဏ္ ။ ကံေတြ စြဲေနသမွ် သံသရာ မျပတ္ဘူး ။ မဆံုးဘူး ။
ဒီေတာ့ တစ္ခ်က္ခုတ္ ႏွစ္ခ်က္ျပတ္ ၊ သံုးခ်က္ျပတ္ပဲ ။ မေနာဒုစ႐ိုက္ေတြ
သတ္လိုက္တာနဲ႔ ကာယကံ ဒုစ႐ုိက္ ၊ ၀စီကံ ဒုစ႐ိုက္ေတြ မျပဳေတာ့ဘူး ။
အျပင္စင္ၾကယ္သြားရင္ အတြင္း စင္ၾကယ္တယ္ ။ ခႏၶာ စင္ၾကယ္မွ ၪာဏ္စင္ၾကယ္တယ္ ။
၀ိပႆနာဆိုတာ ၪာဏ္စခန္း ေခၚတယ္ ။ သမထနဲ႔ တင္းတိမ္ေနရင္ ၀ိဇၨာဓိုရ္
၀ိဇၨာေပါက္ပဲ ျဖစ္မယ္ ။ မဂၢင္ ရွစ္ပါး လမ္းဆံုးေတာ့ ၪာဏ္စခန္းေရာက္မယ္ ။
ကိုရင္ႀကီး ရွင္၀ိမလကလည္း " ၀ိပႆနာ အစ သံေ၀ဂ က...တဲ့ " ဟု လူငယ္ ၊
လူရြယ္ ၊ လူလတ္ပိုင္း၌ မူးမူးေထြေထြ အမိုက္တိုက္ထဲ မိုက္မဲေနခဲ့သမွ်
သူ႔အခ်ိန္က်၍ ဘ၀ အေမွာင္ ေဖာက္ခြဲ ထြန္းလင္းမည့္ အလင္းတန္းကေလး
လွ်ပ္ျပက္သလို ေပၚထြန္းလာခဲ့သည္ ။ ၾကက္သြန္ခင္း ေစာင့္ဘ၀ ေတာမီးေလာင္ရာမွ
ႂကြက္ကေလးေတြ ၊ ငွက္ကေလးေတြ ၊ ဖားကေလးေတြ ၊ ရွဥ့္ကေလးေတြ ၊ လိပ္ျပာကေလးေတြ ၊
ဓားတုတ္ေကာင္ ကေလးေတြရဲ႕ သက္တမ္းေစ့ မေနရဘဲ အေသခ်င္း ထပ္ေနေသာ မရဏေဘး ၊
ဇာတိေဘး ဟူေသာ သံသရာ ေဘးဆုိးႀကီး၏ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွသည့္ သံေ၀ဂ
တရားတို႔သည္ ၀ိပႆနာ လမ္းသို႔ ထြက္ေျမာက္ရန္ ခြန္အားအစစ္မ်ား
ျဖစ္လာခဲ့ပါေတာ့သည္။
ရခဲ့ေသာ သံေ၀ဂ ဟာ တရားဓမၼရဲ႕ ေမာင္းႏွင္ေရး
အားျဖစ္ၿပီး ၀င္ေလ ထြက္ေလ စမွတ္ခဲ့သည္ ။ မွတ္စက က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ ၀င္ေလ
ထြက္ေလ ဖြာလန္ႀကဲေနေသာ္လည္း ေရႊက်င္သလို က်င္ယူခဲ့၍ ၀င္ ၀င္မွန္းသိ ၊ ထြက္
ထြက္မွန္းသိခဲ့သည္ ။ အသိကေလး တစ္ခ်က္ ေပၚတာႏွင့္ ေအးကနဲ တစ္ခ်က္ ခံစားရေသာ
၀င္ေလ ထြက္ေလ ႐ႈမွတ္ျခင္းသည္ပင္ ၀ဋ္ဆင္းရဲ အေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္း
ျဖစ္လာေၾကာင္း ကိုရင္ႀကီး ရွင္၀ိမလမွ ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
ခႏၶာႀကီး ဆိုတာ
ေမြးကင္းစ ကတည္းက အာ႐ံုေတြနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ခဲ့တာ အေမ့ရင္ခြင္ ႏူးညံ့တဲ့
အထိအေတြ႔ ၊ အိပ္ရာခင္းရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့ အထိအေတြ႔ ၊ ေခ်ာ့သိပ္တဲ့ နာေပ်ာ္ဘြယ္
ေတးသီခ်င္းသံ ၊ ၾကည့္မ၀ႏိုင္တဲ့ ေရာင္စံုအ႐ုပ္ ၊ ခ်ိဳဆိမ့္တဲ့ အစာအာဟာရ ၊
ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေမႊးရနံ႔ ... စတဲ့ အာ႐ံုငါးပါး ၾကားက လူလားေျမာက္ခဲ့ၾကရေတာ့
႐ုပ္ ၊ နာမ္ ၊ ခႏၶာကို အာ႐ံုထဲမွ မ႐ုန္းကန္ခ်င္ၾက ။ အာ႐ံုဆိုသည္မွာ တဏွာက
လက္သပ္ ေမြးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုရင္ႀကီး ရွင္၀ိမလက တရားခံကို မိၿပီး မသိမႈ
အ၀ိဇၨာကို ကိစၥတံုး စီရင္ႏိုင္ခဲ့ကာ လားရာ ဂတိမွာလည္း
လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းဆီသို႔ ဦးတည္ေနေၾကာင္း စာေရးသူမွ အားေပ်ာ့ေနသူ
လူအမ်ားအတြက္ မဂၢင္လမ္းေဖာက္၍ အသိၪာဏ္စခန္းေပါက္ေစဖို႔ " ဘ၀ၾကမ္းမွ
ဓမၼလမ္းသို႔ " စာအုပ္ျဖင့္ မီးေမာင္းထုိး အလင္းေဆာင္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment