Friday, August 18, 2017

စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ ဘုရား၏ ေ၀ဒနာ ရႈကြက္


ေ၀ဒနာလုိက္ရာ၌ယုန္ကုိေခြးလုိက္သကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း၊ ေဖာင္စီးသူကဲ့သုိ႔လည္းေကာင္း ဥပမာေပး ဆုံးမေတာ္မူခဲ့၏။ အာနာပါႆတိ ကမၼ႒ာန္း စတင္အားထုတ္၍ ၀င္ေလထြက္ေလ တုိးထိသြားေသာ ႏွာသီးဖ်ား၌ စိတ္ကုိစူးစုိက္တည္ၾကည္ေနေအာင္ စိတ္ထိန္းထားခုိင္း၏။ အ၀င္အထြက္မွန္၍ အရႈအရႈိက္ မွန္မွန္ တင္းတင္းျပင္းျပင္း လုံ႔လ၀ီရိယေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အားထုတ္ခိုင္း၏။

အခ်ဳိ႔ကုိလည္းစရုိက္အတုိင္းမွန္မွန္ျဖည္းျဖည္းသက္သာစြာပင္ရႈရႈိက္အားထုတ္ခုိင္း၏။ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိ၏ဟုမွတ္သားၾကရ၏။သင္တန္းအားျဖင့္ အခ်ိန္တစ္နာရီနီးပါး အားထုတ္ရ၏။ ထုိ႔ေနာက္ အရႈရပ္ ခႏၶာကုိယ္စုိက္ ေ၀ဒနာလုိက္ခုိင္း၏။ ခႏၶာကုိယ္ေပၚတြင္ျဖစ္ေပၚလာေသာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာ စသည့္ ေ၀ဒနာအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ သတိသမၸဇဥ္ ဉာဏ္ယွဥ္၍ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ မျဖစ္ေစရေအာင္ ေ၀ဒနာ အႏုပႆနာ ရႈရ၏။
ထုံက်င္ကုိက္ခဲ မခံမရပ္ႏွဳိင္ေအာင္ ခံစားေနရတဲ့ သေဘာတရားကုိ သတိပညာ ဦးစီး၍ ရႈရာမျပတ္မစဲ ဒလပ္စပ္ ျဖစ္ပ်က္ေ၀ဒနာ တရားေတြ႔ျမင္ သိရွိရ၏။ ပူလုိက္၊ ေအးလုိက္၊ နာလုိက္၊ က်င္လုိက္၊ ကုိက္လုိက္၊ ခဲလုိက္၊ ယိမ္းယုိင္ တုန္လႈပ္လုိက္ ျဖစ္ပ်က္မစဲ ဓာတ္သေဘာတရား ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနပုံ သိျမင္ရ၏။ ဒီဒုကၡ ေ၀ဒနာကုိ ေဒါသ ေဒါမနႆ မျဖစ္ရေအာင္ သတိပညာျဖင့္ သည္းခံရႈရ၏။
သုခေ၀ဒနာကုိလည္းပီတိ ေသာမနႆ ေလာဘေတြမျဖစ္ရေလေအာင္ သတိပညာျဖင့္ သည္းခံရႈရ၏။ ဥေပကၡာေ၀ဒနာကုိလည္း လ်စ္လ်ဴရႈ ေမာဟေတြမျဖစ္ရေလေအာင္ သတိပညာျဖင့္ သည္းခံရႈရ၏။ ေ၀ဒနာ ခံစားမႈဟာ တက္လုိက္၊က်လုိက္၊ျဖစ္လုိက္၊ပ်က္လုိက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး သူျဖစ္ေပၚသလုိ ျဖစ္ေပၚတဲ့အတုိင္းေအာင့္အီးသည္းခံကာ ဇြဲသတၱိေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ႏွလုံးသြင္းေျဖာင့္မွန္စြာ ရႈရ၏။
ေ၀ဒနာ၏ ျဖစ္ပ်က္မစဲ ရႈေနရာမွျဖစ္ၿပီးပ်က္ ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာတရားဟာ မၿမဲပါကလား(အနိစၥ)၊ ခံစားေနရတာ ဆင္းရဲပါကလား(ဒုကၡ)၊ ကုိယ့္အလုိမလုိက္ သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ျဖစ္ေနတာပါကလား(အနတၱ)၊ သာမည လကၡနာေတြကို အထင္ေရာ အျမင္ပါေတြ႔သိလာေအာင္ ထပ္ၾကပ္မကြာ ယုန္လုိက္တဲ့ေခြးလုိ အစဥ္မျပတ္ရႈၾကည့္ေနရမယ္။ ေဖာင္းစီးသမားလုိ ေရလႈိင္းၾကီးမားလာလည္း ေဖာင္ကုိ မလႊတ္ၿမဲစြာ တြယ္ကပ္လ်က္ လႈိင္းတံပုိး ထသည့္အေလွ်ာက္ ျမင့္လုိက္ နိမ့္က်လုိက္ျဖစ္ေနသလုိေ၀ဒနာတုိးတက္လာလုိက္၊ က်သြားလုိက္၊မခံႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္လာလုိက္၊ သက္သာသြားလုိက္နဲ႔ ခံစားမႈသေဘာတရား ျဖစ္ပ်က္ေနပုံကုိ သတိကပ္၍ ပညာျဖင့္ရႈေနရ၏။
ဤ၀ိပႆနာလမ္းမွန္ကုိ ဆက္၍လမ္းဆုံးေအာင္ အားထုတ္ၿပီး မဂ္ဖုိလ္ရေစႏုိင္၏။
_____________________________________________
Kyawkyaw San ၏ စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
(ဗဟုသုတ ဟင္းေပါင္းအိုးႀကီး)

No comments:

Post a Comment