Wednesday, May 23, 2018

သံ ေယာ ဇဥ္ ေႏွာင္ ၾကဳိး တစ္ မွ်င္

သံေယာဇဥ္ ရွိသည္ ၊ သံေယာဇဥ္ ၿငိသည္ ၊ သံေယာဇဥ္ တြယ္သည္ ၊ သံေယာဇဥ္ ႀကီးသည္ ဟူ၍
သံေယာဇဥ္ စကားသည္ လူတုိ႔ၾကား၌ သတ္မွတ္ ေျပာဆုိ သုံးစြဲ လာခဲ့သည္မွာ ၾကာပါၿပီ ။
ထုိသံေယာဇဥ္သည္ ေမြးကတည္းက လူႏွင့္ရစ္ေထြးလ်က္ ပါလာေသာ ဝမ္းတြင္းပါ ေႏွာင္ၾကဳိးတစ္မွ်င္ ျဖစ္ဧ။္ ။
လူတုိ႔အား ႀကီးမားေသာ ဒုကၡဆင္းရဲကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ခုိင္မာလွသည့္ တရားပင္ ျဖစ္ေလသည္ ။

တစ္ဦး ႏွင့္ တစ္ဦး သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ၾကၿပီဆုိလွ်င္ မည္သူက သံေယာဇဥ္ျဖင့္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ေသာသူျဖစ္၍ ၊
မည္သူက အခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံ ျဖစ္ေနပါသနည္း ဟု စဥ္းစားဖြယ္ပင္ ။ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ အျပန္အလွန္
ခ်ဳပ္ေႏွာင္ေနၾကသည္ဟုလည္း ထင္ျမင္ ယူဆဖြယ္ ျဖစ္သည္ ။
အမွန္အားျဖင့္ ' သံေယာဇဥ္ ' ဟူသည္ ' တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ ' ဟူ၍ ဖြင့္ဆုိထားပါသည္ ။
ယင္း သံေယာဇဥ္ ဧ။္ သေဘာကုိ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တြင္ ' စိတၱ သူႂကြယ္ ' က
ေဝဖန္ ရွင္းလင္း ေျပာၾကားထားခဲ့သည္မွာ - - -
" ဥပမာအားျဖင့္ ႏြားနက္တစ္ေကာင္ ႏွင့္ ႏြားျဖဴတစ္ေကာင္ကုိ ၾကဳိးျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ လြန္ျဖင့္လည္းေကာင္း ၊
ထမ္းပုိး၌ တြဲ၍ ခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္ ဆုိၾကပါစုိ႔ ၊ ထုိႏြားႏွစ္ေကာင္အား ၾကည့္ကာ ႏြားနက္က ႏြားျဖဴအား မလႈပ္ႏုိင္ေအာင္
တုပ္ေႏွာင္ထားသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ ႏြားျဖဴက ႏြားနက္အား မေျပးႏုိင္ေအာင္ ဖြဲ႕ခ်ည္ထားသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ။
ဆုိခဲ့ေသာ္ ေကာင္းစြာဆုိသည္ မဟုတ္တန္ရာ ၊ ဤစကားသည္ မသင့္ေပ ။ ႏြားနက္ ႏွင့္ ႏြားျဖဴတုိ႔သည္ တစ္ေကာင္ႏွင့္
တစ္ေကာင္ တုပ္ခ်ည္ ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားသည္ မဟုတ္ၾကကုန္ ။ ထုိႏြား ႏွစ္ေကာင္ကုိ ၾကဳိးျဖင့္လည္းေကာင္း ၊ လြန္ျဖင့္လည္းေကာင္း ၊
ထမ္းပုိး၌ ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္ ။ ၾကဳိး ၊ လြန္ ၊ ထမ္းပုိး သည္သာ ႏြားႏွစ္ေကာင္ကုိ မကြဲ မကြာရေအာင္ ျပဳထားျခင္း
ျဖစ္သည္ "
" ဤနည္းအတူသာလွ်င္ ၾကဳိး ၊ ထမ္းပုိး ၊ တုိ႔သည္ကား ' သံေယာဇဥ္ ' တရားႏွင့္ အလားတူသည္ ။ တစ္ဦး ႏွင့္ တစ္ဦး
မခြဲႏုိင္ မခြာရက္ စြဲလမ္းတပ္မက္ေနၾကျခင္းမွာ ယင္း ' သံေယာဇဥ္ ' ေႏွာင္ၾကဳိး ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္ ။ မည္သူ႔ကုိ မည္သူကမွ်
တုပ္ေႏွာင္ ဖြဲ႕ခ်ည္ထားျခင္း မဟုတ္ေပ ။ သံေယာဇဥ္ ကုိ ျဖစ္ေပၚေစျခင္းမွာ ' ရူပါရုံ ' ႏွင့္ ' မ်က္စိ ' ပင္ ျဖစ္သည္ ။
အၾကင္အခါ၌ အဆင္းရူပါရုံကုိ မ်က္စိျဖင့္ျမင္သျဖင့္ " တပ္မက္မႈ ရမၼက္ " ဟူေသာ " သံေယာဇဥ္ " သည္ ေပါက္ဖြားလာရဧ။္ ။
မ်က္လုံးသက္သက္က ရူပါရုံအား ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားသည္ မဟုတ္ ၊ ရူပါရုံသက္သက္က မ်က္လုံးအား ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားသည္ မဟုတ္ ။
မ်က္လုံး ၊ ရူပါရုံ သက္သက္တုိ႔သည္လည္း ' သံေယာဇဥ္ ' မဟုတ္ၾကကုန္ ။ ထုိမ်က္စိ ႏွင့္ ရူပါရုံ ႏွစ္မ်ဳိးကုိ စြဲမွီ၍ အၾကင္
တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ ' သံေယာဇဥ္ ' သည္ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္ဧ။္ "
" ထုိ႔အတူ သဒၵာရုံ အသံ ကုိ နားျဖင့္ ၾကားရသည္ရွိေသာ္ တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ကုိ ျဖစ္ေစဧ။္ ။ ဂႏၶာရုံ အနံ႔ကုိ ႏွာေခါင္းျဖင့္
နမ္းရွဴရေသာ္ တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ကုိ ျဖစ္ေပၚေစဧ။္ ။ အာရုံ ေျခာက္ပါးစလုံး ဤနည္းအတုိင္းပင္ သံေယာဇဥ္ ကုိ ျဖစ္ေစဧ။္ "
" ဤသုိ႔ တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ တည္းဟူေသာ ' သံေယာဇဥ္ ' ၾကဳိး ျဖစ္တည္လာၿပီ ဆုိပါက ေဝဒနာ ႏွင့္ အတူ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ဳိးစုံ
ခံစားရေပေတာ့မည္ ဆုိသည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ ေသခ်ာ ဧကန္ျဖစ္ေပေတာ့သည္ "
" ယင္း ဆင္းရဲဒုကၡ အေပါင္းမွ ကင္းကြာ လြတ္ေျမာက္ ေစခ်င္ပါမူ ' သံေယာဇဥ္ ' ၾကဳိး တစ္မွ်င္ကုိမွ် ျဖစ္တည္ခြင့္ မရေအာင္
ၾကဳိးစား အားထုတ္ရမည္ ျဖစ္သည္ ။ အားထုတ္သည္ ဆုိရာ၌ ျပင္ပအာရုံမ်ားျဖစ္သည့္ , အဆင္း ရူပါရုံ ၊ အသံ သဒၵာရုံ ၊
အနံ႔ ဂႏၶာရုံ စသည့္ အာရုံ ေျခာက္ပါးကုိ ပယ္ဖ်က္၍ ရႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ ။ မိမိ သႏၲာန္မွာ ရွိေသာ မ်က္စိ ၊ နား ၊ ႏွာေခါင္း ၊
စသည့္ အတြင္း သဠာယတန တုိ႔၌သာ သတိကုိ ကပ္တည္ေစလ်က္ အာရုံဟူသမွ်ကုိမတင့္တယ္ေသာအရာ (အသုဘ) မ်ားအျဖစ္
ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ တပ္မက္ျခင္း ရမၼက္ ျဖစ္သည့္ " သံေယာဇဥ္ၾကဳိး " ကုိ ျဖတ္ေတာက္ ပယ္ရွင္း ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္ ။
သုိ႔မွသာ ေဝဒနာ ႏွင့္အတူ ဆင္းရဲဒုကၡေဘး အေပါင္းမွ ကင္းေဝးၿပီး ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ဘဝကုိ ရရွိပုိင္ဆုိင္ႏုိင္မည္
ျဖစ္ေပေတာ့သတည္း " ။ ။
( သဠာယတန သံယုတ္ ပါဠိေတာ္ ၊ စိတၱသံယုတ္ ၊ သံေယာဇန သုတ္ ) ကုိ မွီးပါသည္ ။

No comments:

Post a Comment