Friday, June 1, 2018

မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ား ဆင္ယင္ထားေသာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား

အခ်ဳိ႕ေသာ က်မ္းဂန္တုိ႔တြင္ က်မ္းျပဳစုသူက အေလးမနက္ မသုံးသပ္ဘဲ သဒၶာတရား ျဖစ္ပြားေစရန္ေလာက္ကုိသာ
ရည္႐ြယ္၍ ပါဠိလုိ ေရးထားေသာ္လည္း ဆရာအစဥ္အဆက္ အေလးမမူေသာ ေလာကပညတၱိ က်မ္းမ်ားမွယူ၍
ေဖၚျပခဲ့မိၾကေလသည္ ။ ယင္းက်မ္းတုိ႔ကုိ ေႏွာင္းလူတုိ႔သည္ မူရင္း မဟာဗုဒၶဝင္၌ပါေလဟန္ , ပါဠိ အ႒ကထာမွ
လာရွိေလဟန္ ထင္မွားကုန္ၾကေလသည္ ။

က်ီးသဲဆရာေတာ္ႀကီး ဧ။္ ၁၉၂၁ ခုႏွစ္က ပုံႏွိပ္ေသာ ' ဝိမတိေစၧဒနီက်မ္း ' ၌ပင္ , အဂၤလိပ္ေလာကဓာတ္ဆရာမ်ား
ပင္လယ္အတြင္း၌ ေၾကးျပာႆဒ္ႀကီး ျမင္ေတြ႕ရေၾကာင္း ၁၂၂၅ ခုႏွစ္ သတင္းစာပါသတင္းကုိပင္ ေဖၚျပထားေသးဧ။္ ။
ထုိအခါမွစ၍ ျမန္မာျပည္ ေထရဝါဒ သာသနာတုိ႔ ေလာက၌ အလွဴမဏၭပ္ ထုိးရာမွ အစ ရွင္ဥပဂုတ္သည္ ကန္ေတာ့ပြဲတစ္ပြဲ
ရေတာ္မူေလသည္ ။ သီးျခားေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ၊ ေရကန္ႏွင့္ ၊ သမင္လည္ျပန္ ကာယိေျႏၵမဲ့ေသာ ရုပ္တု ထုလုပ္ကုိးကြယ္ၾကေလသည္။
ေရွးက်မ္းျပဳဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ေထရဝါဒ က်မ္းဂန္တုိ႔တြင္ မပါေသာ " ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ရွင္ဘုရင္ ဧကရာဇ္ မ်ားကဲ့သုိ႔
မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ား ဝတ္ဆင္ကာ ဇမၺဳပတိ ခြၽတ္ခန္း " ကုိ " မဏိကုဏၭလက်မ္း ၊ တထာဂတ ဥဒါန ဒီပနီ " တုိ႔၌ ေဖၚျပခဲ့မိရာမွ
ယခုအခါ ေထရဝါဒ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်ားစြာတုိ႔တြင္ အခြၽန္အတက္မ်ားႏွင့္ မင္းေျမႇာက္တန္ဆာ ငါးပါးတြင္ သံလွ်က္ မကုိင္ရုံသာျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရားကို ရွင္ဘုရင္ ဧကရာဇ္ အျဖစ္ ေျမႇာက္စားထားၾက ေလေတာ့သည္ ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ ရုိးရုိး ဧကရာဇ္မင္းကုိ မဆုိထားႏွင့္ စၾကဝေတးမင္း အျဖစ္ေသာ္မွ အလုိမရွိ၍ ေလာကီစည္းစိမ္မ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ကာ
ဆံေတာ္ကုိပင္ ပယ္လ်က္ ေတာထြက္ၿပီးလွ်င္ ဖန္ရည္စြန္းေသာ သကၤန္းကုိဝတ္ရုံသည့္ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ အလုိမရွိ၍ စြန္႔ပစ္ခဲ့ေသာ မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ားကုိ ျပန္လည္ဆင္ယင္ေပးထားျခင္းသည္ သင့္ေတာ္ပါမည္ေလာဟု
စဥ္းစားဖြယ္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္ ။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ ထားပါဦး , ယေန႔အခါ သီလ ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ တုိ႔ ျပည့္ဝေနေသာ
ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးပါးကုိ မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္ပူေဇာ္ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ မည္ကဲ့သုိ႔ ရွိလိမ့္မည္နည္း ။
သံေဝဂ ျဖစ္ဖြယ္ ေကာင္းေလစြ ။ သုိ႔ရာတြင္ လူတုိ႔ဧ။္ အစြဲသည္ အမွန္တရားကုိ ေဖၚျပၾကေပမယ့္ အမွားၾကာေတာ့ အမွန္အျဖစ္
ၾကာရွည္လက္ခံလာသည္ကုိ မစြန္႔လႊတ္လုိသည့္ အေလ်ာက္ အမွန္ေဖၚျပသူကုိပင္ မေက်မနပ္ ဆန္႔က်င္ၾကေလေသးသည္ ။
ပိဋကတ္ ပါဠိေတာ္လာ က်မ္းဂန္မ်ားကုိ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး
သံသယတုိ႔ကုိ ေျဖေဖ်ာက္ႏုိင္မည္ဆုိလွ်င္ သင့္လွေပေတာ့သည္ ။
ေႏွာင္းပညာရွင္တုိ႔သည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားကုိ ေရးသားၾကရာ၌ အတုယူဖြယ္ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္ ။ ။
[ မႏၲေလးၿမိဳ႕ မဟာျမတ္မုနိ ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးသည္ ရခုိင္ျပည္မွာ ထုလုပ္စဥ္က မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ား မပါရွိခဲ့ပါ ၊ ေနာင္မွ
မင္းေျမႇာက္တန္ဆာမ်ားကုိ ဆင္ယင္ပူေဇာ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ]
# က်မ္းကုိး ။ ။ ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) ေရး " သညာသိ ႏွင့္ ပညာသိ " #

No comments:

Post a Comment