Monday, August 27, 2018

ဗုဒၶံ ဘာသာ၀င္တို႕မ်က္စိလည္ေစေသာ၊ ကံႏွင့္ကံ၏အက်ိဳး(၂)

အခ်ိဳးက်ေအာင္ ဥပဓိကို ျပင္ႏိုင္ပါေသး၏။ ယခုကာလ၌ ငယ္စဥ္ကာလက မိခင္တို႔ ျပဳျပင္၍ မေပးၾကေသာေၾကာင့္ တစ္ဖက္သတ္္ အိပ္ေလ့ရွိေသာ ကေလးတို႔၌ ဦးေခါင္း မတည့္ဘဲ ေစာင္းရြဲ႕ေနတတ္၏။ အခ်ိဳ႕ကေလးမ်ားမွာ အထက္ပိုင္းေလး၍ ေျခသလံုး၊ ေပါင္ရိုးတို႔ မေတာင့္တင္းေသးမီ “ရပ္ႏိုင္ေပ့ ရပ္ႏိုင္ေပ့” ဟု ရပ္နည္းသင္ေပးၾကသျဖင့္ ကေလးမ်ား ေျခခြင္ေနတတ္ၾကသည္။ ႏုနယ္ေသာ လက္ေျခ အဂၤါ ႏွာေခါင္းမ်ားကို နဂိုက မလွေသာ္လည္း ျပဳျပင္ေပးလွ်င္ အထိုက္အေလွ်ာက္ ေျဖာင့္စင္း လွပႏိုင္လွ်က္ ျပဳျပင္၍မေပးၾက။
သင့္ျမတ္ေသာ အစာ ႏို႔ရည္မ်ားကို တိုက္ေကြ်းဖို႔ရန္ နားမလည္၍ ေရာဂါထူေျပာလွ်က္ ကေလးငယ္မ်ား ရုပ္အဆင္း ပ်က္ၾကရ၏။ ဤအခ်က္မ်ားသည္ မိဘေဆြမ်ိဳးတို႔၏ ပေယာဂ သမၸတၱိ မရွိမႈေၾကာင့္ ကေလး၌ အကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးခြင့္ သာျခင္းျဖစ္ရကား ထိုကဲ့သို႔ မျဖစ္ရေအာင္ မိဘျဖစ္သူမ်ားက (နားလည္မႈ ဉာဏ္၊ မပ်င္းရိမႈ ၀ီရိယ၊ မေမ့ေလ်ာ့မႈ သတိဟူေသာ) ပေယာဂ သမၸတၱိ ျဖင့္ ျပဳျပင္၍ ေပးထိုက္လွေပသည္။
ထို႔ျပင္ ယခုေခတ္အခါ၌ ေဆးပညာ တိုးတက္လာ၍ အစားထိုး ခြဲစိပ္ ျပဳျပင္မႈမ်ား ရွိလာျပီျဖစ္ရကား မိမိ၏ ဥပဓိ ရုပ္၌ မလွေသာ ေနရာကို ခြဲစိပ္ အစားထိုး ျပဳျပင္ျခင္းျဖင့္ ဥပဓိ သမၸတၱိ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ လံုး၀ ဥႆံု ျပဳျပင္၍ကား ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ကာလ သမၸတၱိ ျဖစ္ေအာင္ကား ေခါင္းေဆာင္၊ မင္း စသူတို႔ ျပဳျပင္မွ ျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိတစ္ေယာက္တည္း ျပဳျပင္၍ မရႏိုင္ေပ။ သို႔ေသာ္ အင္မတန္ ဆိုးရြား၍ တစ္ကမၻာလံုး၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ပ်က္ျပားေနေသာအခါ မဟုတ္လွ်င္ မင္းေကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတို႔ ရွိရာအရပ္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္းျဖင့္ ကာလသမၸတၱိျဖစ္ေအာင္ အထုိက္အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါ၏။ ရပ္ရြာ လူၾကီး၊ ဆရာသမား၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးတို႔ကလည္း မိမိတို႔ ရပ္ရြာ နယ္ပယ္၌ အထိုက္အေလွ်ာက္ ကာလ သမၸတၱိ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ၾကပါသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ားအျပားပင္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ျခင္း၊ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ ပညာသင္ျခင္းမ်ား၊ စီးပြါးရွာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾက၏။ ဤသည္မွာလည္း ကာလ ၀ိပတၱိ ျဖစ္၍ ေခတ္မေကာင္း၊ စီးပြါးမေကာင္း၊ ပညာေရးမေကာင္း ျဖစ္ေနေသာ အမိႏိုင္ငံမွ ကာလ သမၸတၱိ ျဖစ္၍ အစစ အရာရာ သာလြန္ ေကာင္းမြန္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းျဖစ္၍ ကာလ ၀ိပတၱိ ဆိုက္ေနရာမွ ကာလ သမၸတၱိ ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲ ျပဳျပင္ယူျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသာဓကမ်ားအရ ဂတိ၊ ဥပဓိ၊ ကာလ တို႔ကို အကုန္ မျပဳျပင္ႏိုင္ေသာ္လည္း တတ္သိနားလည္လွ်င္ အထိုက္အေလွ်ာက္ ျပဳျပင္ႏိုင္သည္ ဟု မွတ္ယူရပါမည္။
ပေယာဂ ကိုကား ျပဳျပင္ရန္ လြယ္ကူ၏။ သတိ ေမ့တတ္လွ်င္ ၾကိဳးစား၍ သတိထားက သတိေကာင္းသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ နဂိုက ၀ီရိယ ညံ့ဖ်င္းသူ ျဖစ္လွ်င္ “ငါ မပ်င္းဘူး” ဟု မိမိကိုယ္ကို ျပဳျပင္က ၀ီရိယေကာင္းသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေဒါသၾကီးသူျဖစ္လွ်င္ ေဒါသမၾကီးေအာင္ စိတ္ပါလက္ပါ ေစာင့္စည္းသြားပါက အလြန္ေအးျမသူ ျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ မာနၾကီးလွ်င္လည္း မာနကို ျပဳျပင္ႏိုင္ပါ၏။ အသိ အလိမၼာ ဉာဏ္ ပညာ မရွိလွ်င္ တတ္သိနားလည္သူတို႔၏ စကားကို နားေထာင္၍ ျဖစ္ေစ၊ စာဖတ္ျခင္း ဗဟုသုတ ေလ့လာဆည္းပူးျခင္းအားျဖင္း ျဖစ္ေစ ျပဳျပင္က အသိ အလိမၼာ ဉာဏ္ပညာမ်ား တိုးပါြးလာႏိုင္ပါ၏။ (စာက်က္၍ မရသျဖင့္ သတိ မေကာင္းသူ ဉာဏ္ မေကာင္းသူ ဟု ဆိုၾကေသာ္လည္း) အလိမၼာနည္းမွာ အရမက်က္ဘဲလည္း ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ ဤအလိမၼာကို ျပဳျပင္ေလ့ ရွိသူသည္ ယခုဘ၀သာ လိမၼာမည္ မဟုတ္၊ ေနာင္ သံသရာတြင္လည္း အလိမၼာဓါတ္ လိုက္ပါလွ်က္ တစ္သံသရာလံုး အလိမၼာဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
မေကာင္လည္း ကံ၊ ေကာင္းလည္း ကံ။ ။
ကမၻာေပၚတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ ဟု ဘာသာၾကီး(၄) မ်ိဳးရွိ၏။ ထိုတြင္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ႏွင့္ အစၥလာမ္ ဘာသာ တို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးကို ထာ၀ရဘုရား ၊ အလႅာအရွင္ျမတ္ စသူတို႔က ဖန္ဆင္းေပးသည္ဟု ဖန္ဆင္းရွင္ကို စြဲလန္း ယံုၾကည္ၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ ဟိႏၵဴဘာသာ တို႔သည္ “ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးကို ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ကံက စီမံ၏” ဟု ေရွးကံကို စြဲလန္း ယံုၾကည္ၾက၏။ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ယံုၾကည္မႈ၏ မွားယြင္းပံုကို စာဖတ္သူလည္း သိျပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ဤ၌ထိုအေၾကာင္းကို မေ၀ဖန္ေတာ့ျပီ။
အရာရာ ကံကိုခ်ည္း ယံုၾကည္စြဲလန္း သူမ်ားသည္လည္း “ပုေဗၺကတ ေဟတုု ဒိ႒ိ” ေခၚ မိစၦာဒိ႒ိ တစ္မ်ိဳးမွ မလြတ္ကင္းဘဲ ရွိၾကေလသည္။ ထို ဒိ႒ိ၏ ယူမွားပံုကား “ ယခု မ်က္ျမင္ သတၱ၀ါ အားလံုးသည္ ေကာင္းေကာင္း ဆိုးဆိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာင္း အက်ိဳးကို ခံစားရ၏။ ထိုအက်ိဳးအားလံုးသည္ ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။” ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ယူေလသည္။
“မေကာင္းလည္း ကံ၊ ေကာင္းလည္း ကံ” ဟု ကံတစ္ခုတည္းကိုသာ စြဲလန္းယံုၾကည္ၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔လည္း ထို ပုေဗၺကတ ေဟတု ဒိ႒ိ မွ မလြတ္သည္ကို ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္သည္။
“ကံကို ယံု၍၊ ဆူးပံု အတြင္း၊ မနင္းထိုက္စြာ၊ က်ားရဲရာလည္း၊ ၾကမၼာ အေၾကာင္း၊ မယိုးေကာင္းဘူး။”
ဟူေသာ အဆံုးမႏွင့္အညီ ကံရွိလွ်င္ ဆူးစူးမွာ မဟုတ္ဟု ယံုၾကည္၍ ဆူးပံုအတြင္း သက္ဆင္းလွ်င္ ဆူးကား စူးမည္ ဧကန္ပင္တည္း။ ကံၾကမၼာ ေကာင္းလွ်င္ က်ားမကိုက္တန္ရာ ဟု ေတြး၍ က်ားေပါေသာ ေတာသို႔ ၀င္လွ်င္ ဧကန္မုခ် က်ားကိုကခံရမည္သာတည္း။ အရာရာ ကံကိုခ်ည္း မယံုအပ္။ လက္ေတြ႔ အေၾကာင္း အက်ိဳးကိုလည္း ဆင္ျခင္ယူပါေလ။ ကံ ဟူသည္ “ကမၼ” ဟူေသာ ပါဠိမွ ဆင္းသက္လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္ ကိုလည္း ကံ ဟုေခၚျပီး၊ ေစတနာ ကိုလည္း ကံ ဟု ေခၚေၾကာင္း ခြဲျခားမွတ္သားသင့္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပခဲ့ျပီးေသာ သမၸတၱိ (၄)ပါး၊ ၀ိပတၱိ (၄)ပါး တို႔ကို စဥ္စားျပီးလွ်င္ ငါတို႔ သႏၱာန္၌ အက်ိဳးမေပးရေသးေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံမ်ား အစဥ္တစိုက္ လိုက္ပါေနသည္ကား မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ထိုကံတို႔တြင္ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ ၀ိိပတၱိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆိုက္ေနရာ အခါမွသာ အက်ိဳးေပးခြင့္ ရၾက၏။ ကုသိုလ္ကံ တို႔သည္လည္း သမၸတၱိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိမွသာ အက်ိဳးေပးခြင့္ ရၾကသည္ ဟု ယံုၾကည္ၾကပါကုန္။
ဆက္၍ဆိုရပါလွ်င္- အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးဖို႔ရန္ ကံဇာတာ ညံ့ခိုက္ ၾကံဳေသာ္လည္း သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဉာဏ္ဟူေသာ ပေယာဂ သမၸတၱိ ရွိသူမွာ အကုသိုလ္မ်ား မေကာင္းက်ိဳး မေပးႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေရွာင္လႊဲရမည္သာတည္း။ အကယ္၍ ယခုဘ၀၌ သူေတာ္ေကာင္းတရား ပါရမီမ်ားကို ၾကိဳးၾကိဳးစားစား ထူေထာင္လိုက္ပါလွ်င္ ေနာက္ေနာင္ သံသရာ၀ယ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဂတိကို ဧကန္ ရမည္သာတည္း။ ထိုသို႔ ဂတိ သမၸတၱိ စသည္ႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ ၾကံဳေနရပါမူ ေရွးေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ နိဗၺာန္ ရသည့္ဘ၀တိုင္ေအာင္ပင္ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရႏိုင္ေတာ့ေပ။ အေဟာသိကံ ျဖစ္ရေတာ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမျမင္ႏိုင္ေသာ ေရွးကံကို ေတြးၾကံ ေၾကာက္မေနဘဲ ယခုဘ၀၌လည္း လူမႈေရး၊ စီးပြါးေရး၊ ပညာေရး အဆင့္အတန္းျမင့္၍ ေနာင္သံသရာ၌လည္း အစစအရာရာ အဆင့္ဆင့္ ျမင့္ျမတ္ရေလေအာင္ ယခု ဘ၀ လက္ငင္း ျပဳျပင္၍ ရေကာင္းေသာ ကာလသမၸတၱိ၊ ဥပဓိသမၸတၱိိ ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ ပေယာဂ သမၸတၱိ တို႔ကိုသာ ထူးထူးျခားျခား ၾကိဳးစား၍ ျပဳျပင္ယူၾကပါကုန္စို႔။ ။
“အကုသလ၊ ကုသလ၏၊ ကမၼႆကာ၊ လကၡဏာကို၊ ျမဲစြာ၀မ္းတြင္း ႏွလံုးသြင္းေလာ့၊ မပ်င္းကုသိုလ္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ကား၊ ကိုယ့္ကိုခ်စ္သူ၊ မည္ေသာဟူ၏။ အယူမယြင္း၊ ေဆာက္တည္ျခင္းျဖင့္၊ ကံရင္းမူလ၊ ၀ီရိယႏွင့္၊ ဉာဏေထာက္ကူ၊
ထိုသည့္သူမွာ၊ လူတြင္လူလြန္၊ လႊားတံခြန္သို႔၊ လူမြန္တစ္ေယာက္၊ တစ္-ေခၚေလာက္ေအာင္၊ ခါေရာက္ခ်ိန္ဆံုး၊
တုမဲ့ႏႈန္း၍၊ ေရႊဘုန္းေမာ္ရမည္ကိုကား။ ။”
ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ သေဘတရားကို နားလည္ျပီး၊ “မေကာင္းလည္းကံ ေကာင္းလည္းကံ” ဟု ကံကိုခ်ည္းသာ အားကိုးကာ ထိုင္ေစာင္မေနဘဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တကယ္ခ်စ္ေသာသူျဖစ္ေအာင္ ကံ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္ ၾကိဳးစားလွ်င္ ဤဇမၺဴတစ္လွ်ားမွာ ရွာမွရွားသည့္ လူခြ်န္လူမြန္ ဧကန္ပင္ျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း မိမိတို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား တိုးတတ္ပါေစရန္ ဇာတိမာန္ျဖင့္ ႏႈိးေဆာ္တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။ ။
အရွင္ဥကၠံသ သာသနတကၠသီလ မဟာဓမၼာစရိယ M.A.(Buddhism)
က်မ္းကိုး။။ အံ၊ ႒၊ ၁၁၂၊ ၁၁၃။ အဘိ၊ ၂၊ ပါ၊ ၃၅၁။ ႒၊ ၄၂၁။ ဓမၼပဒ၊ ႒၊ ၁၄၇။ ဇာတက၊ ပါ၊ ၂၊ ၆၆။ ႒၊ ၅၊ ၂၉၇။ ၃၀၆။
မာန္လည္ဆရာေတာ္၊ မဃေဒ၀၊ ၂၁၆။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၊ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ၊ ၁၈၀။
ms

No comments:

Post a Comment