.ဘုရားရွင္ ေဟာမိန့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေႀကာင္း နည္းေတြဟာ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေတာင္ မ်ားျပားပါတယ္၊ လူတိုင္းဟာ
တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနဲ့ေတာ့ သင့္ေတာ္ၾကမွာပါ၊နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ အားထုတ္တာမွာ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္ရဖို့အေရးၾကီးပါတယ္၊
တခ်ိဳ ့တရားအားထုတ္ၾကပါတယ္ တရားအားထုတ္တာ တရားထူးရျပီလား ဆိုေတာ့လဲ မထူးေသးဘူး၊ ကိုယ္ကိုတိုင္ လြယ္တယ္မထင္ဘဲ ခဲယမ္းေန
လိုက္တာ ဘာလို့မ်ားလဲလို ့ သိဖို ့အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္၊ နားလည္သထက္ နားလည္ေအာင္ ေျပာေပးခ်င္တာက သတိအားေကာင္းတဲ့သူ
သတိပဠာန္ အားထုတ္ရင္ သင့္ေတာ္ပါတယ္ ၊အဆင္ေျပပါတယ္၊ လြယ္ပါတယ္္၊ သတိအားမေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အားထုတ္လို့
မရပါဘူး၊ ခဲယမ္းတယ္ေခၚပါတယ္။ အသက္အရြယ္ရလာေတာ့ ဘယ္ေလာက္ဘဲ သတိေကာင္းေကာင္း မိစၦာသတိဘဲ အစြဲမ်ားတယ္၊ ရပ္ထဲရြာထဲ
မွာေနရင္ မိစၦာသတိဘဲအျဖစ္မ်ားတယ္၊ သတိပဠာန္ အလုပ္အားထုတ္တယ္ဆိုတာ ဥပါဒါန္အစြဲ လြတ္ကင္းျပီး သမာသတိ အားထုတ္ရတာ၊
ေလာကသေဘာနဲ့ ယွဥ္ၾကည့္ရင္လဲ ဥပါဒါန္ အစြဲေတြေၾကာင့္ သားမွတ္မိ၊ မယားမွတ္မိ၊ ခင္ပြန္းေယာက္်ားမွတ္မိ၊ လုပ္ခဲ့ကိုင္ခဲ့တာေတြကို အကုန္
မွတ္မိေနတယ္၊ သတိေတာ့ေကာင္းတယ္၊ ဘာသတိဆိုေတာ့ မိစၦာသတိ။ သမာသတိက်ျပန္ေတာ့ အားမေကာင္းဘူး။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္
သတိပဠာန္ အားထုတ္တာ အလြန့္အလြန္ ပင္ပန္းပါတယ္။
မိမိကိုယ္ကို သတိပဠာန္ ရွဘူး၊ မွတ္ဘူး၊ ပြားမ်ားဘူးပါလိမ့္မယ္။ တေကလို့မ်ား မိမိတို့က သတိအားမေကာင္းဘူး ၀ီရိယေတာ့အားေကာင္း
ပါတယ္ဆိုရင္ သတိပဠာန္နဲ့ လံုး၀ အဆင္မေျပနိုင္ပါဘူး။ သတိပဠာန္ဆိုတာ သတိပဠာန သတိျပဠန္းတယ္လို့ ေခၚပါတယ္။ သတိအားေကာင္း
တဲ့သူေတြလုပ္တဲ့အလုပ္၊ တေကလို့မ်ား မိမိတို့က သတိအားမေကာင္းဘဲနဲ့ ခိုင္းလို့သာမွတ္ေနရ၊ ခိုင္းလို့သာရွ ုေနရ၊ ခိုင္းလို့သာ အားထုတ္ေနရ
ဆိုရင္ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပနိုင္ပါဘူး၊ ခဲယမ္းတယ္ေခၚပါ။ တခ်ိဳ့တခ်ိဳ ့ကေတာ့ သတိအားမေကာင္းေပမဲ့ ၀ီရိယအားေကာင္းတယ္၊ ေျပးဟဲ့လႊား
ဟဲ့ ေျပာဟဲ့ဆိုဟဲ့ ဆိုတဲ့ ကိုယ္ေကာင္ႀကီး ၀ီရိယမဟုတ္ဘူး၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္၊ႀကိုးစားနိုင္တဲ့၀ီရိယ၊ ျဖစ္ျပီးသား အကု
သိုလ္ေတြကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ျပီးေတာ့ ပယ္ဖ်က္နိုင္တဲ့ စိတ္၀ီရိယ ကိုေျပာတာပါ။
တေကနိဗၺာန္လိုလားလို ့ တရားအားထုတ္မယ္ဆိုရင္၊ ကိုယ့္မွာသတိေကာင္းရဲ့လား၊ ၀ီရိယေကာင္းရဲ့လား၊ သိရပါတယ္။ သူမ်ားခိုင္းလို့သာ
လုပ္ေနရတယ္၊ သူမ်ားေျပာလို့သာလုပ္ေနရတယ္၊ ကိုယ္ကဘယ္သန္မွန္းမသိ ညာသန္မွန္းမသိ၊ အဲလိုအားထုတ္ေနရင္ " ခုလိုဆိုေတာ့ လြယ္ပါ
တယ္ " ျဖစ္မလာပါဘူး။ တခ်ိဳ ့က သတိပဠာန္အားထုတ္ရင္ နိဗၸာန္ေရာက္တယ္ဆိုျပီး..ဘယ္နည္းဘယ္နည္းေတြကို ပယ္လိုက္ၾကတယ္။ တေက
သတိပဠာန္ကို မႊန္းစရာေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ၄၅ ၀ါပတ္လံုး မဟာသတိပဠာနသုတ္ ကိုဘဲေဟာၾကားမွာေပါ့။ အဲဒီလိုမ
ဟုတ္ပါဘူး။ တရားနားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေပၚ မူတည္ျပီး ေဟာေပးတာ၊ ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဥာဏ္ေတာ္အရ ဘယ္လိုမွေျပာစရာမလိုပါဘူး။........
အမ်ားသိေအာင္ေျပာခ်င္တာက၊ ကိုယ္သတိအားေကာင္းရင္ သတိပဠာန္အားထုတ္...ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္၀ီရိယအားေကာင္းရင္းနဲ့ သတိပဠာန္
အားထုတ္ရင္..ႏွစ္ေပါင္းရာ၊ေထာင္ခ်ီအားထုတ္ အဆင္ေျပမွမဟုတ္ပါဘူး။
တခ်ိဳ ့က်ေတာ့ သဒၵါအားေကာင္းလိုက္တာ သူမ်ားေတြေျပာတဲ့ ရိပ္သာဆိုတာ မသြားပါဘူး၊ တရားစခန္းဆိုတာ မ၀င္ပါဘူး၊ဒါေပမဲ့
မနက္မိုးလင္း ဘုရားဆြမ္းေတာ္ မကပ္ရဘဲမေနနိုင္၊ ရွိမခိုးရဘဲမေနနိုင္၊ ပန္း၊ဆီမီး၊ေရခ်မ္း၊ မကပ္လွဴရဘဲ မေနနိုင္ဘူး၊ သံဃာေတာ္ေတြကို
ဆြမ္းမေလာင္းရဘဲမေနနိုင္ဘူး၊ အဲဒီသဒၶါတရား အားေကာင္းလာတာနဲ့အမွ် တဏွာေတြေလ်ာ့သြားမွာ။..ကိုယ္သာရာသာရာလုပ္သြားလိမ့္မယ္
အဆင္ေျပေျပ၊..အဲဒါကိုမ်ား ကိုယ္ကဘာမသိညာမသိနဲ့ သဒၵါအားေကာင္းတဲ့သူကို ..မွတ္ေဟ့ရွုေဟ့ေျပာရင္..အလႊဲႀကီးလႊဲသြားၿပီ။.....
သဒၶါတရား အားေကာင္းတဲ့သူကို ေဘးကလူက နင္တရားအားထုတ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ရိပ္သာသြားပါလား၊ တရားစခန္းသြားပါလား၊
မေျပာရဲဘူး။ ကုသိုလ္ခ်င္းအတူတူ ဘယ္ကုသိုလ္ လုပ္ရတာပိုလြယ္သလဲ၊ တခ်ိဳ ့ဒါနလြယ္တယ္၊ တခ်ိဳ ့သီလလြယ္တယ္၊တခ်ိဳ ့သမထလြယ္တယ္၊
တခ်ိဳ ့၀ိပႆနာလြယ္တယ္၊ တခ်ိဳ ့ကေတာ့ေ၀ယာ၀ိစၥလုပ္ရတာလြယ္တယ္။ တခ်ိဳ ့ တခုခုကိုစိုက္စိုက္စူးစူးလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ သမာဓိ
နဲ ့အားထုတ္တာေပ်ာ္တယ္၊ မွန္ပါဘုရား ဟုတ္ပါဘုရားလို ့ သာဓုေခၚရံုနဲ ့ ျပီးမဲ့တရားမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္သန္ရာကိုယ္လုပ္တဲ့သူဟာ အလုပ္
လြယ္ပါတယ္၊ မကၽြမ္းက်င္၊ မသန္၊ အားမရွိတဲ့အလုပ္ကို ကိုယ္လုပ္..ခဲယမ္းလိုက္တာ၊ ပင္ပန္းလိုက္တာ။
တရားရလြယ္တာမလြယ္တာ လမ္းေၾကာင္းမွန္တာေပၚ မူတည္တယ္၊ လြယ္ဖို ့ခက္ဖို ့က ဗဟုသုတအေရးႀကီးတယ္။ သတိအားေကာင္း
ရင္ သတိပဠာန္အားထုတ္ လြယ္မွလြယ္၊ အသိဥာဏ္ပညာ အားေကာင္းရင္ မဂၢင္တရားေတြ၊ ေဗာဇၽြင္တရားေတြအားထုတ္ လြယ္မွလြယ္။ သူမ်ား
ထိုင္ခိုင္းလို ့ မထိုင္ျဖစ္ရင္လဲ စိတ္ပ်က္စရာ မလိုဘူး။ တရားတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေလာက္ ျပည့္စံုရင္ကို..မေကြ ့မေကာက္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း နိဗၺာန္
ေရာက္ေအာင္ လမ္းမွန္ျဖင့္ က်င့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟုေခၚတယ္။ မ်က္စိမွိတ္မွ ဘယ္လိုထိုင္မွဆိုတာ တရားမွန္ မဟုတ္ပါဘူး၊ နားလည္ပါ သေဘာ
ေပါက္ပါ။ အဆင္မေျပတဲ့နည္းကို ေပေတျပီး ရေအာင္လုပ္ေနတဲ့နည္းဟာ အရွံးႀကီး ရွံးပါတယ္၊ အရွံးႀကီးရွံးပါတယ္၊ အရွံးႀကီးရွံးပါတယ္။.။.။
{ (၂.၁၀.၂၀၀၅)ေတာ္သလင္းလကြယ္.တနဂၤေႏြေန ့ မြန္ျပည္နယ္ သထံုၿမို ့ သု၀ဏၰဘံုမိ ဘိုးဘြားရိပ္သာတြင္အရွင္ေဆကိႏၵ ေဟာၾကား
ေတာ္မူေသာ" ခုလိုဆိုေတာ့လြယ္သားဘဲ" တရားေတာ္မွ ေကာက္နွုတ္ေရးသားပါသည္။ }
ဦးသိန္းေ၀။
http://www.facebook.com/damanady.tk
http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
----------------------------------------------------------------------------------------
“ဓမၼစကား”
========
ဓမၼစကား
ေန႔တိုင္းၾကားက
စိတ္ထားေဖြးလက္
သိဉာဏ္ထက္၏။ ။
(အရွင္ ဆႏၵာဓိက)
http://www.shwemyotaw.com (ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္)
http//www.mmcfamily.org
http//www.edinooyin.com
http://buddhismworld.ning.com
No comments:
Post a Comment