
ကၽြန္ေတာ္သည္
အသက္အရြယ္ ငယ္စဥ္ကပင္ တရားဘာ၀နာကို ၀ါသနာပါခဲ့ပါသည္။ လူႀကီးမ်ား
ေစခိုင္းသည့္အတိုင္း (ၿငိမ္သက္စြာထိုင္၍) တရားအားထုတ္ျခင္းမ်ားလည္း
ျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အတိမ္အနက္ကို နားမလည္ခဲ့ျခင္းအမွန္ ျဖစ္ပါ၏။
ယခု
အသက္အရြယ္ ရလာခ်ိန္တြင္လည္း တရားနာျခင္း၊ တရားစာမ်ားဖတ္ျခင္းႏွင့္
လက္ေတြ႔တရားအားထုတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါသည္။ ထိုအခါ အခ်ိဳ႕ကမၼ႒ာနာစရိယမ်ားက
တရားအားထုတ္ျခင္းဆိုသည္မွာ ‘ထိုင္ရန္မလို’ ဟူေသာ သေဘာမ်ားေဟာသည္ကို
နာၾကားရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အရြယ္သည္
တရားအားထုတ္မႈကို စမ္းသပ္ေရြးခ်ယ္ရန္ အခ်ိန္နည္းေန ပါၿပီ။ မွန္ကန္ေသာ
တရားအားထုတ္နည္းျဖင့္ အက်ိဳးရွိေအာင္ ႀကိဳးစားရမည့္ အခ်ိန္ေရာက္ေန
ေသာေၾကာင့္ မထိုင္ဘဲ တရားအားထုတ္မႈျဖင့္ တရားရႏိုင္ မရႏိုင္ အဆံုးအျဖတ္
ေပးေတာ္မူၾကပါရန္….။
ဦးေငြေမာင္း (ေရတာရွည္)
တရားအားထုတ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြ႔ရမ်ားေသာ ဘုရားရွင္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္ တစ္ခုကို ထုတ္ျပပါမည္။
“ဣဓ
ဘိကၡေ၀ ဘိကၡဳ အရညဂေတာ ၀ါ ႐ုကၡမူလဂေတာ ၀ါ သုညာဂါရဂေတာ ၀ါ နိသီဒတိ ပလႅကႍ
အာဘုဇိတြာ ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ ပရိမုခံ သတႎ ဥပ႒ေပတြာ။ ေသာ သေတာ၀ အႆသတိ၊ သေတာ၀
ပႆသတိ။”
“ရဟန္းတို႔
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ေတာသို႔ သြားေရာက္၍ျဖစ္ေစ သစ္ပင္ရင္းသို႔
သြားေရာက္၍ျဖစ္ေစ ဆိတ္ၿငိမ္ရာသို႔ သြားေရာက္၍ျဖစ္ေစ တင္ပလႅင္ ေခြၿပီးလွ်င္
ကုိယ္ကုိ ေျဖာင့္မတ္စြာ ထား၍ သတိကုိ (ကမၼ႒ာန္းသို႔) ေရွ႕႐ႈျဖစ္ေစလ်က္
ထုိင္၏။ ထုိရဟန္းသည္ သတိရွိလ်က္သာလွ်င္ ထြက္သက္ေလကုိ ႐ိႈက္၏၊
သတိရွိလ်က္သာလွ်င္ ၀င္သက္ေလကို ရွဴ၏၊” (မဟာသတိပ႒ာနသုတ္)
အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုထ္ကို အဓိကထား၍ ညႊန္ျပသနည္းဟူမူ--
“ဤဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း
ထုိေယာဂီရဟန္းအား ဥတုသုံးပါးႏွင့္ေလ်ာ္သည့္ျပင္ သလိပ္စေသာ ဓာတ္သုံးပါး,
ေမာဟစေသာ စ႐ုိက္သုံးပါးႏွင့္လည္း ေလ်ာ္သည္ျဖစ္၍ အာနာပါနႆတိဘာ၀နာအားေလ်ာ္ေသာ
(ေတာအစ႐ွိေသာ)ေက်ာင္းကုိ ညႊန္ျပၿပီးလွ်င္ မတြန္႔ဆုတ္ျခင္း,
မပ်ံ႕လြင့္ျခင္း အဖုိ႔႐ွိေသာ ၿငိမ္သက္ေသာ ဣရိယာပုတ္ကုိ ညႊန္ျပေတာ္မူလုိ
ေသာေၾကာင့္ “ထုိင္ေန၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မူေပသည္။ ထုိ႔ေနာင္ ထုိေယာဂီအား
ထုိင္ျခင္း ဣရိယာပုတ္၏ ခုိင္ၿမဲျခင္းကုိ၎၊ ၀င္ေလ ထြက္ေလတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစရန္
ခ်မ္းသာလြယ္ကူျခင္း ကုိ၎၊ အာ႐ုံသိမ္းဆည္းေၾကာင္း နည္းကုိ၎
ျပေတာ္မူလုိသည္ျဖစ္၍ “ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြကာ” စသည္ကုိ မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ထုိစကားရပ္၌ (ပလႅကႍ) ထက္၀ယ္ ဟူသည္ကား ထက္၀န္းက်င္မွ ေပါင္တုိ႔ကုိ ဖြဲ႕ယွက္၍
ထုိင္ျခင္းေပတည္း။ (အာဘုဇိတြာ) ဖြဲ႕ေခြ၍ ဟူသည္ကား ဖြဲ႕၍၊ ဥဇုံ ကာယံ
ပဏိဓာယ-ဟူသည္ကား အထက္ပုိင္း ကုိယ္ကုိ ေျဖာင့္စြာထား၍။ တဆဲ့႐ွစ္ခုေသာ
ေက်ာက္ဆူး႐ုိးတုိ႔ကုိ အစြန္းအခ်င္းခ်င္း တည့္တည့္ မတ္မတ္ ျဖစ္ေစ၍ (ဟု
ဆုိလုိ၏)။ အက်ဳိးကား- ဤသုိ႔ အထက္ပုိင္း ကုိယ္ကုိ
ေျဖာင့္မတ္စြာထား၍ ထုိင္ေနေသာ ေယာဂီအား အေရ အသား အေၾကာတုိ႔သည္ ညြတ္မက်ကုန္၊
ထုိအခါေယာဂီအား ထုိအေရ အသား အေၾကာတုိ႔၏ ညြတ္က်ျခင္းေၾကာင့္
ခဏတုိင္းခဏတုိင္း ျဖစ္ႏုိင္ကုန္ေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာတုိ႔သည္ မျဖစ္ေပၚလာကုန္၊
ထုိဒုကၡေ၀ဒနာတုိ႔ မျဖစ္ေပၚကုန္လတ္ေသာ္ စိတ္သည္ တစ္အာ႐ုံတည္း႐ွိလ်က္
တည္ၾကည္၏၊ ကမၼ႒ာန္းသည္ မေလ်ာက်ေပ၊ ႀကီးပြါးျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေပ၏။” (၀ိသုဒၶိမဂ္ ျမန္မာျပန္၊ ဒု-၈၂)
အဘယ့္ေၾကာင့္ အိပ္ျခင္း-ရပ္ျခင္း-သြားျခင္း ဣရိယာပုထ္တို႔ကို မညႊန္ျပသနည္းဟူမူ-
“အိပ္ျခင္း
ဣရိယာပုထ္ကား ပ်င္းရိျခင္း ေကာသဇၨအဖို႔ ရွိ၏၊ အာနာပါနဘာ၀နာ လုပ္ငန္းရပ္မွ
စိတ္ဓာတ္ တြန္႔ဆုတ္သြားတတ္၏။ ရပ္ျခင္း, စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း ဣရိယာပုထ္ တို႔ကား
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ဥဒၶစၥအဖို႔ ရွိကုန္၏။ အာနာပါနအာ႐ုံမွ
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ေနတတ္၏။ ထိုင္ျခင္း ဣရိယာပုထ္ကား ထိုကဲ့သို႔ ပ်င္းရိျခင္း,
ဘာ၀နာလုပ္ငန္းမွ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္း, တြန္႔ဆုတ္ျခင္း,
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္းမ်ား မျဖစ္တတ္ေပ။ သို႔အတြက္ ထိုင္၍ အားထုတ္ရန္ ဘုရားရွင္
ၫႊန္ၾကားေတာ္မူေပသည္။” (မဟာဋီ-၁-၃၁၆။)
ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုထ္ တစ္ခုတည္းျဖင့္သာ အားထုတ္ႏိုင္ပါသေလာဟူမူ-
“ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ
ထိုင္ေနမႈသည္ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ႏွင့္ အထူးသင့္ေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္ “ပလႅကႍ
အာဘုဇိတြာ” ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ စင္စစ္ေသာ္ကား ဣရိယာပုထ္ ေလးပါး၌ပင္
စြဲျမဲရမည္ျဖစ္၏။” (အာနပါနဒီပနီ)
အထက္ပါ
ေဒသနာအရပ္ရပ္ကို ေထာက္ဆ၍ ျမန္မာျပည္၌ သမထ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္း
စီးျဖန္းႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ျခင္းအမႈကို အျပဳအမ်ားဆံုး အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး ကို
ေထာက္ဆ၍ ‘တရားထိုင္ျခင္း’ ဟု သံုးႏႈန္းေစကာမူ ထိုင္ၿပီးရႈမွတ္ႏိုင္မွ
မဟုတ္ပါ။ ေလ်ာင္း-ထိုင္-ရပ္-သြား ဣရိယာပုထ္ ေလးပါးလံုးျဖင့္ (ႀကိဳက္သည့္
ဣရိယာပုထ္ျဖင့္) ရႈမွတ္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒူးနာလို႔ ခါးနာလို႔-
တရားမထိုင္ႏိုင္ပါ-ဟု ဆင္ျခင္ေပးစရာ မရွိပါ။
သို႔ရာတြင္ “ကာယေ၀ဒနာစိတၱဓေမၼသု ကၪၥိ ဓမၼံ အနာမသိတြာ ဘာ၀နာ နာမ နတၳိ” (ဒီ၊႒၊၂၊ ၃၃၉)
“ကာယ-ေ၀ဒနာ-စိတၱ-ဓမၼတို႔၌
တစ္စံုတစ္ခုေသာ တရားကို မသံုးသပ္ဘဲ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းမည္သည္
မရွိ။” ဟူသည္ႏွင့္အညီ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရတို႔၌ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္
မ႐ႈမွတ္မပြားမ်ားပဲ၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသာဟု မသံုးသပ္ မဆင္ျခင္ဘဲ
တရားအားထုတ္သည္ဟူ၍ကား မေခၚဆိုႏိုင္ပါ။ တရားအားထုတ္ျခင္း
ရႈမွတ္ပြားမ်ားျခင္း မရွိလွ်င္လည္း မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ မရႏိုင္ပါ။
ေယာစ ၀ႆသတံ ဇီေ၀၊ အပႆံ ဥဒယဗၺယံ။
ဧကာဟံ ဇီ၀ိတံ ေသေယ်ာ၊ ပႆေတာ ဥဒယဗၺယံ။
ေယာစ၊
အၾကင္သူသည္ကား။ ဥဒယဗၺယံ၊ အျဖစ္အပ်က္ကုိ၊ အပႆံ၊ မျမင္ပါပဲ၊ ၀ႆသတံ၊
အႏွစ္တစ္ရာ တစ္သက္တာပတ္လုံး၊ ဇီေ၀၊ ပကတိအတုိင္းသာ အသက္႐ွင္လ်က္ ေနရ၏၊ တႆ၊
ထုိသူ၏၊ တေတာ-ထုိအႏွစ္တစ္ရာပတ္လုံး အသက္႐ွင္ရသည္ထက္၊ ဥဒယဗၺယံ၊
အျဖစ္အပ်က္ကုိ၊ ပႆေတာ၊ ျမင္ေသာသူ၏၊ ဧကာဟံဇီ၀ိတံ၊ တစ္ေန႔တစ္ရက္မွ်
အသက္႐ွင္ရျခင္းသည္၊ ေသေယ်ာ-သာ၍ ေကာင္းျမတ္ေပ၏။ (ဓမၼပဒပါဠိေတာ္)
“ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္ျဖာ၊
မျမင္ပါပဲ၊ တစ္ရာအသက္၊ ႐ွည္သည္ထက္လည္း၊ ျဖစ္ပ်က္ေနဟန္၊ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ကုိ၊
အမွန္ျမင္လ်က္၊ ဉာဏ္စဥ္တက္၍၊ တစ္ရက္တာမွ်၊ သက္႐ွည္ရေသာ္၊ ေလာက လူ႕႐ြာ၊
ေကာင္းျမတ္သာသည္၊ ျမတ္စြာဗုဒၶ မိန္႔ခြန္းတည္း။” (မဟာစည္ဆရာေတာ္)
ဟူသည္ႏွင့္အညီ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္ေနဟန္ကို အမွန္အတိုင္း
ရႈသိႏိုင္သူျဖစ္ပါက လူျဖစ္က်ိဳးနပ္သူဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ထက္တက္၍
ရုပ္နာမ္တို႔၏ အေၾကာင္းအက်ိဳး အမွန္တို႔ကို ရႈျမင္ႏိုင္သူျဖစ္ပါက-
‘႐ုပ္နာမ္ႏွစ္၀, ေၾကာင္းက်ိဳးမွ်, သိက စူေသာတာ။
ဂတိၿမဲရ, ပါယ္မက်, မိန္႔ဟ ၀ိသုဓ္မွာ။’ ဟူသည္ႏွင့္အညီ လာမည့္ဘ၀တြင္ အပါယ္ေလးပါးမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသာ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ထို႔ထက္
ရင့္က်က္ေအာင္ အားထုတ္ႏိုင္ပါလွ်င္ ဤဘ၀မွာပင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို
ဧကန္ေရာက္ရွိႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္ ဆက္လက္ႀကိဳးစားကာ ပြားမ်ား
အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။
အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေယာ)
http://www.myatpanyagon.comမွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment