ေဗဒင္ ပညာရဲ႕ ျဖန္႕က်က္ ႏိုင္မႈ ေဘာင္နဲ႕ မိစၧာဒိဌိ မျဖစ္ရေအာင္ ေဗဒင္ ပညာကို ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာ အထိသာ အသံုးခ် မလဲ
ေဗဒင္က ရက္ရာဇာႏွင္ ့ ျပႆဒါးကို ပဓာန ထားသကြဲ ့။ျမတ္စြာဘုရားက ကုသိုလ္ႏွင္
့အကုသိုလ္ ပဓာန ထားသကြဲ ့။ ေဗဒင္က မဟာဘုတ္ေလးပါး ပဓာနထား၍ ထူသကြဲ
့။ျမတ္စြာဘုရားက သမၸတိေလးပါးကို အဓိကထား၍ ထူသကြဲ ့။ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့ဆန္
့က်င္တာကို ယုံလွ်င္ ဘုရား၊တရား မယံုရာ က်တာေပါ ့။
မဂၤလာရာမေက်ာင္းဆရာေတာ္ဦးဥာဏ
(၁) ေဗဒင္ ပညာ ရဲ႔႔ မွန္ကန္မႈ ။
ဒီပညာကေဟာႏိုင္တာက ကာလ(၃)ရပ္ (၀ါ) အတိတ္ျဖစ္ရပ္ေတြ ၊ လက္ရွိနဲ႔
အနာဂတ္ျဖစ္ရပ္ေတြ ၊ စိတ္ေနသေဘာထား (ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ) နဲ႔ က်န္းမာေရး ၊
ပညာေရး ၊ အခ်စ္ေမတၲာေရး စတာေတြ ျဖစ္ပါမယ္။
ဒီပညာေတြ မွာ လြဲမွားႏိုင္တဲ႔ အခ်က္ (၂) ခ်က္ရွိပါတယ္။
(က) ေဟာသူက မကြ်မ္းက်င္လို႔ ျဖစ္ေစ၊ ရႊီးေနလို႔ ျဖစ္ေစ၊ က်က္မွတ္ထားတာ ၊ တြက္ခ်က္တာေတြ ဆံးုျဖတ္တာေတြ မွားလို႔ျဖစ္ေစ လြဲႏိုင္ပါတယ္။
(ခ) ေနာက္တစ္ခ်က္က အေဟာခံရသူကိုယ္တိုင္ရဲ႔ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ ေၾကာင္႔လဲ
လြဲႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္ပံုကေတာ႔ ကိုယ္ေဟာေနတာ ဆံုးျဖတ္တာမွန္ရဲ႔ သားနဲ႔
လာေမးသူက မမွန္သလို အမူအရာျပတာေၾကာင္႔ ပုထုဇဥ္ေဗဒင္ဆရာလဲ စိုးရြံ႔ျပီး
မွန္ေနရာကေန အမွားေတြ ေဟာမိတတ္တယ္။ ဒါအျပင္႔ အားလံုးမွန္ေနေပမယ္႔ လာေမးသူက
ေကာင္းမႈ ေတြလုပ္ျပီး မေကာင္းကံေတြကို တားႏိုင္တာေၾကာင္႔လဲ
မွားသြားတတ္ပါတယ္။
ကိုယ္တိုင္(၁၄) ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလ႔လာဖူး၊ေဟာခဲ႔ဖူးသမွ်မွာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို
ယံုၾကည္စြာ ေဟာရဲတာက သူရဲ႔ စိတ္ေနသေဘာထား ၊ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္မ်ား သာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြ မွန္ေနတာနဲ႔တင္ လာေမးသူဟာ အရမ္းကို တက္ၾကြလာတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔
က်န္းမာေရး ၊အနာဂတ္ ၊ ပညာေရး ၊ လက္ရွိျပသနာေတြ စတာေတြကို
ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာနဲ႔ပဲ ေဟာရတာမ်ားပါတယ္။ အားလံုးကြက္တိ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင္႔ ဆိုရင္ သူကိုယ္တိုင္က ေျပာင္းလဲ ႏိုင္တာေၾကာင္႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ယၾတာကို ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ အျခားေသာ ဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာဆိုင္ရာ
ကုသိုလ္ရေၾကာင္းလုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ဘုရားရွင္ နဲ႔ ေဗဒင္ ။
ဘုရားရွင္ရွိစဥ္ကပဲ မာဂ႑ီပုဏၰားထင္ပါတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို တြက္ၾကည္႔ေတာ႔
မေ၀းေတာ႔တဲ႔ တစ္ခုေသာ လျပည္႔ည သန္းေခါင္မွာ ေသမယ္လို႔ အေျဖရပါတယ္။
သူ႔မိန္းမကလဲ တြက္ၾကည္႔ေတာ႔ လဲ ဒီလိုပဲ ။ ဒီေတာ႔ ဘုရားရွင္ကို လာေမးပါတယ္။
ဘုရားရွင္ကလဲ ေသမယ္ လို႔ပဲ ေဟာပါတယ္။ အဲဒီအခါ ပုဏၰားလန္႔ျပီး
ငါသာေမ်ာက္ျဖစ္ရင္ စားဖို႔ ငွက္ေပ်ာသီးေတြ စိုက္မယ္၊ ငွက္ျဖစ္ရင္ ေနဖို႔
ေညာင္ပင္စိုက္မယ္ ၊ငါးျဖစ္ရင္ေနဖို႔ ေရကန္တူးမယ္ စသျဖင္႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး
စဥ္းစားျပီး စိုက္ပ်ိဳး လိုက္တာ အမ်ားၾကီးပါပဲ ။ ေနာက္ေတာ႔
လမ္းေဖာက္တာေတြပါ ပါလာတယ္။ သူက ကုသိုလ္ရဖို႔ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူေသျပီး
ဘာေကာင္ျပန္ျဖစ္ျဖစ္ ေနရတာ အစဥ္ေျပေအာင္ လုပ္တာပါပဲ ၊ ဒါေပမယ္႔
သူစိုက္ပ်ိဳးထားတာေတြ ၾကီးလာေတာ႔ ေမ်ာက္ေတြ ၊ ငွက္ေတြ ၊ ပါးေတြ စသည္ျဖင္႔
စားၾက ၊ေသာက္ၾက၊ေနၾက၊နားၾကျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီညမွာေတာ႔ သူက အားလံုးကို
ႏႈတ္ဆက္ျပီး အိပ္ယာေပၚမွာ ေသမယ္႔ အခ်ိန္ကို ေစာင္႔ေနပါတယ္
။အာရုဏ္တက္ခ်ိန္အထိလဲ မေသေရာ၊ သူ႔ကို စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ရမလားလို႔
ဘုရားရွင္ကို စိတ္ဆိုးျပီး ရန္ေတြ႔ဖို႔ ထြက္လာပါတယ္။
ဘုရားရွင္က ေဟာအျပီးေနာက္ပိုင္း ဘာေတြ လုပ္လဲဆိုတာေမးျပီး ဒါေတြဟာ အသက္ရွည္ရာ ေကာင္းမႈေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း ဇာတ္ေတာ္ေဆာင္ျပီး ေဟာပါတယ္။
ဒီေတာ႔ သာမာန္ေဗဒင္လို သက္သက္မွာ မမွန္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ သိသာပါတယ္။
ကံ နဲ႔ ကံ ရဲ႔ အက်ိဳးကိုယံုရပါမယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ျဂိဳလ္စီး၊ ျဂိဳလ္နင္း ၊
နကၡတ္၊ ရာသီ နဂါးေခါင္းလွည္႔ ၊ လက္၀ါးမွ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ညႊန္ရာေတြကိုပဲ
ယံုေနမယ္ဆိုရင္ ကံ နဲ႔ ကံ၏အက်ိဳးကို ပယ္ရာက်ျပီး ကမၼႆကတ သမာဒိ႒ိ
မျဖစ္ေတာ႔ဘဲ မိစၧာဒိ႒ိေတာင္ျဖစ္သြားပါမယ္။
(၃) ဘုရားရွင္၏ သေဘာထား ။
ဘုရားရွင္ကေတာ႔ ေဗဒင္ နကၡတ္ ေတြကို မယံုဖို႔ ေဟာထားတာေတြ ရွိပါတယ္။
မွတ္မိတာေတာ႔ (၂)ခုရွိတယ္။ နကၡတၲ သုတ္ မွာ နကၡတ္ ေကာင္းကို ေစာင္႔ေနတဲ႔
လူမိုက္ကို အခြင္႔ခါေကာင္းေတြကို ေက်ာ္ျဖစ္သြားၾကတယ္။ေကာင္းေသာ အလုပ္ကို
စလုပ္ေသာ ေန႔မွာ ေကာင္းေသာ နကတ္ရွိတယ္။ ေကာင္းကင္မွာ ရွိေနတဲ႔ နကၡတ္ ေတြက
လူရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူး လို႔ ေဟာပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက အမ်ားစုရြတ္ေနတဲ႔ ပုဗၺာဏွသုတ္ပါပဲ ။ ပုဗၺာဏွသုတ္ ဟာ
ကိုယ္၊ႏႈတ္၊စိတ္ (၃)ပါးကို ေကာင္းမြန္ျမင္႔ျမတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနထိုင္လွ်င္ အခ်ိန္တိုင္းဟာ ေကာင္းေသာ
နကၡတ္ ၊ေကာင္းေသာ နိမိတ္မ်ားသာ ျဖစ္ေနမည္႔ အေၾကာင္း ရတနာ (၃)ပါးကို အေျခခံ တိုင္တည္ သစၥာတရားကို ေဖာ္က်ဴးတဲ႔ သုတ္ေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ ဘုရားရွင္ဟာ ေဗဒင နကၡတ္ ကို လက္မခံ ၊မယံုၾကည္ေၾကာင္း အတိအက်
ေဟာထားတာ တားဆီးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ဆိုရင္ ကိုယ္႔လုပ္ေဆာင္မႈမွာ
အမ်ားၾကီး မူတည္ေနတာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါတယ္။
(၄) လကၡဏာပညာနဲ႔ မွန္ကန္မႈ ။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ႔ လကၡဏာ ပိုင္းမွာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကလဲ လူ
တစ္ေထာင္ေက်ာ္ကို စစ္ေဆးေဟာေျပာဖူးပါျပီ ။ လူမ်ိဳးစံု ၊ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ၊
စရိုက္စံု ကိုလဲ ေဟာဖူးျပီ ။ ေဟာရတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ ဒီပညာဘယ္ေလာက္
တိက်သလဲ ၊ ဒီပညာနဲ႔ လူေတြကို ဘာမ်ားကူညီႏိုင္မလဲ ဆိုတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္ေတြ႔အားျဖင္႔ - ဆရာမတစ္ေယာက္ကို အသက္ (၃၃) ႏွစ္မွာ အစာအိမ္ေရာဂါကို
ခြဲစိတ္ျပီး ေသမယ္လို႔ အမွတ္မထင္ ေဟာခဲ႔ဖူးတယ္။ က်န္တဲ႔ သူရဲ႔ ငယ္ဘ၀နဲ႔
မိဘအေၾကာင္းေတြ စသည္ စိတ္ထားေတြ မွန္ေနေတာ႔ သူက ယံုလြန္းျပီး
စိတ္ဓာတ္က်ပါတယ္။ အစာအိမ္ေရာဂါျဖစ္ျပီး ေဆးရံုေပၚမွာ ေနာက္ဆံုးရက္ေတြမွာ
ကိုယ္ေဟာထားတာကိုပဲ တျခားသူေတြကို ေျပာျပီး သူေသေတာ႔မယ္လို႔
စိတ္ဓာတ္က်ေနပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာ အားငယ္စြာနဲ႔ သူေသသြားပါတယ္။ ကိုယ္႔ကို
ျပန္ေျပာၾကေတာ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပၤီး ၊ ေသမွာနဲ႔ ပတ္သက္တာကို မေဟာေတာ႔ဘူး။
သတိေပးရံုပဲ ေဟာျဖစ္ေတာ႔တယ္။ တကယ္ကေတာ႔ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို
ဂရုစိုက္ေနရင္ ဒီလို ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေသမယ္လို႔ ေတာ္ေတာ္တိတိက်က် ေျပာလို႔ ရေနတဲ႔
သူငယ္ခ်င္းပါ။ အဆုတ္မွာ ထိခိုက္ျပီး ( အဆုတ္ ေရာဂါ ေပါ႔) ေသႏိုင္တယ္ လို႔
စိတ္မွာ သိေနတယ္။ သူ႔ကိုေတာ႔ ေဆးလိပ္ဖ်က္ပါ ။ အာဟာရရွိေအာင္စားပါ ။
အၾကံေပးျဖစ္တယ္။ ျပဳျပင္လို႔ရေၾကာင္း ၊ မျပဳျပင္ရင္
အသက္အႏၲရယ္ရွိေၾကာင္းေတာ႔ ေျပာျဖစ္တယ္။ သူတကယ္ ကို မေသခ်င္စိတ္မ်ိဳးနဲ႔
လုပ္တယ္။ အခုထိ က်န္းမာစြာရွိေနပါတယ္။ လက္၀ါး ၊လက္သည္း ၊ လမ္းေၾကာင္းအေရာင္
ေတြလံုး၀ေျပာင္းတယ္။ က်န္းမာသူတစ္ေယာက္လက္မ်ိဳးျပန္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြေတာ႔
ေနာက္မွ ေျပာေတာ႔မယ္ ။စိတ္ကေန ၊လုပ္ရပ္ကေန ကိုယ္႔လကၡဏာကို
ေျပာင္းေအာင္လုပ္ျပ္ိး ဆရာခ်င္းျပိဳင္တာေတြေတာင္ရွိပါတယ္။ စိတ္ေပၚမွာ
ေန႔စဥ္ဘ၀လုပ္ကိုင္မႈေတြမွာ မွီခိုေနတာမို႔လို႔ အျမဲ မမွန္ပါဘူး။
(၅) ဘုရားရွင္နဲ႔ လကၡဏာျဖစ္စဥ္။
(တကယ္ကေတာ႔ (၂)ခုရွိတယ္။ ဒီမွာေတာ႔ တစ္ခုပဲ ေျပာေတာ႔မယ္။)
သိဒၶတၴ မင္းသားေမြးခါစက နိမိတ္ဖတ္ လကၡဏာဖတ္ခဲ.တဲ.သူ အားလံုး (၉)
ဦးရွိပါတယ္ ။ ရာမပုဏၰား ၊ ေဇပုဏၰား ၊ လကၡဏပုဏၰား ၊မႏၱိကပုဏၰား ၊ယညပုဏၰား ၊
သုေဘာဇ ပုဏၰား နဲ. ေကာ႑ညပုဏၰား ဟူေသာ မင္းတိုင္ပင္ခံ ပုဏၰား (ဂ)
ဦးျဖစ္ပါတယ္ ။ ေနာက္တဦးကေတာ႔ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓန မင္းၾကီးနဲ.
မယ္ေတာ္ဘုရား ကိုးကြယ္တဲ. စ်ာန္အဘိဥာဏ္ရ အသိတရေသ႔ၾကီး ျဖစ္ပါတယ္
။(အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေဒ၀ိလဟု ေရးတတ္ၾကသည္။ ) ဒီ (၉)ေယာက္လံုးက သိဒၶတၴ
မင္းသားေလးကို ေဗဒင္တြက္ခဲ.ၾကတာ မဟုတ္ဘဲ လကၡဏာဖတ္ခဲ.ၾကတာလို. ဆိုပါတယ္။
လက္ လကၡဏာသာဖတ္ခဲ.တဲ. ပုဏၰား (၇) ေယာက္ကေတာ႔ စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္၄င္း ၊
ဘုရားေသာ္ ၄င္း ျဖစ္မယ္ လို႔ပဲ ေဟာခဲ.ၾကပါတယ္ ။ ေျခ လကၡဏာ ပါ ဖတ္တဲ.
ေကာ႑ညပုဏၰား ကေတာ႔ လက္ညွိဳး -၁ေခ်ာင္းပဲ ေထာင္ျပီး ဧကန္မုခ် ဘုရား ျဖစ္မယ္
လို. ေဟာခဲ. ပါတယ္ ။(မွတ္ခ်က္ - လကၡဏာ ဆိုတာ အမွတ္အသားဆိုတဲ.
အဓိပၸါယ္သာရွိပါတယ္ ။ လက္ လကၡဏာ၊ ေျခ လကၡဏာ လို.ေျပာမွ ျပည္႔စံုတယ္လို.
ဆိုပါတယ္။လကၡဏာ ဟုသာေျပာပါက တကိုယ္လံုးရဲ. အမွတ္အသားမ်ားကို ၾကည္႔ရပါမယ္ )
စ်န္အဘိဥာဏ္ရ အသိတရေသ႔ၾကီး ကလဲ ဧကန္မုခ် ဘုရား ျဖစ္မယ္ လို. ေကာ႑ညပုဏၰား
ရဲ. ေဟာခ်က္ကို အတည္ျပဳခဲ.ပါတယ္ ။
လကၡဏာဖတ္ခဲ.တဲ.သူပုဏၰား (၈) ဦးမွာ (၄)ဦးအိမ္ေထာင္ျပဳပါတယ္။ ေကာ႑ညနဲ႔ (၄)
ဦးက မျပဳခဲ.ပါ ။ ပဥၥ၀ဂၢီ (၅) ပါးမွာ ေကာ႑ညပုဏၰားကလြဲရင္ က်န္တဲ႔ ဘဒၵိယ ၊
၀ပၸ ၊ မဟာနာမ္ ၊ အႆဇိ (၄)ပါးဟာ လကၡဏာဖတ္ခဲ.တဲ.သူ အိမ္ေထာင္သည္ပုဏၰား (၄)
ဦးရဲ. သားေတြျဖစ္ပါတယ္ ။ သိဒၶတၴ မင္းသားေတာထြက္တာနဲ႔ ဘုရားမုခ်ျဖစ္မယ္လိဳ.
သူတိဳ.ရဲ. ဖခင္ေတြက ေျပာျပခဲ.လို႔ ေကာ႑ညပုဏၰားနဲ.အတူ ဘုရားေလာင္းကို
ေစာင္႔ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒီေတာ႔ ဒီပုဏၰား ေတြလဲ သုေဒၶါဓန မင္းၾကီးအလိုက် (၂)ခြေျပာခဲ.ေပမယ္႔
သူတို႔စစ္ေဆးခဲ႔တဲ႔ သိဒၶတၴ မင္းသားရဲ. လက္ လကၡဏာအရ ဘုရားျဖစ္မယ္လို.
ယူဆခဲ.ၾကပံုရပါတယ္။ လက္ လကၡဏာမွာ စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္၄င္း ၊ ဘုရားေသာ္
၄င္းျဖစ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ (၂) ခြ ျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ႔ အဲဒီ႔ ပုဂိၢဳလ္ရဲ. ေျခ
လကၡဏာက " စက္ရာ " မွာေတာ႔ ကာမဂုဏ္ခံစားမယ္႔သူလား ၊
ကာမဂုဏ္စြန္႔ပယ္ မယ္႔သူလား တိတိက်က်ေဖာ္ျပတယ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါကိုၾကည္႔ျပီး
ကာမဂုဏ္ခံစားမယ္႔သူဆို စၾကာ၀ေတးမင္း ၊ ကာမဂုဏ္စြန္႔ပယ္ မယ္႔သူ ဆို
ဘုရားျဖစ္မယ္လို. ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ပါတယ္ ။
ဒါက ပညာအရ ေတာ႔ ဟုတ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒီေလာက္တိတိက်က်ေဟာထားျပီး ေတာမွာ
ေစာင္႔ေနတဲ႔ ေကာ႑ညပုဏၰားလဲ ဘုရားေလာင္းက ဒုကၠရစရိယ မက်င္႔ေတာ႔ဘဲ အစားအစာလဲ
ျပန္စားေရာ ဘုရားမျဖစ္ေတာ႔ပါဘူးလို႔ ျပန္ျပီး ယံုၾကည္သြားလို႔ ပဥၥ၀ဂၢီ (၅)
ပါးလံုး ဘုရားေလာင္းကို စြန္႔ခဲ႔ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဘုရားျဖစ္ျပီး
ဓမၼစၾကာတရားျပန္လာေဟာေတာ႔ေတာင္ သံသယ ေမးခြန္းေတြ ေကာ႑ညပုဏၰားကို္ယ္တိုင္
အမ်ားၾကီး ေမးခဲ႔တာပါပဲ။ ဘုရားျဖစ္တယ္လို႔
သူကိုယ္တိုင္မယံုႏိုင္ဘူးေလ။တိုင္းျပည္မွာ အေတာ္ဆံုးလို႔ ေျပာရမယ္႔ သူလဲ
ကိုယ္႔ ကိုယ္ကို မယံုတာေတြ႔ရတာပါပဲ။
ဒီပညာေတြဟာ ေလးစားစရာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တိတိက်က်ေဟာႏိုင္ ၊
ေျပာႏိုင္တာေတြ ရွိသလို ၊ ကာယကံရွင္ကလဲ ျပန္ျပီးျပဳျပင္ႏိုင္ေၾကာင္း
ေသခ်ာေနပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န ေျပာသလို ေျပာရရင္ လိမ္းေဆးအျဖစ္ပဲ
သံုးသင္႔တဲ႔ ေဆးကို ေသာက္ရင္ ျပသနာ အၾကီးအက်ယ္တက္ပါမယ္။
ဒီပညာေတြကို ေလ႔လာရံု ၊ စူးစမ္းရံု နဲ႔ မရပ္ဘဲ အရမ္းကို ယံုျပီး
ဒီျဂိဳလ္ထဲေရာက္ေနလို႔ ဒီလို ျဖစ္ရတာ ၊ ဒီ လဆိုရင္ ဒီရာသီဖြားမွာ ဒီလို
ျဖစ္မွာဘဲ ၊ ကိုယ္ဘာလုပ္လုပ္မထူးပါဘူး ဆိုတာမ်ိဳ း ကံ နဲ႔ ကံ အက်ိဳးကို
ပယ္လို္က္ရင္ေတာ႔ ဗုဒၶ၀ါဒ ကိုပါ ဆန္႔က်င္တဲ႔ မိစၧာ ဒိ႒ိၾကီး
ျဖစ္သြားပါမယ္။ကိုယ္က်ိဳးနည္းသြားပါမယ္။ဒါေၾကာင္႔ ပညာတစ္ရပ္အေနနဲ႔
သံုးခ်င္သံုးပါ ။ ဘယ္ေလာက္မွန္ေနပါေစ ။ အနာဂတ္အတြက္
မမွန္ႏိုင္ေသးဘူး၊ကိုယ္နဲ႔ ပိုဆိုင္တယ္လို႔ အျပည္႔အ၀ယံုၾကည္ဖို႔ တိုက္တြန္း
လိုက္ပါတယ္။ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊
၀ါေယာပဲရွိတယ္။ (အေႏၲာ= ေတေဇာ၊ ဂေဗၻ= အာေပါ၊ စေရ= ၀ါေယာ၊ ၀ံေသ= ပထ၀ီ) ေဗဒင္
ဘာသာရပ္ စကားႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ပါဠိ စကားတို႕ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္
ဗုဒၶဘာသာအစစ္ဆိုလည္း ေဗဒင္ကိုေတာ့ အားမကိုးထိုက္ပါဘူး။ ေဘးကို ေၾကာက္လို႔
ကိုးကြယ္ရင္ေတာ့ ဘယဗုဒၶဘာသာ(ေအာက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ)ပဲျဖစ္မယ္။
www.lightofbuddhism.blogspot.com မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment