ဒကာ။ ။ ဆရာအခ်ိဳ႕က ဥပုသ္သည္ဆိုတာ ကိုယ္ခံယူထားတဲ့ သီလကို အသက္တမွ် ရိုေသစြာ ေစာင့္ထိန္းရတယ္၊ ရွစ္ပါးသီလထဲက သိကၡာပုဒ္ တပါးပ်က္သြားရင္ အကုန္လံုး ပ်က္စီးကုန္ေရာလို႔ ေဟာေျပာဆံုးမၾကပါတယ္။
ဆရာအခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း
သည္လိုမဟုတ္ပါဘူးတဲ့၊ ကိုယ္ေဆာက္တည္ ခံယူထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြထဲက
တပါးပ်က္သြားရံုနဲ႔ အကုန္လံုး ပ်က္မသြားပါဘူး၊ ကိုယ္ခံယူေဆာက္တည္ထားတဲ့
ရွစ္ပါးသီလ, ကိုးပါးသီလ, ဆယ္ပါးသီလ အားေလ်ာ္စြာေပါ့၊ မိမိမက်ဴးလြန္တဲ့
သိကၡာပုဒ္ေတြကေတာ့ က်န္ေနတာပါပဲ မပ်က္စီးပါဘူး လို႔ ေဟာေျပာဆံုးမၾကပါတယ္၊
ဘယ္၀ါဒက မွန္ပါသလဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။
။ အင္း...သည္ျပႆနာကို ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ခြဲျခားျပီးနားလည္ေအာင္
ရွင္းျပေပးလိုက္မယ္၊ ဒီျပႆနာဟာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အေမးအစမ္းမ်ားတယ္
ဒကာၾကီးတို႔ရ။
ရဟန္းပုဂၢိဳလ္၏ နိစၥသီလ
(၁) ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ရဟန္းအျဖစ္နဲ႔ တည္ေနသမွ်
ပါရာဇိကသီလၾကီးေလးပါးဟာ သူတို႔ရဲ႕ နိစၥသီလပဲ၊ အဲဒီ ပါရာဇိက
သိကၡာပုဒ္သီလၾကီးေလးပါးထဲက တပါးပ်က္ရင္ ရွိသမွ် သီလေတြ အကုန္လံုး ပ်က္ကေရာ
ပဲ၊ ရဟန္းလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ရွင္သာမေဏပုဂၢိဳလ္၏ နိစၥသီလ
(၂) ရွင္သာမေဏမ်ားမွာ ရွင္သာမေဏအျဖစ္နဲ႔ တည္ေနသမွ်
လိင္ဆယ္ပါးသီလဟာ သူတို႔ရဲ႕ အျမဲလံုျခံဳေစာင့္ထိန္းေနရမည့္ နိစၥသီလပဲ၊
အဲဒီလိင္ဆယ္ပါးထဲက တပါးကိုက်ဴးလြန္လိုက္ရင္ က်န္တဲ့ ကိုရင္သီလေတြ
အားလံုးပ်က္ကေရာပဲ၊ ကိုရင္လည္းမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ကိုရင္လုပ္ခ်င္ရင္ သရဏဂံုသီလ
တဖန္ ျပန္ယူရတယ္။
လူပုဂၢိဳလ္တို႔၏ နိစၥသီလ
(၃) လူမ်ားမွာေတာ့ ပံုပမာ ရွစ္ပါးသီလထဲက တပါးကို က်ဴးလြန္မိလို႔
ပ်က္သြားရင္ ခုနစ္ပါးေသာ သီလသိကၡာပုဒ္ေတြ က်န္ေနေသးတယ္၊ မပ်က္ပါဘူးတဲ့၊
အေၾကာင္းကေတာ့ လူမ်ားမွာ နိစၥသီလရယ္လို႔ မရွိဘူး၊ ေစာင့္သံုးတဲ့
အခိုက္ပဲျဖစ္တယ္။
ဒကာ။ ။ တပည့္ေတာ္တို႔ မွတ္သားေျပာၾကားရေအာင္
ပါဠိက်မ္းဂန္မ်ားရွိရင္ ထုတ္ေဆာင္ျပပါလားဆရာေတာ္၊ တိုတို တိတိေပါ့ဘုရား၊
မယံုၾကည္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ သူမ်ားေမးရင္ အခိုင္အမာ ျပရေအာင္ပါ။
ဆရာ။ ။ အင္း...အဘိဓမၼာအ႒ကထာျဖစ္တဲ့ ဓမၼကထိကတို႔ လက္သံုး သေမၼာဟ ၀ိေနာဒနီ အ႒ကထာ သိကၡာပဒ ၀ိဘင္းအဖြင့္မွာ....
ဂဟ႒ာ ယံ ယံ ၀ီတိကၠမႏၲိ၊ တံ တေဒ၀ ခ႑ံ ေဟာတိ ဘိဇၨတိ။
အ၀ေသသံ န ဘိဇၨတိ။ ကသၼာ ဂဟ႒ာ ဟိ အနိဗဒၶသီလာ ေဟာႏၲိ၊
ယံ ယံ သေကၠာႏၲိ တံ တေဒ၀ ေဂါေပႏၲိ။
သီလခံယူထားျပီးသား လူတို႔မွာ သီလတပါး
က်ဴးလြန္ဖ်က္ဆီးပစ္မွားမိျငားအံ့၊ ထို မိမိက်ဴးလြန္မိေသာ
သိကၡာပုဒ္တပါးသာလွ်င္ ပ်က္စီးသည္၊ ၾကြင္းက်န္ေသာ သီလ သိကၡာပုဒ္မ်ားက
မပ်က္စီးေခ်၊ အေၾကာင္းကေတာ့ လူတို႔မွာ (ရဟန္း, သာမေဏတို႔လို) အျမဲတေစ
ေစာင့္သံုးရမည္ ဆိုတဲ့ "နိဗဒၶ" နိစၥသီလမ်ိဳးမရွိလို႔ပဲ၊
အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာသီလ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္သံုးျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္၏၊ ထို
မိမိစြမ္းႏိုင္သမွ်ကိုသာ ေစာင့္ထိန္းၾကကုန္၏-
လို႔ ရွင္းလင္းဖြင့္ဆို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သြားတာေတြရွိတယ္၊ ဒိျပင္
ပါဠိအ႒ကထာဋီကာ စတဲ့ က်မ္းဂန္ေတြမွာလည္း အေထာက္အထားေတြ မ်ားစြာပဲ ရွိေသးတယ္၊
ကဲ....ဘာမ်ားေစာဒက တက္ဦးမလဲ၊ အဲဒါ ပါဠိက်မ္းဂန္က ဆိုတဲ့ အခိုင္အမာ
စကားေတြ ပါပဲ။
http://www.thamameggin.blogspot.com/ မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment