_____________________________________________
★"ေလာက ၌ ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူရသည့္ အေၾကာင္းရင္း" ★
_____________________________________________
"ေလာက မွာ ဘာေၾကာင့္ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" ပြင့္ေတာ္မူလာရပါသလဲ"
"ေလာကမွာ "ဗုဒၶ" ပြင့္ေပၚဖို႔ လိုအပ္လို႔ေပါ့"
"ဘာေၾကာင့္ "ဗုဒၶ" ပြင့္ေပၚဖို႔ လိုအပ္တာလဲ"
"ေလာက မွာ "ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏ"ဆိုတဲ႔ သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီးေတြရွိေနတဲ႔အတြက္ "ဗုဒၶ" ပြင့္ေပၚ ဖို႔ လိုအပ္လို႔ေပါ့"
"ေလာက မွာ "ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏ ဆိုတဲ႔ သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး" နဲ႔ "ဗုဒၶ ပြင့္ေပၚ ရျခင္း" နဲ႔ က ဘယ္လို ဆက္စပ္ေနလို႔လဲ"
ထိုေမးခြန္း ကိုေျဖဆို ရွင္းလင္းရန္ ယခု ဓမၼေဆာင္းပါး ကိုေရးသားလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(အထက္ပါ ေမးခြန္းမ်ား ႏွင့္အေျဖမ်ားမွာ မည္သူမွ် လာေရာက္ ေမးျမန္းျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ေမး၍ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပန္ေျဖထားေသာ အေမးအေျဖမ်ားျဖစ္ပါ၏။)
တင္ျပလိုရင္း ကိစၥ ကို ဆက္ပါမည္။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶစာေပ က်မ္းဂန္မ်ား တြင္ "ကမာၻ" သည္ အမ်ိဳး အစား သည္ (၂) မ်ိဳးရွိပါသည္။
(၁)"သုည ကမာၻ" ႏွင့္ (၂) "အသုညကမာၻ" ဟူ၍ ျဖစ္ပါ၏။
("ကမာၻ" ႏွင့္ကိုင္ေပါက္သည္ဟုေတာ့မထင္ေစခ်င္ပါ။ တစ္ကယ့္ကို "ကမာၻ" ႏွင့္ခ်ီ၍ တင္ျပမွသာလွ်င္ ရွင္းလင္းနားလည္
သြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။)
ထို "ကမာၻ" (၂)မ်ိဳး၌ "အသုည ကမာၻ" ၌ သာလွ်င္ "ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္" ပြင့္ေတာ္မူ၍ "သုညကမာၻ" မ်ားတြင္မူကား "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" မေျပာႏွင့္ "ပေစၥကဗုဒၶါ" ႏွင့္ "စၾက၀ေတးမင္း" မ်ားပင္ မပြင့္ေပၚတတ္ပါေပ။
အလြယ္မွတ္ရန္ကား- "ဘုန္းဂုဏ္ႀကီးမားေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား" မေပၚေပါက္တတ္ျခင္းေၾကာင့္ ထို ကဲ႔သို႔ေသာ"ကမာၻ" မ်ိဳး ကို "သုညကမာၻ" ဟု ေခၚဆိုရပါေလ၏။
"အသုညကမာၻ" မ်ားတြင္သာ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေပၚေတာ္မူသည္" ဟု ဆိုျငားေသာ္လည္း-
တစ္ခ်ိဳ႕ ေသာ "အသုညကမာၻ" တြင္ကား (၁)ဆူ သာလွ်င္ပြင့္ေပၚပါ၏။ထို ကမာၻ မ်ိဳးကို "သာရ ကမာၻ" ဟု ေခၚပါ၏။
တစ္ခ်ိဳ႕ ေသာ "အသုညကမာၻ" တြင္ကား (၂)ဆူ သာလွ်င္ပြင့္ေပၚပါ၏။ထို ကမာၻ မ်ိဳးကို "မ႑ ကမာၻ" ဟု ေခၚပါ၏။
တစ္ခ်ိဳ႕ ေသာ "အသုညကမာၻ" တြင္ကား (၃)ဆူ သာလွ်င္ပြင့္ေပၚပါ၏။ထို ကမာၻ မ်ိဳးကို "၀ရ ကမာၻ" ဟု ေခၚပါ၏။
တစ္ခ်ိဳ႕ ေသာ "အသုညကမာၻ" တြင္ကား (၄)ဆူ သာလွ်င္ပြင့္ေပၚပါ၏။ထို ကမာၻ မ်ိဳးကို "သာရမ႑ ကမာၻ" ဟု ေခၚပါ၏။
တစ္ခ်ိဳ႕ ေသာ "အသုညကမာၻ" တြင္ကား (၅)ဆူ သာလွ်င္ပြင့္ေပၚပါ၏။ထို ကမာၻ မ်ိဳးကို "ဘဒၵ ကမာၻ" ဟု ေခၚပါ၏။
(ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ (၅) ဆူ ထက္ပိုပြင့္ေသာ"ကမာၻ" မရွိပါ။)
အထက္တြင္ဆိုခဲ႔သလို"အသုညကမာၻ" ႏွင့္ "သုည ကမာၻ" ဟု ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိေသာ္လည္း-
(၁) စတင္ျဖစ္ေပၚျခင္း= ဇာတိ
(၂)ေဆြးျမည့္ ရင့္ေရာ္ျခင္း= ဇရာ
(၃) ပ်က္စီး ေသဆံုးျခင္း= မရဏ …..ဟူေသာ "သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး" မရွိေသာ "ကမာၻ" ဟူ၍ကား မရွိပါ။ ထို သဘာ၀တရား မ်ားသာ လွ်င္ ရွိေသာ ကမာၻ ခ်ည္းသာျဖစ္ပါ၏။
ထို႔အတူ - သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ႏွင့္ကင္းေသာ "ကာလ" ဟူ၍ မရွိ။
သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ႏွင့္ကင္းေသာ "ႏွစ္" ဟူ၍ မရွိ။
သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ႏွင့္ကင္းေသာ "လ" ဟူ၍ မရွိ။
သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ႏွင့္ကင္းေသာ "ရက္" ဟူ၍ မရွိ။
သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ႏွင့္ကင္းေသာ "နာရီ၊ မိနစ္၊စကၠန္႔" ဟူ၍ မရွိ။
"ကမာၻ" တိုင္း "ကမာၻ" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"ကာလ" တိုင္း "ကာလ" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"ႏွစ္" တိုင္း "ႏွစ္" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"လ" တိုင္း "လ" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"ရက္" တိုင္း "ရက္" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"နာရီ၊မိနစ္၊စကၠန္႔" တိုင္း ၊ထို သဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီး ဟူေသာ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" ရွိေနသည္။
"ဇာတိ" (စတင္ျဖစ္ေပၚျခင္း) ကုိရရွိလိုက္ေသာ မည္သည့္ သတၱ၀ါ မဆို "ဇရာ" (ေဆြးျမည့္ ရင့္ေရာ္ျခင္း) သုိ႔ မလြဲမေသြ
ေရာက္ၾကရပါ၏။ေနာက္ဆံုး၌"မရဏ"(ပ်က္စီးေသဆံုးျခင္း)သို႔လည္းမလြဲမေသြေရာက္ရပါသည္။"မရဏ"သို႔ေရာက္ေသာ္လည္း ဇာတ္မလမ္း က မၿပီးေသးေခ်။"ဇာတိ" သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာျပန္ပါေသးသည္။
ဤသို႔လွ်င္"ဇာတိ" ၿပီး "ဇရာ"။"ဇရာ"ၿပီး "မရဏ"။ "မရဏ"ၿပီး "ဇာတိ" စသျဖင့္ မၿပီးႏိုင္ မဆံုးႏိုင္၊ မလြတ္ႏိုင္၊မထြက္ႏိုင္ ေအာင္ ၾကာျမင့္ လွၿပီးျဖစ္ေသာကာလ မွစ၍ တလည္လည္၊တပတ္ပတ္ ျဖစ္ေနၾကရပါ၏။
ထို"ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ"ဟူေသာသဘာ၀ေဘးဒုကၡႀကီးတို႔၏သေဘာကိုရိပ္စားမိေသာ"သံသာရဘီရုက"(သံသရာကို
ေၾကာက္တတ္သူ)တို႔သည္ "သံသရာ" မွ ထြက္ေပါက္ ကို ရွာၾကရေတာ့၏။ ထို "သံသရာ ထြက္ေပါက္" ကား အျခားမဟုတ္ "တရားနာျခင္း"ေပတည္း။
ဤေနရာ၌"တရားနာျခင္း"ဟူသည္မွာတစ္ျခားေသာၾကားဖူးနား၀ရွိေနၾကေသာ"တရားနာျခင္း"မ်ိဳးကိုဆိုလိုသည္မဟုတ္
ေၾကာင္း သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါ၏။
"ဂုဏ္(၃)ပါး" ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရား မ်ိဳး သာလွ်င္ကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
"ဂုဏ္(၃)ပါး ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရား"ဟူသည္မွာကား-
(၁) ၾကားနာရခါမွ် ျဖင့္ ကိေလသာ အပူဓာတ္ ၿငိႇမ္းသတ္ေစႏိုင္ေသာ"ၾသပသမိကဂုဏ္"
(၂) ကိေလသာ အပူဓာတ္ အၿပီးသတ္ ၿငိႇမ္းသတ္ေစႏိုင္ေသာ"ပရိနိဗၺာနိကဂုဏ္"
(၃) မဂ္ဉာဏ္၊ဖိုလ္ဉာဏ္ သို႔ ေရာက္ေစႏိုင္ေသာ"သေမၺာေဂါမိဂုဏ္" တို႔ႏွင့္ျပည့္စံုသည့္ တရားမ်ိဳးကိုသာ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ထိုတရားမ်ိဳးကို "သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္" တို႔မွ တစ္ပါး ၊မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် စတင္ ထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားညႊန္ျပေတာ္မူႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္ပါ။ထို႔ေၾကာင့္ "ဇာတိ,ဇရာ,မရဏ" တို႔မွ ထြက္ေျမာက္ႏိုင္ေရးတြင္ ေဖာ္ျပပါဂုဏ္(၃)မ်ိဳး ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားမ်ိဳး ေဟာၾကားေတာ္မူႏိုင္ရန္ အတြက္ "ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္" ပြင့္ေပၚေတာ္မူလာရျခင္းပင္ျဖစ္ပါသတည္း။
"ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရားရွင္" က "အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ဒသကနိပါတ္၊တေယာဓမၼသုတ္"(စာ-၃၇၀) ၌ ဤသို႔ ေဟာၾကား ညႊန္ျပခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္းပါး ကိုနိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါ၏။
"ရဟန္း တို႔-
ေလာက၌ ဤ ဆိုလတၱံေသာ တရားသံုးမ်ိဳး တို႔ မရွိကုန္အံ့။
ပူေဇာ္အထူးကိုခံေတာ္မူထိုက္ေသာ၊ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ထိုးထြင္း၍သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေလာက၌ မပြင့္ေပၚရာ။
ဘုရားရွင္တို႔သာ ေဟာၾကားၿမဲ ျဖစ္သည့္ ဓမၼ၀ိနယ သည္လည္း ေလာက၌ မထြန္းပ ရာ။
အဘယ္ တရား သံုးမ်ိဳး တို႔နည္း။
ဇာတိ၊ဇရာ၊မရဏ တို႔တည္း။
ရဟန္း တို႔-
ေလာက၌ ထို တရားသံုးမ်ိဳးတို႔ စင္စစ္ ထင္ရွား မရွိကုန္အံ့။
ပူေဇာ္အထူးကိုခံေတာ္မူထိုက္ေသာ၊ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ထိုးထြင္း၍သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေလာက၌ မပြင့္ေပၚရာ။
ဘုရားရွင္တို႔သာ ေဟာၾကားၿမဲ ျဖစ္သည့္ ဓမၼ၀ိနယ သည္လည္း ေလာက၌ မထြန္းပ ရာ။
ရဟန္း တို႔-
စင္စစ္ ဤ တရားသံုးမ်ိဳးတို႔ သည္ ေလာက၌ ထင္ရွား ရွိကုန္၏။
ပူေဇာ္အထူးကိုခံေတာ္မူထိုက္ေသာ၊ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ထိုးထြင္း၍သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေလာက၌ ပြင့္ေပၚေတာ္မူရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တို႔သာ ေဟာၾကားၿမဲ ျဖစ္သည့္ ဓမၼ၀ိနယ သည္လည္း ေလာက၌ ထြန္းပ လာရေတာ့၏။"
ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၆ခုႏွစ္၊၊၀ါေခါင္ လဆုတ္(၃)ေန႔၊(၁၃-၈-၂၀၁၄)ရက္ေန႔၊ဗုဒၶဟူးေန႔-(ည-၁၀း ၀၄)
ခ်မ္းသာပါၾကေစ၊ေအးၿငိမ္းၾကပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)
(09-445108754)
No comments:
Post a Comment