ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ သုတမယ၊ စိႏၱာမယေလာက္နဲ ့တင္
ရပ္ထားလို ့မရဘူး။ ဘုန္းၾကီးကိုယ္တိုင္လည္း
သုတမယ၊ စိႏၱာမယေလာက္နဲ ့ ရွိခဲ့တုန္းက ကိုယ့္ဟာကိုယ္
ေတာ္ေတာ္သိျပီလို ့ထင္ခဲ့တာ၊ တရားအားထုတ္ၾကည့္လာတဲ့အခါမွာ
ကိုယ့္ဥာဏ္နဲ ့ကိုယ္ သိလာတဲ့အခါမွာ သုတမယ၊ စိႏၱာမယနဲ ့
ဘာ၀နမယဥာဏ္ၾကားမွာ ျခားနားမႈ ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္သလဲ
ဆိုတာ ပို သိရတယ္။
စာေတြ ဘယ္ေလာက္ဖတ္ဖတ္ ရုပ္တရား နာမ္တရား ဆိုတာကို
စာဖတ္ရုံနဲ ့ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ တရားအားထုတ္ျပီး
သတိ၊ သမာဓိ ရင့္က်က္လာတဲ့အခါက်မွ ရုပ္တရား နာမ္တရားတို ့ရဲ ့
သေဘာကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခားသိတဲ့ နာမရူပပရိေစၧဒဥာဏ္ဆိုတာကို
သေဘာေပါက္လာတယ္။
တဆင့္တက္ရရင္ ရုပ္တရား နာမ္တရားတို ့ရဲ ့
အေၾကာင္းအက်ိဳးကို သိတဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ဆိုတာကို
သတိ၊ သမာဓိပိုေကာင္းလာတဲ့အခါ သေဘာေပါက္လာတယ္။
ပိုျပီး နက္နဲသိမ္ေမြ ့ပါတယ္။
သူ ့ထက္တဆင့္ ထပ္တက္ရရင္
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဆိုတဲ ့ လကၡဏာေရးသံုးပါးကို နက္နက္နဲနဲသိတဲ့
သမၼသနဥာဏ္ကို သေဘာေပါက္လာျပန္တယ္။ ဒီေနရာမွာ
ရႈမွတ္မႈနဲ ့ဆင္ျခင္မႈ ေရာေနတတ္တယ္။
၀ိပႆနာဥာဏ္ ရင့္က်က္လာတဲ့
အခါမွာေတာ့ ဆင္ျခင္မႈမပါေတာ့ဘဲ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းကို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ ့တိုက္ရုိက္ၾကည့္ုျပီး
သိေနတဲ့ဥာဏ္ကိုေရာက္တယ္။ ဒီဥာဏ္မ်ိဳးကို
ေရာက္တဲ့အခါမွ အနိစၥဆိုတာ ဘယ္လိုမွ ေျပာျပလို ့မျဖစ္ႏိုင္ပါလားဆိုတာ
သေဘာေပါက္သြားတယ္။
လူတိုင္းေျပာေနတဲ့ “ျဖစ္ျပီးရင္ ပ်က္တာပဲ၊ မျမဲဘူး”ဆိုတာ
အေတြးသက္သက္နဲ ့ေျပာတာပါ။
တကယ့္ပရမတၳသဘာ၀ေတြဟာ
စကားလံုးရဲ ့နယ္ပယ္ကို လြန္ေနတယ္။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက
(သတိဆိုတဲ့ ေနအိမ္ မွ)
No comments:
Post a Comment