ဒကာ။
။ လူမ်ားဥပုသ္ေစာင့္ၾကတဲ့အခါ လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ အဲဒီသံုးရက္ကိုသာ
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္ ဥပုသ္ေစာင့္ရမည္ဟုမွတ္ယူကာ ေက်ာင္းကန္ဘုရားသို႔
ဥပုသ္ေစာင့္သြားၾကတာဟာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္က ဒီသံုးရက္ကို ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္
ဥပုသ္ေစာင့္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ေဟာၾကားထားခဲ့လို႔လား ဆရာေတာ္။
ဆရာ။
။ လူမ်ား ဥပုသ္ေစာင့္သံုးရန္အတြက္ ရက္ကို သတ္မွတ္ျပီး ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္မ်ားဟာ
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္၊ ထိုေန႔ ထိုရက္တို႔၌ ဥပုသ္သီတင္း သီလ ေစာင့္သံုးၾကရမည္ဟု
ေဟာၾကားေတာ္မူတာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မပါ မရွိပါဘူး၊ ကိုယ္က
သီတင္းသီလေစာင့္သံုးခ်င္လို႔ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ေန႔ဟာ ကိုယ့္အတြက္ ဥပုသ္ေန႔
ျဖစ္တာပါပဲ၊ လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ သီတင္းမွသာ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သည္
ဥပုသ္ေစာင့္ေကာင္းသည္ဟု ေန႔ရက္သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ဘုရား မေဟာၾကားပါဘူး။
ဒကာ။
။ အႏို႔….ဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕က လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ သီတင္း ဥပုသ္ေန႔၌
နတ္မင္းၾကီးမ်ားက ဥပုသ္ေစာင့္သူစာရင္း လိုက္ယူမွတ္သားၾကတယ္၊ တလမွာ အဲဒီ
ဥပုသ္ေန႔ ေလးရက္ ေလးသီတင္းေလာက္ေတာ့ ဥပုသ္ေစာင့္ၾကရမည္ဟု ဘုရားျမတ္
ေဟာၾကားေတာ္မူေၾကာင္းနဲ႔ ေဟာေျပာဆံုးမ ေပးေနၾကတာဟာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မပါတဲ့
တရားစကားေတြလား ဆရာေတာ္။
ဆရာ။
။ အင္း…ျမတ္ဘုရားရွင္က လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ တို႔ဟာ လူမ်ား
သီတင္းသီလေစာင့္သံုးရမည့္ ဥပုသ္ေန႔လို ေဟာၾကားေၾကာင္း ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မပါ
လို႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပါ ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ပါတဲ့ စကားရပ္
ေပၚထြက္လာရင္းအေၾကာင္း အမွန္ကေတာ့….ေရွးသေရာအခါက နတ္တို႔၏ဘုရင္ျဖစ္ေသာ
သိၾကားမင္းသည္ “စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းၾကီးမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ဓတရ႒, ၀ိ႐ူဠက,
၀ိ႐ူပကၡ, ကုေ၀ရ ေခၚေသာ ေ၀ႆ၀ဏ္ နတ္မင္းၾကီး ေလးေယာက္တို႔က လူ႔ျပည္သို႔
လွည့္လည္၍ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္သံုးျခင္းရွိၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏
စာရင္းကိုေကာက္ယူ ေရးမွတ္ၾကကာ သိၾကားမင္းအား တင္ဆက္ေလွ်ာက္ထားၾကတာကို ”
ခံယူလ်က္ သိၾကားမင္းက တဆင့္ တာ၀တႎသာ နတ္တို႔အား ေဟာၾကားပံုက
“အို…နတ္အေပါင္းတို႔
လူ႔ရြာေလာက၌ လူအမ်ားသည္ စာတုဒၵသီ-တဆယ့္ေလးရက္(ရက္မစံု) ဥပုသ္ေန႔၊ ပႏၷရသီ-
တဆယ့္ငါးရက္ လျပည့္ လကြယ္ အ႒မီ-ရွစ္ရက္သီတင္းနဲ႔ ပါဋိဟာရိယ ေခၚေသာ
လူတို႔ေစာင့္သံုးလိုသည့္ေန႔တို႔၌ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္သံုးျခင္းျပဳၾကကုန္၏” ဟု
သိၾကားမင္းက နတ္တို႔အား ေျပာၾကားတဲ့အေၾကာင္း စကားရပ္ကို
ျမတ္စြာဘုရားကတဆင့္အားျဖင့္ လူတို႔အား ေဟာၾကားထားျခင္းသာ ျဖစ္တာပါတဲ့။
ကဲ…အဲဒါေတြဟာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာပါတဲ့ ဘုရားေဟာစကားေတြပါပဲ၊
အဲဒီစကားရပ္ေတြထဲမွာ ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဥပုသ္ေန႔ရက္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး
ျမတ္စြာဘုရားသခင္က လျပည့္ လကြယ္ ရွစ္ရက္ေန႔တို႔ဟာ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္တယ္
ဥပုသ္ေစာင့္ၾကရမယ္၊ အဲဒီေန႔ရက္မ်ားမွာ ေစာင့္တဲ့သူမွသာ ဥပုသ္ရမယ္ ဆိုတဲ့
သတ္မွတ္ေဟာၾကားခ်က္ စကားတခြန္း တပါဒမွ မပါပါဘူး၊
ကိုယ္ေစာင့္သံုးႏိုင္သေလာက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရမွာခ်ည္းပဲ ျဖစ္တယ္၊
ေစာင့္ခ်င္တဲ့ေန႔မွာ ေစာင့္ႏိုင္တယ္၊ ဒါပဲ။
အမွန္ကေတာ့ ခုေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဥပုသ္ေန႔ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြဟာ ေရွးေရွး ေပါရာဏ
သူေဟာင္း လူေဟာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔က သူတို႔ ေစာင့္သံုးလိုတဲ့ေန႔မွာ
ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္သံုးၾကျပီးေတာ့ စတုဒၵသီ ဥပုသ္ေန႔၊ ပႏၷရသီဥပုသ္ေန႔၊
အ႒မီဥပုသ္ေန႔ ပါဋိဟာရိယ ဥပုသ္ေန႔ စတဲ့ သူတို႔သတ္မွတ္ ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတဲ့
ဥပုသ္ေန႔ အမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို အစြဲျပဳကာ ျမတ္ဘုရားကတဆင့္
ေဟာၾကားထုတ္ေဖာ္ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္တယ္ လို႔ မွတ္ၾကရမွာပါ၊ ဤေန႔ ဤရက္မ်ားမွသာ
ေစာင့္သံုးရမည္၊ အျခားေန႔မ်ား၌ မေစာင့္ရ ဟု ျမတ္ဘုရားက ေန႔ရက္ကို မသတ္မွတ္
မေဟာၾကား မဆံုးမခဲ့ဘူး ဆိုတာ ျမဲစြာမွတ္ၾကေပေတာ့။
ဒကာ။
။ မွန္ပါ့၊ ဥပုသ္ေန႔ဆိုတာ ကိုယ္သီတင္းသီလ ေစာင့္သံုးတဲ့ေန႔ကို
ေခၚဆိုေၾကာင္း လူအမ်ားအတြက္ ဥပုသ္ေန႔ရယ္လို႔ သီးျခားသတ္မွတ္ခ်က္မ်ား
မရွိေၾကာင္း၊ မိမိအလိုရွိေနတဲ့ရက္တို႔၌ အလိုရွိသေလာက္
ေစာင့္သံုးႏိုင္ေၾကာင္းဆိုတဲ့ အေထာက္အထားသာဓကမ်ားရွိရင္ တပည့္ေတာ္တို႔
မွတ္သားပါရေစ ဆရာေတာ္၊ က်မ္းဂန္မ်ား ညႊန္ျပေပးပါဘုရား။
ဆရာ။ ။ အင္း…သုတ္မဟာ၀ါ မဟာသုဒႆနသုတ္ အဖြင့္ဋီကာဆရာၾကီးက
ဥေပါသထံ ၀ုစၥတိ အ႒ဂၤသမႏၷာဂတံ
သဗၺဒိ၀ေသသု ဂဟေ႒ဟိ ရကၡိတဗၺသီလံ။
“ဥပုသ္ဆိုတာ
ဘယ္ေန႔မွာမဆို ကိုယ္ေစာင့္လိုေသာေန႔တို႔၌ လူတို႔သည္
ေစာင့္သံုးေဆာက္တည္ႏိုင္ေသာ အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ သီလကိုဆို၏”
ဟုမိန္႔ဆိုဆံုးျဖတ္ေတာ္မူထားတယ္၊ အဲဒါဟာ က်မ္းဂန္စကားပဲ၊ ေနာက္ ဘာသိခ်င္
ေသးသလဲ။
ဒကာ။
။ ကိုယ္ေစာင့္လိုတဲ့ေန႔ဟာ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာသိရလို႔
၀မ္းသာေနပါတယ္ ဆရာေတာ္၊ ေျဖၾကားတဲ့ ပါဠိစကားထဲမွာ
အ႒ဂၤ-ရွစ္ပါးသီလတင္ပါေနေတာ့ကာ၊ န၀ဂၤ, ဒသဂၤ၊ ကိုးပါးသီလတို႔
ဆယ္ပါးသီလတို႔ကိုေတာ့ မေစာင့္သံုးေကာင္းဘူးလား ဘုရား၊ မိန္႔ၾကားပါဦး။
ဆရာ။
။ ဟာ….ကုသိုလ္တရားဆိုတာမ်ားေလ ေကာင္းေလေပါ့၊ ကိုးပါးသီလ, ဆယ္ပါးသီလ
တင္မကပဲ ၂၂၇ ပါးေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား သီလေတြကိုလည္း ေစာင့္ထိန္းခ်င္ရင္
ရဟန္းျပဳႏိုင္တာပဲ။
ဒကာ။ ။ ဒီလိုသိရတာ ဒကာၾကီးတို႔အတြက္ အျမတ္ေတြထြက္လို႔၊ ၀မ္းသာလိုက္တာဘုရား။
No comments:
Post a Comment