ဗုဒၶဘာသာ
႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ အျခားအျခား ဘာသာအယူဝါဒေတြဟာ လဲြမွားေနတဲ့
မိစၧာဒိ႒ိေတြလုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အျခားဘာသာေတြရဲ႕
႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္လည္း သူတုိ႔က ဗုဒၶဘာသာကုိ မွားယြင္းတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိလုိ႔
ေျပာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အားလုံးကေတာ့ ကုိယ့္ယုံၾကည္မႈနဲ႔ကုိယ္ ကုိယ့္အယူဝါဒသာ အမွန္လုိ႔ ေျပာၾကမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း မွားမွန္းသိသိနဲ႔ပဲ အယူဝါဒတစ္ခုကုိ ဇြတ္မွိတ္ၿပီး
လက္ခံေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္လက္ထက္ ဘုရားနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္
ေပၚထြက္ခဲ့ၾကတဲ့ တိတၱိဆရာႀကီးေတြမွာ သူ႔ပရိတ္သတ္နဲ႔သူ ရွိေနၾကတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အယူဝါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသက္သာ အေသခံသြားမယ္ အလြယ္တကူ
စြန္႔လႊတ္ဖုိ႔ ခက္ျခင္းရဲ႕ ျပယုဂ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လုိပဲ
ျဖစ္ျဖစ္ မွန္ကန္တဲ့ အယူဝါဒ ဆုိတာဟာ ဘယ္လုိေပတံနဲ႔ တုိင္းတုိင္း၊
ဘယ္လုိမွတ္ေက်ာက္မ်ိဳးပဲ တင္တင္၊ ဘယ္လုိဆန္းစစ္မႈမ်ိဳးပဲ လုပ္လုပ္၊
ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး အတြက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္မွန္ကန္ၿပီး ယုတၱိက်ေနဖုိ႔ လုိပါတယ္။
ဒီဘာသာဝင္အတြက္ မွန္တယ္၊ ဟုိဘာသာဝင္အတြက္ေတာ့ မွားတယ္ စတာေတြဟာ သဘာဝနိယမ
သေဘာအားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ဒါဟာ ယုတၱိမက်ဘူး၊ မမွန္ကန္ဘူးလုိ႔ ေျပာရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာရဲ႕
အဆုံအမေတြကေတာ့ သဘာဝနိယာမနဲ႔ ယုတၱိေဘဒကုိ အခ်ိန္မေရြး
လက္ခံဆန္းစစ္ၾကည့္ႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာ
ေဒသနာေတြကုိၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ဘုရားရွင္က မွန္တဲ့အရာေတြကုိပဲ ေဟာေတာ္မူတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ မွန္ေအာင္တမင္လုပ္ၿပီးေဟာေတာ္မူတာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။
လက္ေတြ႕အားျဖင့္ သစၥာေလးပါး၊ မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ ပဋိစၥသမုပၺါဒ္နဲ႔
ကမၼဝါဒေတြကုိၾကည့္ရင္ အလြယ္တကူ သိႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတာ္ေတြဟာ
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္သာ သီးသန္႔ေဟာထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သတၱဝါအားလုံးအတြက္
ေဟာေတာ္မူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးသူမ်ားအတြက္
ကုိယ္က်င့္ႏုိင္တဲ့ အတုိင္းအတာအတုိင္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနိယာမဟာ အမည္ခံမ်ားအတြက္မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႕က်င့္သုံးသူမ်ား
အတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သဘာဝနိယာမ ႐ႈေထာင့္အရ တကယ္မရွိတာကုိ ရွိသေယာင္ထင္မွတ္ေနတဲ့အတြက္ အယူမွား မိစၧာဒိ႒ိလုိ႔ ဆုိရမယ့္ အယူအဆ အခ်ိဳ႕ကေတာ့
(၁)
ေလာက၌ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိ၏၊ ေျမႀကီး၊ ေတာေတာင္၊ စၾကာဝဠာ၊ သမုဒၵရာတုိ႔ႏွင့္
သတၱဝါအားလုံးကုိ ထုိဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္း၏ဟု မွားယြင္းစြာ ယူဆသည့္
ဖန္ဆင္းရွင္ (ဣႆရနိမၼာန) ဝါဒ
(၂)
ေလာက၌ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံဟူသည္ မရွိ၊ ေကာင္းမႈကုိျပဳေသာ္လည္း
ေကာင္းမႈကုသုိလ္မမည္၊ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္မမည္ဟု
ယူဆသည့္ အေၾကာင္းကုိပယ္ျခင္း အကိရိယဒိ႒ိ
(၃)
ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အက်ိဳးတရားဟူသည္ မရွိ၊ ကုသုိလ္ကံ
အကုသုိလ္ကံတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကုိမွ်
မခံစားရဟု ယူဆသည့္ အက်ိဳးကုိပယ္ျခင္း နတၳိကဒိ႒ိ
(၄)
ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံဟူသည္ မရွိ၊ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏
အက်ိဳးဟူသည္လည္း မရွိဟု ယူဆသည့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိပယ္ျခင္း
အေဟတုကဒိ႒ိ
(၅)
ေလာက၌ ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့အတၱဆုုိတာရွိတယ္လုိ႔ ယူဆျခင္းသကၠာယဒိ႒ိႏွင့္
လူသာေသတာ၊ ငါ င့ါလိပ္ျပာက မေသဘူးစသျဖင့္ မၿမဲျခင္းသေဘာကုိ ျမဲသည္ဟုု
အယူရွိျခင္း သႆတဒိ႒ိ
(၆)
ေလာက၌ အရာအားလုံးသည္ ေနာင္ဘဝဟူသည္ မရွိ ဒီဘဝၿပီးလွ်င္ အကုန္ျပတ္သည္၊
ေကာင္းတာမေကာင္းတာ မွန္သမွ်သည္လည္း ဒီဘဝၿပီးလွ်င္ ဘာမွမရွိ အကုန္ျပတ္သည္
စသည္ျဖင့္ ယူဆသည့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စတဲ့ အယူအမွား မိစၧာဒိ႒ိမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သတၱဝါ
တစ္ဦးဦးဟာ ဒီအယူဝါဒ တစ္ခုခုကုိ လက္ခံလုိက္နာ က်င့္သုံးေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ
အယူမွား မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ေနတာျဖစ္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့အယူ သမၼာဒိ႒ိနဲ႔ ဆန္႕က်င္ဘက္
ျဖစ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ…မွန္ကန္တဲ့ အယူ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္ေအာင္ဆုိရင္ေတာ့
ဒီအယူအမွားေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သစၥာေလးပါးကုိ အမွန္အတုိင္း
သိရွိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အယူမွန္ျခင္း သမၼာဒိ႒ိဆုိတာ
ဆင္းရဲျခင္း အမွန္တရား၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္တရား၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ
အမွန္တရား၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ လမ္းစဥ္အမွန္တရားကုိ ဆုိတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
သတၱဝါတုိင္းဟာ သစၥာတရားကုိ သိရွိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာကုိ
သိသြားၿပီဆုိရင္ အယူမွားျခင္း မိစၧာဒိ႒ိကုိလည္း ပယ္ၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါဟာ
သတၱဝါတုိင္း အရယူႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆုိလုိတာက
လူဟာ အစြဲမကင္းတဲ့ အတၱသမားမ်ား ျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ ကုိယ္စဲြမိစဲြရာကုိ
အမွန္လုိ႔ထင္ေနတတ္ၿပီး ကုိယ္နဲ႔မတူတဲ့ အယူအဆအေပၚမွာ အယူမွားလုိ႔
ယူဆတတ္ၾကတဲ့အတြက္ ကုိယ့္အယူဝါဒကုိ အလြယ္တကူ စြန္႔လႊတ္ဖုိ႔ ခက္တတ္ေၾကာင္း၊
ပညာရွိ သတိရွိတဲ့ သူေတြကေတာ့ အဲဒီအယူအစဲြေတြက ႐ုန္းထြက္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့
အယူဝါဒကုိ လက္ခံလုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတတ္ေၾကာင္း၊
အယူမွန္တစ္ခုဟာ ဘယ္လုိပဲ ဆန္းစစ္ပါေစ ယုတၱိက်ၿပီး မေျပာင္းလဲဘဲ
ရွိေနတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အယူအဆကုိ သဘာဝ ဓမၼနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးကာ စိစစ္ေဝဘန္
လက္ခံၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အယူမွားကုိ ေရွာင္ၿပီး အမွန္သစၥာကုိ
လက္ခံႏုိင္မွသာ အယူမွန္ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
ဘယ္သူက ဘယ္ဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ၿပီး မိစၧာဒိ႒ိလုိ႔ ဘယ္လုိပဲ ေျပာေနပါေစ
အယူမွား မိစၧာဒိ႒ိဆုိတာ တကယ္မရွိတာကုိ အရွိလုိ႔ထင္၊ ငါမဟုုတ္တာကုိ
ငါလုိ႔ထင္ၿပီး ကုိယ့္ကံကုိယ္ ပစ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
လက္ရွိကုိယ္လက္ခံက်င့္သုံးေနတဲ့ အယူဝါဒကုိသာ သဘာဝဓမၼ၊ ကမၼနိယာမ၊ သစၥဓမၼ
႐ႈေထာင့္မ်ားနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၿပီး မွန္ကန္တဲ့ အယူဝါဒျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment