ဆရာေတာ္ ဘုရား ..
ဘုန္းႀကီး ပရိတ္႐ြတ္ေနတုန္း လူေတြ အတူ လိုက္႐ြတ္တာကို ဆရာေတာ္တစ္ပါးက တားျမစ္ေၾကာင္း အသံလႊင့္ အစီ အစဥ္တစ္ခုမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာဆိုသြားပါသည္။ အေၾကာင္းျပပုံမွာ ပရိတ္ဆိုတာ သူမ်ား အက်ဳိးရခ်င္ရင္ ကိုယ္က ႐ြတ္ေပးရၿပီး ကိုယ္က အက်ဳိးရခ်င္ရင္ သူမ်ား ႐ြတ္တာကို ကိုယ္က နာယူရသည့္ျပင္ လူက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတူ လိုက္႐ြတ္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ ဝိနည္းအရ အာပတ္သင့္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ အရွင္စုႏၵ
မေထရ္က ေဗာဇၩင္သုတ္ကို ႐ြတ္ေနစဥ္ လိုက္မ႐ြတ္ဘဲ ေလးေလးနက္နက္ နာယူခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္။ ဘုန္းႀကီး ပရိတ္႐ြတ္ေနတုန္း လူေတြ အတူ လိုက္႐ြတ္တာကို ဆရာေတာ္တစ္ပါးက တားျမစ္ေၾကာင္း အသံလႊင့္ အစီ အစဥ္တစ္ခုမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာဆိုသြားပါသည္။ အေၾကာင္းျပပုံမွာ ပရိတ္ဆိုတာ သူမ်ား အက်ဳိးရခ်င္ရင္ ကိုယ္က ႐ြတ္ေပးရၿပီး ကိုယ္က အက်ဳိးရခ်င္ရင္ သူမ်ား ႐ြတ္တာကို ကိုယ္က နာယူရသည့္ျပင္ လူက ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတူ လိုက္႐ြတ္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ ဝိနည္းအရ အာပတ္သင့္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္ အရွင္စုႏၵ
ဘုန္းႀကီး ပရိတ္႐ြတ္တုန္း လူေတြ လိုက္မ႐ြတ္ရဟူေသာ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ ရွိပါသလား။ ပရိတ္ဆိုတာ သူမ်ားက ႐ြတ္ဆို သည္ကို နာယူရန္ အတြက္သာ ျဖစ္ပါသလား။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရွင္စုႏၵ ႐ြတ္ဆိုေသာ ေဗာဇၩင္သုတ္ကို အမွန္ တကယ္ နာယူခဲ့ပါသလား။ ေဗာဇၩင္သုတ္ကို မည္သည့္ ၿမိဳ႕တြင္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသနည္း။
ေဆြေဆြျမင့္ (Fort Wayne)
--------------------------
--------------------------
အာပတ္မသင့္
ဝိနည္းမွာ ''လူနဲ႔ သာမေဏကို သံၿပိဳင္ ႐ြတ္ဆိုၿပီး ဗုဒၶဝစန (ပိဋကတ္စာေပ)ကို မပို႔ခ်ရ" ဆိုတဲ့ သိကၡာပုဒ္ ရွိတယ္။ အဲဒီ သိကၡာပုဒ္မွာ ''ဝါေစယ် = သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးအံ့"လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ အတူ သံၿပိဳင္႐ြတ္ၿပီး လူသာမေဏကို စာသင္ေပးမွ အာပတ္ သင့္တယ္။ စာသင္ေပးတာ မဟုတ္ရင္ အာပတ္ မသင့္ဘူး။ ကခၤါအ႒ကထာ (ပါတိေမာက္အဖြင့္)မွာ ''အႏုပသမၸေႏၷန သဒၶႎ ဧကေတာ ဥေဒၵသဂၢဟေဏ အနာပတၱိ = လူသာမေဏႏွင့္ အတူ ၿပိဳင္တူ ႐ြတ္ဆိုၿပီး စာေပ သင္ယူလွ်င္ အာပတ္မသင့္ (ကခၤါ-႒၊ ၁၉၂)"လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က သင္ေပးတာ မဟုတ္ဘဲ လူ သာမေဏနဲ႔ အတူ ေရာၿပီး စာသင္ယူတဲ့အခါ သံၿပိဳင္ ႐ြတ္ဆိုေပမယ့္ အာပတ္ မသင့္တာကို ေထာက္ရင္ လူနဲ႔ ရဟန္း အတူတူ ပရိတ္ ႐ြတ္လို႔ အာပတ္ မသင့္ဘူးလို႔ဘဲ ဘုန္းႀကီး ယူဆတယ္။
ဝိနည္းမွာ ''လူနဲ႔ သာမေဏကို သံၿပိဳင္ ႐ြတ္ဆိုၿပီး ဗုဒၶဝစန (ပိဋကတ္စာေပ)ကို မပို႔ခ်ရ" ဆိုတဲ့ သိကၡာပုဒ္ ရွိတယ္။ အဲဒီ သိကၡာပုဒ္မွာ ''ဝါေစယ် = သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးအံ့"လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ အတူ သံၿပိဳင္႐ြတ္ၿပီး လူသာမေဏကို စာသင္ေပးမွ အာပတ္ သင့္တယ္။ စာသင္ေပးတာ မဟုတ္ရင္ အာပတ္ မသင့္ဘူး။ ကခၤါအ႒ကထာ (ပါတိေမာက္အဖြင့္)မွာ ''အႏုပသမၸေႏၷန သဒၶႎ ဧကေတာ ဥေဒၵသဂၢဟေဏ အနာပတၱိ = လူသာမေဏႏွင့္ အတူ ၿပိဳင္တူ ႐ြတ္ဆိုၿပီး စာေပ သင္ယူလွ်င္ အာပတ္မသင့္ (ကခၤါ-႒၊ ၁၉၂)"လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က သင္ေပးတာ မဟုတ္ဘဲ လူ သာမေဏနဲ႔ အတူ ေရာၿပီး စာသင္ယူတဲ့အခါ သံၿပိဳင္ ႐ြတ္ဆိုေပမယ့္ အာပတ္ မသင့္တာကို ေထာက္ရင္ လူနဲ႔ ရဟန္း အတူတူ ပရိတ္ ႐ြတ္လို႔ အာပတ္ မသင့္ဘူးလို႔ဘဲ ဘုန္းႀကီး ယူဆတယ္။
ပ႒ာန္းဖြင့္ပြဲ ပိတ္ပြဲေတြမွာ ပစၥယနိေဒၵသကို ရဟန္းပရိသတ္နဲ႔ လူပရိတ္သတ္ စာ႐ြက္ၾကည့္ၿပီး အတူတူ ႐ြတ္ၾကတာကို မွတ္မိမွာေပါ့။ အဲဒီ သံဃာေတြ အာပတ္ မသင့္ေလာက္ပါဘူး။ ပ႒ာန္း႐ြတ္တာဟာ စာသင္ေပးတာမွ မဟုတ္ဘဲ။
မသင့္ျမတ္
ပရိတ္ဆိုတာ သူမ်ားက ႐ြတ္ဆိုသည္ကို နာယူရန္လည္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ြတ္ဆိုရတယ္။ အမွန္ေတာ့ ပရိတ္ဆိုတာ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားတဲ့ သုတၱန္ အတိုအထြာေတြပါပဲ။ အခ်ဳိ႕ဆို ႐ြတ္႐ုံ သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ .. မဂၤလသုတ္ဆိုရင္ ႐ြတ္ဖတ္႐ုံထက္ လိုက္နာ က်င့္သုံးဖို႔က အဓိက ပိုက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ ပရိတ္မဆို ႐ြတ္ဆဲ နာယူဆဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေမတၱာအရွိန္နဲ႔ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ ဂုဏ္ရည္ကို တိုင္တည္တဲ့ သစၥာ စကားေတြေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ ကင္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ ၿပီးစီးျခင္း ဆိုတာေတြ ျဖစ္ရတာလို႔ မွတ္ယူသင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ြတ္ဆိုရမယ္၊ သူမ်ား အတြက္လည္း ႐ြတ္ဆိုေပးႏိုင္တယ္လို႔ ယူရင္ မမွားတန္ရာဘူး။
ပရိတ္ဆိုတာ သူမ်ားက ႐ြတ္ဆိုသည္ကို နာယူရန္လည္း ျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ြတ္ဆိုရတယ္။ အမွန္ေတာ့ ပရိတ္ဆိုတာ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားတဲ့ သုတၱန္ အတိုအထြာေတြပါပဲ။ အခ်ဳိ႕ဆို ႐ြတ္႐ုံ သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ .. မဂၤလသုတ္ဆိုရင္ ႐ြတ္ဖတ္႐ုံထက္ လိုက္နာ က်င့္သုံးဖို႔က အဓိက ပိုက်တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ ပရိတ္မဆို ႐ြတ္ဆဲ နာယူဆဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေမတၱာအရွိန္နဲ႔ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ ဂုဏ္ရည္ကို တိုင္တည္တဲ့ သစၥာ စကားေတြေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ ကင္းျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ ၿပီးစီးျခင္း ဆိုတာေတြ ျဖစ္ရတာလို႔ မွတ္ယူသင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္လည္း ႐ြတ္ဆိုရမယ္၊ သူမ်ား အတြက္လည္း ႐ြတ္ဆိုေပးႏိုင္တယ္လို႔ ယူရင္ မမွားတန္ရာဘူး။
ေဗာဇၩင္သုတ္
ျမတ္ဗုဒၶ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အနီး ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးစဥ္ နာမက်န္း ျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ အဲဒီအခါ အရွင္စုႏၵေထရ္ ျမတ္ဗုဒၶထံ ၾကြလာတဲ့အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဆႏၵအရ အရွင္ျမတ္က ေဗာဇၩင္သုတ္ကို ႐ြတ္ျပေတာ္မူတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား လည္း အရွင္စုႏၵ ႐ြတ္တာကို ေကာင္းစြာ နာယူေတာ္မူပါတယ္။ မူရင္း ေဗာဇၩင္သုတ္ေတြကို ေဗာဇၩဂၤသံယုတ္ (သံ ၃၊ ၇၂-၇၃) မွာ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕အနီး ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးစဥ္ နာမက်န္း ျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ အဲဒီအခါ အရွင္စုႏၵေထရ္ ျမတ္ဗုဒၶထံ ၾကြလာတဲ့အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ဆႏၵအရ အရွင္ျမတ္က ေဗာဇၩင္သုတ္ကို ႐ြတ္ျပေတာ္မူတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား လည္း အရွင္စုႏၵ ႐ြတ္တာကို ေကာင္းစြာ နာယူေတာ္မူပါတယ္။ မူရင္း ေဗာဇၩင္သုတ္ေတြကို ေဗာဇၩဂၤသံယုတ္ (သံ ၃၊ ၇၂-၇၃) မွာ ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္က အရွင္စုႏၵ ႐ြတ္ဆိုတဲ့ ေဗာဇၩင္သုတ္ကို ေလးစားစြာ နာယူတယ္ဆိုတဲ့ သက္ေသေလာက္နဲ႔ ဘုန္းႀကီး ႐ြတ္တာကိုပဲ လူေတြက လုံးဝ ၿငိမ္သက္စြာ နာယူရမယ္ ဆိုတာကို ဘုန္းႀကီး အျပည့္အဝ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီး ႐ြတ္တဲ့ ပရိတ္ကို မေလးစားလို႔ လူေတြ လုိက္႐ြတ္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေန႔စဥ္ ပရိတ္႐ြတ္ေနက် လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ၾကည္ညဳိ ပူေဇာ္ခ်င္လို႔ လုိက္႐ြတ္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြလည္း ပရိတ္ကို ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတူ လိုက္႐ြတ္ခြင့္ ရွိသင့္တယ္လို႔ေတာ့ ဘုန္းႀကီး ယူဆပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ..
ဒီလိုေတာ့ ရွိတယ္
သံဃာေတြ စုေပါင္း ပရိတ္႐ြတ္တုန္း မိမိအသံကို လူၾကားေအာင္လုိ႔ သံကုန္ဟစ္တဲ့ ေတာထြက္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး တစ္ခ်ဳိ႕ လိုေတာ့ မျဖစ္သင့္ေခ်ဘူး။ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ေကာင္းေတာ့ ရွိသင့္တယ္။ လူအမ်ားစုက သံဃာေတြ ႐ြတ္ဆိုတဲ့ ပရိတ္ကိုပဲ နာယူခ်င္ၾကတာ။ လူ႐ြတ္တာကို နာယူဖို႔ လာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအေျခအေနအရ မိမိက လိုက္႐ြတ္ႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ ေတာင္ ကိုယ့္ေဘးက ပရိတ္နာယူေနတဲ့ ပရိသတ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစသင့္ဘူး။ မိမိ ၾကားရ႐ုံ ခပ္တိုးတိုး လိုက္ ႐ြတ္တာက ပိုၿပီး သင့္ျမတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ရင္ မိမိရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ႐ြတ္ပြားထားတဲ့ စရဏအား ထက္ျမက္ သေလာက္ မိမိကိုေရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ ေကာင္းက်ဳိး ျဖစ္ေစနိုင္တယ္လို႔ ဘုန္းႀကီး ယူဆေၾကာင္းပါ။
သံဃာေတြ စုေပါင္း ပရိတ္႐ြတ္တုန္း မိမိအသံကို လူၾကားေအာင္လုိ႔ သံကုန္ဟစ္တဲ့ ေတာထြက္ ကိုယ္ေတာ္ႀကီး တစ္ခ်ဳိ႕ လိုေတာ့ မျဖစ္သင့္ေခ်ဘူး။ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ေကာင္းေတာ့ ရွိသင့္တယ္။ လူအမ်ားစုက သံဃာေတြ ႐ြတ္ဆိုတဲ့ ပရိတ္ကိုပဲ နာယူခ်င္ၾကတာ။ လူ႐ြတ္တာကို နာယူဖို႔ လာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအေျခအေနအရ မိမိက လိုက္႐ြတ္ႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ ေတာင္ ကိုယ့္ေဘးက ပရိတ္နာယူေနတဲ့ ပရိသတ္ကို အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစသင့္ဘူး။ မိမိ ၾကားရ႐ုံ ခပ္တိုးတိုး လိုက္ ႐ြတ္တာက ပိုၿပီး သင့္ျမတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လုပ္ရင္ မိမိရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ႐ြတ္ပြားထားတဲ့ စရဏအား ထက္ျမက္ သေလာက္ မိမိကိုေရာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ ေကာင္းက်ဳိး ျဖစ္ေစနိုင္တယ္လို႔ ဘုန္းႀကီး ယူဆေၾကာင္းပါ။
အရွင္ေကလာသ
ဇန္နဝါရီ ၇၊ ၂ဝ၁၅။
ဇန္နဝါရီ ၇၊ ၂ဝ၁၅။
No comments:
Post a Comment