Monday, September 30, 2013

"ေမတၱာဘာဝနာပြားမ်ားသူမ်ား ျပည္႔စံုထားသင္႔ေသာ အရည္အေသြးမ်ား"

သ ေကၠာစ ။ ။စြမ္းႏိုင္ ရမယ္ဆိုတာသီလသိကၡာ သမာဓိသိကၡာပညာသိကၡာက်င္႔ႏိုင္ သူျဖစ္ ရမွာပါ တနည္းေျပာရရင္ အက်င္႔ျမတ္ တရားေတြကို ယံုၾကည္ခ်က္မရိွသူမစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ ပါဘူး။ မက်န္းမာတဲ႔သူ လိမ္လည္လွည္႔ျဖားတတ္တဲ႔သူ ဝိရိယညံ႔တဲ႔သူ အသိ
ဥာဏ္မရွိတဲ႔သူေတြမစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင္႔ယံုၾကည္က်န္းမာ မာယာကင္းကာထက္သန္ဝိရိယ ဥာဏ္ျမင္႔မားရပါမယ္။ဒီအဂၤါ၅ပါး
ဟာစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ တာပါဘဲ။

ဥဇူစ သုဟုဇူစက ေတာ႔မသိတာကို သိသ ေယာင္ေယာင္ မတတ္တာကိုတတ္ သ ေယာင္ေယာင္ မရွိတာကိုရွိ သ ေယာင္ေယာင္
ေဆာင္ၿပီးမာယာပရိယာယ္မမ်ားရဘူးေကာက္က်စ္စဥ္းလဲမႈမရွိရပါဘူး။ မလွည္ဖ်ားရပါဘူး။ရိုးသားမွသာတရားကိုသိႏိုင္ ပါတယ္။
မရိုးသားရင္ေတာ႔တရားကိုမသိႏိုင္ ပါဘူး။ ဉဇုစ သုဟုဇုစလို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွစ္ႀကိမ္ပင္ ထပ္ကာ ေဟာေတာ္မူခဲ႔တာကိုၾကည္႔ျခင္း
အားျဖင္႔မာယာပရိယာယ္ကင္းဘို႔ဆိုတာ ရိုးသားဖို႔ဆိုတာဘယ္မ်ွ အ ေရးႀကီးသလဲလို႔ႏွလံုးသြင္းေစခ်င္ ပါတယ္။အသက္ထက္ဆံုးတိုင္
ေအာင္ ပဲကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးလံုးရိုးသားေျဖာင္႔မတ္ေအာင္ စိတ္ထားေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ေအာင္ျပဳက်င္႔ေနျခင္းသာလ်ွင္ သုုဟုဇုစ
ျဖစ္ပါတယ္။

သုဝ ေစာစ။ဆိုဆံုးမလြယ္သူျဖစ္ ရမယ္တဲ႔။ ဆိုဆံုးမဖို႔ခက္ခဲတဲ႔သူဟာတရားမတိုးတတ္ႏိုင္ ပါဘူး။တစံုတ ေယာက္ေသာပုဂၢိဳလ္ ကမိမိကို ဆံုးမလာပါၿပီတဲ႔။ ႔မိမိကဆံုးမစကားနာယူလြယ္သူ မဟုတ္ခဲ႔ရင္ေနာက္ေနာင္ အဖိုးတန္တဲ႔ စကားေတြရမွာမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။
ဆံုးမခက္တဲ႔သူေတြရဲ႔အက်င္႔က 'ငါ႔ကိုသက္သက္ဆရာလာလုပ္တယ္' ဆိုၿပီးသြန္သင္ ဆုံံုးမတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုမႏွစ္သက္ၾကပါဘူး။အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္
ေတြတရားရဘို႔အလြန္ေဝးကြာလွပါတယ္။အလြန္႔အလြန္ကိုမလြယ္ကူလွပါဘူး။ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းေတြနဲ႔ေတြ႕တာေတာင္ မွွ ဆိုဆံုးမမႈကိုမလိုက္နာလို႔ရွိရင္ လိုက္နာဘို႔ ဝန္ေလးေနမယ္ တြန္႔ဆုတ္ေနမယ္ မႏွစ္သက္ဘဲေနမယ္ မ်က္ႏွာမသာမယာျဖစ္ေနမယ္ဆိုလို႔
ရွိရင္ ဒါဟာနိဗၺာန္နဲ႔ပိုလို႔ေဝးကြာသြားၿပီလို႔ေျပာရမွာပါဘဲ။

မုဒုစ။ဆက္ၿပီေတာ႔ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔မႈမရွိသူဟာလည္းပဲတရားရဖို႔မလြယ္လွပါဘူး။ေမတၱာကိုပြားဖို႔လဲခက္ခဲပါတယ္။ ကိုယ္အမူအရာႏႈတ္အမူအရာာႏူးညံ႔တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာမ်က္ေမွာင္ မႀကံဳ႕ဘူး။ ရႊင္ျပတဲ႔မ်က္ႏွာနဲ႔နားခ်မ္းသာေအာင္ စကားေျပာတတ္တယ္။ရိုးသားပြင္႔ လင္း တဲ႔ဲ႔မ်က္ႏွာနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ ကိုဆက္ဆံံတတ္တယ္။ ဒီဂုဏ္ေတြေၾကာင္႔ေမတၱာ ဘာဝနာျဖစ္ဖို႔တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔အေၾကာင္းအေထာက္အပံ႔
ေကာင္းေတြျဖစ္ေနပါၿပီ။

အနတိမာနိ။ဒီေနရာမွာမာနႀကီးတယ္ဆိုတဲ႔သေဘာက ေမတၱာရဲ႕ဆန္႔က်င္ ဘက္တရားျဖစ္ေနျပန္တယ္။တရားအားထုတ္တဲ႔ေနရာမွာလဲပဲ တိုးတက္မႈမရႏိုင္ ပါဘူး။မာနႀကီးတဲသူဟာ မိမိထက္သီလသမာဓိပညာႀကီးျမင္္႔တဲ႔သူေလးစားအပ္တဲ႔သူေတြြကိုေလးစားဝပ္တြားဖို႔ အလြန္ဝန္ေလးတတ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ကာယကံဝစီကံမႈေတြဟာေမတၱာနဲ႔ဆန္႔က်င္ တတ္ပါတယ္။ တရားထူးတရားျမတ္နဲ႔လဲဆန္႔က်င္ေနပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာဆရာေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ဖို႔မလြယ္လွပါဘူး။ တရားအားထုတ္သူအ ေနနဲ႔အလြန္ပဲဆင္ ျခင္ ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
အလြန္သိမ္ေမြ႕တဲ့မာနက ေလးကပင္ တရားရ ေရးမွာအ ေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တတ္ေသးတယ္ဆိုရင္ႀကီးက်ယ္တဲ႔မာနဆိုရင္ေတာ႔ ဘယ္လိုမွေျပာျပလို႔မျဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ပါဘူး။

သႏၲဳႆေကာစ။ ရသမွ်နဲ႔မ ေရာင္႔ရဲႏိုင္ သူဟာ ေၾကာင္႔ၾကဗ်ာပါရမ်ားတတ္ပါတယ္။မ ေရာင္႔ရဲႏိုင္ တဲ႔အတြက္ ေလာဘတၾကီး ရွာေဖြရပါတယ္။ ရွာလို႔မရတဲ႔အခါ စိတ္ဆိုးစိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္ ရတယ္။ရျပန္ ရင္ လည္းငါမို႔ရႏိုင္ တာဆိုျပီး မာနတက္ျပန္တယ္။ဒါေတြဟာေမတၱာနဲ႔ဆန္႔က်င္ ဖက္သဘာဝ ေတြပါဘဲ။ဒါ႔ေၾကာင္႔ရသမွ်ေလးနဲ႔ ေရာင္႔ ရဲတင္းတိမ္ျပီးေနႏိုင္ ေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္။ ပစၥည္းလာဘ္ လာဘ ရတာမရတာနဲ႔စပ္လ်ဥ္းျပီး တစံုတရာစိတ္မခ်မ္းမ ေျမ႕မျဖစ္တာသည္ပင္ လ်င္ တရားတိုးတက္ဖို႔ရာအတြက္အ ေထာက္အပံ႔ေကာင္း တစ္ခုပါဘဲ။ ဒါေတြကိုေယာဂီပုဂၢိဳလ္အ ေနနဲ႔လိုက္နာကာ ဆန္းစစ္ ကာေနမွသာလ်င္ ကိေလသာတိုက္ပြဲမွာအသာစီး ရ ႏိုင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။

သုဘ ေရာစ။ေနာက္တစ္ခုက ေမြးျမဴလြယ္သူျဖစ္ ရမယ္။ ရတာကအခ်ိဳ ကိုယ္ကအခ်ဥ္စားခ်င္ ေနတယ္။ ရတာကအခ်ဥ္ ဆိုေတာ႔လည္း ကိုယ္ကအစပ္စားခ်င္ ေနျပန္ေရာ။အဲဒါကကိုယ္ကကိုေမြးျမဴရခက္ေန တာပါ။ ကိုယ္ ရတာကအျဖဴေပမဲ႔ကိုယ္႔စိတ္ကအျပာဆိုမွ အျပာကိုလိုခ်င္ေနတယ္။အျပာမရလို႔ပူေလာင္ ေနရတယ္။ အဲဒီလိုစိတ္မ်ဳးရွိသူဟာဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွစိတ္မခ်မိး သာႏိုင္ ေတာ႔ပါဘူး။စိတ္မျငိမ္းခ်မ္းေတာ႔ပါဘူး။

အပၸကိေစၥာစ။ကိစၥနည္းသူျဖစ္ ရပါမယ္။သိပ္ျပီး ေတာ႔ကိစၥ ဝိစၥေတြမ်ားေနလို႔ရွိ ရင္ တရားတိုးတက္ဖို႔ အတြက္အခက္အခဲရွိႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔စကားေျပာတာကိုေပ်ာ္ ေမြ႕ေနသူ အ ေပါင္း အသင္းေတြနဲ႔ရႈတ္ေထြးေနသူကို အပၸကိစၥ(ကိစၥ နည္းသူ)လို႔ဆိုလို႔မရပါဘူး။တတ္ႏိုင္ သ ေလာက္ စကားနည္းေအာင္ေနျခင္းသည္ပင္ လ်င္ တရား တိုးတက္ ရာတိုးတက္ ေၾကာင္းပါဘဲ။

သလႅဟုကဝုတၱိ။ဆက္ျပီးေတာ႔ ေပါ႔ပါးတဲ႔အျဖစ္ ရွိရမယ္တဲ႔။ ဆိုလိုတာကမိမိမွာလိုအပ္တဲ႔အသံုးအ ေဆာင္ ထက္ပိုျပီးမ်ားေနရင္ သိမ္းဆည္းရတဲ႔ ျပဳျပင္ ရတဲ႔ ေၾကာင္႔က်ရတဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲရတဲ႔ ဒုကၡေတြအလြန္မ်ားျပား လွပါတယ္။အဲဒီဒုကၶေတြနဲ႔ဖိစီးေနတဲ႔သူဟာ ေပါ႔ပါးတဲ႔သူမျဖစ္ႏိုင္ ေတာ႔ပါဘူး။

သႏၲိၿႏၵိေယာစ။ျငိမ္သက္တဲ႔ဣေျႏၵရွိရပါမယ္။ ဣေျႏၵဆိုတာဒီေနရာမွာ ဒြါရ ေျခာက္ပါးကိုဆိုလို တာပါ။ဘယ္အာရံုနဲ႔ဆံုဆံုစိတ္မတုံလႈပ္ဖို႔ပါဘဲ။

နိပ ေကာစ။ရင္႔က်က္တဲ႔ပညာရွိရမယ္တဲ႔။ တရားအားထုတ္တဲ႔ သူေတြမွာမျဖစ္မ ေနလိုအပ္တဲ႔ကိစၥပါဘဲ။ မိမိက်င္႔ရ မဲ႔ပဋိပတ္ပါတ္သက္လာရင္ ဒီအက်င္႔မွန္သလား မွားသလား။ တရားတိုးတက္မႈရွိမရွိ။ဒါေတြကိုအျမဲသိေအာင္ႀကိဳးစား ေနရမွာပါ။

အပၸဂေဗ႓ာ။မၾကမ္းတမ္းမရိုင္းျပသူျဖစ္ ရမယ္။ ဒီအခ်က္က ေတာ႔ရွင္းပါတယ္။ကာယကံ ဝစီကံေတြ ၾကမ္းတမ္းရိုင္းျပသူဟာေလာထဲမွာေတာင္ ေနစရာ ေနရာမရွိပါဘူး။အဲဒီလိုလူမ်ိဳးကိုဘယ္သူမွမႏွစ္သက္ ပါဘူး။ၾကမ္းတမ္းတဲ႔အမႈေတြကိုျပဳေန ေျပာေနသူ တစ္ေယာက္မွာေမတၱာေတြရွိေနတယ္ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး။တရားအသိေတြျဖစ္ဖို႔ဆိုတာလည္း အ ေဝးၾကီးေဝးလွပါတယ္။ဝီတိကၠမ ေတြအားရပါးရ ၾကဴးလြန္ေနတဲ႔သူဟာျမင္႔ျမတ္လွတဲ႔တရားေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမွမထိုက္တန္ပါဘူး။

ကုေလသြနႏုဂိိေဒၥါ။လူအမ်ားနဲ႔သံေယာဇဥ္ႀကီးစြာ မခင္ တြယ္ ရဘူးဆိုတာကလူအမ်ားနဲ႔သားသမီးေတြ နဲ႔သံေယာဇဥ္ႀကီးလြန္းလိုရွိရင္ သူတို႔နဲ႔ပါတ္သက္ျပီး ဝမ္းသာဝမ္းနည္းျဖစ္ ရလြန္းေနတာနဲ႔တရားတိုးတက္ ဖို႔မလြယ္လွပါဘူး။သူတို႔အ ေပၚဘက္လိုက္ေနရတာမို႔ ေမတၱာစစ္စစ္ပြားႏိုင္ ဖို႔ခက္ခဲတတ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက ေတာ႔ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း တို႔ရဲ႕ အျမင္ မွာျပစ္တင္ ကဲ႔ရဲ႕စရာျဖစ္ေနမဲ႔ယုတ္ညံ႔တဲ႔ အကုသိုလ္အ ေသးအဖြဲက ေလးကိုေတာင္ မျပဳရ မ ေျပာရပါဘူး။

သာသနာနဲ႔ႀကံဳတဲ႔အခိုက္မွာလုပ္ခြင္႔ရွိတဲ႔ကုသိုလ္ လုပ္ႏိုင္ တဲ႔ကုသိုလ္မွန္သမွ်လုပ္ကိုလုပ္ထားသင္႔ပါတယ္။ ေမတၱာကမၼ႒ါန္းလည္းအားထုတ္သင္႔တာပါဘဲ။ အသုဘ ကမၼ႒ါန္းဘည္းအားထုတ္သင္႔တာပါဘဲ။ ဗုဒၶာႏုႆတိ မရဏာႏုႆတိ စာဂါႏုႆတိ စတဲ႔အႏုႆတိ ဆယ္ပါးလည္းပြားသင္႔တာပါဘဲ။

"သတိရွိရင္ အခါခပ္သိမ္းေကာင္းျမတ္တယ္။သတိရွိ သူခ်မ္းသာရာရတယ္။သတိရွိသူရန္သူလည္းလြတ္ တယ္" လို႔ျမတ္စြာဘုရားထံပါးမွာမဏိဘဒၵဘီလူးက ေလွ်ာက္ထားတာကိုဘုရားရွင္ က "သတိမ ေတာ သဒါ ဘဒၵံ သတိမာ သုခ ေမဓတိ။ သတိမ ေတာ သုေဝ ေသ ေယ်ာ ေဝရာ စ ပရိမုစၥတိ။ လို႔ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ဆိုလိုတာကသတိရွိရံုနဲ႔ ရန္ကမလြတ္ေျမာက္ေသးဘူး သတၱဝါတိုင္းအ ေပၚေမတၱာရွိမွသာဘယ္သူနဲ႔မဆို ခိုက္ ရန္မရွိေဘးလြတ္ႏိုင္ တာပါ။

ဒါေၾကာင္႔ေမတၱာသုတ္ကိုရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ဖို႔လည္း ဘုန္းႀကီးတိုက္တြန္းပါတယ္။ ေမတၱာကမၼ႒ါန္းကိုပြားမ်ားဖို႔လည္းတိုက္တြန္းပါ တယ္။ ဘဝမွာက်န္ ရွိေန ေသးတဲ႔အခ်ိန္ေတြမွာလည္း ဒါန သီလ သမထ ဝိပႆနာ ကုသိုလ္ေတြျပဳဖို႔ လည္းအထူးတိုက္တြန္းရပါတယ္။
္ ီ
{အရွင္ေခမာနႏၵ(ရန္ကင္းေတာရ)၏ဥေရာပ ေယာဂီ၏ဘဝနိဂံုးစာအုပ္မွကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။ 

 http://yatanavasatemple.ning.com/မွတင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment