Wednesday, October 23, 2013

ဘံုဆိုင္ပစၥည္း ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္တရား

                                     ဘံုဆိုင္ပစၥည္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဟူ၍ တရားႏွစ္ပါးရိွသည္။ဘံုဆိုင္ပစၥည္းဆိုတာ ရူပါရံု သဒၵါရံု ဂႏၶာရံု ရသာရံု ေဖာဌဗၺရံု
ဟူေသာ အာရံု ငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားမ်ားကို ဘံုဆိုင္ပစၥည္းဟုဆိုလိုေပသည္ ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ မႏုႆတၱလူ႕ဘ၀ကိုရၾကေသာ မင္း ပုဏၰား သူေဌး သူၾကြယ္ ကုန္သည္ လယ္လုပ္  အရူး သုဘရာဇာမွ စ၍ အသံုးျပဳၾကေသာ ေရြွေငြ ေက်ာက္သံ ပတၱျမားအထည္၀တၳဳတခု၌မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေကာင္းေသာ၀ဏၰအဆင္းဓာတ္
သည္
ရူပကာယမည္၏။တီးခတ္ေသာအခါျဖစ္ေပၚလာေသာ အသံဓာတ္သည္ သဒၵ ကာမဂုဏ္မည္၏ ။ ႏွာေခါင္းျဖင့္နမ္းမိေသာအခါ အေမြွးနံ႕
အပုပ္နံ႕အစရိွေသာ အနံ႕ဓာတ္သည္ ဂႏၶကာမဂုဏ္မည္၏။ လွ်ာျဖင့္လ်က္မိေသာအခါ ခ်ိဳ ခ်ဥ္ စပ္ ငန္ ဖန္ ခါး အစရိွေသာ ရသဓာတ္သည္
ရသကာဂုဏ္မည္၏။ ကိုယ္အဂၤါျဖင့္ ေတြ႕ထိတိုင္းစမ္းကိုင္မိေသာအခါ မာသေဘာ ႏူးညံ႕သေဘာ ပူအေဘာ ေအးသေဘာ ေထာက္ကန္ွ
လူပ္ရွားမူအေသာမ်ားသည္ ေဖာဌဗၺာရံု ကာမဂုဏ္မည္၏။၀တ္ဆင္ၾကေသာ ပိုးဖဲ ကတၱီပါ စာေသာက္ၾကေသာ၀က္သားၾကက္သား ထမင္း
ေ၇ မံု႕ပဲသေရစာ စသည္တို႕သည္ လညး္ေငြဟူေသာ ၀တၳဳ ႏွင္းအတူ အာရံုငါးပါး တို႕သည္ အျပည့္ရိွကုန္၏။
အ၀ိညာဏက သခၤါရျဖစ္ေသာ ၀တၳဳ ၌ သာရိွသည္မဟုတ္ ။ သ၀ိညာဏက သခၤါရ ဟုဆိုအပ္ေသာလူ႕ခႏၶာ နတခ္ႏၶာ ျဗဟၼာခႏၶာ အပါယ္
ေလးဘံုခႏၶာ တို႕လည္းအာရံုငါးပါး တရားတို႕သည္အျပည့္ရိွၾကကုန္၏။
ထိုအာရံုငါးပါးတို႕ကိုအလိုရိွၾကေတာင့္တၾကေသာေၾကာင့္ကာမဂုဏ္ ဟုဆိုေပးသည္။ထိုကာမဂုဏ္တရားတို႕ကို ေခြး က်ီး လင္းတ ငါးလိပ္
အစရိွေသာ အပါယ္ေလးဘံုးသားေတြမွာလဲ ရူပါရံုအစရိွေသာ ကာကဂုဏ္ ငါးပါး အာရံုတ၇ားတို႕ႏွင့္သာ ေန႕ရိွသမွ်ေပ်ာ္ပါးခံစား၍ ေနသည္။
အရိယာကိုခ်န္လွပ္၍ သုဂတိဘံုသား ဆုိအပ္ေသာလူ႕ေလာကၾကီးမွာလည္း အာရံုငါးပါးတို႕ႏွင့္သာခံစာစံစားေနၾကသူမ်ားေပသည္။
သမထကမၼဌာန္း ၀ိပႆနာတရားမ်ားကို အားထုတ္၍ ေနေသာသူက နည္းလြန္းလွေပသည္။ အထက္နည္ျပည္ဟုဆိုအပ္ေသာ သုဂတိ
ဘံုၾကီးမွာလဲ အာရံုငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားေတြကိုသာ ခံစား ၍ေနသူက မ်ားလွသည္။ဒါေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္တရားမ်ားကို ဘံုဆိုင္ပစၥည္းဟု
ဆိုထိုက္ေပးသည္။
ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဆိုတာကေတာ့ သေဗၺ သတၱာ ကမၼသကာ ဟုျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူတယ္။
မိမိတို႕ ျပဳၾကေသာ ေကာင္းမူမေကာင္းမူ နွစ္ပါးသာလွ်င္ ဘ၀မ်ားစြာသြားေလရာရာတြင္ မိမိတို႕ သႏၱာန္မွာ အစဥ္ပါေသာကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ
မ်ားျဖစ္တယ္။
သတၱ၀ါတို႕၏ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းကေတာ့ မိမိတို႕ျပဳအပ္တဲ႕ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ႏွစ္ပါးသာလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္တယ္။
ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို ေ၇း မီးမင္း ခိုးသူ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ ဟူ၍ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး သတၱ၀ါတဦးတေယာက္ႏွင့္မွွ် အေမြမဆိုင္ေသာ
ေၾကာင့္ခြဲေ၀ ျခင္းငွာမတတ္ေကာင္း မရေကာင္းေပ။
ဘံုဆိုင္ပစၥည္းဆိုတာက မသြားသာမလာသာ အၾကပ္အတည္း သိမ္းဆည္းေစာင့္ေရွာက္၍ ေနၾကေသာ ေရြွေငြ ေက်ာက္သံ ပတၱျမား
လယ္ယာ ကိုင္းကၽြန္း သားမယား ေက်းကၽြန္ တိုက္အိမ္ ဘံုနန္း အစရိွတဲ႕ ကာမ၀တၳဳဟူသမွ်သည္ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေလသည္။
ထိုဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားကို အေမြဆိုင္ သားခ်င္းေဆြမ်ိဳး တို႕ေတြ႕ခဲ႕ေသာ္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးႏွင့္ေတြ႕ခဲ႕ေသာ ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္ျခင္းျဖင့္ ေဖာက္ျပန္
ပ်က္စီးျခင္းသို႕ေရာက္တက္ေလ၏။ အဲသည္ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ ပစၥည္း အကုသိုလ္ျဖစ္တတ္သည္။
ဥပမာ.......လယ္ယာကိုင္းကၽြန္း မ်ားတြင္သီးနွံမ်ားက်ဲခ်စိုက္ပ်ိဳးထားလွ်င္ ေက်းငွတ္ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕လာေရာက္ ၍ က်ဲခ်စိုက္ပ်ိုဳးထား
ေသာ အသီးအႏွံမ်ားကိုစားေသာက္ၾကလွ်င္ ပစၥည္းရွင္တို႕က စားေသာက္မွီ၀ဲေသာ သတၱ၀ါတို႕အား ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္း ရိုက္ပုတ္ျခင္း
သတ္ျဖတ္ျခင္းစေသာ ကာယကံ မေနာကံ ၀စီကံ စေသာ ဒုစရိုက္ မူမ်ားကိုက်ဴးလြန္မိၾကေလသည္။ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္
ပစၥည္း အကုသိုလ္ျဖစ္ရေပ၏။
တနည္း အိမ္တြင္ သိမ္းဆည္း သိုမီွးထားေသာ ေရြေငြေက်ာက္သံ ပတၱျမား တိုက္အိမ္ ဘံုနန္း သားသမီး မယားစေသာဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားကို
တပါးသူတို႕က ဘံုဆိုင္သည့္အတြက္ အသံုးျပဳၾကေသာအခါ ငါ့သားသမီးငါ့မယားငါ့ပစၥည္းကို ေစာ္ကားရသလား ႏွိပ္စက္ရသလား ဟု
အပိန္အျဖင္းေျပာဆုိျခင္း ဆဲေရးတုိင္းထြာျခင္း အသတ္သတ္ျခင္း စေသာ ကာယကံမူ ၀စီကံမူ မေနာကံမူ မ်ားကို က်ဴးလြန္မိလွ်င္
ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ့္ပိုင္ပစၥည္း အကုသိုလ္ျဖစ္ရေပ၏။
ထို အကုသိုလ္ တရားမ်ားသည္ မိမိတစ္ပါး တျခားေသာ သူမ်ားကို အလကားေပးေသာ္လဲ မေရာက္ အဘိုးေပး၍ေရာင္းေသာ္လဲ မပါ
ျပဳမိေသာ ဘံုဆိုင္ေစာင့္ပစၥည္း ရွင္မွာသာ အက်ိဳးေပးရန္ ကာလကို ဆိုင္းငံ႕၍ ေနေလသည္။
ထိုေၾကာင့္ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းအတြက္ႏွင္ အကုသိုလ္မျဖစ္ရေအာင္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္သင့္လွေပ၏။
တနည္းဆိုရေသာ္ လယ္ယာကိုင္းကၽြန္းတြင္က်ဲခ်စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ အခါ လာေရာက္စားေသာက္ၾကေသာ သတၱ၀ါတို႕အား စားၾကပါေစ။
သူတို႕က်န္းမာအသက္ရွည္ပါေစ။အပါယ္ဆင္းရဲမွာခံစားေနၾကရတယ္။ငါတို႕ဘံုဆိုင္ပစၥည္းစားေသာက္မွီ၀ဲၾကပါေစလို႕စြန္လြတ္ႏုိင္ရမယ္။
ဒီထဲမွာ ေမတၱာပြားတဲ႕အတြက္ေမတၱာကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ ဒါနစြန္ျခင္းေၾကာင့္ ဒါနကုသိုလ္ရတယ္။
ကတယ္လို႕ မိမိပိုင္တယ္ထင္ထားတဲ႕ တိုက္တာ ဘံုနန္း ေရြေငြ ေကၽြးကၽြန္ သားသမီး မယား အစရိွတဲ႕ ကာမ၀တၳဳမ်ားကို တျခားသူတို႕
လြန္က်ဴးေစာ္ကားလွ်င္ အျပစ္မွလြတ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းတက္ရမယ္။ သတၱ၀ါတို႕သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာ ျဖစ္သည္ဟု ဘုရားေဟာေတာ္
မူေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေသာကုသိုလ္တရားသည္ေကာင္းေသာအက်ိဳးသာေပးေသာေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးကို အလိုမရိွရာ။
ထို႕ေၾကာင့္ အနဘိဇၥ်ာ အဗ်ာပါဒ ဆိုတဲ႕ ေမတၱာကုသိုလ္ကံတရားမ်ားသည္သာ ငါတို႕၏ ကိုးကြယ္ရာ လည္းေလ်ာင္းရာျဖစ္ေတာ့သည္။
ဒိဌိဇုကမၼ ဘာ၀နာတရား အေဒါသ ေမတၱာတရားမ်ားကို ၾကိဳးစားအားစိုက္၍ မ်ားမ်ားပြားသင့္ေပ၏။
မိမိတို႕ပိုင္သည္ဟု ဤ ရူပကာယ ကုိယ္ၾကီးသည္လည္း ဘံုဆိုင္ပစၥည္းျဖစ္ေပတယ္။ဒီကိုယ္ၾကီးကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က
အသီတိ ကိမိကုလာနံ ေရာဂါနႏၱရဗာဟိရံ။သာဓာရေဏာ ၀သာ ေတသံ ကာေယာ မစၥံဳ နဂစၧတိ။ဟုေဟာေတာ္မူသည္။
ဤကိုယ္ၾကီးကို ပိုးမ်ိဳးရွစ္ဆယ္တို႕သည္ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ပ တြင္ႏွိပ္စက္၍ ေရာဂါေဘးတို႕ေၾကာင့္လည္း ေသျခင္းသို႕ေရာက္တက္ေျခ၏။
ဤကာယကိုယ္ၾကီးကို မိမိတို႕မပိုင္ေခ်။ပိုးမ်ိဳးရွစ္ဆယ္ႏွင့္တကြ တျခား အျပင္ က်ား ငါး မိေခ်ာင္း ျဖဳတ္မွတ္ျခင္သန္း ၾကမ္းပိုး တို႕၏ဌင္း စာ
သံုးျခင္းကို မခံခ်င္မေနရ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းျဖစ္သည့္အတြက္ ျပဳသမွ်ခံရေလ၏။
ထိုေၾကာင့္ ရူပကာယကိုယ္ၾကီးအား စားပါေစ သံုးပါေစဟ စြန္႕လိုက္လွ်င္ အေလာဘကုသိုလ္ ေစတနာတဖြားဖြားျဖစ္ေပၚ၍ ဘံုဆိုင္ပစၥည္း
အတြက္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းကုသိုလ္ျဖစ္ေလ၏။

********* မျမဲျခင္း အစိုးမရျခင္း မတည္တန္႕ျခင္းမ်ားကို အာရံုျပဳႏုိင္ၾက၍ ဘံုဆိုင္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းအကုသိုလ္ကင္းပါေစ*********
ဧဒင္ဥယ်ာဥ္မွေတာ္၀င္ႏွင္းဆီဘေလာ့ကိုခံစားတင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment