ေမး ။ အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ သိခ်င္တာေလးတစ္ခု
ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းလိုပါတယ္ ဘုရား
ဦးဇင္း၀ိနည္းနဲ႔မညီတဲ႔ ဦးဇင္းကိုမေလးစားရင္ သကၤန္းေၾကာင္႔ အျပစ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။
ေျဖ ။ မဟာသမုဒၵရာရဲ႕
အံ့ဖြယ္ရွစ္ျဖာထဲမွာ “မဟာသမုဒၵရာ အပုပ္ေကာင္ေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ
သူထဲမွာ မထားဘူး။ ကမ္းေပၚေရာက္ေအာင္ ပို႔ပစ္တတ္တယ္” တဲ့။
“ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္ဟာ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းတဲ့ သူေတြ ေနလို႔မရပါဘူး။ ကိုယ့္က်င့္တရား မေကာင္းတဲ့ သူေတြဟာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ သာသနာတြင္းမွာ ၾကာရွည္စြာ မရပ္တည္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ သာသနာေတာ္တြင္းကေန ထြက္ခြါသြားရၾကပါတယ္” တဲ့။
*** တစ္ခါတုန္းက ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ “ရဟန္းတို႔ ရဲရဲေျပာင္ေျပာင္
ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ သံျပားႀကီးေတြကို ၀တ္ရတာနဲ႔ သကၤန္းကို
၀တ္ရတာဟာ ဘယ္ဟာက ေကာင္းလဲ” လို႔ ေမးေတာ္မူပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေတြက “သကၤန္းကို ၀တ္ရတာက ေကာင္းပါတယ္”လို႔
ေျဖၾကပါတယ္။
ဒီအခါမွာ
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းတဲ့
ရဟန္းဟာ သကၤန္း၀တ္တာနဲ႔စာရင္
ရဲေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့
သံျပားႀကီးေတြကုိ ၀တ္ရတာကမွ ေကာင္းပါေသးတယ္။ သကၤန္း၀တ္ရတာက
မေကာင္းပါဘူး။ သံျပားႀကီးက တစ္ဘ၀ပဲ ေသေစႏုိင္တယ္။ သကၤန္းကေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းပဲ ၀တ္ထားတဲ့ ရဟန္းကို ဘ၀ဆက္တိုင္းေသေစႏိုင္တယ္။ ဆင္းရဲျခင္းကို ေပးစြမ္းႏိုင္တယ္” လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ***
အရာတုိင္းဟာ သူနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ ေပးဆပ္မႈေတာ့
ရွိရစၿမဲပါ။ ဘယ္အရာကမွ အလကားမရပါဘူး။ သကၤန္းကို ၀တ္မယ္ဆိုရင္သကၤန္းနဲ႔
ထုိက္တန္တဲ့ အရာေတြကိုေတာ့
ေပးဆပ္ရမွာပါ။
”ဣေျႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္းထိန္းခ်ဳပ္မႈ မရွိ၊ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းလည္း မရွိ၊
ကိေလသာဖန္ရည္လဲ
မကင္းပါပဲလွ်က္ ဖန္ရည္ဆိုးေသာ
သကၤန္းကို
၀တ္ရံုေသာသူသည္ ဖန္ရည္ဆုိးေသာ သကၤန္းႏွင့္ မထိုက္တန္ေပ”
ဒါက ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့
သကၤန္းကို ၀တ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္
လိုအပ္တဲ့ အေျခခံအခ်က္ေတြပါ။ ေျပာခဲ့
အခ်က္သံုးခ်က္ထဲက ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ “ကိေလသာဖန္ရည္ မကင္းရင္ေတာင္မွ သကၤန္း၀တ္သူဟာ ဣေျႏၵတုိ႔ကုိ ေစာင့္စည္းထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း မွန္ကန္စြာေျပာဆိုတတ္ျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ေတာ့ ျပည့္စံုရပါမယ္” ။
တကယ္ေတာ့
ရဟန္းဘ၀ဟာ ႀကိဳးတန္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတဲ့သူနဲ႔တူၿပီးေတာ့ လူ႔ဘ၀ကေတာ့ ေျမျပင္ေပၚ
လမ္းေလွ်ာက္ေနရသူနဲ႔ တူပါတယ္။
ေျမျပင္ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူဟာ ေခ်ာ္လဲရင္ နာရံုပါပဲ။ ႀကိဳးတန္းေပၚကသူ ေခ်ာ္လဲရင္ေတာ့ ေသေတာင္ေသႏိုင္ပါတယ္။ ေျမျပင္ေပၚကသူနဲ႔ ႀကိဳးတန္းေပၚကသူ ေခ်ာ္လဲတာခ်င္း အတူတူေတာင္မွ ႀကိဳးတန္းေပၚကသူက ေသဖို႔ပိုမ်ားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
သကၤန္း၀တ္သူမ်ားေရာ သကၤန္း၀တ္ခ်င္တဲ့သူမ်ားေရာ “ငါ၀တ္မယ့္သကၤန္းနဲ႔ ထိုက္တန္ေအာင္
ငါေနႏိုင္ပါ့မလား”ဆုိတာကုိ ေသခ်ာစဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
“ငါ၀တ္ထားတဲ့ သကၤန္းနဲ႔ ငါနဲ႔
ထိုက္တန္ရဲ႕လားဆုိတာ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္”။
ဆရာသမားမ်ားကေတာ့ “သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မေနႏိုင္ရင္ ေစာေစာစီးစီး လူထြက္ၾက။
လူ႔ဘ၀က သားနဲ႔မယားနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေနၿပီးေတာ့ ငါးပါးသီလေလာက္ လံုေအာင္ထိန္းႏိုင္ရင္
ေနာင္ေရးစိတ္ေအးရတယ္။
အနည္းဆံုးေတာ့ ဒီဘ၀မွာ မိန္းမေတာ့
ရလိုက္ေသးတယ္။ သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္
မေနႏိုင္ပဲ ေနရင္ ဒီဘ၀လဲ မိန္းမမရ ေသေတာ့လဲ ငရဲသြားရဦးမယ္၊ ႏွစ္ခါရံႈးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူထြက္ၾက” လို႔
ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။
ဒါက
ပါရာဇိက က်ၿပီးသား ရဟန္းေတြကို ေတြးေစလိုလို႔ ေျပာတာပါ။ အေျဖေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမးခြန္းကို ေျဖပါေတာ့မယ္။
ပါရာဇိကမက်ေသးတဲ့ ရဟန္းဆုိရင္ မေလးမစားလုပ္ရင္
အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပါရာဇိကက်ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ပါရာဇိကက်ၿပီးမွန္းသိရဲ႕သားနဲ႔
လူမထြက္ေသးတဲ့ ရဟန္းဆိုရင္ေတာ့ မေလးမစားလုပ္လဲ အကုသိုလ္မျဖစ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔လဲ
ပါရာဇိကက်ၿပီသြားရင္ သကၤန္းနဲ႔
ဘယ္လိုမွ မထုိက္တန္ေတာ့တဲ့အတြက္ ကိုယ္၀တ္ထားတဲ့
သကၤန္းနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ မထုိက္တန္ေတာ့ဘူးဆုိတာကို ေတြးၿပီးေတာ့ လူထြက္သင့္ပါတယ္။ ေနမယ္ဆုိရင္ ကိုရင္ဘ၀နဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီး ေနသင့္ပါတယ္။
ရဟန္းအျဖစ္နဲ႔ ဆက္ၿပီး မေနသင့္ေတာ့ပါဘူး။
ပါရာဇိက က်ၿပီးသားကို ရဟန္းအျဖစ္နဲ႔ဆက္ေနမယ္ဆုိရင္ သူဟာ သူခိုးတစ္ေယာက္ပါပဲ။ သူ႔ကုိ ဒကာ ဒကာမက လႈဳတန္းသမွ်ဟာ ခုိးယူေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
မေလးမစားလုပ္တာဟာ
ဘယ္လို စိတ္နဲ႔လုပ္တာလဲဆုိတာ ဆန္းစစ္သင့္ပါတယ္။
ေကာင္းေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ဆုိရင္ (အမူအရာက မေလးမစားသလိုျဖစ္ေနေသာ္လဲ) အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။
*** တစ္ခါတုန္းက ၀ိသာခါဟာ မိန္းမတစ္ေယာက္နဲ႔ ကြယ္ရာမွာ
ထုိင္ၿပီး စကားေျပာေနတဲ့ ရဟန္းကို
ဒီလို မေနသင့္
မထုိင္သင့္ဘူးလို႔ ဆံုးမပါတယ္။ ရဟန္းက အေရးမလုပ္ပါဘူး။ ၀ိသာခါဟာ လမ္းထြက္ၿပီးေတာ့ လမ္းသြားေနတဲ့ ရဟန္းေတြကို “ဒီရဟန္းဟာ ဒီလိုေနထိုင္ေနပါတယ္” ဆုိၿပီး ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ရဟန္းေတြက ဘုရားျပန္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ဘုရားက အေၾကာင္းအက်ိဳး တိက်ခိုင္မာမႈရွိရင္ ပါရာဇိကအာပါတ္စတဲ့ သင့္ေတာ္တဲ့အာပါတ္နဲ႔
အဲဒီရဟန္းကို စြပ္စြဲခြင့္ရွိတယ္လို႔
မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀ိနည္းနဲ႔အညီမေနတဲ့ ဦးဇင္းကို
မေလးစားရင္ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖရရင္ ပါရာဇိကက်တဲ့အထိ ၀ိနည္းနဲ႔ အညီမေနတဲ့
ဦးဇင္းကို မေလးမစားလုပ္ရင္ အျပစ္မရွိပါဘူး။ ***
ပါရာဇိက
မက်ေသးေသာ္လဲ ေကာင္းေစလိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ဆိုရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳးလဲ
ခိုင္လံုတယ္ဆုိရင္ သင့္ေတာ္တဲ့ အာပတ္နဲ႔ စြပ္စြဲပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆုိရင္
အေျဖက လံုေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆလိုက္ပါတယ္။
........................................
မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment