
တစ္ခါသား အထက္အညာတြင္“သာစည္”ဆုိတဲ့ ေက်းရြာတစ္ရြာ ရွိပါ၏။ အိမ္ေျခ (၃၀၀)ေလာက္ရွိေသာထို ရြာတြင္ ကုိးကြယ္စရာ ေစတီ ပုထုိး မရွိေသးဘူးဟုဆိုပါ၏။ တစ္ေန႔တြင္မေတာ့ ရြာဦး ေက်ာင္း ဆရာေတာ္သည္ အိပ္မက္အရ ဟုဆိုကာသူ႕
ေက်ာင္း၀င္းထဲတြင္ ရြာသူရြာသားမ်ား ကုိးကြယ္ဖုိ႔ရာ ေစတီငယ္တစ္ဆူ တည္ေတာ္မူပါ၏။ ဆရာေတာ္သည္္ဒကာ၊ ဒကာမတစ္ဦးတစ္ေယာက္ထံမွ အလွဴမခံဘဲ ကုိယ္ပုိင္ န၀ကမၼျဖင့္သာ တည္ေတာ္မူျခင္းျဖစ္သျဖင့္ "ကုိးေတာင္ျပည့္ရုံ" သာ တည္ႏိုင္သည္ေပါ့။
ေစတီေတာ္တည္ျပီးသြားသည့္အခါ
ထို အခ်ိန္ မႏၱေလးမွ စာသင္သား အာဂႏၱဳ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါးသည္ လည္း ရြာဦးေက်ာင္းမွာ ေရာက္ရွိ ေနေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က “ထီးေတာ္တင္ပြဲ စည္ကားေအာင္ ဘယ္လုိက်င္းပရရင္ ေကာင္းမလဲ”ဟု အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းခံသည္ဆို၏။
ထို အခါ အဆိုပါ ဦးပဥၥင္းက-
“ဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္ရာမွာ "အာမိသပူဇာ"လုိ႔ေခၚတဲ့ "ပစၥည္း၀တၳဳ"နဲ႔ ပူေဖာ္တာထက္
"ဓမၼပူဇာ"လုိ႔ေခၚတဲ့ "တရားနဲ႔ ပူေဇာ္တာ"က ပုိမုိေကာင္းျမတ္ျပီး ဘုရားရွင္လည္း နွစ္သက္ေတာ္မူတာမုိ႔
"ဓမၼစၾကာ၊ ပ႒ာန္း"စတဲ့ တရားမ်ားနဲ႔ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊
နုိင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိကမ်ားကုိ ပင့္ဖိတ္ျပီး ညတရားပြဲမ်ား က်င္းပ ပူေဇာ္ျခင္းေတြကုိ
ေဆာင္ရြက္သင့္ ေၾကာင္း” အႀကံေပးေတာ္မူပါတယ္။
ေနာ့ေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ားက “တရားပြဲဆုိရင္ လူစည္းကားမွာ မဟုတ္”ဟု အေၾကာင္းျပကာ ထိုဦးပဥၥင္း၏အႀကံေပးခ်က္ကု
ေနာက္ဆုံး အမ်ားဆႏၵအရ ဆုိကာ ဇာတ္ပြဲထည့္ရန္ ဆုံးျဖတ္ၾကပါ၏။ နာမည္ႀကီး ဇာတ္ တစ္ဇာတ္ကုိ မႏၱေလးျမိဳ႔ အထိတက္၍ ငွားရမ္းၾကသျဖင့္ ေငြမ်ားကလည္း သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ကုန္ပါသည္ေပါ့။
ထို႔ျပင္ ထီးတင္ပြဲ မက်င္းပမီ ကတည္းက ေစတီေတာ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း ကြင္းျပင္ က်ယ္ထဲတြင္ ဧရာမ ဇာတ္စင္ႀကီးကုိ ဟည္းေနေအာင္ ေဆာက္ၾကသျဖင့္ "ဘုရားက ငယ္ငယ္ ဇာတ္စင္က ႀကီးႀကီး"ဟုပင္ဆိုရပါမည္။
ထီးတင္ပြဲေန႔ ေရာက္တဲ့အခါ မနက္ပိုင္း ေစာေစာမွာ ေရႊထီးေတာ္ကုိ တင္လွဴၾကပါ၏။ ပင့္သံဃာေတာ္(၁၀)ပါးနဲ႔ ရြာလူႀကီးေတြသာ ပါ၀င္ၾကတာမုိ႔ သိပ္စည္စည္ ကားကားႀကီး မျဖစ္ေသးပါ။
ေနာ့ေပတဲ႔ ညေနခင္းေရာက္ေသာအခါ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္မွ ဧည့္သည္မ်ား၊ ရြာထဲရွိ လူပ်ိဳ၊ အပ်ိဳ ကာလသား အဘုိးႀကီး အမယ္အုိပါမက်န္ ထြက္လာၾကသျဖင့္ ဇာတ္စင္ေရွ႕တြင္ တုိးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားသည္တဲ့။
ထိုအခ်ိန္ ေက်ာင္း၀န္းထဲမွာ တည္ထားတဲ့ "ကုိးေတာင္ျပည့္ ေစတီေတာ္ကေလး" နံေဘးတြင္မေတာ့ လုပ္လီလုပ္လဲ့ လင္းေနေသာ ဖေယာင္းတုိင္ ေလး တစ္တုိင္ ႏွစ္တုိင္မွလြဲ၍ လူတစ္ေယာက္မွ် မရွိပါ။
ဆိုပါစို႔။ နာမည္ႀကီး ဇာတ္ပြဲႀကီး ကျပ အသုံးေတာ္ခံေနျခင္း တစ္နာရီေလာက္အခ်ိန္သာရွိေသး
ေတြ႔ကရာ သစ္သားေခ်ာင္း၊ အုတ္ခဲေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ ရုိက္ႏွက္ၾကသျဖင့္ ေခါင္းကြဲသူကြဲ၊ အလဲလဲ အျပိဳျပိဳနဲ႔ လူသုံးဆယ္ေလာက္ ဒဏ္ရာရ သည္ေပါ့။ ထို လူမ်ားကုိ ေက်းရြာလူႀကီးမ်ား ဖမ္းေခၚသြားကာ ရဲဌာနတြင္ အမႈတုိင္ခ်က္ဖြင့္ရပါ၏။
ထို အျခင္းအရာမ်ားကုိ မႏၱေလးက ဦးပဥၥင္းမွ ေတြ႔ျမင္ သြားေသာအခါ-
“အင္း.. ငါအႀကံေပး သလုိသာ တရားနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကရင္ အခုလုိ ျဖစ္ၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။
အခုေတာ့ ဘုရားကုိ မတရားနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကလုိ႔ မဟုတ္မဟတ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကျပီ။
တကယ္ေတာ့ လူေတြဟာ ထီးတင္ပြဲ၊ ဘာပြဲ၊ ညာပြဲေတြ လုပ္္ေနၾကတာပါ။
ဘုရားကုိ ပူေဇာ္ရာ မေရာက္ဘဲ “ ေစာ္ကားရာေတာင္ ေရာက္ေသးတယ္”ဟု ေတြးမိျပီး မခ်င့္မရဲျဖစ္လာရာမွ
ေအာက္ပါအတိုင္း “ေဒြးခ်ိဳး” တစ္ပုဒ္ စပ္ဆုိလုိက္သည္ဆိုပါ၏။
“ဘုရားကေလး ငယ္ငယ္၊
ကုိးေထာင္ျပည့္တယ္၊
ငယ္သာငယ္ တယ္တြယ္တဲ့ဘုရား။
လူသုံးဆယ္ ေခါင္းေတြ ကြဲသြားတယ္။
ရဲဌာနသြား။”ဟူ၏။
ပုံျပင္ထဲမွေဖာ္ျပပါ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ အျပင္မွာလည္း တကယ္ျဖစ္ေနတတ္ပါ၏။ ထို႔ထက္ဆုိးလွ်င္သာ ဆုိးပါမည္၊ ထို႔ထက္ေတာ့ မေလ်ာ့နည္းနုိင္ပါ။ ထိုကဲ႕သို႔ အျဖစ္ဆုိးမ်ားကုိ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက မႏွစ္သက္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္-"လယ္တီဆရာေတ
"အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ" သည္ လည္း- “ပြက္ေလာဆူညံ၊ လူသံပြဲတုိ႔၊ ေက်ာင္းဘုရားထဲ လုပ္ၾကသည္။ ဗုဒၶအယူ၊ အတြင္းလူဖ်က္လုိ႔။ ဘာသာပ်က္၍ ခက္လိမ့္မည္” ဟု ကဗ်ာေရးစပ္ခဲ့ပါ၏။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ လူသားမ်ားအတြက္ မြန္ျမတ္ျပီး၊ ရခဲတဲ့ ပဏၰာတစ္ခု ျဖစ္ပါ၏။ ကရုဏာႏွင့္ပညာကုိ အေျခခံကာ ေလာက အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ တည္ေဆာက္ ထားေသာေၾကာင့္ လူသားမ်ားႏွင့္ အံ၀င္ခြင္က် အျဖစ္ဆုံး ဘာသာတရား တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါ၏။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရ အထည္ကုိယ္သည္ သစၥာေလးပါးျဖစ္၍ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္သည္ နိဗၺာန္ျဖစ္ပါ၏။ အက်င့္လမ္းစဥ္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါးျဖစ္ကာ လက္စြဲတရားဆိုသည္က ျဗဟၼစုိရ္ ေလးပါးျဖစ္ပါသည္။
"သိကၡာသုံးျဖာ၊ သာသနာေတာ္သုံးရပ္ ပိဋကသုံးပုံ၊ နိကာယ္ငါးရပ္ ဓမၼကၡႏၶာ ေပါင္း ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္"အစရွိေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ ႀကီးျမတ္ေသာ ဂုဏ္သိကၡာသည္ အံ့ဖြယ္ရွစ္ျဖာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မဟာသမုဒၵရာႀကီးတစ္ခုလိုပင္ျ
စ-လယ္-ဆုံး ေကာင္းျခင္းသုံးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသည့္ သာသနာေတာ္သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ၌လည္း "စည္းကမ္း၊ နည္းလမ္း၊ သေဘာတရား"ဟူ၍ သုံးပုိင္းလုံး ျပည့္စုံၾကြယ္၀စြာ ပါရွိပါ၏။
"စည္းကမ္းပုိင္း" ျဖစ္ေသာ "၀ိနယ ပိဋက"သည္ သာသနာေတာ္၏ အသက္ျဖစ္ပါသည္။
"နည္းလမ္းပုိင္း"ျဖစ္ေသာ "သုတၱႏၱ ပိဋက"သည္ သာနာေတာ္၏ အလွျဖစ္ပါသည္။
"သေဘာတရားပုိင္း"ျဖစ္ေသာ "အဘိဓမၼပိဋက"သည္ သာနာေတာ္၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ပါသည္။
"အသက္- အလွ-အႏွစ္သာရ" မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံ ၾကြယ္၀ေသာ သာသနာေတာ္သည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔၍ လြန္စြာမွ အထက္တန္းက် ျမင့္ျမတ္လွပါေပ၏။
"ဗုဒၶသာသနာေတာ္" သည္ "အသြင္ သ႑ာန္"ေရာ၊ "အႏွစ္သာရ"ပါ ႏွစ္ဖက္လွသည့္ ဘာသာ တရားတစ္ခု ျဖစ္ပါ၏။ စည္းကမ္းရွိမႈ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔မႈ၊ ကုိယ္ခ်င္းစာနာ ေမတၱာထားမႈ၊ သတိဉာဏ္ယွဥ္တတ္မႈ စသည္မ်ားသည္ ဗုဒၶသာသနာ ေတာ္၏လွပေသာ အသြင္သဏၭာန္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
"ဗုဒၶျမတ္စြာ"သည္ “သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္မႈနဲ႔ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္မႈ”ကုိ လြန္စြာ လုိလား ျမတ္နုိး ေတာ္မူသည့္အတုိင္း “ဘုရားရွင္တုိ႔ မည္သည္ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္တဲ့ ေနရာမွာသာ ေမြ႔ ေလ်ာ္ျမဲျဖစ္တယ္”ဟူ၍ မၾကာခဏ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။
လက္ယာရံ အဂၢသာ၀ကျဖစ္သည့္ အရွင္သာရိပုတၱရာ ကို္ယ္ေတာ္တုိင္ သန္႔ရွင္း မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္၏ သတိေပး ဆုံးမမႈကုိ ခံရပါေသးသည္။ “၀ိနည္းအစ၊ တံျမက္လွည္းမႈက” ဟု ဆုိရုိးရွိသည့္ အတုိင္း ကုေဋကုိးေထာင္ေက်ာ္ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒေတြ ပါရွိေသာ ၀ိနည္းပိဋက၏ နိဒါန္းကုိလည္း တံျမက္လွည္းမႈ က်င့္၀တ္ႏွင့္ပင္ စတင္ ထားရွိေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ေက်ာင္းေတာ္တြင္း ဆူညံသံျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းငယ္၊ ရွင္ငယ္မ်ားကို “ငါးစိမ္းသည္ေတြ ရန္ျဖစ္သလုိပဲ”ဟု ရႈတ္ခ်ေတာ္မူကာ ႏွင္ထုတ္ေစခဲ့ ပါ၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ား စုေ၀းရာတြင္လည္း ေျပာၾကားလုိလွ်င္ တရားစကားကုိသာ တိုးတိတ္ျငင္သာစြာ ေျပာဆုိနုိင္ျပီး၊ မေျပာၾကားလုိလွ်င္ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္စြာ ထုိင္ေနရမည္ဟု ဗုဒၶ က ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ “သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္မႈနဲ႔ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္မႈ” မ်ားသည္ အထက္တန္းက် ျမင့္ျမတ္ လွေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီး၏ေကာင္းျမ
ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ သာသနာေတာ္၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဂုဏ္ က်က္သေရ မ်ားသည္ တစ္စ တစ္စ ဆုတ္ယုတ္ ေလ်ာ့ပါးလာရုံမွ်မက မယဥ္ေက်းၾကေသာ ေအာက္တန္းစား ဘာသာ၀င္ တခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ပ်က္စီးလုနီးပါးျဖစ္ေနပါၿပီ
မြန္ျမတ္ေသာ အႏွစ္သာရ မ်ား ေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အား ျမတ္နုိးတန္ဖုိးထား၊ စိတ္၀င္စားၾကသည့္ နုိင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ဗရုတ္သုတ္ခ၊ ပရမ္းပတာ၊ ၀ရုန္းသုန္းကား ျဖစ္ေနၾကေသာ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘာသာေရး အခမ္းအနား တခ်ိဳ႕ ကုိ ၾကည့္၍ စိတ္ပ်က္ အထင္ေသး သြားပါလိမ္႔မည္။
စည္းကမ္းႀကီးေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ ယုံၾကည္သူမ်ားသည္ စည္းကမ္းရွိသင့္ၾက ပါ၏။ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ေသာ ဗုဒၶသာသနာ ေတာ္ကုိ မွီခုိေနၾကသူမ်ားသည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ ေမြ႔သင့္ၾကပါ၏။ အထက္တန္းက် ျမင့္ျမတ္လွေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ ယုံၾကည္သက္၀င္ ၾကသူမ်ားသည္ အထက္တန္းက် ျမင့္ျမတ္သင့္လွပါ၏။
ထို႔အတူ-
အခ်င္းခ်င္း မသင့္မေတာ္ မေလ်ာ္တာမ်ား ေတြ႔လွ်င္ ဆုံးမသြန္သင္ ျပဳျပင္ေပးျခင္းသည္ မြန္ျမတ္ေသာသာသနာ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ျဖစ္ပါ၏။
ေမတၱာ၊ ကရုဏာ ေရွ႔ထားျပီး အခ်င္းခ်င္း အမွားျပင္ေပးျခင္းသည္လည္း ႀကီးပြား တုိးတက္ေၾကာင္း၊ ေကာင္းျမတ္တဲ့ မဂၤလာတစ္ပါးလည္း ျဖစ္ပါ၏။
ဤသာသနာေတာ္သည္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ ရင္နဲ႔ကပ္ထားရမည့္ သာနာေတာ္၊ ရုိေသ ျမတ္နုိး၊ ဦးနွိမ္ခ်ိဳးရမယ့္ သာသနာေတာ္ ျဖစ္ပါ၏။
ဤ သာသနာေတာ္အတြက္ ေခြ်းနဲ႔ရင္း၊ ေသြးနဲ႔ရင္း၊ အသက္နဲ႔ရင္းခဲ့ရတဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ့ စြန္႔ျခင္းႀကီးမ်ား ျပန္လည္ေတြးဆ သတိရမိလွ်င္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ကရုဏာေတာ္ကုိ ေစာ္ကားဖုိ႔ဆုိ ေ၀းစြ၊ မ်က္ရည္ ေပါက္ပင္က်လာ နုိင္ပါ၏။
ဘုရားရွင္ကုိ ရုိေသျခင္း၊ တရားေတာ္ကုိ ျမတ္နုိးျခင္း၊ သံဃာေတာ္ကုိ ရုိက်ိဳးျခင္း၊ သာသနာ ေတာ္ကုိ ေလးစားျခင္း၊ မိမိကုိယ္ကုိ တန္ဖုိး ထားျခင္းစသည့္ကိစၥမ်ားသည္ ေလာကႏွင့္ သာသနာႀကီးပြား ေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏။
ဆရာ၊ မိဘ စသူမ်ား ကုိ မိမိ ကမွ မေလးစားလွ်င္ တျခားသူမ်ား က အရုိအေသ တန္တတ္ပါ၏။ ထို႔အတူ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကုိ မိမိတုိ႔ကမွ မျမတ္နုိးလွ်င္ တျခား ဘာသာ၀င္ေတြက တန္ဖုိးထားၾကမွာ မဟုတ္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ အခမ္းအနားႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္တြင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ား ကုိ ဦးထိပ္တင္ ပန္ဆင္၍ ရုိေသေလးျမတ္ ျပဳလုပ္အပ္ၾကပါ၏။
“ ေရျမင့္ရင္ၾကာတင့္” သလုိ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ ဂုဏ္က်က္သေရသည္ မိမိတုိ႔၏ ဂုဏ္က်က္သေရပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၅ခုႏွစ္၊၊၀ါဆိုလဆုတ္(၁၁)
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာ
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ည.ည.တ)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)
http://www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment