ပါဠိေတာ္။
။တသၼာ့တိဟာ နႏၵ ဓမၼာဒါသံနာမ ဓမၼပရိယာယံ ေဒေသႆာမိ၊ ေယန သမႏၷာဂေတာ အရိယ
သာ၀ေကာ အာကခၤမာေနာ အတၱနာ၀ အတၱာနံ ဗ်ာကေရယ်၊ ခီဏနိရေယာမွိ ခီဏ တိရစၧနေယာနိ
ခီဏေပတၱိ ၀ိသေယာ ခီဏာပါယဒုဂၢတိ ၀ိနိပါေတာ၊ ေသာတာပေႏၷာ ဟမ သၼိ အ၀ိနိပါတ
ဓေမၼာ နိယေတာ သေမၼာဓိပရာယေဏာတိ။
ျမန္မာျပန္။ ။ေနာက္၌ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါး၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆-ပါး၊ သံဃာဂုဏ္ေတာ္ ၉-ပါး၊ ဤဂုဏ္ေတာ္မ်ား၌ အေ၀စၥပသာဒ (ဉာဏ္ျဖင့္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း) ၃-မ်ိဳး၊ ငါးပါးသီလႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း ဤဂုဏ္အဂၤါ ၄-ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္ မိမိ ကိုယ္ကို ေသာတာပန္ျဖစ္ျပီဟု ဆံုးျဖတ္ႏုိင္သည္။
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖုိ႔ မခဲယဥ္း
ဤတရားမွန္ၾကီးကို
ၾကည့္ရူေသာအခါ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းမွာ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို
ေလးေလးနက္နက္ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ား၌ ငါးပါးသီလ စင္ၾကယ္ဖုိ႔သာ
ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ၀ိသာခါေက်ာင္းအမသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ပထမဖူးရစဥ္
၇-ႏွစ္အရြယ္ကပင္ ေသာတာပန္တည္ခဲ့၏။ ဓမၼာေသာကမင္း၏ အသႏၶိမိတၱာေဒ၀ီသည္
ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္ႏွင့္ အထုိက္အေလ်ာက္တူေသာ ကရ၀ိက္ငွက္၏ အသံကို ၾကားရ၍
ဘုရားကို မဖူးလုိက္ရဘဲ ၾကည္ညိဳေသာ အေ၀စၥပသာဒ (သဒၶါ) ေၾကာင့္
ေမာင္းမ ၇-ရာႏွင့္အတူ ေသာတာပန္ျဖစ္ၾက၏။ ပင္ကို ငါးပါးသီလ
စင္ၾကယ္သူမ်ားအတြက္ ယခုလုိ သာသနာတြင္း၌က ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ မခဲယဥ္းဟု
မွတ္သင့္ပါသည္။
ေဆာင္။ ။ေထာက္မွန္ေပၚတြင္၊
ကိုယ့္အသြင္ကို၊ ဆင္ျပင္လုိဘိ၊ ေန႔စဥ္ၾကည့္သုိ႔၊ မိမိသီလ၊ ဆုိင္သမွ်ကို၊
ေန႔ညခပင္း၊ လြန္သန္႔ရွင္း၍၊ ျပန္႔သင္းေမႊးမူ၊ အေလးျပဳလ်က္၊ သံုးလူထြတ္ထား၊
ျမတ္ဘုရားႏွင့္၊ တရား၊ သံဃာ၊ အရိယာ၏။ ဆုိင္ရာ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္၌ေပၚေအာင္၊
ရႊင္ေပ်ာ္ရူစား၊ သဒၶါပြားမူ၊ မလားအပါယ္၊ တရားကယ္မည္၊ ရူဖြယ္ေထာက္မွန္
အစစ္တည္း။
အ၀ိဇၨာႏွင့္
တဏွာေၾကာင့္ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ က်င္လည္ေနရပံုကို သိေသာအခါ
ထိုအ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာကုန္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနရေသာနည္းကို ရွာၾကရ၏။ ထုိနည္းကို
ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူမွသာ ဘုရားေဟာေတာ္မူ၍ သိၾကရ၏။ သမုဒၵရာသို႔
၀င္ဖုိ႔ရန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားစြာ ရွိသကဲ့သို႔ သံသရာ၏ တစ္ဖက္ကမ္းျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္ကို ၀င္ဖုိ႔ရန္လည္း ကမၼ႒ာန္းတည္းဟူေသာ ဆိပ္ကမ္းေတြ
အမ်ားအျပားပင္ရွိ၏။
ထုိကမၼ႒ာန္းကို
အားထုတ္ရင္းပင္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာတုိ႔ နည္း၍ နည္း၍လာမွသာ
ထုိကမၼ႒ာန္းလမ္းစဥ္သည္ မွန္ေသာလမ္းစဥ္ျဖစ္၏။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေသာ္လည္း
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာမနည္းလွ်င္ ကမၼ႒ာန္းေသာ္လည္း မွားေနေပလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္
မိမိကေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ နည္းလုိေသာ ဆႏၵမရိွေသာေၾကာင့္
ျဖစ္လိမ့္မည္။ ကမၼ႒ာန္းနည္းမွန္၍ မိမိဆႏၵက အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
ကုန္ေစလုိလွ်င္ကား ကမၼ႒ာန္းဟူသမွ်သည္ အ၀ိဇၨာ တဏွာနည္းပါးရာမွ တစ္စတစ္စ
ကုန္ဖုိ႔သာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤအခ်က္လည္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္း တဏွာနည္း
မနည္းၾကည့္ရူရန္ တရားေၾကးမံု ေထာက္မွန္ၾကီး ျဖစ္သည္ဟုမွတ္ပါ။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment