ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူၿပီး၍
ရက္ပိုင္းအတြင္း၌ ပင္ ေပၚေပါက္ခဲ႔သည္ ဆိုရေပမည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္၏ ပံ့သကူဒုကုဋ္
သကၤန္းကို ခံယူရရွိေသာ ဓုတင္ ဧတဒဂ္ဘြဲ႔ ရ “အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ျမတ္” သည္ေနာက္ပါရဟန္း
( ၅၀၀)ျဖင့္ “ပါ၀ါျပည္” မွ “ကုသိ နာရံု”သို့ ဗုဒၶျမတ္စြာအားဖူးေျမာ္ ရန္ၾကြေတာ္မူလာစဥ္
လမ္းခရီးအလယ္၌ တကၠတြန္းတစ္ဦးထံ မွ... “ကုသိနာရံု၊မလႅာမင္း အင္ၾကင္း ဥယ်ာဥ္၀ယ္ ဗုဒၶဘုရားရွင္
ပရိနိဗၺာန္ စံ၀င္ေတာ္မူသည္မွာ(၇)ရက္ၾကာ ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း”သတင္း စကားၾကား သိရ၍ ရဟန္းတစ္ခ်ိဳ့ယူႀကံဳးမရ
ငိုေၾကြးၾကရာ၊ေတာထြက္ရဟန္းႀ ကီး
“သုဘဒ္”မွ- “ ငါ့ရွင္တို ႔ငိုယိုပူေဆြးျခင္း မျဖစ္ကုန္နွင့္၊
ယခု ငါတို႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေၿပာဆိုေနထိုင္၍ခြင့္ ရၾကၿပီ။ ရဟန္းႀကီးေဂါတမရွိစဥ္ အခါတုန္းက
အမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ႔ၾကရာ ယခုအခါ ဤပညတ္ခ်က္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈတို႔ မရွိၿပီ ”ဟု ဆိုခဲ႔၏။
ထိုသို႔ေျပာဆိုခဲ႔ေသာေတာထြက ္ ရဟန္းႀကီးသုဘဒ္၏ စကားသည္“အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမ တ္ႀကီး”၏
ဦးထိပ္ေပၚ
သို႔ မိုးႀကိဳးစက္က်သကဲ႕သို႔ခံစာ းခဲ႔ရၿပီးေနာက္“သာသနာ႔
အႏၱာရာယ္အစ”ဟုအရွင္မဟာကႆပမေ ထရ္ သိခဲ႔ရသည္။
ထိုသို႔ေျပာဆိုခဲ႔ေသာေတာထြက
သို႔ မိုးႀကိဳးစက္က်သကဲ႕သို႔ခံစာ
ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္..
(၁) မသူေတာ္တရားမျပန္႔ပြားမီ။
(၂) သူေတာ္ေကာင္းတရားမေပ်ာက္ပ်က
(၃) အလႅဇၨီ အ၀ိနယ မထြန္းကားမီ။
(၄) လဇၨီ ၀ိနည္းတရားမပ်က္ျပားမီ။
(၅) အဓမၼ၀ါဒီတို႔ အင္အားမေကာင္းမီ
(၆) ဓမၼ၀ါဒီတို႔အားမနည္းမီ။ “သဂၤါယနာ”တင္မွျဖစ္မည္ဟု စိတ္အႀကံျဖစ္လ်က္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ႔ရသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ အေျခအေနကို အကဲခတ္ ၾကည့္လွ်င္ -ေထရ၀ါဒကိုလံုး၀ ယံုၾကည္လက္ခံေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက အနည္းစု၊ နတ္ ၊ျဗဟၼာဏ အယူအဆ နွင့္ေထရ၀ါဒ ကို ေရာေထြးလွ်က္ လက္ခံယံုၾကည္ေနသူက အမ်ားစု ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႔ျမင္ႏိုင္ သည္။
အိမ္တိုင္းလိုလိုနတ္စင္ရွိၾ
ႏွစ္စဥ္ တၿခိမ္႔ၿခိမ္႔ စည္စည္ကားကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ
တ၀င္း၀င္းနွင့္အိုက္တင္ေပးေ
သံမိႈခ်က္ေဖာက္ရာဗလပြႏွင့္တ
“တိရိစာၦန္ရုပ္” ကိုယ္စားျပဳသည့္ “ၿဂိဳလ္နကၡတ္တိုင္မ်ား” သည္လည္းေကာင္း၊ အိမ္ေခါင္းရင္းတိုင္းတြင္ “အုန္းသီး”
မလြတ္ကင္းျခင္းသည္လည္းေကာင္
(က)ပုဂိၢဳလ္အမွား သာသနာ႔ အႏၱရာယ္မ်ား
ယခင္ သာသနာေတာ္သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္
ပထမအႀကိမ္ သံဂၤါယနာမတင္မီက ေတာထြက္“သုဘဒ္”ရဟန္းႀကီး၏“ဘ
“၀ဇၨီတိုင္းသားရဟန္း” တို႔က “မြန္းလြဲေန လက္တစ္သစ္” ေက်ာ္ၿပီးခ်ိန္ထိ အစာစားႏိုင္ရန္တင္ျပသည္။ ယခုမူညေနစာကိုပါ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း လူေရွ႕၊သူေရွ႕ စားေသာက္ဆိုင္ထဲ ၀င္စားရဲလာၾက သည္။အာပတ္ အရအားျဖင့္....“ပါရာဇိကႏွင့
လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ျဖစ္လာသည္။ အျပစ္ အာပတ္ ကို အမႈမထား၊ မေၾကာက္ေတာ႔ ။ထိုဒုႆီလစရိုက္ မ်ားကို အတုလိုက္၍သံဃာငယ္မ်ားပါ ပ်က္စီးလာသည္။
“၀ဇၨီတိုင္းသားရဟန္းမ်ား” က “ေသႏု” သာေသာက္ခြင့္ေတာင္းလာသည္။ ယခုအခါတြင္မူကား အရက္ျပင္း ကို ပုလင္းခါးထိုး၍ လက္ဖက္သုတ္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ရင္း ေရေႏြးၾကမ္း ပန္းကန္ နွင့္ ဘုရားပြဲ လူအုပ္ အလည္မွာ ခပ္တည္တည္သံုးေဆာင္၀ံ့ေသာပု
ထိုျဖစ္ရပ္မ်ားက “သာသနာ့၀န္ထမ္း သံဃာေတာ္အစစ္အမွန္မ်ား”ကိုပ
တတိယသံဂၤါယနာသည္ ရဟန္းတုမ်ားကုိ စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္ခဲ႔ရသကဲ႕သို႔
လမ္းလယ္ေခါင္အတင္းပိတ္ဆို႔က
ဤေနရာတြင္ သတိေပးလိုေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္မွာ ထိုသို႔ ၀ိနည္း စည္းကမ္းနွင့္ မညီညႊတ္မႈ မရွိပဲ သာသနာတာ္တြင္ သိကၡာက်ဆင္းေစမည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို “လက္ခံအားေပးမည့္သူမ်ားမရွိ
(ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ဘာသာေရးဗဟုသုတ အားနည္းၿပီး “ကိုယ္လွဴ ရင္ ကိုယ္ကုသိုလ္ရတာပဲ”ဟု သာသနာ ေတာ္ေရွ႕ေရးမေတြးေတာပဲအဆိပ္
သာသနာဖ်က္လုပ္ရပ္မ်ားကို အားေပးရာေရာက္ေနၿပီးသာသနာ႔ အႏၱရာယ္ က်ေရာက္မႈမ်ားကိုလည္း ဆက္လက္ ႀကံဳေတြ႔ ရ ဦးမည္သာ။)
တစ္ခ်ိဳ႕ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ႔သည့္ မိစာၦဇီ၀အကုသိုလ္ အမႈ ျဖစ္ေသာ “ေဗဒင္လကၡဏာေဟာေျပာျခင္း၊ယၾ
သာယသနာ့ျပင္ပမွ ထြက္ရပ္ေပါက္ သရုပ္ေဆာင္ စိတၱဇရုပ္ေကာင္မ်ားကို ေက်ာင္းေပၚ တင္၊ဘုရားေပၚ တင္ကိုးကြယ္ကာမသိနားမလည္ေသာ
(ခ)ယံုၾကည္မႈ အမွားသာသနာ႔ အႏၱရာယ္မ်ား
“ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္ သံုးပါး မွ တစ္ပါးတစ္ျခားကိုးကြယ္ဆည္းက
ညိွဳးႏြမ္းဆုတ္ ယုတ္ေနၾကသည္မွာ၀မ္းနည္းဖြယ္
လူတို႔ စိတ္ကူးေပါက္၍ ထင္ရာ လုပ္ေနၾကျခင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ အတြက္ေဘး ဆိုးရန္စြယ္ ဓမၼအႏၱရာယ္ႀကီးသဖြယ္ျဖစ္ေနေ
"လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ႏိုင္ျခ
ဗုဒၶ၀ါဒ အေပၚတြင္ျဗဟၼဏ၀ါဒ၏ လႊမ္းမိုးမႈကို အနီးကပ္ဆံုး ဥပမာျဖစ္ရပ္ျဖင့္ျပရလွ်င္ ပုဏၰားတို႔၏ အေမြျဖစ္ေသာေဗဒင္၊ လကၡဏာ၊ နကၡတ္က်မ္းမ်ားကို အေျခခံ၍ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားတြင္ တိရိစာၦန္ရုပ္၊ ၿဂိဳလ္တိုင္မ်ားႏွင့္ ရုပ္တုမ်ိဳးစံုေရာက္ရွိေနပံ
ထိုကိုးကြယ္ရာ အမွားမ်ား ဆိုသည္မွာ (၃၇) မင္းအပါအ၀င္ ရိုးရာ အိမ္တြင္း၊ အိမ္ျပင္နတ္မ်ားႏွင့္ ထြက္ ရပ္ေပါက္ ၀ိဇၨာအမည္ခံ လူလည္မ်ား၏ အေယာင္ေဆာင္ရုပ္တုမ်ား သာမက၊ အျခားႏိုင္ငံမွ ပါ၀င္လာေသာ လဘ္ လာဘတိုးစရာကိုးကြယ္ရာအသစ္အဆ
ထို႔ျပင္ ေလာဘ ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ကိုးကြယ္ေနေသာ ေရႊ ။ေငြ၊ ရတနာ ကိုယ္လံုးညႊတ္မွ် ဆင္ယင္ ထားေသာရုပ္တုမ်ား၊ ဘုရင္လိုလို၊ နတ္လိုလို၊ ဆင္ယင္ထားေသာရုပ္တုမ်ား၊ျမင
ၾကာဖက္ေဆာင္းကာ သံမိႈကိုးခ်က္ ကိုယ္မွာႏွက္၍ စီးပြားတက္ရန္ ႏွင့္ မီးေဘးကင္း ရန္ အသံုးခ်ခံေနရ ရွာေသာ ဒကၡိဏသာခါ အစ ရွိေသာ ဘာသာေရးအဖ်က္သမား၊မသမာသူမ်ာ
ထိုကဲ႕သို႔ မႈန္၀ါး၀ါး၊ ေယာင္ေတာင္ေတာင္၊ ေရာသမေမႊေအာင္ ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ သူမ်ား ကိုေလ႔လာၾကည့္ေသာအခါ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ နတၳိမရွိ၊ လိုခ်င္စိတ္ႀကီးလြန္း၍ ပူေလာင္၊လံုေလာက္ေအာင္ မရလို႔ ဆင္းရဲ၊ပိုကဲၿပီးမရလို႔ေဒါသ
(ဂ)အယူ၀ါဒအမွား သာသနာအ ႏၱရာယ္မ်ား
"သံဂၤါယနာသမိုင္း" ကိုျပန္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ "အဇာတသတ္မင္း" လက္ထက္မွ "အာေသာကမင္း" လက္ထက္ ထိသံဂၤါယနာ(၃)ႀကိမ္ သည္ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ၀ိနည္းေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ေဆ
ႀကိမ္မွာ"ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားသန္
သာသနာေတာ္ သမိုင္းႏွစ္ကာလရွည္လ်ားၾကာျ
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း အတင္ဂိုဏ္း၊ အရံုဂိုဏ္း၊ ကံဂိုဏ္း၊ ဒြာရဂိုဏ္းစသည့္ အယူအဆမတူသည့္ သံဃာ့ဂိုဏ္းႀကီး(၉)ဂိုဏ္းထိ
ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ မညီမညႊတ္၊ ပုတ္ခတ္ဆန္႔က်င္ ကိုယ္ထင္ရွားေရးကို ေဟာၾကား၊ေရးသား၊သင္တန္းမ်ား
***သာသနာ႔အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေသာအားျဖင့္
ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္မညီညႊ
(၁၃၄၂ ခုႏွစ္) "ေက်ာက္သေဘာၤ၀ါဒ" မွသည္ (၁၅-၁၁-၂၀၁၁) "ရွင္ဉာဏ(မိုးျပာ၀ါဒ)" ထိ"ႏိုင္ငံေတာ္ သဃ မဟာနာယကအဖြဲ႔ႀကီး" မွ "သာသနာေတာ္ တည္တံ့ျပန္ပြားေရး" အတြက္ ဓမၼ ၏ ရန္စြယ္ အဓမၼမ်ား ကို ဖယ္ရွားခဲ႔ပါသည္။ ရွင္းလင္းခဲ႔ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ တည္တံ့ျပန္ပြားေရးေဆာင္ရြက္
("အဓမၼ၀ါဒမ်ား"ကို အက်ဥ္းမွ် ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္၊အျပ
"ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေ
(၁) ေက်ာက္သေဘာၤအဓမၼ၀ါဒ-ေက်ာက္ဆ
(၂)လူေသလူျဖစ္အဓမၼ၀ါဒ-ေတာင္
အဖြဲ႕"၊ "သမၼာဒိ႒ိသုေတသနအဖြဲ႕"တို႔၏
(၃) ေၾကာင္ပန္းေတာရ အဓမၼ၀ါဒ-ဘုတလင္ၿမိဳ႕နယ္၊"ေၾ
(၄) ေက်ာက္ပံုေတာရ အဓမၼ၀ါဒ-ေျမာက္ဥကၠလာပ၊ေက်ာက
(၅) ဦးမာလာ၀ရ အဓမၼ၀ါဒ-ေရတာရွည္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကညင္အိုင္ေက်းရြာေက်ာင္း၊"ဦ
(၆) ဓမၼနီတိ အဓမၼ၀ါဒ-သာေကတၿမိဳ႕နယ္၊ဓမၼန
(၇) မိုးညိဳ အဓမၼ၀ါဒ-ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕န
(၈) ထြန္တံုးလက္က်န္ ဦးထင္ အဓမၼ၀ါဒ-စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ေျ
(၉) တြံေတး ဦးပုညာစာရ အဓမၼ၀ါဒ-တြံေတးၿမိဳ႕နယ္၊ ရွမ္းစုႀကီးေက်းရြာ၊ ရတနာမာန္ေအာင္ ရြာဦးေက်ာင္း ၊"ဦးပုညာ စာရ"၏သိမ္သမုတ္ျခင္းႏွင့္ပတ
(၁၀) ေရႊ၀ါၿမိဳင္ေက်ာင္း အဓမၼ၀ါဒ-ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊"
(၁၁)စမ္းကေလးအဓမၼ၀ါဒ...ပဲခူ
မဂ္တု၊ ဖိုလ္တု ေရာင္ျခည္ေတာ္တု၀ါဒ ျဖစ္သည္။
(၁၂)ဘိကၡဳနီဘာ၀ါဘာ၀အဓမၼ၀ါဒ.
(၁၃) ဦးသဒၶမၼကိတၱိသာရ ေအာင္ဆန္းေတာရ အဓမၼ၀ါဒအင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္၊"ေ
(၁၄) ဦးေခမိႏၵ မိုးညွင္းၿမိဳ႕ အဓမၼ၀ါဒ ကခ်င္ျပည္နယ္၊မိုးညွင္းၿမိဳ
(၁၅) ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ(မိုးျပာဂ
(၁၆)ဦးဉာဏမိုးျပာဂိုဏ္းအဓမၼ
ဦးဉာဏ"၏ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္၀ါဒပင္ ျဖစ္သည္။
(၁၇) ဉာဏ စာဂီ အဓမၼ၀ါဒ-ဦးဉာဏ မိုးျပာဂိုဏ္း အဓမၼ၀ါဒ၊ဘီလူးကၽြန္း၊ေခ်ာင္
(၁၈) ဦးျမတ္သိန္းထြန္း အဓမၼ၀ါဒ-လက္ပန္တန္းၿမိဳ႕၊"ဦ
(၁၉) ဆူးေလ ဦးျမင့္သိန္း အဓမၼ၀ါဒ-ဂိုဏ္း၏အမည္ရင္းမွာ
စသည္တို႔ကိုဓမၼ၊အဓမၼကြဲျပား
ထိုသူမ်ားသည္-
လက္ရွိ ပိဋကတ္(၃)ပံုကို ဘုရားေဟာမဟုတ္၊(၃၁)ဘံုမယံုၾ
အဆိုးဆံုးအခ်က္မွာေထရ၀ါဒဟုေ
ဘာသာေရးလိုက္စားလိုသူ လူႀကီး၊လူငယ္အမ်ားစုမွာပိဋက
ထိုအလဇၨီပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သူတို႔၏ အဓမၼ အယူ ၀ါဒ မ်ားကို ဆက္လက္၍ လြတ္လပ္ခြင့္ေပး ထားပါက မၾကာျမင့္ေသာအခ်ိန္ကာလတြင္ ေထရ၀ါဒသာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ အပ္ႏွင့္ထြင္းရမည္ကို ေပါက္ဆိန္ႏွင့္ ခုတ္ျဖတ္ရမည့္ျပႆနာႀကီးတစ္ရ
ေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ သာသနာ့ အႏၱရာယ္မ်ားမွ ကာကြယ္ႏိုင္ေရးသည္ မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ အလြန္ အေရးႀကီးလွပါ၏။ ဤအေရးကို ေသြးေအးေအးျဖင့္ မေနၾကပဲ ေထရ၀ါဒျမတ္ဗုဒၶ သာသနာေတာ္အေပၚ သေဘာထား မွန္မွန္ျဖင့္ ျမတ္ႏိုးေစာင့္ေရွာက္လိုသူမ
မွီခိုရာက်မ္းကိုး-
"ဦးညႊန္႔ေမာင္(ဓမၼာစရိယ၊ဘီေ အ၊အာရ္အယ္လ္)"၏
"အဓမၼ၀ါဒ၀ိနိစၦယက်မ္း(အက်ဥ္ းခ်ဳပ္)"
"ဦးဆန္းလင္း(ဆည္ေျမာင္း)"၏ "သာသနာႏွင့္ေထရ္သံဃာ"
"ဦေမာင္ေမာင္(ဓမၼစကၠ)"၏"ဘာသ ာေသြးေႏြးဖို႔လိုၿပီ"မွကူးယ ူထားပါသည္။
Credit - ဗုဒၶဘာသာေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား အသင္း
.................................
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=461234703959603&set=a.296389060444169.70079.296362797113462&type=1
မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
"ဦးညႊန္႔ေမာင္(ဓမၼာစရိယ၊ဘီေ
"ဦးဆန္းလင္း(ဆည္ေျမာင္း)"၏ "သာသနာႏွင့္ေထရ္သံဃာ"
"ဦေမာင္ေမာင္(ဓမၼစကၠ)"၏"ဘာသ
Credit - ဗုဒၶဘာသာေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား
.................................
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=461234703959603&set=a.296389060444169.70079.296362797113462&type=1
မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment