မရွက္ျခင္း သေဘာသည္ အဟိရိကတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္
“အဟိရိက-မရွက္စြတည့္”ဟုဆုိခဲ့သည္။ အကုသိုလ္ဒုစရုိက္ဟူသမွ် မစင္ဘင္ပုပ္ႏွင့္
တူ၏။ အဟိရိကကား ရြာ၀က္ႀကီးႏွင့္ တူေလသည္။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ - မစင္သည္
စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ မေတာ္တဆ လူးမိျပန္လွ်င္ ပရိသတ္အလယ္မွာ
ရွက္ဖြယ္ရာႀကီးတည္း။ သို႔ေသာ္ မစင္ကို အမြန္အျမတ္အစာဟု ထင္ေနေသာ
ရြာ၀က္ၾကီးကား ထုိမစင္ကို မစက္ဆုပ္ မရြံရွာ၊ မစင္လူးမွာလည္း မရွက္၊
မစင္ထဲ၌လူးလွိမ့္ကာ မစင္မ်ားမ်ား စားရသည္ကိုပင္ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳးတက္သည္ဟု
မွတ္ထင္ေလသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
ထုိ႔အတူ ပါဏာတိပါတ စေသာ ဒုစရုိက္တရားစုတုိ႔သည္
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ သေဘာျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ အင္မတန္ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္
ေကာင္း၏။ မေတာ္တဆ ျပဳမိျပန္လွ်င္လည္း သူေတာ္စင္ ပရိသတ္တုိ႔၏
အလယ္မွာရွက္ဖြယ္သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အဟိရိက သေဘာထား ထုိဒုစရုိက္တုိ႔ကို
စက္ဆုပ္ရြံရွာျခင္းလည္း မရွိ၊ ျပဳမိေသာ္လည္း မရွက္တတ္ေခ်။ စင္စစ္မွာ
အဟိရိကသမား အရွက္မရွိသူမ်ားအလယ္၌ ဒုစရုိက္မ်ားမ်ား ျပဳႏုိင္သည္ကိုပင္
“ႀကီးက်ယ္ေသာ ဂုဏ္တစ္မ်ိဳး”ဟု မွတ္ထင္ေနေလသည္။
ေမာဟျဖစ္လွ်င္ ဤအဟိရိက သေဘာလည္း ပါ၀င္လာသျဖင့္
ပညာရွိမ်ားပင္ ဒုစရုိက္မူကို မရွက္တမ္း ျပဳမိၾကေလေတာ့သည္။ ဤစကား မွန္-မမွန္
ပညာရွိ အေခၚခံရသူကိုယ္တုိင္ ကိုယ္ေတြ႕အမူမ်ားျဖင့္ စဥ္းစား၍ ၾကည့္ၾကပါေလ။
ဟရိတစ၀တၳဳမွတ္ခ်က္
ဟရိတစ၀တၳဳမွတ္ခ်က္
ေမာဟအခန္း၌ ျပခဲ့ေသာ ဟရိတစရွင္ရေသ့၏ ျပဳမူပံု၌
ဤအဟိရိက သေဘာလည္း ေပါလာေပၚေအာင္ ထင္ရွား၏။ အရွင္ရေသ့ကား စ်ာန္အဘိညာဥ္ရေသာ
ပထမတန္း သူေတာ္ေကာင္းႀကီး ျဖစ္၏။ ျပဳက်င့္ေသာ အမူကလည္း နန္းေတာ္ႀကီး၏
အထပ္ထပ္၀ယ္ ေမာင္းမမိႆံတုိ႔၏အလယ္ တကယ္ရွက္စရာေကာင္းေသာ ကာမမူႀကီးေပတည္း။
ထိုမွ်ေလာက္ မဖြယ္မရာေသာ ကိစၥကိုပင္ ေမာဟကလည္း ဖံုးလႊမ္း၊ အဟိရိကကလည္း
မရွက္တမ္းပင္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ လက္စြမ္းကုန္ ယြင္းမွား၍ မၾကားေကာင္း္ မနာသာ
ျဖစ္ရရွာေလေတာ့သည္။
အကုသိုလ္မွန္လွ်င္ ရွက္ဖြယ္
အကုသိုလ္မွန္လွ်င္ ရွက္ဖြယ္
မေကာင္းမူဒုစရုိက္မွန္လွ်င္ ဤကာမမူသာ
ပရိသတ္အလယ္၌ ရွက္ဖြယ္မဟုတ္ေသး။ အျပင္းအထန္ စိတ္ဆုိးသျဖင့္ ဟစ္ေအာ္
ေငါက္ငမ္း ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိေသာ ေဒါသ၊ ႏွလံုးေလပင့္၍ ဘ၀င္ျမင့္ေသာ
အရူးကဲ့သို႔ ေထာင္လႊားၾကြတက္ သူတစ္ပါးကို အဖက္ မထင္ စိတ္ႀကီး၀င္ေသာ မာန၊
ျငဴစူ ေစာင္းေျမာင္း မေကာင္းျပစ္တင္ ကဲ့ရဲ႕ခ်င္ေသာ ဣသာမူမ်ားလည္း
စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ ေကာင္းလွပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုစရုိက္ မေကာင္းမူမွန္လွ်င္
အားလံုးပင္ ရွက္ဖြယ္ခ်ည္းဟု မွတ္ပါ။ ဤ အဟိရိကႏွင့္အတူ ျဖစ္ေသာ စိတ္ကိုလည္း
“အဟိရိကစိတ္=မရွက္စိတ္” ဟုေခၚ၍ ဒုစရုိက္ အမူျပဳေနသူကိုလည္း
“အရွက္မရွိသူ“ဟု ေခၚေ၀ၚရေလသည္။
No comments:
Post a Comment