သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ဉာဏ္ကို “ပေယာဂ”ဟု ေခၚ၏။
ဉာဏ္ဆုိေသာ္လည္း အျပစ္ကင္းေသာ အရာ၌ပါေသာ ပညာခ်ည္းမက၊ အကုသိုလ္ဆုိင္ရာတြင္
ပါေသာ ၀ဥၥနာ ပညာႏွင့္ အၾကံေကာင္း ၀ိတက္မ်ားကိုလည္း ဉာဏ္ဟုပင္ ဆိုလုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အရာရာတုိ႔၌ သတိရွိျခင္း၊ လံု႔လ၀ီရိယေကာင္း၍ သြက္သြက္လက္လက္
ထထၾကြၾကြရွိျခင္း၊ လိမၼာျခင္း၊ ပါးနပ္ျခင္း၊ သိတတ္ျခင္း၊
မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းမ်ားသည္ ပေယာဂသမၸတၱိခ်ည္းပင္တည္း။ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိ႔၌
ပေယာဂသမၸတၱိအတြက္ မထင္ရွားေသာ္လညး္ ဤလူ႔ျပည္မွာ ပေယာဂသမၸတၱိ
အက်ိဳးထင္ရွား၏။ ယခု လူတုိ႔၌ အက်ိဳးမေပးရလွ်င္ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္
ၾကီးက်ယ္ေသာ အကုသိုလ္ကံပါသူ နည္းပါးလွ၏။ အေတာ္အတန္ ထက္သန္ေသာ ကံမ်ားကား
ပေယာဂသမၸတၱိ ရွိမရွိလုိက္၍ အက်ိဳးေပး၏။
ပေယာဂသမၸတၱိျဖင့္ အကုသိုလ္ကံမ်ားကို တားဆီးထားပံု
ပေယာဂသမၸတၱိျဖင့္ အကုသိုလ္ကံမ်ားကို တားဆီးထားပံု
အကုသိုလ္ကံမ်ားကို အလြန္ၾကီးမားေသာကံ၊
သိပ္မၾကီးမားေသာကံဟု ၂-မ်ိဳးခြဲျခားပါ။ အက်ိဳးမေပးွရလွ်င္
မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ၾကီးမားေသာကံကို ပေယာဂသမၸတၱိျဖင့္ တားဆီးပါေသာ္လည္း
လြတ္ခြင့္ရမည္္မဟုတ္။
သို႔ေသာ္ သက္သာေအာင္ တတ္ႏုိင္ပါ၏။
အဇာတသက္မင္းသည္ ခမည္းေတာ္ကို သတ္ျခင္းဟူေသာ အလြန္ၾကီးမားလွသည့္ ပါဏာတိပါတ
ကံကို ျပဳမိ၏။ ထုိကံေၾကာင့္ မုခ် အ၀ီစိငရဲသုိ႔ က်ေတာ့မည္သာ။ ပေယာဂသမၸတၱိက
ဘယ္ေလာက္ပင္ ေကာင္းေသာ္လည္း လံုး၀လြတ္လပ္ခြင့္ မရႏုိင္။ သို႔ေသာ္ ခမည္းေတာ္
မရွိေသာအခါက်မွ ေနာင္တရ၍ ဘုရားရွင္ကို အလြန္ၾကည္ညိဳေသာ ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္
အ၀ီစိငရဲ၌ မက်ဘဲ အ၀ီစိငရဲ၏ အျခံအရံျဖစ္ေသာ ဥႆဒငရဲ၌ က်သျဖင့္
သက္သာခြင့္ရေလသည္။ ဤစကားျဖင့္ အလြန္ၾကီးမားေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားကိုပင္
ပေယာဂသမၸတၱိက သက္သာေအာင္ တတ္ႏုိင္ေသးသည္ဟု မွတ္ပါ။
ထိုမွ်ေလာက္ မၾကီးမားေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားကိုကား
လံုး၀အက်ိဳးမေပးေအာင္ တားဆီးႏုိင္သည္။ မိဘကို ဆဲေရးျခင္း၊ ဆရာသမားကို
အျပစ္ေျပာျခင္း၊ လူၾကီးမ်ားကို ဆဲေရးျခင္း၊ ဂုဏ္ရွိသူ
သီလသမာဓိၾကီးမားသူတုိ႔ကို ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ျပစ္မွားျခင္းတုိ႔သည္ အေတာ္အတန္
ၾကီးမားေသာ အကုသိုလ္ကံမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ အျပစ္ကုိေၾကာက္၍ (သတိရ၍)
ျပစ္မွားခံရသူရွိေသးလွ်င္ ထုိသူ႔အထံသြား၍ ျဖစ္ေစ၊ ထိုသူမရွိလွ်င္
မာန္မာနကို ေလွ်ာ့၍ တကယ္ေစတနာျဖင့္ အေ၀းမွျဖစ္ေစ ေတာင္းပန္၀န္ခ်လွ်င္ (ထို၀န္ခ်မူ ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္) ထုိအကုသိုလ္ကံမ်ား အက်ိဳးမေပးႏုိင္ေတာ့ေခ်။
ထုိ႔အတူပင္ အျခားေသာ အကုသိုလ္ကံ ကေလးမ်ားစြာလည္း ကုသုိလ္ကံအားၾကီးလွ်င္ ပေပ်ာက္ၾကရသည္။ (ကံခ်င္းတူပါလ်က္ ပုဂၢိဳလ္မ်က္ႏွာ လုိက္ပံုအခန္း၌ ျပခဲ့ေသာ ၾကက္ခုိး ဥပမာ၊ ဆား ဥပမာမ်ားကို သတိျပဳပါေလ။)
ဘုရားရွင္ အမိန္႔ေတာ္အတုိင္း ကုစားလွ်င္ အခ်ိဳ႕အာပတ္၏ မေကာင္း္က်ိဳးမ်ား
ေျပေပ်ာက္၏။ ဤသို႔စသည္ျဖင့္ အေတာ္အတန္ ၾကီးမားေသာ အကုသိုလ္မ်ားပင္
ပေယာဂသမၸတၱိျဖင့္ တားဆီးက အက်ိဳးမေပးေတာ့ဘဲ ေျပေပ်ာက္ၾကရေလသည္။
ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္ စီးပြားေရး တန္းျမင့္ပံု
ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္ စီးပြားေရး တန္းျမင့္ပံု
“မိစၧာဒိ႒ိ လူမ်ိဳးေတြ”ဟုေခၚရေသာ
နုိင္ငံျခားသားတုိ႔ သႏၱာန္၌ ေရွးေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကံမ်ား ဧကန္ပါရွိ၏။
သူတုိ႔၏ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ အလိမၼာဉာဏ္ ထက္သန္ပံုမွာလည္း ခ်ီးမြမ္းစရာပင္တည္း။
တစ္ေယာက္၏ က်န္းမာေရးကေလးကို မဆုိထားဘိ၊ တစ္ျပည္ႏွင့္တစ္ျပည္
လာမည့္ေဘးေတြးကာ စစ္မက္အဂၤါေတြကို ဉာဏ္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စိတ္ကူးၾက၊
၀ီရိယသန္သန္ျဖင့္ မွန္မွန္ၾကီး လုပ္ကိုင္ေနၾက၏။ ထုိအလုပ္မ်ားကုိ (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဆုိသူတုိ႔က အကုသိုလ္ျဖစ္သည္ဟု ႏွာေခါင္းရူံ႕ၾကေသာ္လည္း) ေလာကီ၌ ၾကီးပြားေၾကာင္း၊ က်က္သေရမဂၤလာတုိးေၾကာင္း လမ္းေကာင္းမဟုတ္ဟုကား မည္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွ် မျငင္းပယ္ႏုိင္ၾကေပ။
ဤ ျမန္မာႏုိင္ငံ လာ၍ စီးပြားရွာၾကေသာ
လူမ်ိဳးျခားတုိ႔လည္း အလြန္သတိေကာင္းၾက၏။ လံု႔လ၀ီရိယမွာ ေျပာစရာမရွိ။
လိမၼာပါးနပ္မူကား မတုႏုိင္ေအာင္ပင္။ စီးပြားရွာ၍ ေကာင္းမည့္ အရပ္ေဒသကို (ပဋိရူပေဒသကို)
ေရြးခ်ယ္တတ္ျခင္းမွာလည္း ထိုသူတုိ႔ အသိဉာဏ္ပင္တည္း။ ထိုမွ်ေလာက္
ပေယာဂသတၱိရွိေနရကား သူတို႔သႏၱာန္၌ ေရွးေရွးဘ၀က ပါလာေသာ ကုသိုလ္ကံေတြသည္
အက်ိဳးေပးဖို႔ ဧကန္ အခြင့္ၾကံဳေသာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာ မဂၤလာႏွင့္
ျပည့္စံုၾကေပသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဆုိသူ မြန္ ျမန္မာ တို႔တြင္လည္း သတိ၊
၀ီရိယႏွင့္ အသိအလိမၼာ၊ ပညာအဆင္အျခင္ႏွင့္ အေျမာ္အျမင္ ဟူေသာ ပေယာဂသမၸတၱိ
ရွိသူတို႔မွာ ၾကီးပြားၾကသည္သာ။
ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္ က်န္းမာပံု
ပေယာဂသမၸတၱိေၾကာင့္ က်န္းမာပံု
ယခုလူတုိ႔၌ က်န္းမာဖုိ႔ရာ ကုသိုလ္ကံႏွင့္
မက်န္းမာဖုိ႔ရာ အကုသိုလ္ကံမ်ားလည္း ထုိက္တန္သလို ပါရွိေနၾက၏။ အသြား အလာ၊
အစားအေသာက္၊ အေနအထုိင္မွစ၍ အရာရာ၀ယ္ မသင့္မေတာ္သည္ကို သတိထား၍
ေရွာင္ရွားျခင္း၊ မွန္မွန္အိပ္၊ မွန္မွန္စား၊ မွန္မွန္ေရခ်ိဳး၊
မွန္မွန္လမ္းေလွ်ာက္ စသည္ျဖင့္ အခ်ိန္မွန္မွန္ျပဳဖုိ႔ရန္ မပ်င္းမရိ
လံု႔လရွိျခင္း၊ ဘယ္ဥတုမွာ ဘယ္အစာစာသင့္၏။ ဘယ္အခ်ိန္ ေရခ်ိဳးသင့္၏။
ဘယ္ေဆးကို စားသင့္၏။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔လွ်င္ အနည္းဆံုး ၆-နာရီအိပ္သင့္၏။
က်န္းမာေရးကို မည္သို႔ ေလ့လာသင့္၏။ ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ တတ္သိ နားလည္မူသည္
က်န္းမာဖုိ႔ရန္ လမ္းမွန္ေသာ ပေယာဂသမၸတၱိမ်ားတည္း။ ဤ ေပယာဂသမၸတၱိ ရွိသူတို႔၌
က်န္းမာဖုိ႔ရန္ ပါလာေသာကံလည္း အခြင့္သာေလသည္။
ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ပေယာဂသမၸတၱိသည္ ကုသုိလ္ကံ
အက်ိဳးေပးဖုိ႔ရန္ အခ်ဳပ္အျခာ ျဖစ္ေပရကား ပေယာဂသမၸတၱိ ရွိသူသည္ ပညာလည္း
တတ္ႏုိင္၏။ အိပ္ေထာင္ဖက္ေကာင္းလည္း ရႏုိင္၏။ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းလည္း
ရႏုိင္၏။ ဆရာေကာင္းလည္း ေတြ႕ႏုိင္၏။ ေနာက္ေနာင္ဘ၀တုိ႔၌
နိဗၺာန္ရသည့္တုိင္ေအာင္ တန္းျမင့္ဖုိ႔ရန္ ယခုဘ၀ကပင္ အေျခခံပါရမီမ်ားကိုလည္း
ရႏုိင္၏။ ထုိပေယာဂသမၸတၱိတြင္ အရာရာ၌ တတ္သိနားလည္မူဉာဏ္သည္ ပထမအေရးၾကီး၏။
ထုိ႔ေနာက္ အရာရာ၌ သတိထားဖို႔ အေရးၾကီး၏။ ထို႔ေနာက္ ေပၚေပါက္လာေသာ ကိစၥ၌
မပ်င္းမရိ လံု႔လရွိဖုိ႔ အေရးၾကီးသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာစာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment