
တစ္ခါတုန္းကၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာသားအမိႏွစ္ေယာက္
ရွိပါတယ္။ သားျဖစ္သူက အေမကို နတ္လုိ
သေဘာထားၿပီး၊လုပ္ေကြၽးေနတာပါ။
တစ္ေန႔ေတာ့ အေမျဖစ္သူကသားျဖစ္သူကို
အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႕ေျပာလာပါတယ္။
လူဆုိတာ အာရုံနဲမေတြ႕ေသးခင္
“တကယ့္အျဖဴထည္”ေလးပါ။
အာရုံေၾကာင့္သာ အေရာင္ေတြေျပာင္းသြားၾကတာပါ။
တကယ့္အျဖဴထည္ျဖစ္တဲ့သားျဖစ္သူက
အျဖဴထည္စိတ္ရင္းအတုိင္းပဲ
“အေမရယ္…လူစိမ္း၀င္လာရင္ ျပႆနာေတြလည္း
၀င္လာပါလိမ့္မယ္။ဒီအတုိင္းေလးပဲေကာင္းပါတယ္။”
လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။
ဒီေတာ့အေမလုပ္သူက
“သားေျပာတာမွန္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ သားဘ၀
ေရွ႕ေရးက ရိွေသးတယ္၊ ျပဳလုိ္က္ပါသားရယ္လုိ႔”
အၾကိမ္ႀကိမ္ေျပာလာေတာ့ သားျဖစ္သူကလည္း
ေနာက္ဆုံးေတာ့ မိခင္အလုိက် အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ပါတယ္။
ဇနီးျဖစ္သူက ပထမေတာ့ ေယာကၡမျဖစ္သူကို
ခင္ပြန္းအလုိက် ျပဳစုပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့
ထုံးစံအတုိင္း ပိက်ိပိက်ိ လုပ္လာေတာ့တာပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သားျဖစ္သူကလည္း အာရုံအသစ္နဲ႔
ေတြ႕လာၿပီဆုိေတာ့ အျဖဴထည္သက္သက္
မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အေရာင္ေလးေတြေျပာင္းလာပါၿပီ။
ဒီၾကားထဲမွာ သူတုိ႔လင္မယားအတြက္
ကေလးမရတာကလည္း အဓိကျပႆနာ ျဖစ္လာပါတယ္။
●အဲဒီကေလးမရတဲ့ ျပႆနာဟာ ေနာက္ဆုံးအေမ
ျဖစ္သူဆီ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။
ဇနီးျဖစ္သူရဲ႕ စြပ္စြဲခ်က္ကေတာ့ မဂၤလာမရွိတဲ့
ဒီအေမႀကီး အိမ္မွာရွိေနလုိ႔ ကေလးမရတာေပါ့။
●သားျဖစ္သူ ကိုယ္တုိင္းကလည္း
“အေမရယ္ တျခားမွာ သြားေနေပးပါလုိ႔”
ေတာင္းပန္လာပါတယ္။ အေမလုပ္သူကလည္း
သားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ တျခားအိမ္တစ္အိမ္မွာ
အိမ္ေစသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ သြားေနေပးပါတယ္။
တုိက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ အေမလုပ္သူထြက္သြားျပီး၊
မၾကာခင္မွာပဲ ဇနီးျဖစ္သူမွာ ကိုယ္၀န္ရလာပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ဇနီးျဖစ္သူက
“ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား။မဂၤလာမရွိတဲ့
ရွင့္အေမမရွိတာနဲ႔ ကိုယ္၀န္တန္းရတယ္”
လုိ႔ သက္ေသထူပါေတာ့တယ္။
ဇနီးျဖစ္သူက ဒီစကားကို ခင္ပြန္းျဖစ္သူ
သာမကဘဲ အိမ္နီးခ်င္းေတြပါ လုိက္ေျပာေနပါသတဲ့။
တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ ဒီသတင္းဟာ အေမဆီ
ေရာက္သြားပါတယ္။ဒီေတာ့ အေမလုပ္သူက
ဘယ္လုိေတြးသလဲဆုိေတာ့ ....
►“အင္း… သူတုိ႕ေျပာတဲ့စကားအတုိင္း
ငါ့ကိုႏွင္ထုတ္လုိက္လုိ႔ ကိုယ္၀န္ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့
ေလာကမွာ တရားေသသြားလုိ႔ပဲျဖစ္မယ္။
တကယ္လုိ႕တရားမေသခဲ့ဘူးဆုိရင္
ငါ့ကိုႏွင္ထုတ္လုိက္တဲ့ အကုသုိလ္ကံက
သူတုိ႔ကို အက်ိဳးေပးရမွာ။
အခုေတာ့တရားေသသြားၿပီ။
ေသသြားတဲ့တရားအတြက္ ငါ့အေနနဲ႔
ဆြမ္းသြတ္ေပးရမယ္” လုိ႔ အေတြးျဖစ္ပါသတဲ့။
အေမလုပ္သူဟာ သူေတြးျဖစ္တဲ့အတုိင္း
ေသသြားတဲ့ တရားအတြက္ဆြမ္းသြတ္ေပးမယ္
ဆုိၿပီး သုသာန္မွာသြားၿပီး ထမင္းဟင္းခ်က္ဖုိ႔
ျပင္ဆင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ သုသာန္မွာသြားၿပီး ၊
ထမင္းဟင္းခ်က္တယ္ဆုိတာကို စာထဲမွာ
ျပမထားလုိ႔ မသိရပါဘူး။
သူတုိ႔ ေခတ္ကဓေလ့ တစ္ခုျဖစ္ဟန္ထင္ပါတယ္။
သုသာန္မွာ ေသသြားတဲ႔တရားကိုဆြမ္းသြတ္ေပးဖုိ႔
ထမင္းဟင္းခ်က္ေနတဲ့ အေမအုိကို
သိၾကားမင္းက ေတြ႕သြားပါတယ္။
ဒီေတာ့ သိၾကားမင္းလည္း မေနသာေတာ့ပါဘူး။
သိၾကားမင္းက အေမအုိရွိရာကို ဆင္းလာၿပီး၊
သူ႔တန္ခုိးအာႏုေဘာ္နဲ႔ပဲ အေမျဖစ္သူကို သားျဖစ္သူ
အိမ္ျပန္ေရာက္ေအာင္ စီစဥ္ေပးလုိက္ရပါေတာ့သတဲ့။
【ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္၀တၳဳ ၊ကစၥာနီဇာတ္】
တစ္ဆင့္စကား သိရတာပါ။
ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
ရိပ္သာတစ္ခုမွာ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္
တရား၀င္ေနပါသတဲ့။
တစ္လျပည့္ေတာ့ သားသမီးေတြက
ေရာက္လာၿပီး၊ ေနာက္တစ္လဆက္၀င္ဖုိ႔
ဆြမ္းစရိတ္ေငြလာသြင္းသြားပါသတဲ့။
အဲဒီလုိနဲ႔ တစ္လျပည့္တုိင္းျပည့္တုိင္း၊
ဆြမ္းစရိတ္ေငြ လာလာသြင္းပါသတဲ့။
အဲဒီလုိ ဆြမ္းစရိတ္ေငြ လာသြင္းလုိက္တာ
တစ္ႏွစ္ျပည့္ခါနီး ရွိလာေတာ့ ရိပ္သာကလူႀကီးေတြက
ရိပ္မိသြားၿပီး၊“စည္းမ်ဥ္းအသစ္ေတြ”ေရးဆြဲလုိက္ရပါသတဲ႔။
■ေနာက္တစ္ဆင့္ ထပ္သိရတာကေတာ့
ဒီရိပ္သာမတုိင္ခင္၊တျခားရိပ္သာေတြကိုလည္း
အဲဒီလုိလွည့္ပုိ႔ေပးေနတာပါတဲ့။
သူတုိ႔စီပြါးေရးၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး
ေျပလည္ၾကပါသတဲ့။
■ဒီသတင္းက နားရွိလုိ႔သာၾကားရတယ္။
နည္းနည္းမွ မၾကားခ်င္သလုိ၊ေရးလည္းမျပခ်င္ပါဘူး။
ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမန္မာ့ဓေလ့နဲ႔လည္း
လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ ဒါမ်ဳိးေတြ တစ္သန္းမွာ
တစ္ေယာက္ပဲရွိပါေစလုိ႔လည္း ဆုေတာင္းရပါတယ္။
●ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့တရား
ေသသြားၿပီဆုိရင္ လူ႔ဘ၀ရဲ႕အသက္ရွင္
ေနထုိင္မႈဟာလည္း ဘာမွ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့ပါဘူး၊၊
●ဘ၀ရဲ႕ အသက္ရွင္ေနထုိင္မႈမွာ ဓမၼပါ တြဲပါေနမွ
အဓိပၸါယ္ရွိတာပါ။
●တကယ္ေတာ့ မိဘႏွစ္ဦးလုံး
(ဒါမွမဟုတ္)တစ္ဦးဦး အိမ္ဦးခန္းမွာရွိေနတာဟာ
“ကုသုိလ္ထုပ္ၾကီးရထားတာနဲ႔ အတူတူပါ။”
ကိုယ္က “ဂါရ၀တရား” ကုိေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊
ျပဳစုလုပ္ေကြၽးေနမယ္ဆိုရင္ အမူအရာတုိင္း၊
အမူအရာတုိင္း “ကုသုိလ္ေတြ” ျဖစ္ေနတာပါ။
စာထဲမွာ ရုိေသရမယ့္ ဂါရ၀(၁၀)ပါးကိုျပထားပါတယ္။
အဲဒီဂါရ၀(၁၀)ပါးက-
(၁)။ဗုဒၶဂါရ၀
(၂)။ဓမၼဂါရ၀
(၃)။သံဃဂါရ၀။
(၄)။သိကၡာဂါရ၀
(၅)။သမာဓိဂါရ၀
(၆)။အပၸမာဒ ဂါရ၀
(၇)။ပဋိသႏၶာရဂါရ၀
(၈)။ဟိရီဂါရ၀
(၉)။ၾသတၱပၸ ဂါရ၀
(၁၀)။အညမညဂါရ၀ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဂါရ၀(၁၀)ပါးထဲက “ပဋိသႏၶာရဂါရ၀” အေၾကာင္းပဲ
ေရးျပရေအာင္ပါ။ က်န္တဲ့ကိုးပါးကိုေတာ့
စာဖတ္သူေတြ ကိုယ့္ဟာကိုခ်ဲ႕ထြင္ၿပီး၊
သိႏုိင္ေလာက္ပါတယ္။
“ဆရာဆုိတာ တပည့္ကို အာမိသ-ဓမၼႏွစ္ခုနဲ႔
ပိတ္ဆုိ႔ထားရမယ္” ဆုိတဲ့ စကားကို ငယ္ငယ္က
သင္ဖူးပါတယ္။
ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းရဲ႕ ပါဠိက “ပဋိသႏၶာရ” ပါ။
ပဋိသႏၶာရကို ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းလုိ႔ ျမန္မာျပန္ထားေတာ့
စကားလုံးက နည္းနည္းေမာ္ဒန္ဆန္ေနသလား မသိပါဘူး။
ဆုိလုိရင္းကေတာ့ ကိုယ့္အလုိက်ျဖစ္ေနေအာင္
“ပစၥည္းရယ္၊တရားရယ္” ႏွစ္ခုနဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္
ေထာက္ပံ့ထားရမယ္ ဆုိတာပါပဲ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ပဋိသႏၶာရနဲ႕ ဂါရ၀(၁၀)ပါး
ဘယ္လုိဆက္စပ္ေနတယ္ဆုိတာမသိခဲ့ပါဘူး။
အခုမွစာႏွစ္ခု ယွဥ္ၾကည္ခြင့္ရလုိ႔ သိရတာပါ။
ေလာကမွာ ဆရာနဲ႔ တပည့္၊ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊
အလုပ္ရွင္ နဲ႔ အလုပ္သမား၊ စသည္ျဖင့္
အထက္ေအာက္ အလႊာအတြဲေလးေတြရွိပါတယ္။
ဒီအတြဲေလးေတြ အစဥ္သျဖင့္ လက္တြဲေနႏုိင္ဖုိ႔
အထက္လႊာကလူက ေအာက္အလႊာကလူကို
ပစၥည္း တရား ႏွစ္ခု နဲ႔ ပိတ္ဆုိ႔ထားရပါတယ္။
အေစ့အစပ္ျပဳထားရပါတယ္။
အဲဒီလုိ ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ထားတာကို
“ပဋိသႏၶာရ” ျပဳတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ပဋိသႏၶာရျပဳေပးေနတာကိုပဲ ပဋိသႏၶာရကို
ရုိေသေနတယ္လုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္။
အဲဒီမွာစိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာက
ပဋိသႏၶာရျပဳတဲ့ေနရာမွာ ပစၥည္း၀တၳဳနဲ႔တင္မဟုတ္ဘဲ၊
တရားဓမၼနဲ႔ပါ ျပဳေပးဖုိ႔ ဖြင့္ျပထားတာပါ။
ဥပမာ-ကုိယ္က အလုပ္ရွင္ဆုိရင္ သႀကၤန္တြင္းလုိ
ရက္ရွည္အလုပ္ပိတ္ရက္မ်ိဳးေတြမွာ-
●စုေပါင္း ဒုလႅဘ ရဟန္းခံေပးတာ၊
●စုေပါင္း သီလရွင္ ၀တ္ေပးတာ၊
●စုေပါင္း တရားစခန္း၀င္ဖုိ႔ စီစဥ္ေပးတာ၊
●ႏွစ္လတစ္ခါ သုံးလတစ္ခါ
ဆရာေတာ္ ၊သံဃာေတာ္ေတြ
ပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္တရား နာယူေစတာ၊
●အခြင့္အခါသင့္တဲ့ အခါ စာေရးဆရာေတြဖိတ္ၿပီး၊
အေတြးအေခၚျမင့္မားဖုိ႔၊စာရိတၱသတိၱရွိဖုိ႔
ေဟာေျပာပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေပးတာ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
ဒီအျပဳအမူေတြဟာ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္
အလုပ္ရွင္အတြက္ ကုသုိလ္ေတြျဖစ္ေနသလို၊
တစ္ဖက္ကၾကည့္ျပန္ရင္လည္း
ကိုယ့္အလုပ္သမား ကိုယ့္ဆီမွာ ျမဲေနေအာင္
စြဲေဆာင္စည္းရုံးၿပီးသားလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေခတ္က ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးေခတ္ဆုိေတာ့
“ပဋိသႏၶာရဂါရ၀”ကို အလုပ္ရွင္တုိင္းအာရုံျပဳထားဖုိ႔
ေကာင္းပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေစ်းကြက္ေ၀စု မ်ားမ်ားရရွိဖုိ႔
ႀကိဳးစားေနၾကရတဲ့ကာလမွာ
“ပဋိသႏၶာရဂါရ၀မဂၤလာေလး”လည္း
တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အေထာက္အကူျပဳေနပါလိမ့္မယ္။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
-【အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ) ၏
“မဂၤလာအေတြးမ်ား”ႏွာ ၁၅၀- ၁၅၅မွ-
ကူးယူပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
[မဂၤလာအေတြးမ်ား(၂၂)
ဂါရေ၀ါစ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ။
ရုိေသထုိက္သူကို ရုိေသျခင္းသည္၊
ျမတ္ေသာမဂၤလာမည္၏။
အသက္ဂုဏ္၀ါ ကိုယ့္ထက္ၾကီးက၊
ဆည္းကပ္ခစားရုိေသေလ။]
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ (၉၊၂၊၂၀၀၄)
အိမ္ေထာင္ျပဳဖုိ႕ေျပာလာပါတယ္။
လူဆုိတာ အာရုံနဲမေတြ႕ေသးခင္
“တကယ့္အျဖဴထည္”ေလးပါ။
အာရုံေၾကာင့္သာ အေရာင္ေတြေျပာင္းသြားၾကတာပါ။
တကယ့္အျဖဴထည္ျဖစ္တဲ့သားျဖစ္သူက
အျဖဴထည္စိတ္ရင္းအတုိင္းပဲ
“အေမရယ္…လူစိမ္း၀င္လာရင္ ျပႆနာေတြလည္း
၀င္လာပါလိမ့္မယ္။ဒီအတုိင္းေလးပဲေကာင္းပါတယ္။”
လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။
ဒီေတာ့အေမလုပ္သူက
“သားေျပာတာမွန္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ သားဘ၀
ေရွ႕ေရးက ရိွေသးတယ္၊ ျပဳလုိ္က္ပါသားရယ္လုိ႔”
အၾကိမ္ႀကိမ္ေျပာလာေတာ့ သားျဖစ္သူကလည္း
ေနာက္ဆုံးေတာ့ မိခင္အလုိက် အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက္ပါတယ္။
ဇနီးျဖစ္သူက ပထမေတာ့ ေယာကၡမျဖစ္သူကို
ခင္ပြန္းအလုိက် ျပဳစုပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့
ထုံးစံအတုိင္း ပိက်ိပိက်ိ လုပ္လာေတာ့တာပါပဲ။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သားျဖစ္သူကလည္း အာရုံအသစ္နဲ႔
ေတြ႕လာၿပီဆုိေတာ့ အျဖဴထည္သက္သက္
မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အေရာင္ေလးေတြေျပာင္းလာပါၿပီ။
ဒီၾကားထဲမွာ သူတုိ႔လင္မယားအတြက္
ကေလးမရတာကလည္း အဓိကျပႆနာ ျဖစ္လာပါတယ္။
●အဲဒီကေလးမရတဲ့ ျပႆနာဟာ ေနာက္ဆုံးအေမ
ျဖစ္သူဆီ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။
ဇနီးျဖစ္သူရဲ႕ စြပ္စြဲခ်က္ကေတာ့ မဂၤလာမရွိတဲ့
ဒီအေမႀကီး အိမ္မွာရွိေနလုိ႔ ကေလးမရတာေပါ့။
●သားျဖစ္သူ ကိုယ္တုိင္းကလည္း
“အေမရယ္ တျခားမွာ သြားေနေပးပါလုိ႔”
ေတာင္းပန္လာပါတယ္။ အေမလုပ္သူကလည္း
သားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ တျခားအိမ္တစ္အိမ္မွာ
အိမ္ေစသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ သြားေနေပးပါတယ္။
တုိက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ အေမလုပ္သူထြက္သြားျပီး၊
မၾကာခင္မွာပဲ ဇနီးျဖစ္သူမွာ ကိုယ္၀န္ရလာပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ဇနီးျဖစ္သူက
“ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား။မဂၤလာမရွိတဲ့
ရွင့္အေမမရွိတာနဲ႔ ကိုယ္၀န္တန္းရတယ္”
လုိ႔ သက္ေသထူပါေတာ့တယ္။
ဇနီးျဖစ္သူက ဒီစကားကို ခင္ပြန္းျဖစ္သူ
သာမကဘဲ အိမ္နီးခ်င္းေတြပါ လုိက္ေျပာေနပါသတဲ့။
တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ ဒီသတင္းဟာ အေမဆီ
ေရာက္သြားပါတယ္။ဒီေတာ့ အေမလုပ္သူက
ဘယ္လုိေတြးသလဲဆုိေတာ့ ....
►“အင္း… သူတုိ႕ေျပာတဲ့စကားအတုိင္း
ငါ့ကိုႏွင္ထုတ္လုိက္လုိ႔ ကိုယ္၀န္ရတယ္ဆုိရင္ေတာ့
ေလာကမွာ တရားေသသြားလုိ႔ပဲျဖစ္မယ္။
တကယ္လုိ႕တရားမေသခဲ့ဘူးဆုိရင္
ငါ့ကိုႏွင္ထုတ္လုိက္တဲ့ အကုသုိလ္ကံက
သူတုိ႔ကို အက်ိဳးေပးရမွာ။
အခုေတာ့တရားေသသြားၿပီ။
ေသသြားတဲ့တရားအတြက္ ငါ့အေနနဲ႔
ဆြမ္းသြတ္ေပးရမယ္” လုိ႔ အေတြးျဖစ္ပါသတဲ့။
အေမလုပ္သူဟာ သူေတြးျဖစ္တဲ့အတုိင္း
ေသသြားတဲ့ တရားအတြက္ဆြမ္းသြတ္ေပးမယ္
ဆုိၿပီး သုသာန္မွာသြားၿပီး ထမင္းဟင္းခ်က္ဖုိ႔
ျပင္ဆင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ သုသာန္မွာသြားၿပီး ၊
ထမင္းဟင္းခ်က္တယ္ဆုိတာကို စာထဲမွာ
ျပမထားလုိ႔ မသိရပါဘူး။
သူတုိ႔ ေခတ္ကဓေလ့ တစ္ခုျဖစ္ဟန္ထင္ပါတယ္။
သုသာန္မွာ ေသသြားတဲ႔တရားကိုဆြမ္းသြတ္ေပးဖုိ႔
ထမင္းဟင္းခ်က္ေနတဲ့ အေမအုိကို
သိၾကားမင္းက ေတြ႕သြားပါတယ္။
ဒီေတာ့ သိၾကားမင္းလည္း မေနသာေတာ့ပါဘူး။
သိၾကားမင္းက အေမအုိရွိရာကို ဆင္းလာၿပီး၊
သူ႔တန္ခုိးအာႏုေဘာ္နဲ႔ပဲ အေမျဖစ္သူကို သားျဖစ္သူ
အိမ္ျပန္ေရာက္ေအာင္ စီစဥ္ေပးလုိက္ရပါေတာ့သတဲ့။
【ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္၀တၳဳ ၊ကစၥာနီဇာတ္】
တစ္ဆင့္စကား သိရတာပါ။
ကိုယ္ေတြ႕ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
ရိပ္သာတစ္ခုမွာ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္
တရား၀င္ေနပါသတဲ့။
တစ္လျပည့္ေတာ့ သားသမီးေတြက
ေရာက္လာၿပီး၊ ေနာက္တစ္လဆက္၀င္ဖုိ႔
ဆြမ္းစရိတ္ေငြလာသြင္းသြားပါသတဲ့။
အဲဒီလုိနဲ႔ တစ္လျပည့္တုိင္းျပည့္တုိင္း၊
ဆြမ္းစရိတ္ေငြ လာလာသြင္းပါသတဲ့။
အဲဒီလုိ ဆြမ္းစရိတ္ေငြ လာသြင္းလုိက္တာ
တစ္ႏွစ္ျပည့္ခါနီး ရွိလာေတာ့ ရိပ္သာကလူႀကီးေတြက
ရိပ္မိသြားၿပီး၊“စည္းမ်ဥ္းအသစ္ေတြ”ေရးဆြဲလုိက္ရပါသတဲ႔။
■ေနာက္တစ္ဆင့္ ထပ္သိရတာကေတာ့
ဒီရိပ္သာမတုိင္ခင္၊တျခားရိပ္သာေတြကိုလည္း
အဲဒီလုိလွည့္ပုိ႔ေပးေနတာပါတဲ့။
သူတုိ႔စီပြါးေရးၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး
ေျပလည္ၾကပါသတဲ့။
■ဒီသတင္းက နားရွိလုိ႔သာၾကားရတယ္။
နည္းနည္းမွ မၾကားခ်င္သလုိ၊ေရးလည္းမျပခ်င္ပါဘူး။
ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမန္မာ့ဓေလ့နဲ႔လည္း
လုံး၀ဆန္႔က်င္ဘက္ပါ။ ဒါမ်ဳိးေတြ တစ္သန္းမွာ
တစ္ေယာက္ပဲရွိပါေစလုိ႔လည္း ဆုေတာင္းရပါတယ္။
●ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိသင့္ရွိထုိက္တဲ့တရား
ေသသြားၿပီဆုိရင္ လူ႔ဘ၀ရဲ႕အသက္ရွင္
ေနထုိင္မႈဟာလည္း ဘာမွ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့ပါဘူး၊၊
●ဘ၀ရဲ႕ အသက္ရွင္ေနထုိင္မႈမွာ ဓမၼပါ တြဲပါေနမွ
အဓိပၸါယ္ရွိတာပါ။
●တကယ္ေတာ့ မိဘႏွစ္ဦးလုံး
(ဒါမွမဟုတ္)တစ္ဦးဦး အိမ္ဦးခန္းမွာရွိေနတာဟာ
“ကုသုိလ္ထုပ္ၾကီးရထားတာနဲ႔ အတူတူပါ။”
ကိုယ္က “ဂါရ၀တရား” ကုိေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊
ျပဳစုလုပ္ေကြၽးေနမယ္ဆိုရင္ အမူအရာတုိင္း၊
အမူအရာတုိင္း “ကုသုိလ္ေတြ” ျဖစ္ေနတာပါ။
စာထဲမွာ ရုိေသရမယ့္ ဂါရ၀(၁၀)ပါးကိုျပထားပါတယ္။
အဲဒီဂါရ၀(၁၀)ပါးက-
(၁)။ဗုဒၶဂါရ၀
(၂)။ဓမၼဂါရ၀
(၃)။သံဃဂါရ၀။
(၄)။သိကၡာဂါရ၀
(၅)။သမာဓိဂါရ၀
(၆)။အပၸမာဒ ဂါရ၀
(၇)။ပဋိသႏၶာရဂါရ၀
(၈)။ဟိရီဂါရ၀
(၉)။ၾသတၱပၸ ဂါရ၀
(၁၀)။အညမညဂါရ၀ တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဂါရ၀(၁၀)ပါးထဲက “ပဋိသႏၶာရဂါရ၀” အေၾကာင္းပဲ
ေရးျပရေအာင္ပါ။ က်န္တဲ့ကိုးပါးကိုေတာ့
စာဖတ္သူေတြ ကိုယ့္ဟာကိုခ်ဲ႕ထြင္ၿပီး၊
သိႏုိင္ေလာက္ပါတယ္။
“ဆရာဆုိတာ တပည့္ကို အာမိသ-ဓမၼႏွစ္ခုနဲ႔
ပိတ္ဆုိ႔ထားရမယ္” ဆုိတဲ့ စကားကို ငယ္ငယ္က
သင္ဖူးပါတယ္။
ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းရဲ႕ ပါဠိက “ပဋိသႏၶာရ” ပါ။
ပဋိသႏၶာရကို ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းလုိ႔ ျမန္မာျပန္ထားေတာ့
စကားလုံးက နည္းနည္းေမာ္ဒန္ဆန္ေနသလား မသိပါဘူး။
ဆုိလုိရင္းကေတာ့ ကိုယ့္အလုိက်ျဖစ္ေနေအာင္
“ပစၥည္းရယ္၊တရားရယ္” ႏွစ္ခုနဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္
ေထာက္ပံ့ထားရမယ္ ဆုိတာပါပဲ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ပဋိသႏၶာရနဲ႕ ဂါရ၀(၁၀)ပါး
ဘယ္လုိဆက္စပ္ေနတယ္ဆုိတာမသိခဲ့ပါဘူး။
အခုမွစာႏွစ္ခု ယွဥ္ၾကည္ခြင့္ရလုိ႔ သိရတာပါ။
ေလာကမွာ ဆရာနဲ႔ တပည့္၊ မိဘနဲ႔ သားသမီး၊
အလုပ္ရွင္ နဲ႔ အလုပ္သမား၊ စသည္ျဖင့္
အထက္ေအာက္ အလႊာအတြဲေလးေတြရွိပါတယ္။
ဒီအတြဲေလးေတြ အစဥ္သျဖင့္ လက္တြဲေနႏုိင္ဖုိ႔
အထက္လႊာကလူက ေအာက္အလႊာကလူကို
ပစၥည္း တရား ႏွစ္ခု နဲ႔ ပိတ္ဆုိ႔ထားရပါတယ္။
အေစ့အစပ္ျပဳထားရပါတယ္။
အဲဒီလုိ ခ်ီးေျမာက္ေထာက္ပံ့ထားတာကို
“ပဋိသႏၶာရ” ျပဳတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ပဋိသႏၶာရျပဳေပးေနတာကိုပဲ ပဋိသႏၶာရကို
ရုိေသေနတယ္လုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္။
အဲဒီမွာစိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာက
ပဋိသႏၶာရျပဳတဲ့ေနရာမွာ ပစၥည္း၀တၳဳနဲ႔တင္မဟုတ္ဘဲ၊
တရားဓမၼနဲ႔ပါ ျပဳေပးဖုိ႔ ဖြင့္ျပထားတာပါ။
ဥပမာ-ကုိယ္က အလုပ္ရွင္ဆုိရင္ သႀကၤန္တြင္းလုိ
ရက္ရွည္အလုပ္ပိတ္ရက္မ်ိဳးေတြမွာ-
●စုေပါင္း ဒုလႅဘ ရဟန္းခံေပးတာ၊
●စုေပါင္း သီလရွင္ ၀တ္ေပးတာ၊
●စုေပါင္း တရားစခန္း၀င္ဖုိ႔ စီစဥ္ေပးတာ၊
●ႏွစ္လတစ္ခါ သုံးလတစ္ခါ
ဆရာေတာ္ ၊သံဃာေတာ္ေတြ
ပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္တရား နာယူေစတာ၊
●အခြင့္အခါသင့္တဲ့ အခါ စာေရးဆရာေတြဖိတ္ၿပီး၊
အေတြးအေခၚျမင့္မားဖုိ႔၊စာရိတၱသတိၱရွိဖုိ႔
ေဟာေျပာပြဲေတြ ျပဳလုပ္ေပးတာ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
ဒီအျပဳအမူေတြဟာ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္
အလုပ္ရွင္အတြက္ ကုသုိလ္ေတြျဖစ္ေနသလို၊
တစ္ဖက္ကၾကည့္ျပန္ရင္လည္း
ကိုယ့္အလုပ္သမား ကိုယ့္ဆီမွာ ျမဲေနေအာင္
စြဲေဆာင္စည္းရုံးၿပီးသားလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေခတ္က ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးေခတ္ဆုိေတာ့
“ပဋိသႏၶာရဂါရ၀”ကို အလုပ္ရွင္တုိင္းအာရုံျပဳထားဖုိ႔
ေကာင္းပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေစ်းကြက္ေ၀စု မ်ားမ်ားရရွိဖုိ႔
ႀကိဳးစားေနၾကရတဲ့ကာလမွာ
“ပဋိသႏၶာရဂါရ၀မဂၤလာေလး”လည္း
တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အေထာက္အကူျပဳေနပါလိမ့္မယ္။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
-【အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ) ၏
“မဂၤလာအေတြးမ်ား”ႏွာ ၁၅၀- ၁၅၅မွ-
ကူးယူပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
[မဂၤလာအေတြးမ်ား(၂၂)
ဂါရေ၀ါစ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ။
ရုိေသထုိက္သူကို ရုိေသျခင္းသည္၊
ျမတ္ေသာမဂၤလာမည္၏။
အသက္ဂုဏ္၀ါ ကိုယ့္ထက္ၾကီးက၊
ဆည္းကပ္ခစားရုိေသေလ။]
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ (၉၊၂၊၂၀၀၄)
No comments:
Post a Comment