Thursday, July 25, 2013

ဦးေခါင္းေပၚ မွာ ေလွ ကို ရြက္ပါလို႔ "


          ယေန႔သည္ "၀ိမုတၱိယုဂေခတ္"ဟုဆိုၾကေလရာ ေရာဂါတစ္စံုတစ္ရာေပၚ၍ "မရဏေဘးထိတ္လန္႔"ၿပီးဓမၼရိပ္သာ သြားတာမ်ိဳး၊ သားသမီး ႏွင့္ စီးပြားဥစၥာ တို႔၏ေဘးေၾကာင့္ျဖစ္ရေသာ "ေသာက ပရိေဒ၀မီး"တို႔ေတာက္ေလာင္၍ ဓမၼရိပ္သာ သြားတာမ်ိဳး တို႔ ကလြဲလွ်င္ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္အေတာ္မ်ားမ်ား၏ဆႏၵမွာ "သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေစေရး" အေလးထား၍ "ဓမၼရိပ္သာ ၀င္ၾကသူခ်ည္းပါ" ဟု ေျပာလွ်င္ မွားမည္မထင္ပါ။


"ပရိယတ္စာေပ" ကိုသင္ၾကားလိုလွ်င္ "စာသင္တိုက္"ဟူသည္သာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သကဲ႔သို႔ "တရားဓမၼ"ကို စနစ္က်က်အားထုတ္လိုလွ်င္ "ဓမၼရိပ္သာ" သည္သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုးေနရာျဖစ္ပါသည္ေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က ေျပာေလ့ရွိပါသည္၊"ကိုယ္႔အိမ္မွာ အေခြဖြင့္ၿပီး တရားနာ၊ တရားအားထုတ္လည္း ရတာပဲ မဟုတ္လား"ဟုေမးတတ္ၾကပါ၏။

အိမ္တြင္လည္း တရားအားထုတ္၍ ရပါသည္။ေနာ့ေပတဲ႔ အိမ္မွာက ဗာဟီရကိစၥ ေတြေပၚတတ္သည္။"ဓမၼရိပ္သာ" ဆိုသည္ က "တိတ္ဆိတ္သည္"။"အေႏွာက္အယွက္ကင္းသည္"။"အခ်ိန္မွန္ ဓမၼကိုက်င့္ႀကံႏိုင္သည္"။"အားကိုးအားထားျပဳစရာဓမၼတရားျပ ဆရာ အနီးအနားတြင္ရွိသည္"။

ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼရိပ္သာ ၀င္ျခင္းက ပိုမိုထိေရာက္ႏိုင္သည္ ဟုသေဘာေပါက္မိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ရိပ္သာ၀င္၍တရားရႈမွတ္နည္းမ်ားသင္ယူေလ့လာမွတ္သား။တရားစခန္သိမ္း၍အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္ျပန္ေရာက္လွ်င္လည္း
ဆက္လက္ပြားမ်ား အားထုတ္ေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ ၏ ဓမၼ ပတ္၀န္းက်င္ တြင္ေလ့လာၾကည့္လိုက္မိေသာအခါ အလႊာေပါင္းစံု၊ လူတန္းစားေပါင္းစံု မွ တရားဓမၼရိပ္သာ သို႔၀င္၍ တရားအားထုတ္ၿပီးသူမ်ား သည္ အလြန္အင္မတန္ မ်ားျပားလွၿပီဟု ေတြ႕ျမင္၊သိရွိရပါ၏။

ထိုကဲ႔သို႔ အလႊာေပါင္းစံု၊လူေပါင္းစံု မတူကြဲျပား မ်ားျပားလွေသာ္လည္း တူညီသည့္ ဆႏၵ တစ္ခုမွာ"မိမိ တို႕ ရရွိခံစားရေသာ ဓမၼအရသာ ကို တစ္ပါးသူတို႔အားလည္း မွွ်ေ၀ခံစားေစလိုၾကေသာဆႏၵမ်ားရွိၾကသည္"ဟူ၍ပင္ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼရိပ္သာ ၀င္ျဖစ္ေအာင္ ၀င္ၾကပါ ဟု ဓမၼရိပ္သာျပန္မ်ား အေတာ္မ်ားမ်ား က ေဆာ္ၾသ တိုက္တြန္းၾကေလ့ရွိပါသည္။ေကာင္းလွေပစြ။

ဓမၼရိပ္သာျပန္ အေတာ္မ်ားမ်ား ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုေတြ႕ဖူးပါသည္။မိတ္ေဆြတစ္ဦး က ညည္းျငဴသံျဖင့္-
"ရိပ္သာ ေတာ့၀င္ခ်င္ပါရဲ႕ အခုတစ္ေလာ အလုပ္ေတြက မျပတ္ေသးဘူး၊ မအားဘူးျဖစ္ေနတယ္"ဟု တစ္ခြန္းေျပာမိတယ္ရွိေသး။ အနီးရွိ ဓမၼရိပ္သာျပန္ မိတ္ေဆြတစ္ဦး က "အဲဒါ ဒိ႒ိ ကပ္ေနတာ"ဟူ၏။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ဓမၼရိပ္သာျပန္ ဆိုလွ်င္"ဘုရားရွိခိုးျခင္း"ေတာင္ မျပဳေတာ့ေပ။ဤတြင္ ဘုရား ရွိမခိုးရျခင္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ကၽြန္ေတာ္ အေၾကာင္းအခ်က္(၂)ခ်က္မွ်ျဖင့္ စဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။ဤသို႔ပါ။

တစ္အခ်က္ မွာ-ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္း အရ ေမာဟေၾကာင့္လည္း ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္မိတတ္ပါ၏။နိဗၺာန္ ကိုအဓိကမထားဘဲ ကုသစိုလ္ျပဳလုပ္ပါက လူ-နတ္-ျဗဟၼာ ခ်မ္းသာမ်ားကိုသာ ရၾကေပမည္ေပါ့။ထို ဘ၀ မ်ားသည္ ကား ၀ဋ္ဒုကၡမ်ားကင္းလြတ္သည့္ ဘ၀မ်ားမဟုတ္ပါေခ်။


ဆင္းရဲမကင္းေသာဘ၀မ်ားကိုရရွိေစႏိုင္သည့္ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမ်ားကိုျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေမာဟ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားမရွိခိုး တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ေနာက္ ဒုတိယအခ်က္ က-မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာတရားတစ္ပုဒ္ရွိပါ၏။

"ခင္ဗ်ား တို႔က မသိ လို႔ ။
ဒိ႒ိ က ဘုရားေရွ႕ ၀င္ရႈပ္ေနတာမ်ား ခင္ဗ်ားတို႔က မေတြးမိဘူး၊ဘုရားရွိခိုးတယ္ ေအာက္ေမ႔ေနတယ္။
အဲဒါ ဘုရားရွိခိုးေနတာကို မဟုတ္ဘူး၊ ဆုေတာင္းေနတာ။
ဘုရားရွိခိုး က ၿပီးခဲ႔ၿပီ။ ………..ရွိခိုးပါ၏။ဆိုၿပီး ရွိခိုးရေသာ အက်ိဳးေၾကာင့္ ဆိုရင္ သြားၿပီ"ဟူ၍ျဖစ္ပါ၏။

ထုိႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္မ်ား ဘုရားရွိမခိုးေတာ့ဘဲ ၀ိပႆနာတရားေတာ္မ်ားကိုသာ အားထုတ္ေနေလေရာ႔သလားေပါ့။

ေနာ့ေပတဲ႔ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးကား ဆုေတာင္း၊ဆုယူ ျခင္း ကို ႏွစ္သက္ေတာ္ မမူ၍ ထိုသို႔ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။

ပင္လယ္တြင္ေမွ်ာေနသူသည္ ဆင္ေသေကာင္ပုပ္ ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကမ္းနားသို႔ေရာက္ေအာင္အက်ိဳးျပဳႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ရြံရြံရွာရွာျဖင့္ တြယ္ကပ္မွီခိုရသကဲ႔သို႔ပင္ ကုသိုလ္ကို လည္း ထို႔အတူ ၀ိ၀ဋနိႆိတ ကုသိုလ္ ျဖစ္ရန္ကေတာ့ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

ေနာက္ ဓမၼရိပ္သာျပန္တစ္ဦးကေတာ့ ဤသို႔ပါ။

"ရိပ္သာ ၀င္ၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ။သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ခုဆို ကၽြန္ေတာ္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ိုင္း အေတာ္ရွင္းသြားၿပီ။
အားလံုးဟာ ျဖစ္ပ်က္ ေတြခ်ည္းပဲ"ဟုဆိုပါ၏။

ပညတ္ေတြေရာ၊ပရမတ္ေတြေရာ ေရာေသာၿပီး ျမင္သမွ်၊ေတြ႕သမွ် -ျဖစ္ပ်က္ လုပ္ေနသလားေတာ့မသိပါေလ။

ေနာက္တစ္ဦး ကေတာ့-"အခုဆို ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေၾကာက္တတ္ေတာ့ဘူး၊ ေၾကာက္တယ္ ဆိုရင္ ေဒါသ ျဖစ္သြားၿပီေလ။တေစၦ ျဖစ္ျဖစ္၊ရန္သူ ျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႕ရင္ေတာင္မွ မေၾကာက္ေတာ့ဘူး၊ရူပါရံု ပဲေလ ၊ မၿမဲပါဘူး။ဘာေၾကာက္စရာလိုလဲ၊ အဲလို သိ လိုက္ရင္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒါ နိဗၺာန္ ပဲ"ဟူ၏။

ထို ကဲ႔သို႔ တရားႏွင့္ထိပ္တိုက္ေတြ႕ခဲ႔သူႀကီးမ်ား အခ်ိဳ႕ သည္ မည္းမည္း ျမင္တိုင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းထဲသို႔ သိမ္းက်ံဳးထည့္ထားတတ္ပါ၏။

ေနာက္ထပ္ေတြ႕ရသည့္ ဓမၼရိပ္သာျပန္ ကေတာ့ တစ္မ်ိဳး တစ္ဘာသာေပါ့ေလ။

"ကေလး မုန္႕လာေတာင္းရင္လဲ ဒါ ေလာဘ ရွိလို႔ေတာင္းတာ၊ေခ်ာင္းဆိုးသံ ၾကားရင္လဲ အသံ က ရုပ္။ အသံ ကိုမွတ္တာက နာမ္၊ ဒါလဲ အနိစၥ ပဲ"စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုတတ္သူႀကီးပါ။

ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ သူ႕ေရွ႕သို႔ေရာက္မိသည့္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ နားရြက္ကေလးေတာင္မွ မလႈပ္၀ံ့စရာပင္ျဖစ္ေနပါ၏။

တစ္ခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း "သူ႕နည္းသာလွ်င္ အမွန္၊ ဟုိနည္း ကအမွား"ဟု အျပန္အလွန္ျငင္းခုံၾကပါ၏။

ေအာက္ပါ စကားသံမ်ားကိုနားေထာင္မိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ဆိုလိုရင္းကိုရိပ္မိပါလိမ္႔မည္။

ဤသို႔ပါ။

"ရိပ္သာထဲမွာ ေယာဂီေတြကို အာဟာရ သပါယမွ်ေအာင္ေကၽြးရတယ္ဗ်။ ခုေတာ့ ရိပ္္သာမွာ ေကၽြးတာ က သတ္သက္လြတ္ တဲ႔၊ ဒါ ေဒ၀ဒတ္၀ါဒ ပဲဗ်။"

(သတ္သက္လြတ္ေကၽြးရသည့္အေၾကာင္းရင္း အမွန္က ထို ရိပ္သာ မွာ ႏိုင္ငံတကာမွ ဘာသာျခား၊လူမ်ိဳးျခား မ်ား ၀င္ေရာက္အားထုတ္ေလ့ရွိသျဖင့္(ဥပမာ-ဟိုဘာသာ၀င္-ဟိုလူမ်ိဳး က ဒီအသားမစား-ဟိုအသားစားတယ္၊ဒီဘာသာ၀င္-ဒီလူမ်ိဳး က ဟို အသားမစား ဒီ အသားစားတယ္ စသျဖင့္ ဗာဟီရ ကိစၥေတြမ်ားသျဖင့္) သတ္သက္လြတ္သာေကၽြးလိုက္ျခင္းပါ။ ဤလို အေၾကာင္းရင္းမသိဘဲ ရမ္းတုတ္ေျပာဆိုတတ္ပါ၏။)

"ဘာလဲဗ်ာ တရားဓမၼအားထုတ္တယ္ ဆိုတာ ဓမၼသာကစၦာ ေတာ့ရွိရေပမေပါ့။ ခုေတာ့ ရိပ္သာတစ္ခု က ဘာတဲ႔ ၀စီပိတ္ ဆိုပဲ၊ ဒါလည္း ဘုရားေဟာနဲ႔ မညီဘူး"

(အေၾကာင္းရင္းအစစ္အမွန္ကေယာဂီ တို႔၏ သမာဓိ ရရွိႏိုင္ေရးကိုသာ အဓိကထား ကို ေထာက္ခ်င့္ေရွ႕ရႈ၍"ျမင့္ျမတ္ေသာ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္း( Noble Silence)" အျဖစ္ စည္းကမ္းတစ္ခု သတ္မွတ္လိုက္ျခင္းပါ။ေနာ့ေပတဲ႔ တရားျပဆရာ ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ဓမၼေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳေပးသူ(Dhamma worker) ႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း လိုအပ္လာလွ်င္ စကားေျပာ၍ရပါ၏။)

ထိုကဲ႔သို႔ အသံမ်ား၊စကားသံမ်ား ၾကားရဖန္မ်ား လာေသာအခါကၽြန္ေတာ္သည္ ဥပမာေလးတစ္ခု ကို ထင္ျမင္လာမိပါ၏။

"ပင္လယ္တစ္ခုကိုျဖတ္၍ တစ္ျခားတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ေရာက္ေအာင္ ကူးလိုေသာသူတို႔သည္ ထို ပင္လယ္ ကိုျဖတ္ကူးႏိုင္ရန္ ခိုင္ခံံရံုမွ်သာျပဳလုပ္၍ ေလွ တစ္စင္း ကို ျပဳလုပ္ၾကပါ၏။
အလိုဆႏၵရွိသည့္အတိုင္း တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ကူးေျမာက္သြားၿပီးေနာက္ အသံုးခ်ၿပီးေသာ ေလွ ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ရမည္မဟုတ္ပါလား။

တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ သူမ်ားကားဤသို႔မဟုတ္ပါေခ်။
ေလွ ကို ခိုင္ခံ့ေအာင္ျပဳလုပ္ရံုမွ် မက လွပတင့္တယ္ ရႈခ်င္စဖြယ္လုပ္ပါ၏။ထို႔ေနာက္ ထို ေလွ ကို ပင္လယ္ သို႔ခ်၍တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ျဖတ္သန္း ကူးေျမာက္ရန္စြမ္းေဆာင္ရမည့္အစား မိမိဦးေခါင္းေပၚသို႔တင္၍ အေလးခံကာ ရြက္၍ မိမိ၏ေလွ လွပေၾကာင္း လွည့္လည္ေျပာဆိုေနေလ၏။

ေတြ႔ျမင္သူအမ်ားသူငါ အေပါင္းက လည္း" ေခါင္းေပၚရြက္ လာေသာ ေလွႀကီး မွာ လွပ တင့္တယ္ ပါ၏" ဟူ၍လည္းေကာင္း၊သို႔တည္းမဟုတ္ "ဤမွ် ႀကီးမားေသာ ေလွႀကီးကုိ ေခါင္းေပၚရြက္လာႏိုင္ေသာ စြမ္းအားမွာ ႀကီးလြန္းလွပါေပ၏" ဟူ၍လည္းေကာင္း ခ်ီးမြမ္းၾကပါသည္ေပါ့။

"ေလွ" ကိုဦးေခါင္းေပၚရြက္လွ်က္ ထိုသို႔ခ်ီးက်ဴးခံရသူသည္ အလြန္ပီတိျဖစ္လွ်က္ ေမာရမွန္းမသိ ပန္းရမွန္းမသိျဖစ္ေနခ်ိန္၊မိမိ ကဲ႔သို႔ ေခါင္းေပၚ ေလွရြက္သူ တစ္ဦးကိုေတြ႕ၾကျပန္ေလေသာအခါ ေခါင္းေပၚမွ ေလွ ကိုခဏ ခ်၍"သူ႕ေလွ ကေကာင္းသည္၊လွပသည္။ ငါ့ေလွ ကပို၍ေကာင္းသည္၊ ပို၍လွပသည္"ဟု ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြား အခ်င္းမ်ားၾကေလေတာ့၏။ "

လိုရင္းကိုသာ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါေတာ့မည္။

"ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မိမိတို႔ မွတ္သား၊သင္ယူ ေလ့က်င့္ထားေသာ ၀ိပႆနာနည္းနိႆယ ေလွ ကို ပင္လယ္ ထဲသို႔ခ်။
တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္ေအာင္ကူးၾကမည္လား"

သို႔တည္းမဟုတ္-

"အေလးခံ ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး ဒီဘက္ကမ္းမွာသာလွ်င္ လွည့္လည္ၾကြား၀ါ ခ်ီးမြမ္းခံၾကမည္လား"..ဟူ၍သာ။


ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၅ခုႏွစ္၊၊၀ါဆိုလဆုတ္(၂)ရက္၊(၂၄-၇-၂၀၁၃)ရက္ေန႔၊အဂၤါေန႔- (ေန႔လည္-၁၂း ၀၇)

ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ

(ည.ည.တ)

nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)
http://www.facebook.com/konyinyi.tin မွတဆင့္တင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment