ဒီကိစၥနဲ႔စပ္လို႔ စာေပက်မ္းဂန္က ဘယ္လိုမ်ား ဆိုပါသလဲ ဆရာေတာ္။
ဆရာ။
။ အင္း...ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ကုသိုလ္ခန္းမွာ ဒီေရစက္ခြက္ၾကီးကလည္း တေမွာင့္ပဲ၊
စာေပက်မ္းဂန္က ေရစက္ခ်မွ ဒါနကိစၥျပီးေျမာက္တယ္ရယ္လို႔ေတာ့ မဆိုဘူး၊ “သိဝံ
ပေတၳ တြာန ဒါနံ ဒါတဗၺံ” နိဗၺာန္ကိုေတာင့္တ ဘဝဒုကၡမွလြတ္မႈကို ဆႏၵျပဳလ်က္သာ
ေပးလွဴၾကရမည္လို႔ပဲ ပါတယ္၊ အဲဒါဟာ ပဓာန အေလးျပဳရမည့္ လုပ္ငန္းရပ္ပဲ
ျဖစ္တယ္၊ ဥဇုပၸဋိပႏၷ လုပ္ငန္းပဲ၊ နိဗၺာန္ကိုသာ ေျဖာင့္တန္းစြာ
အာရံုျပဳျပီးေတာ့ ေပးလွဴၾကေပါ့၊ ဒါထက္ ရွည္ျပီး မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။
ဒကာ။ ။ ခုကာလ ေရစက္ခြက္ကိုင္ကာ ေရစက္ခ် အမွ်ေပးေဝေနတာေတြကို
ဆရာေတာ္ ဘယ္လို ဆိုခ်င္ပါသလဲဘုရား၊ အားေပးသင့္သလား၊ တားျမစ္သင့္သလား၊
ျပတ္သားစြာမိန္႔ၾကားပါ ဆရာေတာ္၊ ဒါကိုေတာ့ မေျပာခ်င္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊
ေျပာရမွာပဲ။
ဆရာ။ ။ အင္း...ေပးလွဴခိုက္ခဏမွာ အလွဴရွင္ လုပ္စရာသိထားစရာက
(ဘဝရဲ႕ သာယာမႈ တဏွာကို ခြ်တ္၊ ဝဋ္ဒုကၡကင္းရာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကိုသာ
အာရံုျပဳဆႏၵထား၊ ဝဋ္ျပတ္ ေပးလွဴသြား) ဒါပဲရွိတယ္၊ အဲဒါကိုပဲ သိသိေနဖို႔သာ
အားေပးရမွာ။ ေရစက္ခြက္ၾကီးကိုင္ျပီး ေရတစက္ တစက္ က်တာကိုသာ ၾကည့္ကာ
ေရကိုသိေနရမည့္ အခါမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ေရကိုၾကည့္ေနရင္ ေရကိုသိတဲ့ စိတ္ေတြသာ
ျဖစ္ေနမွာေပါ့၊ အဲဒီလို ေရတစက္ တစက္က်ေအာင္ လံု႔လျပဳလုပ္ အားထုတ္ရတဲ့ စိတ္
ေစတသိက္ေတြနဲ႔ ေရကိုပဲ သိေနတဲ့ စိတ္ေစတသိက္ေတြက ေပးလွဴတဲ့
ေစတနာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဝဋ္ဒုကၡကိုသိေနတဲ့ စိတ္လည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဘဝဆင္းရဲကင္းရာ
နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳေတာင့္တတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းေတာ္ၾကီးဆိုသမွ်ေတြ
နားေထာင္ျပီး သူ႔ရဲ႕လံု႔လဗ်ာပါရ စိတ္ေဇာေတြက ေရမကုန္ေအာင္ နည္းနည္းနည္းနည္း
တစက္တစက္ခ်ေပးေနတာသာ ျဖစ္တာမို႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္သာ ဉာဏ္နဲ႔
ေဝဖန္ၾကည့္ၾကေပေတာ့ေလ။ ဒီကိစၥက ေရွးယခင္အစဥ္အလာၾကီးျဖစ္ေနေတာ့ကာ
ျမန္မာစကားမွာ “အမွားၾကာေတာ့ အမွန္ထင္ၾကတာပဲ” အျပင္ရခက္တယ္၊ ကဲေတာ္ေလာက္ျပီ
ထင္တယ္၊ ဘာေျပာခ်င္ေသးသလဲ။
အလွဴရွင္တို႔ စိတ္ထားရမည့္ နည္းနယမ်ား
ဒကာ။ ။ ဒီလိုဆိုရင္ ဒါနကုသိုလ္ရွင္ရဲ႕
မိမိစြန္႔လႊတ္ေပးလွဴလိုက္ရတဲ့ ဒါန စာဂ တို႔ေပၚမွာ ဘယ္လို ေမွ်ာ္ေခၚ
ဆင္ျခင္ပြားမ်ား သိထားရမည့္ စိတ္ထားပံု နည္းနယမ်ားကို ပါဠိေတြမပါတဲ့
ျမန္မာစကားနဲ႔ပဲ တပည့္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္ေခၚဆင္ျခင္တတ္ေအာင္ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း
တိတိက်က်ကေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ ခ်ီးေျမႇာက္ေပးပါဦး ဆရာေတာ္။
ဆရာ။ ။ အင္း...ဒီကလည္း ရွည္ရွည္ေဝးေဝး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔
ေကြ႔ေဝ့သြယ္ဝိုက္ကာ အခ်ိန္ျဖဳန္းတီးတဲ့ ဘုန္းၾကီးမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူးေလ၊
ကဲ...နားေထာင္ မွတ္သားၾကေပေတာ့၊ ျမန္မာစကားနဲ႔ပဲ ညႊန္ၾကားသင့္သေလာက္
ညႊန္ၾကားေပးမယ္၊ ပညာရွိမ်ားအတြက္ သက္သက္လို႔မွတ္ပါ။
၁။ ဒါနကုသိုလ္ရွင္ဟာ ဤလိုသိျမင္ကာ ဆင္ျခင္လွဴရမည္၊ ငါသည္ ယေန႔ယခု
ဤမည္ဤမည္ေသာ အလွဴခံအား ဤသို႔ဤသို႔ေသာ အလွဴဝတၳဳ ကုသိုလ္စုကို
ေကာင္းမြန္ရိုေသစြာနဲ႔ စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းလိုက္ရျပီ၊
ေကြ်းေမြးေပးကမ္းလိုက္ရျပီ။
၂။ ယင္းအလုပ္မ်ိဳးကား အရိယာသူျမတ္တို႔ အေလ့အက်င့္ လုပ္ငန္းျဖစ္၏၊
ငါသည္ အရိယာသူျမတ္တို႔၏ ထံုးနည္းျပဳဟန္ကို စံယူ၍ ျပဳခဲ့၏၊ ပစၥည္းအေပၚ၌
တပ္မက္တြယ္တာျခင္းကင္း၏၊ ယင္းပစၥည္းကို မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ျခင္း
ေလာဘတဏွာအပိတ္အဆီးကို ေကာင္းစြာ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ျပီ။
၃။ ယင္းလုပ္ခအတြက္ ေလာက ရသင့္ ဆုစည္းစိမ္ကို မေတာင့္တ...
အရင္းအျမစ္ျပတ္ စြန္႔လိုက္၏၊ ဘဝခ်မ္းသာဆိုတာကို ဘယ္ေသာအခါမွ မလိုလားေခ်။
၄။ ငါသည္ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာသံုးပါးတို႔၏ ဂုဏ္ေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္
ယံုၾကည္၍ အရိယာတို႔ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးေသာ ငါးပါးသီလ၌ တည္လ်က္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း
လကၡဏာကို အျပည့္အစံု ပြားမ်ားကာ ေပးလွဴ၏။ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကိုခံယူရရွိသူမွာ
ႏွစ္ျခိဳက္ ဝမ္းသာသလို ေပးလွဴရတဲ့ ငါ့စိတ္ႏွလံုး ရႊင္ျပံဳးၾကည္သာေန၏။
၅။ ဤသို႔ ေပးလွဴလိုက္ရျခင္းသည္ ေပးသူ ယူသူ ႏွစ္ဦးအတြက္
ေက်းဇူးမ်ားလွ၏။ တဦးအေပၚတဦး ေမတၱာတုန္႔လွယ္ေရးကို ျပီးေစ၏။ ငါ၏ပစၥည္းသည္
သူႏွင့္မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ငါ့အား ေက်းဇူးျပဳသလို ငါ့အေပၚ၌
စီးပိုးႏွိပ္စက္ေနေသာ ေဒါသ ေလာဘ ဝန္ထုပ္ၾကီးကို ပယ္ခ်ေပးႏိုင္၏။ ဤသို႔ေသာ
သေဘာတရားသည္ ငါ့အားအရေတာ္ေလစြ။
၆။ ယင္းသို႔ေသာ ငါ၏ဒါနမႈသည္ တဦးနဲ႔တဦး မိတ္ဆက္ေပး၏၊ သူအာလံုးတို႔
ညီညြတ္မႈကိုေဆာင္ရြက္ေပး၏၊ တဦးအေပၚ၌ တဦးက မလိုမုန္းထား
ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းမႈမ်ားကို ကင္းေဝးေစလို၏၊ ယင္းေၾကာင့္ပင္ ငါ၏ေပးလွဴမႈသည္
အတိုင္းမသိ တန္ဖိုးရွိ၏၊ လူ နတ္ ျဗဟၼာ စည္းစိမ္ေတြ ကုေဋမ်ားစြာ ထိုက္တန္၏။
၇။ ယင္းသို႔ထိုက္တန္ေသာ္လည္း ေလာကအက်ိဳး သံသရာအက်ိဳး ကို
ငါမရည္မွန္း မတမ္းတ၊ သန္႔စင္ေသာေၾကာင့္ ငါ၏ ဒါနသည္ အရိယာမဂ္အားလံုးႏွင့္သာ
ထိုက္၏၊ ကမၻာေလာကၾကီးသည္ ဆင္းရဲအတိသာ ျဖစ္၏၊ ထိုထိုဆင္းရဲမ်ိဳးစံုတို႔ကား
ခံုမင္တပ္မက္ျခင္းတဏွာေလာဘကိုသာ မွီ၍ျဖစ္၏။ ယင္းေလာဘရမၼက္ ငမ္းငမ္းတက္ကို
ငါသည္ တတ္စြမ္းသမွ် ပယ္ခ်ခဲ့ျပီ၊ ေရွာင္ခဲ့ စြန္႔ခဲ့ျပီ။
၈။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါ၏ဒါနသည္ မွန္ကန္စြာ ရႈျမင္မႈဟူေသာ
သမၼာဒိ႒ိမဂ္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ မွန္ကန္စြာ ၾကံစည္ျခင္းဟူေသာ
သမၼာသကၤပၸမဂ္နဲ႔လည္းျပည့္စံု၏။
၉။ ဝစီကံဒုစရိုက္မႈေစာင့္ထိန္းျခင္း-သမၼာဝါစာမဂၢင္၊ ကာယကံ
ဒုစရိုက္မႈ ေစာင့္ထိန္းျခင္း- သမၼာကမၼႏၲမဂၢင္၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း
မပ်က္စီးရေအာင္ ေစာင့္ထိန္းျခင္း သမၼာအာဇီဝမဂၢင္၊ ဤအာဇီဝ႒မက
သီလမဂၢင္သံုးပါးနဲ႔လည္းျပည့္စံု၏။
၁၀။ ယင္းမဂၢင္ငါးပါးတို႔၏ အမာခံ အေျခတည္ျဖစ္ေသာ လံု႔လစိုက္မႈ
ၾကိဳးစားျခင္း သမၼာဝါယာမမဂၢင္နဲ႔လည္း ျပည့္စံု၏၊
မေမ့မေလ်ာ့ေအာက္ေမ့ျခင္းႏွင့္ ယင္းအာရံုထဲ၌ စိတ္ကို
စိမ္စိုက္တပ္စြဲထားျခင္း သမၼာသတိမဂၢင္,
သမၼာသမာဓိမဂၢင္တို႔နဲ႔လည္းျပည့္စံု၏။
၁၁။ ဤသို႔လွ်င္ ငါ၏စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈဒါန၊
ေဆာက္တည္က်င့္သံုးထားေသာ အရိယကႏၲသီလတို႔သည္ သစၥာေလးပါးကို
အျပည့္အစံုအေထာက္အပံ့ ေပးႏိုင္ေသာ ကုသိုလ္အစုတို႔သာ ျဖစ္ေပသည္ ဟူ၍သာ
မိမိျပဳရတဲ့ ဒါနတရားကို ဆင္ျခင္ပြားမ်ား ႏွလံုးထားေအာက္ေမ့ရ၏တဲ့။
၁၂။ အဲဒါေတြဟာ ေရစက္ခြက္ ကိုင္ခ်င္ကိုင္ မကိုင္ခ်င္ေန ဒါနသမားမ်ား
မုခ် လိုက္နာ ခံယူ က်င့္ၾကံပြားမ်ား သိရွိထားၾကရမည့္ ဘုရားညႊန္ၾကားတဲ့
စကားေတြပဲ။
ကဲ...ခုျပဆိုျပီးသားေတြဟာ မိမိတို႔ျပဳရတဲ့ ဒါန စာဂတို႔အေပၚမွာ
ဆင္ျခင္ပြားမ်ား ႏွလံုးသြင္းထားရမည့္ ပါဠိမပါတဲ့ ျမန္မာစကား သက္သက္
တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း တိတိက်က် ျပတ္ျပတ္သားသား ရွင္းရွင္းလင္းလင္းၾကီးနဲ႔
ခ်ီးေျမႇာက္ ေပးလိုက္တာပါပဲ၊ နားဝင္သေဘာက်ရဲ႕လား၊ ေက်းဇူးမတင္ခ်င္ေန၊
နားဝင္ဆင္ျခင္တတ္ရင္ ေတာ္ျပီ၊ ေရစက္ မခ်ေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။
ဒကာ။ ။ ဒါေလာက္ ရွင္းလင္းျပတ္သားတဲ့ စကားကိုမွ နားမဝင္
သေဘာမက်ရင္လည္း တပည့္ေတာ္တို႔ဟာ ညံ့ဖ်င္းထံုထိုင္း
ေနာက္ပိုင္းေရာက္သြားမွာေပါ့ ဆရာေတာ္၊ တပည့္ေတာ္တို႔က ေရွ႕တန္းက
သြားမည့္သူေတြပါ၊ မ်ားစြာမွ နားလည္ သေဘာေပါက္ပါတယ္၊ ေက်းဇူးတင္လို႔
မဆံုးပါဘူးဆရာေတာ္။
http://www.thamameggin.blogspot.com/ မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment