Wednesday, November 5, 2014

ဘယ္တုန္းက တဏွာလဲ?

ဓမၼစကၠပၸ၀တၱနသုတၱန္စသည့္ ထိုထိုေဒသနာေတာ္တို႔၌ ပဓာနနည္းအားျဖင့္ တ
ဏွာကို သမုဒယသစၥာဟု ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့၏။ ဘ၀သစ္ကို ေမွ်ာ္လင့္
ေတာင့္တသည့္ တဏွာ အစိုဓာတ္ အေစးဓာတ္ ရွိသူတို႔ကျပဳစုပ်ိဳးေထာင္
လုိက္ေသာ ကံကသာလွ်င္ ဘ၀သစ္ကို ထပ္မံျဖစ္ေပၚေစႏိုင္၏။ တဏွာ အစို

ဓာတ္ အေစးဓာတ္ခန္းေျခာက္ေနသူ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တို႔အဖို႔ အရဟတၱမဂ္
အရဟတၱဖိုလ္သို႔ မဆိုက္ေရာက္မီက ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ ထိုကုသိုလ္ကံ အ
ကုသိုလ္ကံမွန္သမွ်တို႔သည္ ဘ၀သစ္ကို လုိလားေတာင့္တသည့္ တဏွာ အစို
ဓာတ္ အေစးဓာတ္၏အားေပးေထာက္ပ့ံမႈ အကူအညီကို မရရွိၾကသည့္အတြက္
ဘ၀သစ္ဟူသည့္ အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည့္ စြမ္းအားကား မရွိၾက
ေတာ့ၿပီ ျဖစ္၏။ သို႔အတြက္ ပဓာနနည္းအားျဖင့္ တဏွာကို သမုဒယသစၥာဟု
ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ဤအရာ၌ ဆန္းစစ္သင့္ေသာ အခ်က္
တစ္ရပ္ကို ထပ္မံကာ တင္ျပလိုေပသည္။

တဏွာကို သမုဒယသစၥာဟု ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားေတာ္မူသည္ကား မွန္
၏။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိ ဒုကၡသစၥာတရားစု၏ အေၾကာင္းရင္းစစ္ျဖစ္ေသာ သမုဒယ
သစၥာ အမည္ရသည့္ တဏွာကား ဘယ္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့သည့္တဏွာနည္းဟု စူး
စမ္းဆင္ျခင္သင့္၏။

“႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးသည္ ခႏၶာငါးပါးတည္း၊ ထုိခႏၶာငါးပါးသည္ ဒုကၡသစၥာတည္း၊
ထိုဒုကၡသစၥာကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာေရွးေရွးဘ၀က ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ တဏွာ
သည္ သမုဒယသစၥာတည္း။”

ဤအထက္ပါ အ႒ကထာႀကီးမ်ား၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္အညီ အတိတ္ဘ၀က ျပဳစုပ်ဳိး
ေထာင္ခဲ့ေသာ တဏွာသည္သာလွ်င္ ဤဘ၀ ဒုကၡသစၥာ၏ အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္
၏၊ ဤဘ၀တြင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လိုက္ေသာ တဏွာကား ဤဘ၀ဒုကၡသစၥာ၏ အ
ေၾကာင္းရင္းကား မဟုတ္ေပ၊ အနာဂတ္ ဒုကၡသစၥာ၏သာ အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ေပ
သည္။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ အတိတ္ဘ၀က ျပဳစုပ်ိဳးထာင္ခဲ့ေသာ အ၀ိဇၨာ တဏွာ
ဥပါဒါန္ သခၤါရ ကံတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာတရားက သာလွ်င္
ဤဘ၀ ဒုကၡသစၥာ၏ အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဤဘ၀တြင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေနေသာ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ သခၤါရ ကံတည္းဟူ
ေသာ သမုဒယသစၥာတရားစုကား ေနာင္အနာဂတ္ ဒုကၡသစၥာ၏သာ အေၾကာင္း
တရားျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ အတိတ္ဘ၀က ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့ေသာ အ၀ိဇၨာ တ
ဏွာ ဥပါဒါန္ သခၤါရ ကံတည္းဟူေသာ အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာတရားကို ဤ
ဘ၀ ဒုကၡသစၥာတရား၏ အေၾကာင္းရင္းအျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ခဲ့ဘူး ဆိုပါကဤဘ၀
တြင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေနေသာ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ သခၤါရ ကံတည္းဟူေသာ
အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာတရားတို႔က ေနာင္အနာဂတ္ ဒုကၡသစၥာတရားကိုျဖစ္
ေစႏုိင္၏ ဟူေသာအခ်က္ကိုလည္းစဥ္းစား ရေတာ့မည္ ျဖစ္ေပသည္၊ ပါရမီ ကု
သိုလ္ကံမ်ားကိုလည္း ထူေထာင္ဖို႔ လိုမလိုကိုပါ ထပ္မံစဥ္းစား ရေတာ့မည္ ျဖစ္
ေပသည္။

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
(ၾကာပန္းႏွင့္ ပမာတူသည့္ ဘုရားရွင္ မွ)

No comments:

Post a Comment