
"ရန္သူငါးပါး"ထဲတြင္" မီး" လည္းပါ၏။ "မီး" ေလာင္သျဖင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကရသည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကားသိမိၾကေလေသာအခါ
"မီး" သည္ "ရန္သူ" ဟုမွတ္ထားလိုက္ပါေတာ့၏။ ခက္သည္က ေလာကႀကီးတြင္ "မီး" မပါရင္လည္း အလုပ္ကမျဖစ္ေခ်။
"မီး" သည္ လူတိုင္းႏွင့္မကင္းႏိုင္သျဖ
ဆိုပါစို႔ရဲ႕။ "ဒါက လူေတြ မေလာင္ေစခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းပဲ ေက်ာ္သြားလိုက္ပါ့မယ္ေလ။ဒါက
လူသားတိုင္းအတြက္ "မရွိ မျဖစ္ မီး" ျဖစ္ေနသျဖင့္ "မီးေလာင္တတ္သည္။မည္သူမွ် မီး မသံုးရ"ဟု အမိန္႔ထုတ္၍မျဖစ္ေခ်။ "လူတိုင္းမီး သံုးပါ၊သို႔ေသာ္ ေလာင္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မီးသတိျပဳ"ဟူ၍သာ သတိေပးလို႔ျဖစ္ပါလိမ္႔မည္။
လူမ်ားေနထိုင္သည့္ ေနအိမ္၊တိုက္တာ၊အေဆာက္အဦး၊
မီး မေလာင္ခင္တြင္လည္း ႀကိဳတင္ ကာကြယ္မႈအတြက္ (ေလာင္လာလွ်င္ၿငိမ္းဖို႕)မီ
(ေရွ႕ေလွ်ာက္ဆက္ေရးေနလွ်င္ "မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕ဂုဏ္ျပဳ ေဆာင္းပါး" ႏွင့္မွားေတာ့မည္ထင္ပါ၏။ လိုရင္းသာ ေရးပါရေစေတာ့။)
ေျပာလိုသည္က-
ကၽြန္ေတာ္ တို႔၏ "ရုပ္၊နာမ္" ႏွစ္ျဖာသည္လည္း "ဒုကၡသစၥာ" မီးေလာင္စာမ်ား ႏွင့္ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ ထားသည္ျဖစ္သျဖင့္အခ်ိန္မေရြ
"တရားအားထုတ္သည္"။ "တရား အလုပ္လုပ္သည္"။"ေကာင္းမႈျပဳ
"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" ၏တစ္ဘ၀တာ (၄၅)၀ါ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔၊ေနာက္ဆံုးအခ်ိ
"၀ယဓမၼာ သခၤါရာ"သည္"ဒုကၡ" ကိုျပသည္ေပါ့။"သခၤါရ ဒုကၡ"ကို ေျပာလွ်င္ ဒုကၡ အားလံုးအက်ံဳး၀င္သည္။"ဒုကၡ"
"အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ"ဟူသည္က သာသနာ့က်င့္စဥ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္"မဂၢ"ကို ျပသည္ ဆိုရမည္ေပါ့။လမ္းေၾကာင္းမွန
ထို႔ေၾကာင့္ ပင္"၀ယဓမၼာသခၤါရာ" ဟူသည္က "ဒုကၡ ႏွင့္ သမုဒယ" ။ "အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ"ဟူသည္က "မဂၢ ႏွင့္ နိေရာဓ"။
စကားေတာ္ ႏွစ္ရပ္ကိုေပါင္းေသာ္ သစၥာ (၄)ပါး ရရွိသည္ဟုဆိုရပါမည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္"၀ယဓမၼာသခၤါရာ
"အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ" က "သတိျပဳ"ေပါ့။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္"၀ယဓမၼာသခၤါရာ
"အရွိ" ကို "အသိ" ႏွင့္ အႏိုင္ယူျခင္းသည္ လူ၏အဓိကစြမ္းအားဟုဆိုခ်င္ပါ
(၁) မီး ေလာင္ေနတာ ဘယ္မွာလဲ?
--------------------------
ရုပ္၊နာမ္(၂)ျဖာ ဒုကၡသစၥာ "ခႏၶာငါးပါးရပ္ကြက္" ထဲတြင္ မီးတစ္ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္
(၂) မီး ေလာင္တာ ဘယ္သူ ေပါ့ဆ လို႔လဲ?
--------------------------
"မီးေလာင္ရျခင္း"၏ အဓိက တရားခံမွာ "သမုဒယသစၥာ" ျဖစ္ပါ၏။အ၀ိဇၨာ ဦးစီးေသာ "တဏွာ" သည္ ဒုကၡသစၥာ "ေလာင္စာ" ကို ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳရာတြင္ ေပါ့ဆ လြန္းပါသည္။ေပါ့ဆလြန္းသျဖင္
ဒီၾကားထဲ ဘ၀ ကိုေတာင့္တၿပီး ကုသိုလ္ လုပ္ေနၾကျပန္ရာ "ကိုယ္႔မီး ႏွင့္ကိုယ္ရိႈ႕ဖို႔ ေလာင္စာ ထပ္၍ထပ္၍ ထည့္ေနသည္"ဟုပင္ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။
(၃) ဒီ မီး ဘယ္ေတာ့ ၿငိမ္း မွာလဲ?
--------------------------
ခႏၶာေလာင္စာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာျဖစ္သည့္ "နိေရာဓ သစၥာ (နိဗၺာန္)" ေရာက္မွသာလွ်င္ ဤမီးမ်ားအားလံုး ၿငိမ္းပါမည္။"ခံစားသည့္ခ်မ္
အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဟူသည္က ခံစားသည့္ခ်မ္းသာ ကို ေတာင့္တ ၏။ခံစားရန္ ေလာင္စာရွာရသျဖင့္ မီး ႏွင့္ ေလာင္စာ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ ကာ ေလာင္ရပါသည္။
သတိပညာ ဟူသည္က လြတ္ေျမာက္သည့္ ခ်မ္းသာ ကိုျမတ္ႏိုးပါသည္။လြတ္ေျမာက
ခ်မ္းသာ ႏွစ္ခု ယွဥ္ၿပိဳင္လာၿပီ ဆိုလွ်င္ "လြတ္ေျမာက္သည့္ခ်မ္းသာ"ဟူသ
ေရာဂါ သာ သက္သာမည္ ဆိုလွ်င္ျဖင့္ အျပင္မွ ပစၥည္းဥစၥာသာလွ်င္ မက ေျခ၊လက္ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းမ်ား စြန္႕လႊတ္ရပါေစ ေက်နပ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဒုကၡမီး ေလာင္ေနမွန္းသိသူ မွာလည္း ခံစား ရဖိုထက္ ဒုကၡမီးမွ လြတ္ၿငိမ္းဖို႔သာ အဓိက ဟု ေျပာလိုရင္းပါ။နိဗၺာန္ ဆိုသည္က ခံစားရသည့္ ခ်မ္းသာ မဟုတ္ပဲ လြတ္ေျမာက္သည့္ ခ်မ္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ ေရာက္မွ မီးမ်ားၿငိမ္းမည္ ဟု ဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
(၄) မီး ၿငိမ္းသတ္ေပးတာ ဘယ္သူလဲ?
--------------------------
"မဂၢသစၥာ" က ဤမီးမ်ားကို ၿငိမ္းေအာင္ သတ္ေပးေနပါ၏။မဂၢသစၥာ အစစ္ ဆိုသည္ကလည္း အရိယာျဖစ္မွ ရရမည့္ကိစၥပါေပ။ပုထုဇဥ္ မွာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ပုထုဇဥ္ တြင္မူ ေလာကုတၱရာမဂၢသစၥာ ၏ အောကာင္းျဖစ္သည့္ ေလာကီ မဂၢသစၥာ ေလာက္ကေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးသည္။
မဟာကုသိုလ္ တြင္ရွိသည့္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ စေသာ မဂၢင္(၈)ပါး။ထပ္၍ခ်ံဳ႕လိုက္
ထို႔ေၾကာင့္ "မီးသတ္သမား"သည္ "သတိ" သာလွ်င္ ျဖစ္ပါ၏။ "သတိ"ရွိလွ်င္ "ဉာဏ္"လည္း ေပၚလာပါသည္။ဤသည္မ်ားမွာ ဒုကၡလြတ္ေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ
ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ ေကၽြးလွ်င္လည္း သတိဉာဏ္ ႏွင့္ မီးၿငိမ္းရင္း ေကၽြးရပါမည္။ မိသားစု ေကၽြးလွ်င္လည္း သတိဉာဏ္ျဖင့္ မီးၿငိမ္းရင္းေကၽြးရပါမည္။မ
အရွိ ကို တကယ္ သိ မွသာလွ်င္ ဉာဏ္ ပညာ အစစ္ျဖစ္ပါ၏။လူ႕ အလုပ္အားလံုး သတိ ဦးေဆာင္ေသာ သိကၡာ(၃)ပါး လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေနၿပီ ဆိုပါလွ်င္ မီးလြတ္ပါၿပီ။ အပူၿငိမ္း ပါၿပီ။ အမွားနည္းပါၿပီ။လမ္းေျဖာင့္
ဒုကၡျဖစ္ေပၚေနေသာ ခႏၶာ အေပၚ သတိဉာဏ္ လႊမ္းမိုးထားႏိုင္လွ်င္ ဒုကၡထုပ္ သည္ အဖိုးတန္ပါ၏။သစၥာ ကို က်င့္သိနည္းျဖင့္သိလွ်င္ မီးၿငိမ္း ဖို႔ေသခ်ာပါၿပီ ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါ၏။
မီး ေၾကာင့္ သင္ အေလာင္ မခံရပါေစႏွင့္။
ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၅ခုႏွစ္၊၊၀ါဆိုလဆုတ္(၁)ရ
ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာ
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ည.ည.တ)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)
http://www.facebook.com/
very nice blog.
ReplyDeleteplease come and see to my blog www.thanzhtet.blogspot.com