က်ေနာ္တခုေလာက္ေမးခ်င္ပါတယ္။
နိဗၺာန္၀င္ေတာ့မယ့္ အရိယာပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္သည္ သူပရိနိဗၺာန္ျပဳ ခါနီး
နိဗၺာန္ကုိႀကိဳၿပီးျမင္ရပါသလား…. ?။ ဘယ္လုိျမင္ရပါသလဲ….?။ ဘာေၾကာင့္နိဗၺာန္
လုိ႔ ေျပာႏုိင္ တာလဲ...?
ေမးျမန္းသူ ေဇာ္မင္းထြန္း (စစ္ေတြ)
နိဗၺာနံ သစိၦကာတဗၺံ၊ နိဗၺာနံ သစိၦကိရိယာ ဆုိသည့္ပုဒ္တုိ႔ကုိ
ျမန္မာဘာသာသုိ႔ျပန္ဆုိမည္ဆုိပါက နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသင္တယ္။
နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္း ဆုိၿပီးအဓိပၸာယ္ထြက္ လာပါတယ္။ ျမန္မာေ၀ါဟာရ
အရ မ်က္ေမွာက္ျပဳသည္ဆုိသည္မွာလည္း “မ်က္စိမွ ေအာက္မ်က္မွေအာက္
ခုေခတ္မ်က္ေမွာက္ဆုိ” ဆုိသည္အတုိင္း မ်က္စိေရွ႕ေမွာက္တြင္ရွိေသာအရာမ်ားကုိ
ျမင္သည့္အခါတြင္ သုံးႏႈန္းသည့္ ေ၀ါဟာ ရပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဥပမာ ကုိယ့္ေရွ႕မွာ
လူရွိေနသည္ကုိ ျမင္သျဖင့္ လူကုိျမင္သည္ စသျဖင့္ သုံးႏႈန္းသကဲ့သုိ႔ ပင္။
ယခုတင္ျပမည့္ “နိဗၺာနံ သစိၦကာတဗၺံ၊ သစိၦကိရိယာ” ပုဒ္တုိ႔၌ပါေသာ
မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းဟု အနက္အဓိပၸာယ္ထြက္ေသာ သစိၦကာတဗၺ၊ သစိၦကိရိယာ
ပုဒ္တုိ႔ကုိ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ျပန္ဆုိမည္ဆုိပါက
Realization တဖန္ realization ၏အဖြင့္ကုိ ျပန္ၿပီးၾကည့္ပါက when you
understand something that you had not understood before ဟုေတြ႔ရပါမယ္။
ဆုိလုိတာကေတာ့ အသိဉာဏ္တခုခု ေခါင္းထဲမွာေရာက္လာတာကုိ ဆုိလုိတာပါ။
ဒီေလာက္ဆုိလွ်င္ နိဗၺာနံ သစိၦကိယ ပုဒ္သေဘာကုိ တီးမိေခါက္မိလုိက္ပါၿပီ။
ပုစၦာပါ နိဗၺာန္၀င္ေတာ့မည့္ အရိယာပုဂိၢဳလ္တစ္ေယာက္သည္
သူပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးအခါ နိဗၺာန္ကုိႀကိဳျမင္ရပါ၏ေလာ ဆုိသည့္အေၾကာင္းကုိ
ေျဖရွင္းရမည္ဆုိပါက အရိယာ ပုဂိၢဳလ္သည္ သူပထမဦးဆုံး အရိယာျဖစ္သည့္
အခ်ိန္မွစ၍ပင္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ဉာဏ္ျဖင့္ျမင္ရၿပီျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးမွ နိဗၺာန္ကုိျမင္သည္မဟုတ္ေပ။
“နိဗၺာနံ ပန ေလာကုတၱရသခၤါတံ စတုမဂၢဉာေဏန သစိၦကာတဗၺံ”ဟူေသာ
ပါဠိေတာ္ကုိေထာက္ဆျခင္းျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိ ပကတိမ်က္စိျဖင့္ကား ျမင္ႏုိင္မည္
မဟုတ္ေပ။ သစၥဉာဏ္ျဖင့္သာ ပုိင္းျခား၍ ျမင္ႏုိ္င္ေပသည္။
ဘာေၾကာင့္နိဗၺာန္ဟုေျပာႏုိင္တာလဲဆုိသည့္ အေမးကုိ ေျဖဆုိရေသာ္ ေရွးဦးစြာ
နိဗၺာန္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ အေၾကာင္းကုိ တင္ျပလုိပါေသးသည္။ ျမန္မာေ၀ါဟာရသုံး
နိဗၺာန္ဆုိေသာ စကားမွာ ပါဠိသတ္ေ၀ါဟာရ တခုမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ယင္းကုိ ပါဠိစာေပ၌
နိဗၺာန ဟုသုံးႏႈန္းထားပါသည္။ တဖန္ ယင္းနိဗၺာန ပုဒ္ကုိ
ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာလုိက္မည္ဆုိပါက နိ၀ါန ဟုရပါသည္။ နိ ဆုိသည္မွာ negative
အနက္ထြက္ၿပီး ၀ါန ပုဒ္ကုိေတာ့ craving; lust Left ဆုိၿပီးဘာသာျပန္ပါသည္။
ထုိမွတဆင့္ နိဗၺာန္ဟူေသာပုဒ္သုိ႔ ဘာသာေဗဒ
နည္းအားျဖင့္ေျပာင္းလည္းသြားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တဖန္ “၀ါနသခၤါတာယ တဏွာယ
နိကၡႏၱတၱာ နိဗၺာနႏိၱ ပ၀ုစၥတိ” စကားကုိ ေထာက္ဆၿပီး ၀ါနလုိ႔ေခၚတဲ့ တဏွာတုိ႔မွ
ထြက္ေျမာက္ရာသည္ နိဗၺာန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းနိဗၺာန္သည္
ရာဂစသည္တုိ႔ကုန္သျဖင့္ ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေအးေၾကာင္း၏အျဖစ္
ကိေလသာပူပန္မႈ ၿငိမ္းေအးျခင္းဟူေသာ လကၡဏာရွိ၏။
ၿငိမ္းေအးျခင္းပင္ကုိယ္သေဘာကုိ မစြန္႔လႊတ္သျဖင့္ ၿငိမ္းေအးျခင္း သေဘာမွ
ေရြ႕ေလ်ာမႈမရွိျခင္းဟူေသာ သမၸတိၱရသ ရွိ၏။ (တနည္း) ကိစၥရသရွိ၏။
ယင္းသုိ႔ဆုိျခင္းမွာ ေရြ႕ေလ်ာမႈမရွိျခင္းကုိ ျပဳဖြယ္ကိစၥကဲ့သုိ႔ ေခၚေ၀ၚ၍
ပရိယာယ္အားျဖင့္ ဆုိျခင္းသာျဖစ္ပါ သည္။ ေရြ႕ေလ်ာမႈ မရွိျခင္းဆုိသည္မွာလည္း
မိမိ၏ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာကုိ မစြန္႔ျခင္း၊ ၿငိမ္းေအးျခင္း သေဘာမွ
မေဖာက္ျပန္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ၿငိးေငြ႔ေသာ
စိတ္ရွိေသာ ပုဂိၢဳလ္၏ သက္သာရာကုိ ျပဳသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သက္သာရာ
သက္သာမႈကုိ ျပဳျခင္းဟူေသာ ကိစၥရသ ရွိ၏။ ရုပ္ေ၀ဒနာသညာသခၤါရ ၀ိညာဥ္ဟူေသာ
ခႏၶနိမိတ္မွ ကင္းဆိတ္သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္ ခႏၶာမဟုတ္ဟု ယူအပ္သည္ျဖစ္၍
ခႏၶနိမိတ္မွကင္းဆိတ္ေသာတရားဟု ေယာဂီပုဂိၢဳလ္၏ဉာဏ္အားေရွးရႈထင္ေသာ အျခင္းအရာ
အနိမိတၱ ပစၥဳပ႒ာန္ရွိ၏။ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အရိယာမဂ္သည္
နိေရာဓသစၥာမဟာအသခၤတ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေစတတ္ေသာ သမၸာပက အေၾကာင္းျဖစ္၍
နိဗၺာန္၏ ပဒ႒ာန္ျဖစ္ေပသည္။
ယင္းနိဗၺာန္သည္ အေၾကာင္းတရားတုိ႔ မျပဳျပင္ မစီရင္ မခ်ယ္လွယ္အပ္ေသာ သေဘာအားျဖင့္ တစ္မ်ဳိးတည္းသာရွိပါသည္။ အေၾကာင္းပရိယာယ္အားျဖင့္ကား
၁။ ကံ ကိေလသာတုိ႔သည္ အက်ဳိး၏ အျဖစ္ျဖင့္ယူအပ္ေသာ ၀ိပါက္နာမကၡႏၶာ ကဋတၱာရုပ္ ဟူေသာ အၾကြင္းအက်န္ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္။
၂။ ယင္းခႏၶာအၾကြင္းအက်န္မရွိေသာ အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္ဟု ႏွစ္ပါးျပားပါသည္။
အာသေ၀ါကင္းကြာ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္သည္ ေနာက္ဆုံးဘ၀၏ အေၾကာင္းကံ မကုန္ေသးသမွ်
စကၡဳစေသာ ဣေႁႏၵ ငါးပါးတုိ႔ ေနာက္တဖန္ျဖစ္မႈ မရွိေအာင္ ခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္
မခ်ဳပ္ေသးဘဲ တည္ရွိေနသည္ျဖစ္၍ ဣ႒ာရုံ၊ အနိ႒ာရုံတုိ႔ကုိ ေတြ႔ႀကံဳခံစားရ၏။
ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲကုိ ခံစားၾကရ၏။ ယင္းရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္၏ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟတုိ႔၏
စင္စစ္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ကုန္ခမ္းျခင္းကုိ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္ဟု ေခၚဆုိရ၏။
ယင္းရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္၏သႏၱာန္ ဤပစၥဳပၸန္အတၱေဘာ၌ သုခစေသာ အဗ်ာကတေ၀ဒနာအားလုံး၊
ခႏၶာငါးပါးအားလုံးတုိ႔သည္ တဏွာစသည္တုိ႔ျဖင့္ ႏွစ္သက္မႈ မရွိေတာ့သည္ျဖစ္၍
စင္စစ္ၿငိမ္းေအးကုန္ မည္ျဖစ္ၿပီး ဆက္စပ္ျခင္းကင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းျဖင့္လည္း
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၾကကုန္လိမ္မည္သာ။ ခႏၶာအားလုံးခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာကုိ
အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ဟု ေခၚဆုိရ၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင္ဆုိရေသာ္ ကိေလသာၿငိမ္းေအးမႈ
နိဗၺဳတိသဘာ၀သည္ သဥပါဒိေသသ နိဗၺာန္မည္ၿပီး ခႏၶာၿငိမ္းေအးမႈ ခႏၶနိဗၺာန္သည္
အႏုပါဒိေသသ နိဗၺာန္မည္ပါသည္။
ဤသည္တုိ႔ကား နိဗၺာန္၏ အနည္းငယ္မွ်ေသာ သေဘာသဘာ၀တုိ႔ကုိတင္ျပျခင္းသာ
ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ နိဗၺာန္၏ အေၾကာင္းကုိ တင္ျပရမည္ဆုိပါက
ကုန္အံ႔ႏုိင္မည္မထင္သလုိ စာေရးသူကုိယ္၌ပင္ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ဖူးသူ
မဟုတ္သည္အတြက္ အဆုံးအစြန္အထိ လုိက္မီွႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္
အနည္းငယ္မွ်ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအရာတုိ႔ကုိ ေရွးသူေတာ္ေကာင္း တုိ႔
ေျပာေဟာထားသည္မ်ားမွ ရွာေဖြၿပီးတင္ျပလုိက္ရပါသည္။
(ဓမၼလြင္ျပင္ဆိုဒ္မွေရးသူအမည္ေဖၚျပမထားသည္ကိုတဆင့္တင္ျပသည္)
No comments:
Post a Comment