Tuesday, October 14, 2014

ေရရာတိက်တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဂုဏ္တစ္ခ်ဳိ႕

သုုေဒၶါဓနမင္းၾကီးႏွင့္ မယ္ေတာ္ မဟာမာယာေဒဝီတုုိ႔၏ သားေတာ္ျဖစ္၏။ အက်င့္သီလ မေဖာက္မျပားေသာ မိေကာင္းဖခင္၏ သားျဖစ္၏။ အဥၨနမင္းၾကီး၏ သကၠရာဇ္ ၆၈ခုု ကဆုုန္လျပည့္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ရက္ခ်ဳပ္အျပည့္အစံုု ရွိ၏။ ၁၆ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ သားေတာ္တစ္ပါး ထြန္းကား၏။ ၂၉ ႏွစ္တြင္ ေတာထြက္မူ၍ ၆-ႏွစ္မ်ွ ဒုုကၠရစရိယကုုိ က်င့္ေတာ္မူခဲ့၏။
၃၅ႏွစ္အရြယ္တြင္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္အျဖစ္သုုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူသည္။ ၄၅ႏွစ္ပတ္လုုံး တရားဓမၼမ်ား ေဟာေတာ္မူ၍ သဘာဝဓမၼအရ သက္ေတာ္ ၈၀ျပည့္ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္တုုိ႔၏ဣေျႏၵျဖင့္ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ ပ်ာယာမခတ္ဘဲ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္၌ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူ ၏။ သက္ေတာ္၈၀ျပည့္၍ ခႏၶာခ်ဳပ္ျငိမ္းေတာ္မူသည့္အခါ မည္သုုိ႔မ်ွ ညည္းညဴေတာ္မမူဘဲ ေကာင္းေသာ ပရိနိဗၺာန္စံျခင္းျဖင့္ စံေတာ္မူသည္။ ျမင့္ျမတ္ယဥ္ေက်းေသာ တရားကုုိေဟာ၍ ေျဖာင့္တန္းေသာ လြတ္ရာလမ္းကုုိ ျပေတာ္မူခဲ့၏။
၁။ သနားၾကင္နာတတ္၏။ (မဟာကရုုဏာေတာ္) ၾကီးမား၏။
၂။ ပါဏာတိပါတ(သူတစ္ပါးအသတ္ကုုိ) ကုုိယ္တုုိင္လည္း သတ္ေတာ္မမူ၊ တပည့္မ်ားကုုိလည္း မသတ္ဖုုိ႕ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၃။ သူတစ္ပါးဥစၥာခုုိးယူျခင္းကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္းမခုုိးယူ၊ တပည့္မ်ားကိုုလည္း မခုုိးယူဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၄။ သူတစ္ပါးအိမ္ယာကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မက်ဴးလြန္ တပည့္မ်ားကိုုလည္း မက်ဴးလြန္ဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၅။ လိမ္လည္ေျပာဆုုိမႈကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မေျပာဆုုိ၊ တပည့္မ်ားကုုိလည္း မေျပာဆုုိဖုုိ႔ ဆုုံးမေတာ္မူ၏။
၆။ ေသရည္ေသရက္ကုုိ မိမိကုုိယ္တုုိင္လည္း မေသာက္သုုံး တပည့္မ်ားကုုိလည္း မေသာက္ဖုုိ႔ဆုုံးမေတာ္မူ၏။ ဤသည္ကား ဗုုဒၶဘာသာ၏ ေအာက္ဆုုံးအဆင့္ အက်င့္ျဖစ္၏။ ဗုုဒၶဘာသာ၌ ငါးပါးသီလတည္ေသာသူသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဗုုဒၶအရွင္၏ တရားေတာ္တည္းဟူေသာ နန္းေတာ္မုုခ္ဝသုုိ႔ ေရာက္သူ(သုုိ႔) အတြင္းဘက္သုုိ႔ ဝင္သြားခဲ့ေသာ္ ထုုိငါးပါးသီလထက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ သီလတရား၊သမာဓိတရား၊ ပညာတရား၊ စသည္တုုိ႔ကုုိ ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္သာ။
၁။ ဆင္းရဲျခင္းတရား(ဒုုကၡသစၥာ)တရားရွိ၏။ ၂။ ထုုိဆင္းရဲျခင္း(ဒုုကၡသစၥာ)၏ အေၾကာင္းတရားသည္ သမုုဒယသစၥာျဖစ္၏။ ၃။ ဒုုကၡမွလြတ္ေျမာက္ျခင္းတရားသည္ နိဗၺာန္(နိေရာဓသစၥာ)ျဖစ္၏။ ၄။ ထုုိဒုုကၡမွလြတ္ေျမာက္ရာသုုိ႔ သြားရာလမ္းသည္ (မဂၢသစၥာ) ျဖစ္၏။ ဤေလးပါးကား ဗုုဒၶဝါဒ၏ အုုတ္ျမစ္တည္း။ ဤ၌ (၁)ႏွင့္(၃)သည္ အက်ဳိးတရားျဖစ္၏။ (၂)ႏွင့္(၄)သည္ အေၾကာင္းတရားျဖစ္၏။ ဗုုဒၶတရားသည္ အေၾကာင္း အက်ဳိး စပ္ဆက္၏။ဥပမာ သားျဖစ္သူက သူ႔အသတ္ကုုိ သတ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းကုုိ ျပဳလုုပ္၏။ ၾကိဳးဒဏ္တည္းဟူေသာ အက်ဳိးတရားသည္ ဖခင္အေပၚသုုိ႔ မက်ေရာက္နုုိင္၊ ဖခင္ျဖစ္သူကလည္း အျပစ္ကုုိသားကုုိယ္စား ဝင္၍ခံလိုု႔မရ။ အေၾကာင္းျပဳလုုပ္သူသည္ အက်ဳိးကုုိ ခံစားရေပမည္ စေသာ
ကုုိယ္တုုိင္ က်င့္ၾကံစမ္းသပ္ျပီးေသာ တရားကုုိသာ ေဟာသျဖင့္ ထုုိအတုုိင္း က်င့္သူမ်ား မဂ္ဖုုိလ္နိဗၺာန္ရၾကသည္မွာ မေရမတြက္နုုိင္ေအာင္ မ်ားလွေပျပီ။ ေနာင္အခါ၌လည္း ထုုိအတုုိင္းက်င့္ၾကံသူအေပါင္း တုုိ႔သည္ အတုုိင္းမသိ နိဗၺာန္သုုိ႔ ေရာက္လိမ့္ဦးမည္။
သူတစ္ပါးကုုိ က်ိန္ဆဲေလ့မရွိ။ ဣႆာဟုုဆုုိေသာ ဝန္တုုိမႈကင္း၏။ သားဦးကုုိ ယဇ္ပူေဇာ္ရမည္ဟုု ဘယ္အခါကမွ အမိန္႔မရွိ၊ ဗလိဒါန ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကုုိ စက္ဆုုပ္ေတာ္မူ၏။ ဆုုိးသြမ္းေသာ သူတုုိ႕ကုုိ ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ျပီးလ်ွင္ ကရုုဏာပြား၍ သနားေတာ္မူ၏။ အမ်က္ေဒါသကင္းေတာ္မူ၏။ သူ႔အသတ္သတ္ျခင္းကုုိ မဆုုိထားဘိ၊ မိမိကုုိယ္ကုုိ ဥပမာျပဳ၍ မရုုိက္မႏွက္ရဟူ၍ပင္ ေဟာခဲ့၏။ မိမိ၏ ပေယာဂပါေစ၍ သတၱဝါကုုိ နာက်င္ေအာင္ ျပဳေတာ္မမူ။ မိမိကုုိယ္တုုိင္ျဖစ္ေစ၊ ပေယာဂပါ၍ျဖစ္ေစ ပါဏာတိပါတအမႈကုုိဘယ္အခါမွ ျပဳေတာ္မမူပါ။ မည္သည့္သတၱဝါကုုိမ်ွ ထိမ္ဝွက္၍ တရားေဟာေတာ္မမူခဲ့။ မိမိ၏တရားေတာ္ကုုိ ရွင္းရွင္းနားလည္ၾကေစရန္ အတိအလင္း ေဟာျပေတာ္မူခဲ့၏။ သူတစ္ပါးနာက်င္ေစေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဓားလွံ စသည္တုုိ႕ကုုိ အသုုံးမျပဳရဟုု တားျမစ္ေတာ္မူ၏။ ငရဲျဖင့္ေျခာက္၊ နိဗၺာန္ျဖင့္ေျမွာက္၍ သာသနာျပဳေတာ္မမူခဲ့။ အေၾကာင္းအက်ဳိး စပ္ဆက္သည့္တရားမ်ား ေဟာေတာ္မူ၍သာ အလင္းျပသာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ အရွင္ဥကၠ႒(ေရႊခ်ိန္ခြင္)မွ စာသားမ်ားကုုိျဖည့္စြက္ ေရးသားျခင္းသာ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတၠသုုိလ္)

No comments:

Post a Comment