တစ္ေန႕ေက်ာင္းေပၚသို႕ ဒကာတစ္ေယာက္ ျမည္တြန္ေတာက္တည္းကာတက္လာ၏ ။
ရဟန္းတစ္ပါးအား ျပဳမူေနထိုင္သည္ကိုေတြ႕ကာ အျမင္မေတာ္ဟု ထင္ကာေျပာဆိုေနျခင္း
ျဖစ္သည္ ။ ထို႕ေနာက္ဆရာေတာ္အား ဦးခ်ကာ ထိုေတြ႕ျမင္ခဲ့ပုံအားေလ်ာက္ေလသည္။
ထိုအခါဆရာေတာ္ကမိန္႕ေလသည္ ။
" သာသနာကြယ္ေစျခင္းအေၾကာင္း(၅)မ်ဳိးရွိတယ္ကြဲ႕
ေတ စိမံ သဒၶမၼံ အႏၲရဓာေပႏိၲ --- ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း
ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁၈-၁၉။)ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
သာသနာကြယ္ျခင္းငါးမ်ဳိးကို အဂုၤတၱရအ႒-ကထာ (အံ-႒-၁-၆၇-၇၂။)၌ ေအာက္ပါအတိုင္း
ဖြင့္ဆိုထားတယ္ ဘုရားရွင္၏သာသနာေတာ္သည္ ---
၁။ အဓိဂမသာသနာ
၂။ ပဋိပတိၱသာသနာ
၃။ ပရိယတၱိသာသနာ
၄။ လိဂၤသာသနာ
၅။ ဓာတုသာသနာ --- ဟုဤသုိ႔လွ်င္ ငါးမ်ဳိးရွိ၏။ သာသနာကြယ္ပျခင္းသည္လည္း ---
၁။ အဓိဂမအႏၲရဓာန = အဓိဂမသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၂။ ပဋိပတိၱအႏၲရဓာန = ပဋိပတိၱသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၃။ ပရိယတိၱအႏၲရဓာန = ပရိယတိၱသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၄။ လိဂၤအႏၲရဓာန = လိဂၤသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၅။ ဓာတုအႏၲရဓာန = ဓာတုသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း ---
ဤသို႔လွ်င္ သာသနာကြယ္ျခင္းလည္း ငါးမ်ဳိးပင္ ရွိ၏ တဲ့ ဒီထဲမွာ လိဂၤသာသနာကြယ္ေၾကာင္း
ကိုေျပာျခင္တာပါ ။ပရိယတိၱသာသနာေတာ္ႀကီး ကြယ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ရဟန္းတုိ႔၏
သကၤန္း၀တ္႐ံုပံု သပိတ္ကိုင္ပံု လွမ္းၾကပံု ၾကည့္႐ႈပံုမ်ားသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာဂုဏ္ကို
မေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ သကၤန္းကိုလည္း ဆင္စြယ္ေရာင္အ၀ါေျပာ့ေျပာ့မွ်သာ ဆိုးၾကတယ္။
ထ႔ုိေနာက ္ ကာလၾကာေညာင္းလာေသာအခါ သကၤန္းကိုအဝါေရာင္မွ်ပင္ မဆိုးေတာ့ဘဲ
ပိတ္ျဖဴကို ကပၸဗိႏၵဳထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း လူတို႔၀တ္သကဲ့သို႔ခါးပံုစထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း
၀တ္ဆင္ၾကကုန္လတံၱ႕။ ေနာက္ တစ္ဖန္ ပိတ္ျဖဴသကၤန္းကိုပင္ ၀တ္႐ံုမႈ မျပဳေတာ့ဘဲ သကၤန္းအပိုင္း
အစငယ္တစ္ခုကို လက္မွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း ၊လည္ပင္းမွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း၊ ဆံပင္မွာ ခ်ည္၍
လည္းေကာင္း ရဟန္းဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္မွ်သာ ထားၾကကုန္လတံၱ႕။ ထို႔ျပင္ သားမယားယူကာ
ေရာင္း၀ယ္စိုက္ပ်ဳိးျခင္းတို႔ကို လုပ္ကိုင္၍ အသက္ေမြးၾကကုန္လတံၱ႕။
ဤကဲ့သို႔ေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္မ်ဳိးကိုပင္ ရည္ရြယ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္က ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
" ဘ၀ိႆႏိၲ ေခါ ပနာနႏၵ အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာ၀ကဏၭာ ဒုႆီလာ ပါပဓမၼာ၊ ေတသု
ဒုႆီေလသု သံဃံ ဥဒိၵႆ ဒါနံ ဒႆႏိၲ၊ တဒါပါဟံ အာနႏၵ သံဃဂတံ ဒကိၡဏံ အသေခ်ၤယ်ံ အပၸေမယ်ံ ၀ဒါမိ။"
(မ-၃-၂၉၉။) ။
အာနႏၵာ ...စင္စစ္ ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ ရဟန္းဟူေသာ အႏြယ္မွ်ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ သကၤန္း
လည္၌ေရာက္ကုန္ေသာ သီလမရွိကုန္ေသာ ယုတ္မာေသာ တရားရွိသူတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာေပကုန္လတၱံ႕၊ ထို
သီလ မရွိကုန္ေသာ သူတို႔၌ သံဃာကို ရည္ၫႊန္း၍ အလွဴကို ေပးလွဴကုန္လတၱံ႕။ အာနႏၵာ ...ထိုကဲ့သို႔ေသာ
အခါမ်ဳိး၌ေသာ္လည္း သံဃိကအလွဴကို မေရတြက္ႏုိင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ေသာ အာနႏၵာ ...ထိုကဲ့သို႔ေသာ
အခါမ်ဳိး၌ေသာ္လည္း သံဃိကအလွဴကို မေရတြက္ႏုိင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ေသာ အက်ဳိးရွိ၏ဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္
မူ၏။ အာနႏၵာ မည္သည့္ နည္းပရိယာယ္ႏွင့္မွ် သံဃိကဒါနထက္ ပုဂၢလိကဒါနကို အထူးသျဖင့္ အက်ဳိးမ်ား၏ဟု
ငါဘုရား ေဟာေတာ္မမူေပ။ (မ-၃-၂၉၉။ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္။)
ေနာက္ဆံုး၌ ရဟန္းပ်က္တို႔သည္ ထုိသကၤန္းစကိုပင္
အက်ယ္ခ်ဲ႕သည့္ အက်ဳိးမရွိသည့္ လုပ္ငန္းရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ပယ္စြန္႔ပစ္ၾကကုန္လတၱံ႕။ ထိုအခါ လိဂၤသာသနာ
သည္ ကြယ္သည္ မည္ေပ၏။ (အံ-႒-၁-၆၉-၇၀။) ဒီမွာေျပာျခင္တာက ဘုရားသာသနာတစ္ၾကိမ္ပြင့္ထြန္းမွ ေတြ႔ရ
ျမင္ရတဲ့ဒီသကၤန္းဟာအလြန္ပင္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္ ။
သာသနာပ ရေသ့ရဟန္းေတြရဲ႕သကၤန္းေတြနဲ႕ႏႈိင္းယွဥ္၍
မရနိုင္ပါဘူး ။ ဒါ့ေၾကာင့္ေနာက္ဆုံး မစင္ေတြအလိမ့္ကလိမ့္ေပျပီး လမ္းဆံုလမ္းဂြမွာ ျပစ္ထားတဲ့
သကၤန္းစုတ္ေလးကိုေတာင္ အျမင့္တစ္ရာမွာတင္ျပီး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရင္ ရဟန္းသံဃာကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့
ရာေရာက္တယ္တဲ့ ဒကာရဲ႕" ဟုဆရာေတာ္ကမိန္႕ေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခါဒကာလည္းမိမိေျပာမိတာမွား
ေၾကာင္းဝန္ခ်ေတာင္းပန္ေလသည္။ ။
"ဘေႏၱ ဉာဏ "
ေတ စိမံ သဒၶမၼံ အႏၲရဓာေပႏိၲ --- ထိုရဟန္းတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကိုလည္း
ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အံ-၁၈-၁၉။)ဟူေသာ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
သာသနာကြယ္ျခင္းငါးမ်ဳိးကို အဂုၤတၱရအ႒-ကထာ (အံ-႒-၁-၆၇-၇၂။)၌ ေအာက္ပါအတိုင္း
ဖြင့္ဆိုထားတယ္ ဘုရားရွင္၏သာသနာေတာ္သည္ ---
၁။ အဓိဂမသာသနာ
၂။ ပဋိပတိၱသာသနာ
၃။ ပရိယတၱိသာသနာ
၄။ လိဂၤသာသနာ
၅။ ဓာတုသာသနာ --- ဟုဤသုိ႔လွ်င္ ငါးမ်ဳိးရွိ၏။ သာသနာကြယ္ပျခင္းသည္လည္း ---
၁။ အဓိဂမအႏၲရဓာန = အဓိဂမသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၂။ ပဋိပတိၱအႏၲရဓာန = ပဋိပတိၱသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၃။ ပရိယတိၱအႏၲရဓာန = ပရိယတိၱသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၄။ လိဂၤအႏၲရဓာန = လိဂၤသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း၊
၅။ ဓာတုအႏၲရဓာန = ဓာတုသာသနာေတာ္၏ ကြယ္ျခင္း ---
ဤသို႔လွ်င္ သာသနာကြယ္ျခင္းလည္း ငါးမ်ဳိးပင္ ရွိ၏ တဲ့ ဒီထဲမွာ လိဂၤသာသနာကြယ္ေၾကာင္း
ကိုေျပာျခင္တာပါ ။ပရိယတိၱသာသနာေတာ္ႀကီး ကြယ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းကာလ၌ ရဟန္းတုိ႔၏
သကၤန္း၀တ္႐ံုပံု သပိတ္ကိုင္ပံု လွမ္းၾကပံု ၾကည့္႐ႈပံုမ်ားသည္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာဂုဏ္ကို
မေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ သကၤန္းကိုလည္း ဆင္စြယ္ေရာင္အ၀ါေျပာ့ေျပာ့မွ်သာ ဆိုးၾကတယ္။
ထ႔ုိေနာက ္ ကာလၾကာေညာင္းလာေသာအခါ သကၤန္းကိုအဝါေရာင္မွ်ပင္ မဆိုးေတာ့ဘဲ
ပိတ္ျဖဴကို ကပၸဗိႏၵဳထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း လူတို႔၀တ္သကဲ့သို႔ခါးပံုစထိုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း
၀တ္ဆင္ၾကကုန္လတံၱ႕။ ေနာက္ တစ္ဖန္ ပိတ္ျဖဴသကၤန္းကိုပင္ ၀တ္႐ံုမႈ မျပဳေတာ့ဘဲ သကၤန္းအပိုင္း
အစငယ္တစ္ခုကို လက္မွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း ၊လည္ပင္းမွာ ခ်ည္၍လည္းေကာင္း၊ ဆံပင္မွာ ခ်ည္၍
လည္းေကာင္း ရဟန္းဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္မွ်သာ ထားၾကကုန္လတံၱ႕။ ထို႔ျပင္ သားမယားယူကာ
ေရာင္း၀ယ္စိုက္ပ်ဳိးျခင္းတို႔ကို လုပ္ကိုင္၍ အသက္ေမြးၾကကုန္လတံၱ႕။
ဤကဲ့သို႔ေသာ ရဟန္းတု ရဟန္းေယာင္မ်ဳိးကိုပင္ ရည္ရြယ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္က ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
" ဘ၀ိႆႏိၲ ေခါ ပနာနႏၵ အနာဂတမဒၶါနံ ေဂါၾတဘုေနာ ကာသာ၀ကဏၭာ ဒုႆီလာ ပါပဓမၼာ၊ ေတသု
ဒုႆီေလသု သံဃံ ဥဒိၵႆ ဒါနံ ဒႆႏိၲ၊ တဒါပါဟံ အာနႏၵ သံဃဂတံ ဒကိၡဏံ အသေခ်ၤယ်ံ အပၸေမယ်ံ ၀ဒါမိ။"
(မ-၃-၂၉၉။) ။
အာနႏၵာ ...စင္စစ္ ေနာင္အနာဂတ္ကာလ၌ ရဟန္းဟူေသာ အႏြယ္မွ်ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ သကၤန္း
လည္၌ေရာက္ကုန္ေသာ သီလမရွိကုန္ေသာ ယုတ္မာေသာ တရားရွိသူတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာေပကုန္လတၱံ႕၊ ထို
သီလ မရွိကုန္ေသာ သူတို႔၌ သံဃာကို ရည္ၫႊန္း၍ အလွဴကို ေပးလွဴကုန္လတၱံ႕။ အာနႏၵာ ...ထိုကဲ့သို႔ေသာ
အခါမ်ဳိး၌ေသာ္လည္း သံဃိကအလွဴကို မေရတြက္ႏုိင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ေသာ အာနႏၵာ ...ထိုကဲ့သို႔ေသာ
အခါမ်ဳိး၌ေသာ္လည္း သံဃိကအလွဴကို မေရတြက္ႏုိင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏုိင္ေသာ အက်ဳိးရွိ၏ဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္
မူ၏။ အာနႏၵာ မည္သည့္ နည္းပရိယာယ္ႏွင့္မွ် သံဃိကဒါနထက္ ပုဂၢလိကဒါနကို အထူးသျဖင့္ အက်ဳိးမ်ား၏ဟု
ငါဘုရား ေဟာေတာ္မမူေပ။ (မ-၃-၂၉၉။ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္။)
ေနာက္ဆံုး၌ ရဟန္းပ်က္တို႔သည္ ထုိသကၤန္းစကိုပင္
အက်ယ္ခ်ဲ႕သည့္ အက်ဳိးမရွိသည့္ လုပ္ငန္းရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ပယ္စြန္႔ပစ္ၾကကုန္လတၱံ႕။ ထိုအခါ လိဂၤသာသနာ
သည္ ကြယ္သည္ မည္ေပ၏။ (အံ-႒-၁-၆၉-၇၀။) ဒီမွာေျပာျခင္တာက ဘုရားသာသနာတစ္ၾကိမ္ပြင့္ထြန္းမွ ေတြ႔ရ
ျမင္ရတဲ့ဒီသကၤန္းဟာအလြန္ပင္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္ ။
သာသနာပ ရေသ့ရဟန္းေတြရဲ႕သကၤန္းေတြနဲ႕ႏႈိင္းယွဥ္၍
မရနိုင္ပါဘူး ။ ဒါ့ေၾကာင့္ေနာက္ဆုံး မစင္ေတြအလိမ့္ကလိမ့္ေပျပီး လမ္းဆံုလမ္းဂြမွာ ျပစ္ထားတဲ့
သကၤန္းစုတ္ေလးကိုေတာင္ အျမင့္တစ္ရာမွာတင္ျပီး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ရင္ ရဟန္းသံဃာကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့
ရာေရာက္တယ္တဲ့ ဒကာရဲ႕" ဟုဆရာေတာ္ကမိန္႕ေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခါဒကာလည္းမိမိေျပာမိတာမွား
ေၾကာင္းဝန္ခ်ေတာင္းပန္ေလသည္။ ။
"ဘေႏၱ ဉာဏ "
No comments:
Post a Comment