သံေ၀ဂ ဆိုတာ....?
ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္ေကာင္းတို႔၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ဘာေၾကာင့္ ဘာသာေရးလိုက္စား တရားအားထုတ္ ၀ိပႆနာလုပ္ၾက လဲဟုေမးလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္း တို႔ဘယ္လိုေျဖမည္နည္း၊ အေျဖကအမ်ိဳးစံု ထြက္လာပါမည္၊ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အေၾကာင္းျပခ်က္ေၾကာင့္ဘဲ အားထုတ္ အားထုတ္ အဓိကက်သည့္၊ ျဖစ္စဥ္တခုကိုမေက်ာ္လႊား ဘဲစစ္မွန္ေသာ တရားတို႔ကို ရနိင္မည္မဟုတ္ေပ ထိုေက်ာ္လႊားရမည့္ ျဖစ္စဥ္ေလးမွာ
သူေတာ္ေကာင္းတို႔
အရပ္ထဲ ရိပ္သာထဲ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ အျမဲၾကား ေနၾက “ သံေ၀ဂ ” ဟူေသာ စကားရပ္ေလးတခုပင္ စကားေလးတခုဆိုေသာ္လည္း အလြန္
က်ယ္ျပန္႕ေသာအေၾကာင္း မ်ားစြာတို႔ ရွိေနၾကပါသည္၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ အျမဲသံုးႏႈန္းေသာ စကားေလးကိုဘဲ က်ေနာ္ျပန္သံုးပါမည္ “ မသာတေခါက္၊
ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ ” ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္၊ ထိုစကားေလးမွာ “ သံေ၀ဂ ” တရားကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ ေလးျဖစ္ပါသည္၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔
ဥပုဒ္ သီလ ေဆာက္တည္ရန္ဆယ္ေခါက္ သြားေသာ္လည္း ၊သုသာန္ သို႔ အသုဘရႈ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ ေနစဥ္ “ ငါသည္လည္း၊ တေန႔ သူတို႔လိုပင္ ေသရဦး
မည္မွာ ဧကန္မလြဲပါလား ” ဟု “ သံေ၀ဂ ” တရားရလိုက္သည္ ႏွင့္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ သြားသည္ထက္ ပိုမိုအဖိုးတန္ ေသာ “ သံေ၀ဂဥာဏ္ ” ကိုရရွိ၍
တရားအလုပ္ကို အားထုတ္ပါက အလွ်င္အျမန္ တရားထူးရဖို႔ နီးစပ္ပါသည္၊ အခ်ိဳ႔လည္း က်န္မာေရးခ်ိဳ႕တဲ့ေသေကာင္ေပါင္းလည္း ျဖစ္မွ ဘုရားတရား
သတိရသာ တဒဂၤ သံေ၀ဂ ရၾကပါသည္ သို႔ေသာ္ က်န္းမာေရး ျပန္ေကာင္းလာပါက ငါစြဲျပန္စြဲျပီး ေမ့ေလ်ာ႔ ေနျပန္ပါသည္၊ အခ်ိဳ႕မွာလည္း စီးပြားပ်က္
ဘ၀ပ်က္မွ သေ၀ဂ ရျပီးဘုရားတရား လုပ္၍ခိုင္ျမဲသြား သူရွိသလို ျပန္လည္ေကာင္းမြန္ အစဥ္ေျပလာလွ်င္ ေမ့ေလ်ာ႔ သြားတက္ၾကသည္၊ အလွ်င္းသင့္၍
ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကအျဖစ္ေလးတခုကိုတင္ျပ ခ်င္ပါသည္၊
စိတၱဟတၳ မေထရ္ ဆိုေသာ ရဟန္းအမည္ရ ပုဂၢိဳလ္တဦးရွိပါသည္၊ ၎တြင္း မယားရွိ၏ ကေလးရွိ၏ လယ္ရွိ၏ ႏြားရွိ၏ ဤသို႔လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနလာ
သည္မွာ အရြယ္ကတေျဖးေျဖး ရင့္လာသည္၊ စိတ္ေရာလူပါ ႏြမ္းလာသည္၊ အလုပ္ကပိုလာသည္၊ ဒုကၡေတြကမ်ားလာသည္၊ အနားယူခ်င္လာသည္၊ အေခ်ာင္ခို
ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္၊ ဘုမသိဘမသိ ဆိုသကဲ့သို႔ အလုပ္မလုပ္ဘဲ အေခ်ာင္ခို ထမင္းစားျပီး အိပ္ေနနိင္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိေသာ ရဟန္းဘ၀ကို
ေတြးမိလိုက္ျပီး ရဟန္း၀တ္လိုက္သည္၊ အလုပ္မလုပ္ရေတာ့ဘဲ အခ်ိန္မွန္ ဆြမ္းစားေနရျပီး ဇိမ္ေတြ႔ေနခဲ့မိသည္၊ သိုေသာ္မၾကာမီ ဒံုရင္းဒံုရင္း အက်င့္ေတြက
ေတာင္းဆိုလာျပန္သည္ ရဟန္း၀တ္ျပီးေနရသည္ကို ျငီးေငြ႕လာျပန္သည္၊ ထန္းရည္ေသာက္ခ်င္လာ၏၊ ကာမဂုဏ္ၾကဴးခ်င္လာ၏ လယ္ထဲဆင္ခ်င္ျပန္၏ သည္ေတာ့ လူျပန္ထြက္၏ လယ္ျပန္ထြန္၏ သားမယားႏွင့္ ေသာက္စားအေပ်ာ္ၾကဴးျပန္၏ တေျဖးေျဖးအလုပ္ကမ်ားလာသည္ ပိုပင္ပန္းလာသည္ စိတ္ညစ္
လာသည္၊ ဒုတိယအၾကိမ္ ရဟန္းျပန္၀တ္ျပန္၏ သည္လိုႏွင့္ ရဟန္း(၆)ၾကိမ္၀တ္ခဲ့သည္ လူ(၆)ၾကိမ္ျပန္ထြက္ခဲ့သည္ မည္သည့္တရားမွ် မရ မသိ မျဖစ္ခဲ့ပါ
ဒံုရင္းဒံုရင္း ျပန္ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္ ဘာေၾကာင့္တရားမရသနည္း ? အျဖစ္မွန္ကတရားရျခင္၍ တရားသိခ်င္၍ ဘ၀ကိုျငီးေငြ႕၍ရဟန္းဘ၀သို႔ ကူးေရာက္ျခင္း
မဟုတ္ဘဲ အေခ်ာင္ခို အေခ်ာင္စား ေနရ၍ရဟန္း ၀တ္ျခင္းၾကာင့္ဟုေျဖရမည္ သို႔ေသာ္ထိုကိုယ္ေတာ္ၾကီးသည္ပင္ သတၱမအၾကိမ္ ရဟန္းျပန္၀တ္ခဲ့ပါသည္
၀င္ထြက္ (၆) ၾကိမ္မွ် ျပဳလုပ္ခဲ့သူမို႔ က်န္ရဟန္းမ်ားက “ကိုယ္ေတာ္ၾကီး ဘယ္ေတာ့လူျပန္ထြက္ အံုးမည္နည္း ”ဟုကဲ့ရဲ႕ရႈတ္ခ် အျပစ္ဆိုၾကသည္၊ အခ်ိဳ႕ကမူ
လူျပန္ထြက္မည့္တူတူ ရဟန္းမ၀တ္ပါႏွင့္ တားျမစ္ေလသည္၊ ဤသတၱမအၾကိမ္တြင္မူ ဘုရားရွင္က “သူ႕ကိုရဟန္း၀တ္ ေပးလိုက္ပါ၊ေနာက္ထပ္သူ လူျပန္မထြက္ေတာ့ဘူး” ဟု မိန္႕ဆိုေသာေၾကာင့္ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့ရသည္၊ သိုေသာ္ သတၱမအၾကိမ္တြင္ မူကား ယခင္(၆)ၾကိမ္ကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ လူ၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္တည အိပ္ယာမွ နိးထစဥ္ အတူအိပ္စက္ေနေသာ ဇနီးမယား ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႏွင့္ ပက္လက္အိပ္ေမာက်ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရျပီး
အသိစိတ္ထဲ ခံစားခ်က္တမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္ သုသာန္တြင္ စြန္႕ပစ္ထားေသာ လူေသမၾကီး ပုပ္ပြေနသကဲ့သို႔ ျမင္ေနမိျပီး တကဲ့အျဖစ္ကဲ့သို႔ခံစားေနရျပီး
ဂမၻီရဥာဏ္မွတဆင့္ သံေ၀ဂဥာဏ္ျဖစ္ေပၚလာျပီး ဇနီးမယားဟု မျမင္မိေတာ့-
နိဗၺိႏၵဥာဏ္ - ျငီးေငြ႕လာ၏
၀ိရာဂ - ကိေလသာကင္းလာ၏
နိေရာဓ - ျပန္လည္တပ္မက္မႈ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ၊စြန္ပစ္လိုျခင္းေၾကာင့္ အိမ္မွထြက္ ရဟန္း၀တ္ တရားသိျမင္ျပီး က်ြတ္တမ္း၀င္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ဤအျဖစ္ကို ၾကည့္ပါက အမွန္တကယ္ သံေ၀ဂ တရားရသြားပါက လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းႏွင့္နီးစပ္ျပီ ျဖစ္သည္ကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
(၀ိဇၨာစရဏသမၸေတာ)
No comments:
Post a Comment