Saturday, May 11, 2013

တဘ၀စာအပါယ္လြတ္ရန္နည္းလမ္းေကာင္း(၂)

သီလ
ကုိယ္က်င့္သီလ
ကုိယ္အျပဳအမူ၊ အျပစ္ကင္းေအာင္၊ ႏႈတ္အေျပာအဆုိ အျပစ္ကင္းေအာင္ ကုိယ္ႏွင့္ ႏႈတ္ (ကာယကံႏွင့္ ၀စီကံ) ကုိ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းျခင္းကို သီလ ဟုေခၚ သည္။
သီလ ဆုိသည္မွာ ကုိယ္က်င့္တရား၊ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ သီလ အဓိၸပါယ္ အတူတူပင္။ ကိုယ္အျပဳအမူ၊ ႏႈတ္အေျပာအဆုိ အျပစ္ကင္းလွ်င္ သီလစင္ၾကယ္သည္။ ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းသည္။ ကုိယ္အျပဳအမူ၊ ႏႈတ္အေျပာအဆုိ အျပစ္မကင္းလွ်င္ သီလပ်က္စီးသည္။ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္သည္။
အျပစ္ဆုိတာ ထိခုိက္နစ္နာမႈကို အျပစ္ ဟုေခၚသည္။

၁။ မိမိကိုျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးကိုျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးဦးကုိ ထိခိုက္နစ္နာေစေသာ အျပဳ အမူ၊ အေျပာအဆုိသည္ အျပစ္ရွိေသာ၊ အျပစ္မကင္းေသာ အျပဳအမူ၊ အေျပာဆုိျဖစ္ သည္။
၂။ မိမိႏွင့္ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးအနက္ မည္သူ႕ကုိမွ် မထိခုိက္ မနစ္နာေစေသာ အျပဳ အမူ၊ အေျပာအဆုိသည္ အျပစ္မရွိေသာ၊ အျပစ္ကင္းေသာ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆို ျဖစ္သည္။
အျပစ္ကင္းေသာအမႈသည္ ကုသိုလ္။
အျပစ္မကင္းေသာအမႈသည္ အကုသုိလ္။


ကိုယ္က်င့္သီလပ်က္စီးလွ်င္
ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ျပား၍ သီလမစင္ၾကယ္လွ်င္ အရုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္ျခင္း၊ ရဟန္းႏွင့္ လူတုိ႔ၾကည္ညဳိခ်စ္ခင္မႈကို မခံယူရျခင္း၊ လာဘ္လာဘရွားပါးျခင္း၊ ၾကည္ညိဳသူ၊ လွဴဒါန္းပူေဇာ္သူမ်ားမွာ အက်ိဳးရနည္းျခင္း စေသာမေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ရရွိေစသည္။
ထုိ႔ျပင္
၁။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးျခင္း။
၂။ သတင္းဆိုးထြက္ နာမည္ပ်က္ျခင္း။
၃။ လူသူပရိသတ္အလယ္သို႔ မ်က္ႏွာညိွဳးငယ္စြာ ၀င္ရျခင္း။
၄။ သတိလြတ္ကင္းလ်က္ ေအာ္ဟစ္ညည္းညဴကာ ေသရျခင္း။
၅။ အပါယ္စေသာ ဘ၀ဆုိးသုိ႔ ေရာက္ရျခင္း။
ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ခံစားရသည္။
ကိုယ္က်င့္သီလျပည့္စံုလွ်င္
ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္၍ သီလစင္ၾကယ္လွ်င္ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ ေခ်ာေမာ လွပျခင္း၊ ရဟန္းႏွင့္ လူတုိ႔၏ၾကည္ညိဳခ်စ္ခင္မႈကို ခံယူရျခင္း၊ လာဘ္လာဘေ ပါမ်ား ျခင္း၊ ၾကည္ညိဳလွဴဒါန္းပူေဇာ္သူမ်ားမွာ အက်ိဳးႀကီးမားျခင္း စေသာအက်ိဳးတရားမ်ားကို ရရွိသည္။
ထုိ႔ျပင္ -
၁။ စည္းစိမ္ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း။
၂။ ေကာင္းသတင္းထြက္ နာမည္တက္ျခင္း။
၃။ ပရိသတ္အလယ္သို႔ မရွက္မရြံ႕ ရဲ၀ံ့စြာ ၀င္ႏုိင္ျခင္း။
၄။ သတိရွိလ်က္ မေတြမေ၀ ေသရျခင္း။
၅။ သုဂတိဘ၀သုိ႔လားေရာက္ရျခင္း စေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုလည္း ခံစား ရသည္။
ဤေရြ႕ဤမွ် အက်ိဳးႀကီးမ်ားေသာသီလကုိ လူတုိင္းႀကိဳးစား၍ ေဆာက္တည္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ေပသည္။ သီလကို မိမိဘာသာလည္း ေဆာက္တည္ေကာင္း၏။ ရဟန္း ေတာ္တစ္ပါးပါးထံ လည္း ခံယူေဆာက္တည္ႏုိင္၏။ မိမိဘာသာ ေဆာက္တည္လွ်င္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေလးနက္မႈ၊ ရုိေသမႈအားေလ်ာ့၍ ေစာင့္ထိန္းလုိစိတ္ အားနည္း၏။ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးထံ ခံယူေဆာက္တည္လွ်င္ ေလးနက္မႈ၊ ရုိေသမႈ အားေကာင္း၍ ေစာင့္စည္းစိတ္ထက္သန္၏။ အားႀကီး၏။
အျပစ္မကင္းေသာ အလုပ္ကိုမလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ သီလမေဆာက္တည္ဘဲ လည္းေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ တခ်ိဳ႕က တုိ႔မေကာင္းတာမွ မလုပ္ဘဲ သီလ ေစာင့္တည္ေနဖုိ႔၊ ဥပုသ္ေစာင့္ေနဖုိ႔ မလုိပါဘူး ဟု ယူဆေျပာဆုိတတ္ၾက၏။ ဤသုိ႔ လူ႕စိတ္သဘာ၀ကုိ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ လူ၏စိတ္သဘာ၀မွာ မလုပ္ဘူး ဟုႏႈတ္က ထုတ္ေဖာ္၀န္ခံခားေသာ အလုပ္တစ္ခုကုိ က်ဴးလြန္ျပဳလုပ္ရမည္ကို အလြန္၀န္ေလး၏။ မလုပ္မိေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းလုိစိတ္ ထက္သန္၏။ ႏႈတ္က ထုတ္ေဖာ္၀န္ခံ ကတိမထားဘဲ မလုပ္ပါဘူး ဟု စိတ္ျဖင့္သာ ႏွလံုးသြင္းထားရံုမွ်ျဖစ္လွ်င္ က်ဴးလြန္ျပဳလုပ္ရမည္ကုိ ၀န္မေလးေပ။ က်ဴးလြန္လုိစိတ္ အနည္းငယ္ျဖစ္ရံုမွ်ႏွင့္ပင္ လြယ္လြယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္တတ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သီလကုိ ေဆာက္တည္၍ မေကာင္းမႈမျပဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ေစာင့္ထိန္းလုိစိတ္ အားေကာင္း၍ လြန္က်ဴးေဖာက္ဖ်က္ရန္ ခဲယဥ္း၏။ မေကာင္းမႈကုိ မျပဳလုပ္ျခင္းသာ ပဓာန ဟု ယူဆကာ သီလကိုမေဆာက္တည္လွ်င္ ေစာင့္ထိန္းလုိစိတ္ အားနည္း၍ မေကာင္းမႈကို က်ဴးလြန္ရန္ လြယ္ကူ၏။
ဤေနရာတြင္ သီလ၏ အေရးႀကီးပံုအား တင္ျပလုိပါသည္။ သီလတရားအား မျဖစ္မေနေဆာက္တည္၊ ေစာင့္ထိန္း၊ ေစာင့္စည္း၊ လုိက္နာရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း စတင္ တရားအားထုတ္မည့္ပုဂိၢဳလ္မ်ား သိရွိႏုိင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား သာ၀တိၳ ေဇတ၀န္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူခုိက္ျဖစ္၏။ အရွင္ဗာဟိယ ကုိယ္ေတာ္က တပည့္ေတာ္ တရားရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တရားကေလး တစ္ပုဒ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဟာေပးေတာ္မူပါဘုရား ဟူ၍ ေတာင္းပန္၏။ ထုိအခါတြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ေရွးဦးအစ ယခုမွ စတင္အားထုတ္သူအတြက္ အစီအစဥ္ႏွင့္တကြ ေဟာျပေတာ္မူ၏။ -
တသၼာတိဟ တြံ ဗာဟိယ အာဒိေမ၀
၀ိေသာေဓဟိ ကုသေလသု ဓေမၼသု၊
ေကာစာဒိ ကုသလာနံ ဓမၼာနံ၊
သိလဥၥ သု၀ိသုဒံၶ ဒိ႒ိစ ဥဖုကာ
ဗာဟိယ - ထုိသုိ႔ တရားရလုိလွ်င္ သင္သည္ ကုသိုလ္တရားတုိ႔ ဦးစြာအစ ျဖဴလြ စင္ၾကယ္ေအာင္ သုတ္သင္ပါဦး။ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ ဦးစြာအစဆုိသည္ကား အဘယ္ နည္း …
(၁) သီလစင္ၾကယ္ရျခင္းႏွင့္
(၂) အယူေျဖာင့္မွန္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္၏။
ယေတာ စေခါ ေတ ဗာယိယ သီလဥၥ
သု၀ိသုဒံၵ ဘ၀ိႆတိ ဒိ႒ိစ ဥဖုကာ၊
တေတာ တြံ ဗာဟိယ သီလံ နိႆာယ
သီေလ ပတိ႒ာယ စတၳာေရာ သဟိပ႒ာေန ဘာေ၀ယ်ာသိ
ဗာဟိယ - သီလက အလြန္စင္ၾကယ္၍ အယူကလည္းေျဖာင့္မွန္ၿပီဆုိလွ်င္ သီလ ကို အမွီျပဳ၍ သီလကုိလံုၿခံဳေစလ်က္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး (တစ္ပါးပါး) ကုိ ပြားမ်ားအား ထုတ္ရာ၏။ ဤသုိ႔ ပြားမ်ားပါလွ်င္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔ တုိးတက္ဖုိ႔သာ ရွိေတာ့၏။ ဆုတ္ ယုတ္ဖုိ႔ မရွိေတာ့။
အရွင္ဥတိၳယရဟန္းက ဤသေဘာမ်ိဳးသြားရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ လည္း ဤလမ္းစဥ္အတုိင္းပင္ ဘုရားရွင္က ေဟာေျပာေတာ္မူသည္။ ထိုမွတစ္ျဖာ တစ္ခါတုန္းက အညတရ ရဟန္းတစ္ပါးသြား၍ ေလွ်ာက္ထားစဥ္ကလည္း ဤလမ္းစဥ္ ကိုပင္ ေဟာျပေတာ္မူ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားရခ်င္သူမ်ား အေလာတႀကီးျဖင့္ အဆင့္ေက်ာ္တက္ခ်င္၍ မရ၊ အစဥ္အတုိင္း အေျခခံမွစ၍ ျပည့္စံုေစရပါမည္။ သို႔ျဖစ္၍ နံပါတ္ (၁) အဂၤါအတြက္ သီလစင္ၾကယ္ရမယ္ ဆုိတာ ရွင္းပါ၏။
လူလည္း လူ႕သီလ လံုၿခံဳရမည္။ အနည္းဆံုး ငါးပါးသီလလံုရမည္။ သီလရွင္ဆုိ လွ်င္ (၈) ပါး၊သာမေဏဆုိလွ်င္ (၁၀) ပါး လံုၾကရမည္။ ရဟန္းဆုိလွ်င္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ (၂၂၇) သြယ္၊ အက်ယ္ဆုိလွ်င္ ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ လံုေစရမည္။ ဤအတြက္ ရွင္းပါ ၏။
နံပါတ္ (၂) အဂၤါအတြက္ ဒိ႒ိစဥဖုကာ အယူေျဖာင့္မွန္ရမယ္ ဆုိတာ ဘာကို ေျဖာင့္မွန္ရမွာလဲ။ ဒိ႒ိစင္ၾကယ္ရမွာကုိ ဆုိလုိသည္ဟု ဆရာေတာ္ အရွင္ေဃာသိတမွ ရွင္းလင္းညႊန္ျပထားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ နံပါတ္ (၂) အဂၤါျဖစ္တဲ့ အယူေျဖာင့္မွန္ရမယ္ ဆုိတာအား ေခတၱခ်န္ လွပ္ထား၍ လူတုိ႔ေဆာက္တည္ေစာင့္ထိန္းရမည့္ ငါးပါးသီလအေၾကာင္းအား ဆက္ လက္ေလ့လာၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လူပုဂၢိဳလ္မ်ားေစာင့္ထိန္းရန္ ငါးပါးသီလ
၁။ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(သတၱ၀ါ၏ အသက္ကုိ သတ္ျဖတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၂။ အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(သူတစ္ပါး၏ ပစၥည္းဥစၥာကို မတရားယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၃။ ကာေမသုမိစာၦစာရာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(ကာမဂုဏ္တုိ႔ ၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏။)
၄။ မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၅။ သုရာေမရယ မဇၨပမာဒ႒ာနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ေသာ အရက္ေသစာတုိ႔ကို ေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သာမာဒိယာမိ။
(သတၱ၀ါ၏အသက္ကုိ သတ္ျဖတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏) အေၾကာင္းတစ္ခုခု ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ေကာင္ ေသသြားေသာအခါ ပါဏာတိပါတ ကံျဖစ္/ မျဖစ္။ ကံထုိက္/မထုိက္ တုိ႔ကုိဆံုးျဖတ္ရန္ အဂၤါငါးခ်က္ရွိ၏။
၁။ သတၱ၀ါတစ္ေကာင္ေကာင္ျဖစ္ျခင္း။
၂။ သတၱ၀ါဟူေသာ အမွတ္သညာရွိျခင္း။
၃။ ေသေစလုိေသာ စိတ္ေစတနာရွိျခင္း။
၄။ သတ္ျခင္း။
၅။ ေသသြားျခင္း။
ပါဏာတိပါတကံ၏ ဆုိးက်ိဳးမ်ား
၁။ အသက္တုိျခင္း။
၂။ အနာေရာဂါမ်ားျခင္း။
၃။ အင္အားဆုတ္ယုတ္ျခင္း။
၄။ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ျခင္း။
၅။ စိုးရိမ္ပူေဆြးစိတ္မ်ားျခင္း။
၆။ သူတစ္ပါး အႏွိပ္စက္ခံရျခင္း။
၇။ သူတစ္ပါးသတ္၍ ေသရျခင္း။
၈။ ကုိယ္လက္အဂၤါ ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း။
၉။ ကုိယ္လံုးကုိယ္ထည္ အခ်ိဳးမက်ျခင္း။
၁၀။ ခ်စ္သူတုိ႔ႏွင့္ ကြဲကြာရျခင္း စေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ရတတ္သည္။
သတၱ၀ါကို မသတ္ျဖတ္၊ မညွင္းဆဲဘဲ ေမတၱာစိတ္ထားလွ်င္ ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားမွ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကုိ ရႏုိင္၏။
အဒိႏၷာဒါနာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ
(သူတစ္ပါး၏ပစၥည္းကို မတရားယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏။) ပုိင္ရွင္က ၾကည္ျဖဴစြာ မေပးေသာပစၥည္းကို ခုိးယူျခင္း၊ တုိက္ယူျခင္း၊ ႏႈိင္ယူျခင္း၊ အက်ပ္ကုိင္၍ယူျခင္း၊ ပရိယာယ္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လွည့္ပတ္၍ယူျခင္း စသည္တုိ႔သည္ အဒိႏၷာဒါန - သူတစ္ပါး ပစၥည္းကို မတရားယူျခင္းျဖစ္၏။ အဒိႏၷာဒါန ကံျဖစ္/မျဖစ္၊ ကံထုိက္/မထုိက္ တုိ႔ကုိ ဆံုး ျဖတ္ရန္အဂၤါ (၅) ခ်က္ရွိ၏။
၁။ သူတစ္ပါးဥစၥာျဖစ္ျခင္း။
၂။ သူတစ္ပါးဥစၥာဟု သိျခင္း။
၃။ ခုိးယူလုိေသာစိတ္ရွိျခင္း။
၄။ ခုိးယူမႈျဖစ္ေသာ ကုိယ္မႈ၊ ႏႈတ္မႈ၊ လံု႔လ တစ္ခုခုကိုျပဳျခင္း။
၅။ ခုိးယူမႈ ေအာင္ျမင္ျခင္း။
အဒိႏၷာဒါနာကံ၏ ဆုိးက်ိဳးမ်ား
၁။ အပါယ္ဒုဂတိဘ၀ ေရာက္ရျခင္း။
၂။ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္း။
၃။ ပစၥည္းရေအာင္ မရွာႏုိင္ျခင္း။
၄။ ရွိသမွ်ပစၥည္း မတည္တံ့ျခင္း။
၅။ လုိအပ္ေသာပစၥည္း မရျခင္း။
၆။ ဆင္းဆင္းရဲရဲေနရျခင္းစေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ရ၏။
သူတစ္ပါးပစၥည္းကို မတရားယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားမွ ေျပာင္း ျပန္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ရ၏။

ကာေမသုမိစာၦစာရာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ
(ကာမဂုဏ္တုိ႔ ၌ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏။) ေယာက်္ား၊ မိန္းမမ်ားသည္ မိမိ၏ ဇနီး၊ ခင္ပြန္းမွတစ္ပါး အျခားေသာ ပိုင္ဆုိင္သူ၊ အုပ္ထိန္းသူရွိသည့္ ေယာက်္ား၊ မိန္းမတုိ႔ႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးလွ်င္ ကာမဂုဏ္တုိ႔ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း - ကာေမသု မိစာၦစာရ ျဖစ္၏။ ကာေမသု မိစာၦစာရ ကံျဖစ္/ မျဖစ္၊ ကံထုိက္/ မထုိက္ ဆံုးျဖတ္ရန္ အဂၤါ (၄) ခ်က္ ရွိ၏။
၁။ မသြားလာအပ္ေသာ မိန္းမႏွစ္ဆယ္ျဖစ္ျခင္း။
၂။ ထိုမိန္းမ၌ မွီ၀ဲလုိေသာစိတ္ရွိျခင္း။
၃။ လု႔ံလျပဳျခင္း။
၄။ သာယာျခင္း။
ကာေမသု မိစာၦစာရကံ၏ ဆုိးက်ိဳးမ်ား
၁။ အပါယ္လားရျခင္း။
၂။ မိန္းမျဖစ္ရျခင္း။
၃။ နပုန္းပ႑ဳက္ျဖစ္ရျခင္း။
၄။ အမ်ားအမုန္းခံရျခင္း။
၅။ ရန္သူမ်ားျခင္း။
၆။ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမ်ားရျခင္း။
၇။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ မေနရျခင္း။
၈။ ခ်စ္သူႏွင့္ ကြဲရျခင္း။
၉။ မ်က္ႏွာမၾကည္လင္ မရႊင္ပ်ျခင္းစေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ခံစားရ၏။
ဤမိစာၦစာရအမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားမွ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ခံစားရ၏။
မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ
(မမွန္ေသာစကားကို ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏) သူတစ္ပါး၏ အက်ိဳးစီးပြား ကုိ ထိခုိက္ပ်က္ျပားေစေသာ လိမ္ညာမႈ၊ လွည့္ပတ္မႈဟူသမွ်သည္ ဆုိးက်ိဳးရေစႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ကံေျမာက္သည့္ မုသာ၀ါဒ ခ်ည္းျဖစ္သည္။ ႏႈတ္ျဖင့္မေျပာဘဲ ကုိယ္ အမူအရာျဖင့္ လိမ္ညာလွ်င္ မုသာ၀ါဒ ပင္။
သူတစ္ပါး၏ အက်ိဳးစီးပြားကုိ မထိခုိက္ေစဘဲ တစ္စံုတစ္ေယာက္ အက်ိဳးရေစလုိ ၍ ပရိယာယ္သံုးျခင္း၊ အမွားကုိသိေစျခင္း၊ ရယ္ျမဴလုိ၍ ေျပာဆုိျပဳမႈျခင္းမ်ားမွာ မုသာ၀ါဒ ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ဆုိးက်ိဳးရေစႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ကံမေျမာက္ေပ။ မုသာ၀ါဒ ကံျဖစ္/မျဖစ္၊ ကံထုိက္/ မထုိက္ ဆံုးျဖတ္ရန္ အဂၤါ (၄) ခ်က္ရွိ၏။
၁။ မဟုတ္မမွတ္ေျပာေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း။
၂။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာလုိစိတ္ရွိျခင္း။
၃။ ေျပာလည္းေျပာျခင္း။
၄။ လိမ္လည္သည့္အတုိင္း သူတစ္ပါးက ယံုၾကည္သြားျခင္း။
မုသာ၀ါဒကံ၏ဆုိးက်ိဳးမ်ား
၁။ အပါယ္သို႔ လားေရာက္ျခင္း။
၂။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ စေသာ ဣေျႏၷမ်ား မၾကည္လင္ျခင္း။
၃။ စကားမပီျခင္း၊ ဗလံုးဗေထြးေျပာတတ္ျခင္း။
၄။ သြားမညီျခင္း။
၅။ ပါးစပ္ပုပ္ျခင္း။
၆။ အသားအေရမစုိျပည္ဘဲ မြဲေျခာက္ျခင္း။
၇။ ကုိယ္ခႏၶာအခ်ိဳးမက်ျခင္း။
၈။ ၾသဇာမရွိျခင္း။
၉။ ႏႈတ္ၾကမ္း၊ လွ်ာၾကမ္းျခင္း။
၁၀။ စိတ္မတည္ျခင္း စေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကို ရတတ္၏။
မုသာ၀ါဒကုိ ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားမွ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳး မ်ားကို ရႏုိင္၏။
သုရာေမရယ မဇၨပမာဒ႒ာနာ ေ၀ရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ
(မူးယစ္ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္ေသာ အရက္ေသစာတုိ႔ကုိ ေသာက္စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏) ေသာက္သူ၊ စားသူ၊ ရွဴသူတုိ႔ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေစတတ္၊ မူးယစ္ေစတတ္ ေသာ ေသာက္စရာ၊ စားစရာ၊ ရွဴစရာ ဟူသမွ်သည္ ေသရည္ေသရက္၊ သုိ႔မဟုတ္ အရက္ေသစာ - သုရာေမရယ ခ်ည္းပင္။ အပ္ျဖင့္ အသားထဲသုိ႔ ထုိးသြင္းရေသာ ပက္သဒင္းစေသာေဆးရည္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာအရက္၊ ၿမိဳ႕ အရက္၊ ႏုိင္ငံျခားအရက္၊ ထန္းရည္၊ ဓနိရည္၊ ဘိန္းဘင္၊ ကေစာ္၊ ေလွာ္စာ၊ ဘိန္းျဖဴ၊ ေဆးေျခာက္၊ ကုိကင္းအယ္လ္အက္စ္ဒီ LSD ၊ ဘီယာ၊ ၀ုိင္အမ်ိဳးမ်ိဳးစေသာ မူးယစ္ေဆး ဟူသမွ် အရက္ေသစာ - သုရာေမရယ တုိ႔ခ်ည္းသာတည္း။ သုရာေမရယ ကံျဖစ္/မျဖစ္၊ ကံထုိက္/မထုိက္ တုိ႔ကုိ ဆံုးျဖတ္ရန္ အဂၤါ (၄) ခ်က္ရွိ၏။
၁။ သုရာစသည့္ တစ္ပါးပါးျဖစ္ျခင္း။
၂။ ေသာက္စားလုိေသာ စိတ္ရွိျခင္း။
၃။ ေသာက္ျဖစ္ေအာင္ လံု႔လျပဳျခင္း။
၄။ ေသာက္စားျခင္း။

သုရာေမရယကံ၏ဆုိးက်ိဳးမ်ား
၁။ သတိကင္းလြတ္ျခင္း။
၂။ အရွက္မရွိျခင္း။
၃။ အေကာင္းအဆုိး၊ အမွားအမွန္ မခြဲျခားတတ္ျခင္း။
၄။ ခိုက္ရန္ေဒါသျဖစ္ပြားျခင္း။
၅။ မေကာင္းသတင္းပ်ံ႕ႏွံ႔ျခင္း၊ က်က္သေရမရွိျခင္း။
၆။ ေရာဂါမ်ားျခင္း။
၇။ ကုိယ္လက္အဂၤါတုန္ျခင္း။
၈။ ဖြားလာေသာသားသမီးမ်ား စိတ္ဓါတ္မဖြံ႕ၿဖိဳးျခင္း။
၉။ လုပ္ေဆာင္စရာ လုပ္ငန္းကိစၥတုိ႔ကို ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း။
၁၀။ စီးပြားပ်က္ျခင္းမွစ၍ အပါယ္ဒုဂၢတိဘ၀ လားေရာက္ရသည္အထိ ဆုိးက်ိဳး မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။
ယင္းအရက္ေသစာကို ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ ဤဆုိးက်ိဳးမ်ားမွ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ရႏုိင္၏။
ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။ (၀ိဇၨာစရဏသမၸေတာ)

No comments:

Post a Comment